Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
1.9 JTD 8v 210 cp https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=21099 |
Page 1 of 6 |
Author: | Raomotorsport [ 31 Aug 2013, 15:28 ] |
Post subject: | 1.9 JTD 8v 210 cp |
Buna ziua tuturor. Am prins putin timp liber si am hotarat sa realizez un topic legat de JTD, sper sa nu supar pe nimeni cu aceasta "iesire". Masina are la baza un motor 1.9 JTD 8v de 115 cp cu o lunga poveste pe care o voi relata pe scurt: Aceasta a ajuns la mine intr-o stare estetica foarte buna insa la partea de mecanica avea hibe, printre care si geometrie variabila blocata, EGR infundat, debitmetru defect si multe altele. Tuningul la aceasta masina a inceput ca urmare a unor ambitii personale, am vrut sa demonstram ca nu numai TDI-urile pot iar anii au trecut dar nu degeaba, o data cu acestia am capatat experienta si totodata performanta. Turbina GTB 2056 VK Intercooler Frontal Evacuare Pompa inalta presiune custom( BRW engineering) La ora actuala masina este in pregatiri hardware pentru a putea trece de o limita pe care ne-am propus-o si anume limita de 230 cp. In pregatiri: Chiulasa portata Admisie custom Galerie admisie custom Galerie evacuare custom Water Methanol injection Ax came C&B Tin sa precizez ca visul meu nu ar fi putut fi implinit daca nu ar fi existat eforturile eroice si rabdarea celor doi oameni care mi au dat credit in aceasta operatiune, m-au suportat si m-au sprijinit. Meritul este al echipei, Dragos(Completechip) la butoane, Razvan (BRW) la proiectare , Alin(RAO) la reglaje iar pe langa noi trei au fost si alti oameni care s-au mobilizat, oameni carora le multumesc. Tin sa aduc in prim plan un element foarte important si anume ca masina nu ruleaza cu debitmetru, este MAF-Less, merge direct pe sensorul MAP de 4 bari. Meritul este exclusiv al lui Dragos alias Completechip. Mai jos aveti si un grafic dyno. http://img198.imageshack.us/img198/1388/8zt7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; |
Author: | tzzivii [ 31 Aug 2013, 15:46 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
si motorul e pus in? |
Author: | comanr [ 31 Aug 2013, 19:01 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
Cheltuiala fara sens. Luai un 16v , fmic, soft si la revedere. Ieftin, mult mai ieftin |
Author: | ALXege [ 31 Aug 2013, 21:31 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
Nici un la revedere, 16v cu fmic si soft (si alte briz-briz-uri) in cel mai fericit caz scoate in jur de 190cp (vezi Tibi). Felicitari pentru proiect, ma bucur sa vad un gtb montat pe 1.9 si in Ro! Sent from my Alfa Romeo |
Author: | comanr [ 31 Aug 2013, 22:00 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
Clutch hp , nu wheel hp...pentru puterea la roata mai trebuiesc luate in calcul pierderile din transmisie, 15-18%. cu toate astea e un proiect abitios, deosebit. sant curios daca a fost adaugat si un radiator de ulei, la puterea aia is a must have. |
Author: | ALXege [ 31 Aug 2013, 22:03 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
?! Sent from my Alfa Romeo |
Author: | ILuzoriu [ 31 Aug 2013, 22:51 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
ALXege Quote: Nici un la revedere, 16v cu fmic si soft (si alte briz-briz-uri) in cel mai fericit caz scoate in jur de 190cp (vezi Tibi).
Vezi ca Tibi sarise de 200cv cu turbina stock (176 whp) Felicitari pentru proiect, ma bucur sa vad un gtb montat pe 1.9 si in Ro! Sent from my Alfa Romeo Un 16v cu gtb2056 se duce lejer la 250-260cv. Eu am o singura curiozitate: masina a scos 210cv pe acelasi dyno pe care a scos 180cv cu softul de la Ginel? |
Author: | Raomotorsport [ 31 Aug 2013, 22:54 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
Nu Tibi, masina a fost masurata pe stand Dynojet, un dyno foarte fidel si transparent. Exista si o fisa dyno de 183 cp realizata tot la Dynojet, la Ginel masina a realizat 176 cp dar cu alt soft si cu debitmetru, la varianta de 183 masina deja rula Maff-less. Dyno lui Ginel este Maha si este totodata un dyno transparent, dovada suprema este nivelul de performanta la care se ajunge atat pe hartie cat si pe pista. comanr Quote: Cheltuiala fara sens. Luai un 16v , fmic, soft si la revedere. Ieftin, mult mai ieftin
Imi pare rau ca mi-am pierdut 4 ani din viata pentru a realiza aceasta mizerie, aceasta aberatie...de fapt imi cer scuze ca nu am montat un 16v. Ca la romani: Dacia cu motor de VW, BMW de 1.6 in acte cu motor de 2.8 in realitate, briz brizuri etc. Multumesc colegilor care "mi-au luat apararea" utilizand argumente pertinente, celor care apreciaza acest proiect si care stiu totodata ca nu faci foarte usor 210 cp cu un 16v. Oricum astept un grafic al unui 16v din Romania care sa ma convinga de faptul ca eu gresesc iar pe langa mine si pe ceilalti oameni care sunt de acord cu mine. Exista un 16v facut la 200 cp modificat de Mastertuner(nu e reclama) http://www.mastertuner.ro/chiptuning-cu ... o-jtd-16v/" onclick="window.open(this.href);return false;Cea mai mare putere relevata pe dyno pentru 1.9 JTD, cel putin din ce stiu eu, este 192 cp si cu mult fum, eu merg la AFR 18. http://www.youtube.com/watch?v=RuYjB9cHVG0" onclick="window.open(this.href);return false;. Nu am de ce sa dau explicatii dar totusi o fac din respect. Accept critica dar astept dovezi solide si argumente, nu pareri fara sens. |
Author: | comanr [ 31 Aug 2013, 23:11 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
Eu apreciez munca. Chiar si munca in zadar, si eu fac la fel uneori. Asa I viata. |
Author: | ILuzoriu [ 31 Aug 2013, 23:18 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
Te-am intrebat pe ce dyno ai rulat masina pentru ca mi-am adus aminte de niste dubii pe care le aveam in legatura cu softul facut de Ginel. Mi-am mai aruncat un ochi acum peste el si am curaj sa pariez ca masina ta nu avea cum sa scoata 180cv REALI cu acel soft. Un 1.9 jtd 8v nu poate ajunge la 180cv injectand doar 78 mm3 si mergand cu 1400 bari pres rail. Ma bucur ca rezultatul de 210cv nu a fost scos pe acel dyno, ma bucur si ca exista oameni care au curajul sa investeasca bani si timp intr-un motor jtd (eu am fost unul dintre ei, doar ca intre timp prioritatile s-au schimbat si m-am oprit). Stiu ca ai intampinat destule dificultati ca sa ajungi la acest rezultat, de aceea meriti toata aprecierea pasionatilor de motoare italiene (si nu numai)! Dar tot trebuie sa te contrazic cu un lucru: ajungi foarte usor la 210cv cu un 16v. Daca vrei iti atasez graficul dyno de la fostul meu 156. injectoare stock, turbina stock, pompa rail stock, singura modificare era un FMIC no name si bineinteles softul . A scos 176 whp pe dyno Mustang. Imi pare rau ca nu mai e masina la mine, as fi fost curios cum sta langa fiatul tau Cu cateva mii de euro (gtb2056 + fmic + ambreiaj & volanta + soft) sari usor de 250cv cu un 16v. Btw, daca ai vreodata drum prin Bucuresti da un semn, sunt curios cum merge |
Author: | Raomotorsport [ 31 Aug 2013, 23:37 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
In primul rand iti multumesc foarte mult pentru aprecieri si vreau sa stii ca si eu iti port un deosebit respect atat din punct de vedere profesional cat si tie ca om. Nu pot sa te contrazic, asteptam o parere avizata din partea unui om ca tine. Imi pare rau ca nu mai ai Alfa, eram curios de cum am fi stat dar cand vin in Bucuresti cu JTD ul cu cea mai mare placere trec pe la tine sa dai o tura. |
Author: | comanr [ 01 Sep 2013, 19:04 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
Acum ca te ai linistit , parerea mea e ca ai ajuns la un nivel de performanta foarte bun pentru 8v. Sa continui sa maresti boostul inseamna sa phooti atelajul. |
Author: | Raomotorsport [ 02 Sep 2013, 04:07 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
"Sa continui sa maresti boostul inseamna sa phooti atelajul." Nu am inteles ce ai vrut sa spui. |
Author: | tzzivii [ 02 Sep 2013, 08:32 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
Se refera la cuzineti etc. |
Author: | yux_mm [ 02 Sep 2013, 08:48 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
Interesanta treaba se intampla aici. Felicitari pentru initiativa. Ma gandesc insa ca masina va deveni destul de greu de strunit in traficul zilnic. Un LSD pentru a putea pune puterea la sol? sau e un proiect ce priveste doar motorul? |
Author: | comanr [ 02 Sep 2013, 10:05 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
@raomotorsport ma refer la interne apoi transmisie. Ziceam ca e un cuplu mai mult decat bun pentru platforma pe care lucrezi. daca o duci mai sus nu stiu ce ai putea castiga da sigur ai sanse sa strici ceva in motor, transmisie. Asta in cazul in care conteaza masina aia pentru tine. pe la 250 cai, la test o sa stea lumea cu stres , o sa stranga din dinti |
Author: | Raomotorsport [ 02 Sep 2013, 10:59 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
Da asa este, masina este un Fiat Stilo dar eu am vrut sa ma axez in acest topic pe motorizare |
Author: | Raomotorsport [ 02 Sep 2013, 11:22 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
Masina are suspensie reglabila KW, frane brembo cu 4 pistonase, discuri 315 mm, bara de rigidizare atat pe fata cat si pe spate si multe altele. |
Author: | yux_mm [ 02 Sep 2013, 11:27 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
Daca pentru colegul exercitiul reprezinta doar motorul, atunci restul masinii nici nu prea mai conteaza. Iou oricum sunt curios ce iese la final din motorul asta. LE am postat in acelasi timp. |
Author: | comanr [ 02 Sep 2013, 11:32 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
succes in continuare, eram curios daca e un daily driver sau doar o papusa dyno pentru reclama... |
Author: | Raomotorsport [ 02 Sep 2013, 11:53 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
Masina este Street legal, e o masina de strada cu ITP, RCA, interior complet, climatronic. |
Author: | comanr [ 02 Sep 2013, 12:32 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
In tunning e foarte important sa stii si cand trebuie sa te opresti. Esti cam aproape de momentul ala pentru motorul stock. De acum in colo intervine nebunia pura, curata. Eu te apreciez, chiar daca raman la convingerea ca ai facut asta cu un 8v doar ca sa ai miscare in foaie ,cand era mult mai ieftin sa te joci cu un 16v. La urma urmei asta ai avut la indemana. Treci pe Alfa in viitor? |
Author: | Raomotorsport [ 02 Sep 2013, 13:10 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
Pe viitor voi trece pe Alfa Romeo cu siguranta. Cat despre motor...acesta nu este tocmai stock din punct de vedere hardware, a fost luat in calcul fiecare element ce ar putea fi stresat si totul se optimizeaza. Suntem constienti ca limita fizica este 250 cp si vrem sa o atingem. Oricum masina va merge pe 2 softuri; unul de pana in 380 Nm( pe care se va merge mai tot timpul) si unul de 470 Nm+ |
Author: | comanr [ 02 Sep 2013, 14:58 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
ar fi misto si modul "valet" , 100cp pentru momentul in care o imprumuti. |
Author: | Raomotorsport [ 02 Sep 2013, 21:29 ] |
Post subject: | Re: 1.9 JTD 8v 210 cp |
E de luat in calcul si varianta asta, ar fi cel putin interesant. |
Page 1 of 6 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |