It is currently 19 Nov 2024, 23:50

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Variator model vechi
PostPosted: 29 Jul 2013, 10:24 
Offline

Joined: 21 Apr 2011, 09:24
Posts: 17
Car: 156 1.6 120
Salut,
De ceva timp am si eu binecunoscutul zgomot de diesel....deja nu se mai manifesta doar la pornire si scade numai in ture.
In timp ce ma uitam ce trebuie inlocuit...cum functioneaza...am ajuns si la cateva buletine Alfa in care era descrisa modificarea modelelor ulterioare , o valva care nu permite intoarcerrea uleiului in baie, mentinand ulei la variator.Constructiv o astfel de modificare nu e ceva ce eu as putea face....asa ca am inceput sa ma gandesc cum as putea sa mentin ulei la variator tot timpul fara aceasta valva.Din diagrama se intelege clar ca uleiul merge catre variator cat timp electromagnetul apasa clapeta aceea de sub el, deci o solutie ar fi ca aceasta clapeta sa fie tot timpul "apasata" foarte putin cat sa permita trecerea unei cantitati foarte mici de ulei.Constructiv nu am gasit o varianta usoara de a cobora electromagnetul, asa ca am adaugat de test o saiba foarte apropiata in diametru de dimensiunea clapetei si cu grosime de un milimetru,am centrato perfect pe clapeta si am montat electromagnetul.Saiba respectiva nu are cum sa se deplaseze din pozitie fiind permanent presata de electromagnet si pe un canal de dimensiuni apropiate pe care se afla ulei, deci nu are ce sa strice.
Rezultate:Uzura variatorului meu este deja mare, tinand cont ca deja nu mai disparea zgomotul dupa pornire, dar dupa modificare zgomotul a scazut cu cel putin 60%, nu am facut masuratori iniante si dupa ,dar zgomotul deja nu mai este deranjant,acceleratia este mai liniara, si in general masina pare mai elastica, mai ales in regim subturat.
Probabil daca as fi facut modificarea mai devreme zgomotul ar fi disparut cu totul.
Am momentan numai 1000km de la modificare, dar pana acum nu vad nici o problema.
Daca cineva doreste sa incerce modificarea...pe raspunderea lui...pot sa ofer detalii.


Top
   
 Post subject: Re: Variator model vechi
PostPosted: 29 Jul 2013, 11:04 
Offline
User avatar

Joined: 03 Jun 2007, 12:26
Posts: 481
Car: Alfa Romeo 155
Location: Bucuresti - Braila
Daca valva este partial deschisa, in permanenta va exista un decalaj al axei cu came de admisie. Acest decalaj, nu va fi corelat cu timpul de injectie si scanteie. Calculatorul de motor ar trebui sa comande injectorul atunci cand supapa de admisie este deschisa. La tine acest decalaj nu stiu daca il poate remedia calculatorul de motor. Nu are aceasta informatie de unde sa o culeaga.

_________________
The one and only - Alfa Romeo

- 2017 - Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V TS - "2004"
- 2009 - Alfa Romeo 155 1.8 16V TS - "1996"
- 2007 - Alfa Romeo 33 1.7 8V- "1986" - ex.
- 1997 - Alfa Romeo 1750 Berlina - "1968" - ex.


Top
   
 Post subject: Re: Variator model vechi
PostPosted: 29 Jul 2013, 12:51 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3794
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Daca motorul merge mai frumos si nu au luat-o razna consumul si noxele inseamna ca sonda lambda si senzorul de detonatie reusesc sa tina motorul in partametri. Felicitari pentru idee si multumim ca ne-ai impartasit-o si noua !

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
 Post subject: Re: Variator model vechi
PostPosted: 29 Jul 2013, 16:34 
Offline

Joined: 21 Apr 2011, 09:24
Posts: 17
Car: 156 1.6 120
Cand valva este comandata total electromagnetul apasa clapeta aceea aproximativ 1 cm, eu mentin numai 1mm presiune pe ea, nu cred ca este suficent cat sa actioneze variatorul. numai cat sa mentina un film de ulei.Oricum eu nu am vazut nici o problema momentan, relantiul este stabil (aici cred ca s-ar vedea prima oara decalajul de avans), repriza e putin mai buna, in toate conditiile, ieri am fost pe drum de munte in panta, cu masina plina si nu am simtit nimic in neregula....deci...cred ca este ok.
O sa postez daca o sa apara probleme.


Top
   
 Post subject: Re: Variator model vechi
PostPosted: 06 Aug 2013, 06:30 
Offline
User avatar

Joined: 10 Apr 2012, 18:12
Posts: 119
Car: 156 2.0 TS
Location: Constanta
Suna foarte bine deoarece si eu ma aflu in aceeasi situatie, vreau te rog informatii despre aceasta operatiune.

_________________
Spune ce vrei, spune-o cum vrei ALFA ROMEO!

ALFA ROMEO 156 2.0 Twin Spark


Top
   
 Post subject: Re: Variator model vechi
PostPosted: 06 Aug 2013, 15:51 
Offline

Joined: 21 Apr 2011, 09:24
Posts: 17
Car: 156 1.6 120
O sa caut daca mai am pozele, daca nu o sa fac altele si o sa le postez azi maine.
Pana atunci....am si o concluzie despre consum...pana acum pe aceeasi distante parcurse, cam cu 5-10% mai mic consumul calculat de mine...nu vreau sa fiu prea optimist, asa ca o sa presupun numai ca este acelasi consum, cu siguranta nu a crescut.


Top
   
 Post subject: Re: Variator model vechi
PostPosted: 06 Aug 2013, 15:56 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2009, 15:47
Posts: 2329
Car: 156 1.6 TS
Location: Bucuresti
Cred ca am fi MULTi(cei cu TS-uri) interesati de aceasta modificare in bine, daca reusesti sa adaugi ceva poze...cu explicatiile de rigoare, ar fi nemaipomenit.

_________________
156 1.6 TS
fosta GTV 2.0 TS
fosta 156 1.6 TS


Top
   
 Post subject: Re: Variator model vechi
PostPosted: 12 Aug 2013, 20:50 
Offline

Joined: 21 Apr 2011, 09:24
Posts: 17
Car: 156 1.6 120
Revin in sfarsit cu detalii, din nefericire nu am poze la fiecare etapa....dar sper sa fie destul de clar...daca nu...in zona sibiului pot sa ofer asistenta.
Atasez poze cu saiba si dimensiunile ei, si cu solenoidul.
Se da jos capacul superior, si ar trebui sa vedeti ceva asemantor cu blocul meu (si varianta cu capac de aluminiu este similara).
Se desfac cele doua suruburi si mufa solenoidului si se trage acesta afara din locasul lui.
Se curata bine locasul de ulei si ce mai gasiti cu cateva servetele(puteti gasi depuneri interesate daca uleiul nu a fost chiar de calitate).
Dupa ce ati curatat bine o sa vedeti in partea de jos un orificiu de scurgere si "clapeta" pe centru. Ceva similar cu aceasta imagine, numai ca aici este indepartata si tija, in cazul nostru nu se indeparteaza.
http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/SolenoidBore.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Saiba se pozitioneaza centrata pe aceasta tija si solenoidul se coboara usor la locul lui in asa fel incat saiba sa nu se deplaseze.Nu va faceti griji, saiba nu se poate deplasa in timpul mersului, este tinuta presata de solenoid si se afla pe un canal de dimensiune apropiata pe care se afla ulei.
Se strang cele doua suruburi, se cupleaza mufa, si se constata "linistirea motorului".
Consultati si:
http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
pentru cateva imagini in plus si o idee despre cum functioneaza variatorul si solenoidul.


Attachments:
File comment: Saiba din baumax
saiba.jpg
saiba.jpg [ 111 KiB | Viewed 1824 times ]
File comment: blocul fara capacul superior
bloc.jpg
bloc.jpg [ 163.06 KiB | Viewed 1824 times ]
File comment: solenoidul
solenoid.jpg
solenoid.jpg [ 145.74 KiB | Viewed 1824 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited