Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Cylinder Misfire https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=21218 |
Page 1 of 2 |
Author: | hackandmore [ 01 Oct 2013, 11:45 ] |
Post subject: | Cylinder Misfire |
Salut, Acum 2luni am cumparat o Alfa 156 1.8 TS si sunt foarte multumit si depasesc zambind . Mi-am luat si diagnoza pt ea ca avea aprins martorul si nici fostul proprietar nu stia de ce. Problema era: Attachment: err0.jpg [ 44.78 KiB | Viewed 3423 times ] Problema reala a aparut o data cu temperatura mai scazuta de toamna tarzie(< 2sapt) si la rece martorul se aprinde in max 1km de la plecare. As aprecia foarte mult un sfat ca observ dimineata cum se chinuie sa traga. Intrebarile mele ar fi: 1. presupun ca e o bobina de inductie dar ordinea de aprindere e: 1-3-4-2 asta nu inseamna ca ar fi trebuit sa fie grupate 1 cu 3 si 2 cu 4? 2. cum as putea face o verificare fara mecanic/bani pentru a izola piesa cu probleme nu sa inlocuiesc tot ce tine de aprindere si gata s-a rezolvat? Apropo am si instalatie GPL pe masina dar problema apare indiferent de combustibil. Multumesc |
Author: | comanr [ 01 Oct 2013, 11:56 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
Primu lucru schimba bujiile. Pare o problema de aprindere din moment ce se manifesta cu ambele tipuri de carburant. |
Author: | hackandmore [ 01 Oct 2013, 11:58 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
Doar alea doua (1+2) nu? |
Author: | comanr [ 01 Oct 2013, 12:41 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
schimba le pe toate, am observat ca la bujiile mici apare prostul obicei sa se sparga ceramica de la izolator si sa cada in cilindru , putand provoca distrugeri foarte mari cilindrilor(zgarietura urmata de consum mare de ulei)), ceramica aia e foarte dura. schimbatul bujiilor la timp la TS este absolut esential, nu numai ca asigura o aprindere buna , salveaza motoare. |
Author: | hackandmore [ 01 Oct 2013, 12:48 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
Am inteles. Daca tot ai mentionat consumul de ulei, are prostul obicei 2L ulei in 2 luni(1500KM). Este cam mare, nu? Nu lasa pata de ulei sub masina si nici nu scoate fum albastru, dupa asta m-am uitat cand am luat-o. |
Author: | comanr [ 01 Oct 2013, 13:10 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
e din capitolul asa face ele. unde mai pui ca tu daca ai gpl pe acel motor exista un potential marit de uzura din simplul motiv ca la arderea gpl care are o cifra octanica mai mare ca benzina se produc temperaturi mai mari de combustie care afecteaza bujiile si supapele. intervalul de schimb de bujii la TS ar trebui injumatatit pentru cei care merg pe GPL. deci daca sa presupunem ca la 40k trebuiesc inlocuite normal , pe GPL la 20k. prima data baga i bujii noi, apoi vezi transformatoarele de aprindere(costa oleaca) apoi partea nasola adica motorul. |
Author: | hackandmore [ 01 Oct 2013, 14:20 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
Am observat acum ca dupa ce ii sterg erorile merge mai bine, si a mai aparut una :-? Attachment: err1.1.jpg [ 174.14 KiB | Viewed 3379 times ] Attachment: err1.2.jpg [ 113.5 KiB | Viewed 3379 times ] |
Author: | comanr [ 01 Oct 2013, 14:31 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
incearca sa rezolvi mai intai problemele de misfire, uita de catalizatoare, sonde care in cazul unui cilindru nefunctional o iau razna. |
Author: | hackandmore [ 01 Oct 2013, 14:55 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
Inca ceva, poti sa imi recomanzi 4+4bujii ca sa le cumpar? Nu vreau ceva exceptional doar sa ma tina fara probleme pana in martie 2014(schimb locul de munca cu altul mai banos) si doar atunci imi voi permite ceva de top. |
Author: | comanr [ 01 Oct 2013, 15:01 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
fabricantul recomanda NGK. ar trebui sa pui pe alea. nu am idee de pret, ce e nasol ca trebuie 8 bucati la 1.6 ts 105 erau BKUR6ETB & CR7EKC, dar verifica cu manualul. |
Author: | ryannn25 [ 01 Oct 2013, 15:19 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
comanr Quote: fabricantul recomanda NGK. ar trebui sa pui pe alea. nu am idee de pret, ce e nasol ca trebuie 8 bucati
daca pune NGK, un pret orientativ ar fi 4*74 + 4*84 = 632 lei ...
la 1.6 ts 105 erau BKUR6ETB & CR7EKC, dar verifica cu manualul. |
Author: | hackandmore [ 01 Oct 2013, 15:25 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
Asta e pt cazul fericit in care daca schimb bujiile rezolv totul si nu sunt alte probleme ascunse la motor/aprindere. Ma gandeam ceva la 1/2 din pret nu exista pe piata si sa ma tina max 10 000km fara probleme? |
Author: | nesquick [ 01 Oct 2013, 15:25 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
@comanr, din cate stiam eu, gpl-ul are cifra octanica mult mai mica decat benzina, de aici si motivul pentru care pornirea se face pe benzina, iar atunci cand motorul ajunge la minim la 30 grade trece pe gpl, pt ca altfel nu arde. Referitor la bujii, pune doar NGK! Costa aproape dublu, insa cu orice altceva nu va merge cum trebuie. Referitor la consumul de ulei, masina in mod normal consuma ulei, cu cat motorul este mai uzat cu atat consuma ulei mai mult. 2L la 1500km este destul de mult... eu personal al ts-ul meu, mers mai sportiv am consum de ulei, 1L la aprox 2500-3000 km. Problema cu lambda poate fi si din cauza aprinderii, schimba prima data bujiile si vezi cum se manifesta si ce erori mai apar. De curiozitate, ce ulei folosesti? @ryann25, eu am cumparat ngk cu 100 euro toate... deci depinde de unde cumperi ps. daca chiar stai foarte prost cu banii, pune bosch, nu sunt ngk, toti se plang de ele ca fiind niste pocnitori, dar macar sunt noi si ar trebuii sa fie mai bune ca ce ai pe masina acum. PS. din ce localitate esti? Stima! |
Author: | hackandmore [ 01 Oct 2013, 15:35 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
Selenia Racing 10w60 - asta folosesc si iau cu 54RON/L + transport M-am documentat putin inainte(pe forum) ca era un discount la 6L Selenia 10w40(asa scrie sub capota) + filtru ulei dar furnizorul mi-a zis sa nu i-au ca il mananca instant daca s-a mers cu 10w60 pana acum. Sunt din Roman, jud Neamt dar locuiesc si muncesc in Iasi. |
Author: | comanr [ 01 Oct 2013, 15:43 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
cifra octanica a GPL ului este 100. GPL ul are nevoie de temperatura pentru a vaporiza , pentru a trece din lichid in gaz.(vezi fierbere, vaporizare,evaporare) De aceea e nevoie ca temperatura agentului de racire sa fie macar 30-40 grade celsius , acest agent de racire incalzeste instalatia de vaporizare a gazului, practic motorul poate fi pornit pe gaz de la prima cheie daca ar exista un vaporizator electric. |
Author: | comanr [ 01 Oct 2013, 17:18 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
mai e o treaba cu GPL ul si cu cei care vand/cumpara masini cu instalatie GPL, motorul daca e uzat si scoate fum pe benzina cand e dat pe GPL nu mai scoate fum si astfel poti fi pacalit sau poti pacali. |
Author: | hackandmore [ 01 Oct 2013, 17:32 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
Fostul proprietar nu folosea instalatia de GPL deloc(cand faceam trecerea pe GPL se oprea motorul - nu avea GPL in rezervor) deci m-am uitat dupa fum cand era pe benzina. Dupa ce am luat-o am alimentat un 30% din rezervor GPL sa vad daca merge instalatia si da, aceasta este ok. Nu prea se baga GPL pe o astfel de masina dar daca tot il am il folosesc. Pornesc pe benzina tot timpul si de obicei la >50* schimb pe benzina(cum se misca acul la temperatura). Doar cand opresc pt 5minute la un magazin atunci nu mai trec pe benzina si iar pe GPL, ci o pornesc cu GPL. Gresesc undeva? |
Author: | comanr [ 01 Oct 2013, 17:34 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
e ok. |
Author: | nesquick [ 01 Oct 2013, 22:09 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
Instalatia este secventiala... face ea toata treaba. PS. poate nu se cuvine sa se puna GPL pe o astfel de masina, insa crede-ma ca la portofel ii convine foarte mult aceasta varianta. Eu am GPL pe alfa de jumatate de an si crede-ma ca se simte foarte bine la portofel... daca inainte alimentam lunar in jur de 1000-1200 lei, acum costurile s-au injumatatit... deci chiar nu ma intereseaza povesti de genul ca se strica motorul,sau ca in 100k km este bun de aruncat la fier vechi, s.a.m.d ... si chiar daca ar fi adevarate aceste povesti, cu toate ca nu cred, pentru ca altfel nu vad logica de a monta GPL direct din fabrica.... sunt atat de ieftine motoarele, incat oricine isi permite aroganta de al schimba cand nu mai este bun...nici macar reparatia nu cred ca mai renteaza in zilele noastre. |
Author: | comanr [ 01 Oct 2013, 22:19 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
cristianmiu Quote: Instalatia este secventiala... face ea toata treaba.
off topicPS. poate nu se cuvine sa se puna GPL pe o astfel de masina, insa crede-ma ca la portofel ii convine foarte mult aceasta varianta. Eu am GPL pe alfa de jumatate de an si crede-ma ca se simte foarte bine la portofel... daca inainte alimentam lunar in jur de 1000-1200 lei, acum costurile s-au injumatatit... deci chiar nu ma intereseaza povesti de genul ca se strica motorul,sau ca in 100k km este bun de aruncat la fier vechi, s.a.m.d ... si chiar daca ar fi adevarate aceste povesti, cu toate ca nu cred, pentru ca altfel nu vad logica de a monta GPL direct din fabrica.... sunt atat de ieftine motoarele, incat oricine isi permite aroganta de al schimba cand nu mai este bun...nici macar reparatia nu cred ca mai renteaza in zilele noastre. ai dreptate , ramane lipsa de performanta, mentenanta unui nou echipament mai mult sau mai putin fiabil, riscul(redus exact ca al prabusirii unui avion, dar cand se intampla te duci direct la florarie, am vazut eu asta in fata mea, la un crysler) unei explozii in caz de accident, lipsa de spatiu la o masina oricum mica. cei care au gpl vor avea ceva de zis, e aiurea sa transformam topicul dar daca ati vedea in fata voastra cum bubuie unul cu gpl ati avea o mica reticenta in a folosi device ul? eu zic ca da , e la fel ca cei care au supravietuit unui zbor prabusit. nu o sa mai calce in avion. eu sant indulgent, ai luat masina asa , foloseste l , vrei sa pui , informeaza te. in final, e alfa romeo frate. |
Author: | hackandmore [ 06 Jan 2014, 12:05 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
Am inversat si bobinele II cu IV. Am observat ca eroarea s-a mutat pe cilindrul 4(initial era pe 1 si 2). Am inlocuit una din bobinele de inductie(cea de pe cilindrul 4) si eroarea nu a mai aparut. Daca mai apare voi inlocui si cele de pe cilindrele specificate in eroare tester. Deci problema a fost rezolvata, multumesc pentru sfaturi. |
Author: | comanr [ 06 Jan 2014, 12:26 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
este bine ca ai oferit si feedback la problema ta si ne bucuram ca te am putut ajuta, cele bune. |
Author: | hackandmore [ 06 Jan 2014, 12:41 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
Daca ar fi fost deja facut un "tutorial" pt problema mea ar fi fost muult mai rapid sa gasesc rezolvarea. Sper ca pe viitor cine foloseste searchul va gasi si acest topic.
|
Author: | comanr [ 06 Jan 2014, 13:26 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
iti reamintesc ca ai primit sfaturile cele mai bune adica sa inlocuiesti bujiile si apoi sa verifici transformatoarele de aprindere. desi metoda poate parea costisitoare, doar asa se pot elimina sigur anumite probleme. mereu spun ca nu ofer raspunsul pe care l ar dori userul ci acela de care are nevoie. desi sant adeptul metodelor vechi trebuie urmati niste pasi clari, pentru a nu face chiar prin metoda MBS. MBS - metoda bajbaielilor succesive esti liber sa faci un tutorial, cu poze ale bujiilor care nu au lucrat cum trebuie, o sa vezi ca nu e usor sa oferi informatii corecte, mai ales cand te poti adresa anumitor useri care nu au o baza tehnica. |
Author: | hackandmore [ 06 Jan 2014, 13:43 ] |
Post subject: | Re: Cylinder Misfire |
Da, dar daca faceam "ca la carte" si incepeam cu schimbatul bujiilor si nu se rezolva problema si eram foarte dezamagit: ca am bagat bani cand nu era nevoie ci preventiv si mai ales pt faptul ca problema nu a fost rezolvata si necesita alti bani, alta distractie. Am preferat izolarea problemei si sa imi invat masina dupa regimul cere si ti se va da in loc de iti dau tot ce nu ai nevoie(urgenta) mai intai si dupa iti dau ce trebuie. Mai urmeaza o piesa la gpl(vaporizator), o garnitura, un buton, un grilaj si cam asta e in viitorul apropiat. |
Page 1 of 2 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |