In ultima vreme masina mea (Alfa GT 2.0 JTS - 2005, cca. 130.000 km) a inceput sa dea simptome de oboseala cum ar fi: putere substantial scazuta, pornire grea, martor in bord, relanti oscilant etc.
Am ajuns intr-un service din Braila, pentru un schimb de distributie si am observat axele cu came foarte uzate. Am facut rost de alte axe bune, din dezmembrari, de la un coleg din club, am schimbat distributia, uleiul, bujiile. Incantat fiind de performantele imbunatatile, o perioada de cateva zile am condus foarte sportiv cand la un moment dat, masina a inceput sa dea iar simptome de slabiciune.
Am sfidat puterea slabita pentru cateva mii de kilometri deoarece chiar obosisem sa umblu cu masina prin service, am zis ca atata timp cat merge e ok.
Am avut chiar si eroare la presiunea de ulei destul de des in ultima vreme, si am completat cu ce am gasit, nu selenia.
Acum 2-3.000 km de la schimbul de distributie/axe masina a inceput iar sa aiba pornirea grea, si un tacanit la motor, ca de variator obosit.
Am fost in reprezentanta Alfa, cu gandul ca e variatorul de faz (aveam eu unul de rezerva). Am constatat iar pe axe, camele extrem de uzate.
Ciudat este ca nu sunt uzate omogen ci pe sarite. Unele sunt intacte, altele zici cas polizate. Am schimbat, variatorul, axele, in continuare tacanitul la motor persista.
Intrebarea nr.1 care poate fi cauza uzurii axelor, de moment ce nu sunt uzate omogen e clar ca nu e din cauza ungerii chiar daca am neglijat si acest aspect.
Intrebarea nr.2 care ar putea fi cauza tacanelii? poate avea legatura cu axele?
Va rog mult, cei care cunosc situatia sa dati un sfat, poate reusesc sa-mi fac masina in timp util sa ma folosesc de ea acum de sarbatori, multumesc!
_________________ Only the best is good enough ...
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo GT - 1.9 JTDm (Ex)
|