Alfa Romeo 1750 Quote:
floalfa Quote:
de curand am verificat compresia si surprinzator e foarte buna(in jur de 10, cartea spune ca la inceput a fost pe la 10,3). Inclin sa cred ca ar fi simeringurile de la supape. M-as bucura sa fie problema asta.
Nici o carte nu-ti spune cat este compresia la inceput, sunt multi factori variabili ce pot influenta aceasta valoare. Ce ai gasit in carte se numeste "raport de comprimare" - acesta are valoare de 10,3 si nu se schimba niciodata (cu cunditia sa nu umblii la chiulasa pentru a mai comprima motorul, si atunci raportul de comprimare mai creste). Daca ai masurat compresia si valoarea inregistrata este 10 bari - consumul de ulei nu este numai din simeringurile de supapa, este si din segmenti.
salutari. apreciez mult sfaturile voastre mai ales cele din experienta proprie. ultima explicatie este absolut corecta si trebuie sa admit ca intr-adevar pentru moment am facut confuzia intre valoarea raportului de comprimare pe care l-am gasit intr-o carte tehnica si compresie (valoarea presiunii afisata de compresmetru), dar gandind putin drept da-mi voie sa dau si eu o explicatie(va rog sa ma contraziceti daca nu e corecta) de ce probabil multa lume face aceasta confuzie. in general PV=nRT, rotunjind putin putem spune ca P1V1= P2V2 unde P si V sunt presiunea respectiv volumul la inceputul si sfarsitul cursei pistonului , deci al comprimarii. cu volumele e clar, nu se modifica, deci hai sa spunem ca ca V2 e mai mare de 10.3 ori decat celalalt. atunci rezulta P1=10.3 P2. in multe explicatii pentru masurarea compresiei se spune ca pedala acceleratiei sa fie apasata. de ce? pentru ca presiunea la un moment dat sa fie, pe cat posibil, egala cu cea atmosferica, care este aproximativ egala cu 1 barr (1 barr= 0,987 atm=750 mmHg). acum ca sa nu ne abatem de la ecuatie, p2 fiind 1 barr rezulta ca P1 e
10.3 barr, aceasta in conditiile ideale la un motoras nou nout, deci in conditii ideale compresia la un motor nou trebuie sa fie egala,
valoric, cu raportul de compresie, deci nu e numai un raport volumetric.
valoarea compresiei de 10 barr nu cred ca e mica pentru orice motor pe benzina si nu cred ca ar trebui sa apara pe la segmenti un consum excesiv de ulei.