It is currently 20 Nov 2024, 02:02

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Autoaprindere la 1.9 jtd
PostPosted: 29 Jul 2013, 21:33 
Offline

Joined: 29 Jul 2013, 21:23
Posts: 3
Car: Alfa romeo 156
Va salut snt nou pe forum , am si eu probleme cu alfa mea acum 3 zile mergeam cu ea si la un moment dat am simtit k nu mai trage am accelerat mai tare am scos din viteza masina sa accelerat singurA in 6000 de ture am scos cheia tot asa a ramas timp de 1 minut 2 in care a umplut jumatate de cartier cu fum dupa ce s.a oprit pierduse apa si mult ulei am tras masina in parcare am lasat sa se raceasca am pus ulei apa si a pornit dar scotea mult fum alb si se auzea un tacanit la motor iar a 2 a zii nu a mai pornit deloc .
Inainte de asta masina pornea putin mai greu si knd accelerai la maxim masina ori dadea in nas ori murea motoru , in ziua in care sa intamplat am inlocuit furtunele de evacuare gaze cele din lateral dreapta a motorului si cred k unul a fost sugrumat , stie cneva care ar putea fi cauza si daca mai pot face ceva cu acest motor


Top
   
PostPosted: 29 Jul 2013, 21:58 
Offline
User avatar

Joined: 20 Jul 2013, 10:53
Posts: 17
Car: Alfa Romeo 155 1.8
Salut.O cunostinta a avut o problema identica cu a ta,dar la un BMW 320.La el a fost de vina turbina,iar pana la urma principiul de functionare a motorului e acelasi.E doar o parere,dar cred ca merita luata in considerare.


Top
   
PostPosted: 29 Jul 2013, 22:06 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
mda. acesta este un caz clasic in care masina "a luat o pe ulei" adica motorul a functionat cu uleiul din intercooler care s a adunat acolo datorita mersului subturat si uzurii turbinei.

daca aveai inspiratia sa o lasi intr o viteza si sa o franezi sa o opresti o salvai insa prima reactie e sa ramai blocat vazand ca motorul merge cu cheile scoase, banuiesc ca a fost un spectacol.

ai de refacut tot motorul.

ps:

faza cu luatul pe ulei e foarte veche, acum reactualizata la motoarele turbo si e foarte interesanta:

vechile masini aveau acele filtre de aer centrifugale mai exact aerul era aspirat printr un tub central , fortat sa ajunga in oala filtrului in care la fund se turna ulei (1-2 litri) . eventualele gunoaie mari ramaneau captive in uleiul ala din cauza fortei centrifuge care trage aerul pe langa tub iarasi in sus . uleiul nu atingea tubul el era folosit doar ca material absorbant pentru gunoaiele din admisie. filtrul era eficient si foarte ieftin (gratis), o data la o luna trebuia sa adaugi alt ulei (ars) in filtru pentru ca ala vechi se incarca cu praf.

in momentul in care culcai masina pe o parte/rasturnai sau faceai accident si inclinai destul de mult "tigaia", uleiul o lua pe adimisie si masina "o lua pe ulei" turandu se la maxim.

asta e povestea , sper ca ti a placut, e foarte greu de replicat fenomenul, asa ca din punct de vedere strict al entertainment ului esti un norocos!

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 29 Jul 2013, 22:50 
Offline

Joined: 29 Jul 2013, 21:23
Posts: 3
Car: Alfa romeo 156
Nu am fost f inspirat in acel moment sa bag in viteza sa franez a fost totul prea rapid , povestea foarte intresanta in rest dak imi poti spune ce e de schimbat si de facut la motor kt m.ar costa si daca ar fi mai bine sa iau un motor de la dezmembrari ms de raspuns o seara buna


Top
   
PostPosted: 29 Jul 2013, 23:09 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
in principiu trebuie verificata compresia (sa nu ai biele indoite, segmenti sparti) si arborele cotit . daca motorul s a turat asa tare e posibil la un moment dat ca uleiul(imputinat) sa nu mai fi avut timp sa se intoarca in baie si practic motorul sa mearga putin pe uscat(ai de verificat cuzinetii).

daca tacane e posibil sa ai ceva si la chiulasa(tacheti , supape), e foarte, foarte grav ce ai patit tu.

cred ca scapi mai ieftin cu un motor second hand daca nu te pricepi sa il repari tu pe asta . e posibil ca in motorul actual sa intre bani multi (manopera + piese). numai manopera e cateva sute de euro.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 29 Jul 2013, 23:42 
Offline
User avatar

Joined: 18 Sep 2011, 21:47
Posts: 489
Car: GT Vsechs
Location: Düsseldorf
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... uhOsA&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViK ... creen&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

In cele mai multe cazuri internele motorului se topesc datorita temperaturii uriase.
Nici nu pierde timp cu motorul in cauza, cauta altul caci nu prea ai alternativa.

_________________
“I live my life one Lancer at a time, and for those few moments, as my front wheels spin, I know that I'm free...“ MCM


Top
   
PostPosted: 30 Jul 2013, 00:23 
Offline

Joined: 29 Jul 2013, 21:23
Posts: 3
Car: Alfa romeo 156
O sa merg sa caut daca tot am ajns sa il schimb o sa il iau pe cel mai puternic 16 v oricum va multumesc pentru sfaturi o seara buna!


Top
   
PostPosted: 30 Jul 2013, 13:43 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
stai atent , daca iei 16v o sa fie nevoie de alt ECU, injectoare, etc si ai ceva de munca la swap. o sa coste nu gluma

deasemenea daca iei motorul in 8v fara pompa,injectoare, alternator, galerii , alte anexe(turbina e bine sa o schimbi), scapi ieftin si o repari repede.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 30 Jul 2013, 20:11 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2009, 23:45
Posts: 302
Location: Cluj-Napoca
Vai vai vai , eu am trait pe pielea mea cu un ford al unui client , eram in dreapta in proba , cu amicul a carui service era , iar mecanicul ( angajat al lui) , nu a curatat intercooler-ul si dupa ce a fost schimbata garnitura de chiuloasa, distributie si " partea de sus" a motorului , in primii 200 de m , 6000 de ture subit, dat a-5-a si oprit... ravagii? alt motor.. :))) ( 2 biele indoite , 3 pistoane fisurate .( Ford focus 2005 1.6 tdci -- motoare frantuzesti , preluate de la peugeot , citroen)). Concluzia , alt motor identic ca si model cu al tau , scapi de batai de cap cu omologari si investitii ce nu duc nicaieri .

_________________
ALFA ROMEO 147 1,6 TS ECO


Top
   
PostPosted: 30 Jul 2013, 22:22 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
necazul asta poate fi prezent cam la orice diesel cu turbina. am vazut si bmw,vw si reno si se pare ca nici jtd nu scapa.
cei care merg ca babele aduna ulei in intercooler si apoi il aspira deodata. motorul turbodiesel se tine cu turatie. in turatie turbina se etanseaza , viteza aerului prin intercooler e mare si spala galerii , se mentine motorul curat.

ps: motorul hdi ala de 1.6 e foarte bun, asta in caz ca nu stiai la fel dci de 2.0 sant niste bijuterii

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 31 Jul 2013, 08:59 
Offline

Joined: 06 Oct 2008, 22:41
Posts: 61
Location: Lugoj, TM
Daca tot se aduna ulei in intercooler, se poate curata?

Spun asta pentru ca si eu in ultima perioada am facut numai drumuri scurte si nu puteam sa turez motorul pentru ca nu urca temperatura suficient pana ajungeam la destinatie. Incep sa ma ingrijorez :?

_________________
Actual: Alfa Romeo 156 SportWagon 1.9JTD mk2


Top
   
PostPosted: 31 Jul 2013, 12:51 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
scoti furtunul din partea de jos a intercooler ului, in mod normal e putin ulei acolo nu trebuie sa iti faci griji. lucrurile devin grave cand masina incepe sa consume ulei mult( turbina uzata)

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 06 Aug 2013, 06:24 
Offline
User avatar

Joined: 10 Apr 2012, 18:12
Posts: 119
Car: 156 2.0 TS
Location: Constanta
Nici Seaturile nu scapa, un caz asemanator a patit un prieten la un Seat Toledo. Pentru niste banalitati care le avea de facut (indreptat capota si schimbat niste alea pe colo la motor) cand a iesit cu masina din service la nici 200m ghici ce ? 6000 ture, panica, si PUFFFF! La el asa a facut spuffff. Eu ca sfat iti zic in felul urmator: cauta o donatoare ca gasesti pana in 1000 euro chiar si fara acte. Cu restul pieselor iei decizia de a le tine pt viitor sau a le vinde si recuperezi din paguba :) succes.

_________________
Spune ce vrei, spune-o cum vrei ALFA ROMEO!

ALFA ROMEO 156 2.0 Twin Spark


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited