Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Lambda nu OK
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=21147
Page 1 of 2

Author:  ryannn25 [ 13 Sep 2013, 11:24 ]
Post subject:  Lambda nu OK

Salut,

Ma numesc Ciprian si sunt membru nou al forumului alfaclub :wave:
Saptamana trecuta am cumparat o Alfa 156 JTS 2.0, an fabricatie 2005, kilometrajul indica 101.700 km.
Dupa ce am achizitionat-o am descoperit si forumul ... si l-am gasit printre membrii si pe baiatul de la care am cumparat-o, este vorba de "alfa ncg" (pentru cei care vor sa stie care este masina).

Acum problema: :samui:
Ieri mi-a aparaut o eroare de motor, am fost la un service, au pus-o pe tester, rezultatul: amestec sarac la unul dintre catalizatoare ... motiv pentru care i-am facut un test de noxe (atasez rezultatul scanat), in urma caruia a reiesit ca Lamba nu e OK:
Valori normale intre 0.97 si 1.03
Valoare masurata turatie ridicata 1.082

De asemenea, un prieten, caruia i-am aratat rezultatul testarii, mi-a spus ca nivelul CO masurat este mult prea scazut.

Acum, toata lumea cu care am vorbit, imi spune ca trebuie sa-mi schimb sondele lambda ... insa pe care dintre ele, ei bine aici parerile sunt impartite: unii imi recomanda sa le schimb pe cele aflate inainte de catalizatoare, altii imi spun ca trebuie sa le schimb pe cele situate dupa catalizatoare ... :cry:
Asadar, va intreb si pe voi, deoarece am vazut ca toti membrii forumului sunt detinatori de Alfa sau chiar specialisti:
Ce credeti ca ar trebui sa fac? Ce sa schimb? Sau, ce teste ar trebui sa mai fac?
Orice sugestie este binevenita :peace:

Multumesc.
Attachment:
TestNoxe.JPG
TestNoxe.JPG [ 76.94 KiB | Viewed 2873 times ]

Author:  spinner [ 13 Sep 2013, 11:37 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

Pai daca au pus-o pe tester, atunci softul le-a spus si care sonda e dusa. Daca nu au invatat sa citeasca.. :bash:

Author:  ryannn25 [ 13 Sep 2013, 15:09 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

spinner Quote:
Pai daca au pus-o pe tester, atunci softul le-a spus si care sonda e dusa. Daca nu au invatat sa citeasca.. :bash:
Softul nu a spus ca ar fi o sonda dusa ...
Eroarea a fost: Amestec sarac la catalizator 1 -> posibile cauze: catalizator defect, sonda lambda defecta sau fire/contacte imperfecte ...

In urma testului de noxe a aparut ideea ca cel putin o sonda lambda ar fi defecta ...

Author:  yux_mm [ 13 Sep 2013, 15:19 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

Asteapta sa vedem daca isi dau concursul nae sau dcmilitaru. S-ar putea sa te lamureasca ei.

Author:  tomi_alfa [ 13 Sep 2013, 15:29 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

Poate ti se va parea ciudat, dar am patit si eu o problema asemanatoare. Aveam erori de amestec si mi-au spus sa schimb sondele pe rand (3 la numar, 2.0TS Euro3) pana isi revine. Motorul mergea normal, doar ca aveam beculetul aprins in bord. Au verificat fiecare sonda in parte si toate functionau in parametri. Am schimbat doar debitmetrul si totul a revenit la normal. Este experienta mea. Insista sa-ti spuna exact ce sa schimbi, pentru ca 4 sonde e cam scump si nu pica toate in acelasi timp.
Poate te ajuta daca citesti pe aici

Author:  nae [ 13 Sep 2013, 15:46 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

Daca te uiti pe bon o sa vezi ca nu functioneaza senzorii tai de oxigen wideband, adica perechea de sonde de deasupra catalizatorului.

Ai aceeasi valoare si la ralanti si la ~3000 rpm.

Masina era in limp cand ai facut testul.
Ce coduri de eroare aveai stocate?

Asta nu inseamna ca sunt moarte!nu te apuca sa schimbi nimic, prima oara raspunde la intrebarea mea.

Author:  ryannn25 [ 13 Sep 2013, 16:06 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

nae Quote:
Ce coduri de eroare aveai stocate?
Era o singura eroare si din pacate nu mai stiu codul de eroare ... tipul de la service care opera testerul mi-a aratat eroarea in softul care-l avea el instalat pe un PC ... tot ce am retinut este amestec sarac catalizator :oops:


Si tin sa precizez ca masina merge fara probleme (si inainte de aparitia erorii si dupa ce mi-au sters-o ... cat am avut eroarea nu am turat-o prea tare ~3000) ... nu mi s-a oprit motorul si accelereaza la comanda ... singura neregula pe care am observat-o ar fi o foarte usoara sacadare in treapta a 2-a la turatii ~2500 ...

Author:  nae [ 13 Sep 2013, 16:31 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

Ti se pare ca merge in regula, nu are cum sa mearga in regula cu amestecu ala. :wink:

Author:  ryannn25 [ 13 Sep 2013, 16:35 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

nae Quote:
Ti se pare ca merge in regula, nu are cum sa mearga in regula cu amestecu ala. :wink:
:oops1:

Author:  stefbure [ 15 Sep 2013, 19:41 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

@ ryannn25 ce s-a mai intimplat cu masina.sint curios fiindca am fost foarte aproape sa iau eu masina asta dar tocmai eroarea de care vorbesti m-a facut sa stau in dubiu,altfel masina arata excelent dar dupa ce am studiat mai amanuntit problemele jts-urlor si fiindca de la cei care se pricep de pe forum nu am primit nici un raspuns alegerea a fost simpla:jtd

Author:  ryannn25 [ 16 Sep 2013, 11:03 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

Salut,
Cu masina nu s-a intamplat nimic ... astept sa-mi reapara eroarea, sa iau codurile de eroare ... am mai mers vreo 30 km cu ea in week-end ... insa acum mi s-a aprins becul de airbag in bord :scratch: ... am observat becul aprins dupa ce am miscat scaunul din dreapta (l-am dat mai in spate) ...
Intre timp caut sa-mi cumpar cablu OBD II. Daca are cineva de vanzare, va rog PM.
Multumesc.

Author:  ryannn25 [ 17 Sep 2013, 10:20 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

Mi-am cumparat cablu OBD II, insa softul care mi-a fost furnizat este piratat si ca urmare, desi reusesc sa ma conectez la ECU, ma deconecteaza dupa cateva secunde. Astfel ca nu am reusit sa generez grafice decat pe perioade scurte (cateva secunde).
Iata ce informatii am reusit sa extrag:
Attachment:
1.JPG
1.JPG [ 64.65 KiB | Viewed 2671 times ]
Am gasit o eroare stocata:
Attachment:
3.jpg
3.jpg [ 72.76 KiB | Viewed 2671 times ]
In bord am 101.800 Km, insa calculatorul arata doar 95.000 ... cum vine asta ? :shock:
Attachment:
5.JPG
5.JPG [ 21.12 KiB | Viewed 2671 times ]
Masuratorile le-am facut dupa ce motorul a mers in gol cel putin 20 de minute (pana am reusit sa instalez drivere pentru cablu si sa configurez softul)
Attachment:
4.JPG
4.JPG [ 28.33 KiB | Viewed 2671 times ]
Attachment:
2.JPG
2.JPG [ 53.11 KiB | Viewed 2671 times ]
Attachment:
8.JPG
8.JPG [ 29.13 KiB | Viewed 2666 times ]
Grafic sonde lambda la relanti
Attachment:
6.JPG
6.JPG [ 52.94 KiB | Viewed 2671 times ]
Grafic sonde lambda in turatie (intre 2000 si 3000 de rotatii)
Attachment:
7.JPG
7.JPG [ 51.41 KiB | Viewed 2671 times ]
Din cate am inteles eu, sondele lambda nu inregistreaza amestec sarac, insa asa cum am vazut saptamana trecuta (si am postat mai sus) testul de noxe mi-a inregistrat amestec sarac ... :samui:
Tocmai mi-am cumparat masina asta pe care am dat toti banii stransi indelug si acum ma trezesc ca nici nu ma pot bucura de ea ... inteleg ca am cel putin o problema, vreau sa o rezolv, insa nu stiu care este problema ... de aceea, va rog pe cei care aveti idee ce se intampla si ce insemnatate au datele de mai sus sa-mi explicati si mie.

Multumesc.

PS: De asemenea, va rog, daca imi poate trimite cineva o varianta de soft care sa nu se deconecteze atat de des.

Author:  nae [ 17 Sep 2013, 10:42 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

Sondele iti functioneaza acum.

Ai o eroare la o bobina, vezi poate e pe moarte.
Daca nu aprinde cilindru ala, chiar si intermitent iti poate rezulta si in eroare de lambda.

Eu zic sa schimbi bobina aia acum si sa cureti mufele de la sondele superioare

Daca te uiti in diagnoza initial ai valoare de 1.084 la relanti si 1.082 la ~3000rpm, oamenii aia stiu ca ai motor cu injectie directa?

Author:  ryannn25 [ 17 Sep 2013, 11:10 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

nae Quote:
Sondele iti functioneaza acum.

Ai o eroare la o bobina, vezi poate e pe moarte.
Daca nu aprinde cilindru ala, chiar si intermitent iti poate rezulta si in eroare de lambda.

Eu zic sa schimbi bobina aia acum si sa cureti mufele de la sondele superioare

Daca te uiti in diagnoza initial ai valoare de 1.084 la relanti si 1.082 la ~3000rpm, oamenii aia stiu ca ai motor cu injectie directa?

Am sa fac intocmai cum mi-ai recomandat.
Multumesc.

Author:  adryian [ 17 Sep 2013, 16:03 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

Poti lua ecuscan de aici http://www.multiecuscan.net/" onclick="window.open(this.href);return false; (are si o varianta FREE de 20 min pe sesiune).

Author:  ryannn25 [ 17 Sep 2013, 16:19 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

adryian Quote:
Poti lua ecuscan de aici http://www.multiecuscan.net/" onclick="window.open(this.href);return false; (are si o varianta FREE de 20 min pe sesiune).
Am aflat si eu acum cateva ore de acest site. Il voi descarca diseara cand ajung acasa.
Multumesc.

Author:  ryannn25 [ 19 Sep 2013, 10:04 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

Inca nu am reusit sa schimb bobina, insa aseara am descarcat si instalat MultiEcuScan 1.7 (recomandat de adryian). Acest program merge perfect, nu mi s-a deconectat nici macar o data. Multumesc adryian !
Si pentru ca am testat programul, am mai verificat cativa parametrii:
Attachment:
1.JPG
1.JPG [ 65.53 KiB | Viewed 2567 times ]
Attachment:
2.JPG
2.JPG [ 90.99 KiB | Viewed 2567 times ]
Attachment:
3.JPG
3.JPG [ 76.38 KiB | Viewed 2567 times ]
Graficele sunt efectuate cu motorul turat la aproximativ 2800-2900 rotatii.
Si sunt 2 aspecte care ma ingrijoreaza:
- in toate masuratorile facute spark advance este 0.0 !
- diferenta foarte mare de comportament intre cele 2 sonde lambda situate dupa catalizatoare !

Fostul proprietar mi-a spus ca a schimbat o sonda lambda 2 fara sa fie necesar (am gasit si pe forum postarea in care spune ca a schimbat o sonda degeaba cand distributia ii fusese schimbata gresit) ... Azi mi-am propus sa merg sa schimb bobina, dar mi-e teama sa nu fie singura problema ... :disgust1:

Author:  ryannn25 [ 20 Sep 2013, 13:59 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

Aseara am mers la un service sa schimb bobina. Cineva mi-a recomandat sa le schimb intre ele si apoi sa vad daca eroarea reapare. Asa ca am schimbat toate bobinele intre ele: 1 cu 2 si 3 cu 4. Am mai mers putin cu masina si inca nu mi-a reaparut nici o eroare.
Insa sondele lambda se comporta la fel ... cineva mi-a spus ca pare o problema cu un injector ... ca modul de lucru al acelei sonde e datorat unui injector infundat ... incep sa cred ca e imposibil sa gasesc problema fara sa schimb cel putin jumatate din masina ...

Author:  comanr [ 20 Sep 2013, 14:46 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

eu zic sa nu schimbi nici o sonda. vad ca toate merg adica dau semnal cat de cat coerent. parerea mea si a doamnei MCDonalds din canada e ca ai amestec prea bogat la un moment dat in catalizator 1 care arde si consuma oxigenul de aceea ai caderile alea de tensiune pe sonda de after cat 1.

step 1: rezolva toate problemele legate de misfire , bujie, bobina, injector.
step 2: cand motorul merge ca un ceas verifica si valorile lambda informativ.

nu ma pricep prea bine la injectie directa de benzina , singurele sisteme cu care am avut tangenta au fost cele cu injectie indirecta mecanica, electronica.

Author:  obi [ 28 Sep 2013, 23:04 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

stiu ca voi primi flueraturi la greu dar asta e. acum 4 ani am cumparat o alfa 156 ts, 1,6. am fost foarte incintat de ea si nu am vazut un mic actibild lipit pe ceas in dreptul "motorasului". dupa ce l-am vazut si l-am dezlipit, a aparut martorul aprins. cu sufletul si bani dati la greu am facut o multime de investitii cu bani grei, am schimbat sonde lambda, bobine, bujii, debitmetru, zeci de teste la reprezentanta, da, cite teste in mai multe service-uri. nu am reusit decit sa bag bani la greu. motorasul se aprindea dupa 50-100 km de la stergerea erorilor ce erau legate de functionarea sondelor lambda. la un moment dat citeodata ma stresa si un tremurat intens al motorului. asta dupa ce am facut tot ce v-am spus la service-ul de reprezentanta . la un moment dat am refuzat sa mai arunc banii ca pe geam. acum vreau sa spun ca sint multumit de cum merge motorul care de fapt chiar rupe la mers, consumul nu -I de speriat, am avut si un polo break si pot sa compar, fara tremuraturi la motor de trei ani. am pozat cablurile de la sondele lambda in asa fel incit sa nu aiba contact cu suprafete foarte calde si am cumparat si montat un stut cu o sectiune micsorata pe sonda lambda de dupa catalizator. motorasul e aprins in continuare pentru ca nu-l mai bag in seama si nu vreau sa platesc o multime de teste si si stergeri erori. dar pot spune ca masina merge de rupe si consumul nu-I asa de speriat. adevarul e ca baiatul de la care am luat-o mi-a spus ceva de modificat :evil: motorul dar eu eram cu ochii dupa vopsea si altele. acum cred ca catalizatoarele au fost sparte, am facut doua itp-uri de atunci, traim in Romania si masina merge de rupe si consumul de benzina afara e de 7-7,5 la suta . in oras e mai greu de apreciat. asta e, nu-I frumos dar ..... :money:

Author:  comanr [ 28 Sep 2013, 23:16 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

un catalizator manarit se observa dupa operatia pe care o prezinta pe burta sau pe spate. au fost cazuri in care a fost inlaturata ceramica prin tevile de iesire , sa zicem ca atunci e mai greu de observat desi sunetul unui motor cu catalizatorul gol este usor de descoperit pentru o ureche antrenata, un sunet metalic la accelerare.

e de porc sa nu dai atentie la martorul MCSF care semnaleaza grave erori ale motorului sau sistemelor antipoluare ale masinii.

fiecare face ce vrea insa e ca si cum ai vomita in fiecare dimineata dar dupa o gura de vodca iti revii si esti in regula ce dracu sa te mai duci la doctor.

Author:  obi [ 28 Sep 2013, 23:35 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

adica vrei sa spui ca daca am fost neinitiat in arta golanelilor si nu mi-am dat seama de teapa luata trebuia sa mai bag dupa bani grei pe care I-am dat in service-ul de reprezentanta si aproape 500-600 e la o masina care acum se vinde cu 1000 e? adica eu trebuie sa fiu mai catholic decit papa si pe strada sint noneuro cu taxa de poluare o zecime cit la masina mea. si daca vrei sa stii motorul se incadreaza la norme de poluare e2 dupa teste. in certificate scrie e3 la masina. cred ca sint doar un mic porc in comparative cu altii.

Author:  comanr [ 28 Sep 2013, 23:37 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

nu ar trebui ca esecurile nostre sa devina modele pentru ceilalti...

Author:  obi [ 28 Sep 2013, 23:48 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

eu am vrut doar sa dau un exemplu de cum sa nu faceti ca mine. doar o situatie posibila. dar nici nu pot s-o arunc, pentru ca imi e draga. stiu sigur sa poluaza mai putin decit un cacat de dacie 1990 ce zibiie pe strazi fara probleme.

Author:  comanr [ 28 Sep 2013, 23:56 ]
Post subject:  Re: Lambda nu OK

man, omul asta de mai sus , nu stiu cum ai spune de are jts are probleme cu motorul care nu se rezuma la un bec aprins , motorul nu merge cum trebuie. a postat aceste log uri, sa zicem ca e cu un pas inaintea ta adica reuseste sa se implice in problema si a cautat ajutor pe care l a primit de la unii mai voalat de la unii mai direct in fine nu poate nimeni sa se duca de pe forum sa schimbe componente(cel putin nu gratis).

la tine se aprinde becul probabil din cauza ca e catalizatorul lipsa si monitorizarea lui adica sonda lamda 2 spune acest lucru. mai mereu cand apare acest lucru e necesar sa inlocuiesti catalizatorul care culmea nu e decat vreo 300ron unul universal de la bosal de exmplu la care orice sudor care nu s a imbatat deja ai poate atasa flansele de la catalizatorul vechi.

nu te mai victimiza atata ca rad curcile.

Page 1 of 2 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/