Salutare,
Detin o Alfa GT 2.0 JTS din 2005 - 130.000 km si am cateva probleme la ea cu care ma confrunt de ceva timp, motiv pentru care am si lasat-o pe dreapta o perioada de cateva luni.
Nu am avut nici timp si nici resursele sa o pregatesc pana acum dar a venit momentul sa le am pe amandoua si as vrea de data asta sa ii fac o reconditionare cat mai completa.
Din pacate in Braila (de unde sunt eu) nu cunosc nici un mecanic suficient de experimentat in Alfe sa puna si un diagnostic sigur in cazul meu.
Cati mecanici am vizitat tot atatea diagnostice am primit. Macar daca as sti ca se si potrivesc, as tine cont de toate.
As dori cateva sfaturi de la cineva cu experienta in aceasta motorizare, care sa cuprinda toate posibilele defectiuni tinand cont de urmatoarele simptome:
Masina de cand am cumparato din Italia, acum 2 ani (80.000 km) avea probleme cu puterea si consumul. Consum mare (aprox 12-14 urban) si putere scazuta. (Stiu ce poate, am mai avut una de noua). Propietarul mia spus sa ii schimb variatorul de faze si distributia cand ajung cu ea acasa si isi revine.
Am ajuns, i-am schimbat variatorul, i-am schimbat distributia, i-am facut revizia ... acelasi simptome, nici o imbunatatire cu exceptia faptului ca sa eliminat un zgomot ciudat (ca de motor diesel) din cauza variatorului vechi.
Intre timp eu am mai rulat-o vreo 50.000 km dar nam mai tinut cont de raportul foarte prost consum/putere. Am folosti-o ca pe un mijloc de transport oarecare deoarece am avut nevoie.
Pot sa spun ca are si un consum crescut de ulei, la cateva mii de km tre sa mai completez cu o juma de litru de ulei. Tre sa recunosc la nevoie am completat cu ce am apucat nu cu Selenia.
Relantiul nu sta fix. Cand o pornesc sare la aprox 2000 RPM si scade usor la aprox 900 unde incepe sa varieze intre 600-1100.
Sau intamplat cateva cazuri cand a murit motorul in mers. Au fost si cazuri cand a pornit greu.
Acum mai nou patesc cateodata sa am o vibratie puternica in volan, fie ca merg sau stationez, dar nu e mereu, apare rar (o data la cateva saptamani de condus zilnic) si dispare repede (10-15 minute). Daca tin minte bine, cred ca aceiasi vibratie sa manifestat o data si numai cu contactul pus, fara sa pornesc efectiv motorul, dupa care am pornit motorul si a continuat sa existe cateva minute.
Precizez ca de cand o am nu am schimbat absolut nimic altceva inafara de ce am mentionat la inceput si nici inainte sa o cumpar nu pare sa fi avut un propietar foarte grijulu (fostul propietar a fost un batranel de aprox 70 de ani care a folosit-o ca pe o masina de unica folosinta iar apoi a vrut sa scape de ea).
Iam ridicat capota sa ii curat motorul si am observat ca are furtunul de admisie spart si unsuros in interior de ceva negru la fel si inca un dispozitiv cu o clapeta (de la iesire din galeria de admisie), era negru in interior. Cine stie cat am mers eu cu acel furtun spart ... cate mii sau zeci de mii de km.
Deasemenea am si un joc mic in levierul de la schimbator, am inteles ca sunt niste buccse care se schimba ca sa nu mai schimb toate timoneria?
Apreciez daca nu imi spuneti sa imi iau alta si imi dati ceva sfaturi concrete in sensul ca poate fi aia, aia si cu ailalta ...
Ma intereseaza in special partea de mecanica, ca la electrica e mai simplu, (iese pe tester) sonde .. bobine etc..
Are sens sa ii verific compresia? cum pot sa procedez sau unde trebuie sa ma duc? Daca e din compresie ce trebuie inlocuit?
Cam atat. Astep sfaturile
_________________
Only the best is good enough ...
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo GT - 1.9 JTDm (Ex)