Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Prezentarea, povestea si cele cateva probleme marunte.
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=20762
Page 1 of 1

Author:  tzava [ 19 Jun 2013, 10:34 ]
Post subject:  Prezentarea, povestea si cele cateva probleme marunte.

Salut,

Sunt "nou" pe froum, si am zis ca a venit vremea sa va prezint noua jucarie si calvarul prin care am trecut pentru ea.
De curand ( 2 luni ) am achizitionat masina la care visez de cativa ani. O Alfa 159 din 2006, 1.9 Jtdm 150Cp, cu 150.000 km, adusa din Italia. A costat 5700 E, cu ~80% din taxa platita (despre asta mai tarziu).

Ea e bleumarin, dar cei de la RAR au scris in talon NEGRU ( cum au vazut ei negru nu stiu, dar probabil nu exista bleumarin in lista lor de culori ). Ca dotari, sa zic minime pentru 159 :Interior negru, clima 2 zone, scaune textile negre. Fara pilot automat, fara incalzire in scaune :). Din pacate atat a permis bugetul si nu aveam cum sa mai strang / astept .
Are o navigatie pioneer cu bluetooth, care nu are microfon si harti pentru romania ( doar la nivel de tranzit DN, E, A, DJ cateva ).


Masina e superba, se conduce genial ( fata de ce am mai avut .. megane 2 coupe, si un ford fiesta ). Din pacate am cateva probleme cu ea, de asteptat la 150k km.

1. Clasica problema cu lichidul se servo.
Dupa ce am parcat la munca, 8 ore stat, cand am plecat, huruia la curbe si vibra volanul. Am fost la un service, baietii destepti de acolo au zis sa schimb caseta ca aia e buba. Dupa care am luat cartea masinii si am schimbat lichidul de servo. Avea rosu, pus probabil in italia. Caseta de directie supura pe la semeringuri. Acum nu mai curge din caseta, volanul nu mai vibreaza, totul pare in regula.

2. Geamul stanga spate nu functioneaza, nici din telecomanda nici din buton ( banuiesc macaraua, dar nu am avut timp sa verific )

Si problema pentru care am deschis topicul :

3. Timoneria de la schimbatorul de viteze :
Schimbatorul merge foarte greu, opune rezistenta cand il scot din viteza ( orice viteza ) si cand il bag in viteza la fel. In rest se misca mai greu decat la alte masini. Are un fel de " hac ", parca are de invins o forta de frecare destul de mare. Nu joaca, in schimb se simte vibratia motorului in el cand e in viteza.
Ori nu sunt eu obisnuit cu schimabtorul asa scurt si greu ori are o problema..

( 4 ). Ambreiajul imi pare extrem de tare ( recunosc am condus doar benzinare pana acum ), acelasi fel de " hac " : Se misca usor rau 2 cm( greutatea piciorului cu calcaiul pe jos e destul sa-l apese acesti 2 cm ), dupa care foarte greu inca 1-2 cm, si restul cursei e greu dar " smooth ".


Per total, am mers cu ea ~ 500km cu numerele rosii, timp in care a fost geniala. Pur si simplu geniala.

Sa va povestesc ce a fost cu taxa de " poluare "

Am cumparat masina pe 20 Martie, fostul proprietar avand actele de la anaf, cum ca taxa a fost platita pe 13Martie ( 3750 Lei ), dar cand a fost la inmatriculari pe 17 Martie, surpriza : trebuia sa plateasca 5200 lei. A luat decizia sa o vanda ( era adusa pentru el din cate sustine, dar s-au terminat banii ).
M-am dus la anaf, cu speranta sa platesc diferenta, si sa o inmatriculez.
Surpriza mea a fost cand am aflat ca eu nu pot plati diferenta ( prostie din partea mea ca nu m-am gandit ), si ca trebuie platita toata suma. Fostul proprietar, a mers cu mine, a depus actele pentru restiruirea taxei neutilizata, si dupa !! 45 zile lucratoare, anaf a restituit banii care au ajuns in posesia mea. Am platit toata taxa.

Diferenta era reducerea de 20% pentru filtrul de particule, care la fosta taxa se aplica, in schimb la taxa de " poluare " nu.. ( adica placesc ca poluez, dar daca poluez mai putin, platesc la fel )

Acum trebuie sa fac identificarea la RAR, din nou, pentru ca expira dupa 60 zile..

O sa revin si cu poze dupa ce o inmatriculez si o spal ( sper ca pana in weekend sau cel tarziu saptamana viitoare ).

O zi buna si merci daca ati avut rabdare sa cititi tot :P

Silviu.

Author:  tzava [ 21 Jun 2013, 08:07 ]
Post subject:  Re: Prezentarea, povestea si cele cateva probleme marunte.

c`mon guys .. you hijacked my topic ..

Mai pun odata intrebarea care ma roade : Ambreajul e normal sa fie asa .. tare ?

@ afla146 .. eu mi-am ascultat inima :)

Author:  NicuVlad [ 21 Jun 2013, 08:23 ]
Post subject:  Re: Prezentarea, povestea si cele cateva probleme marunte.

Se cam vede ca nu ai condus decat grupu vag cu ambreiaju lor de copii.
Cam la toate masinile cu tenta sportiva ambreiajul e mai greu, directia nu e la fel de asistata ca la restu masinilor.Masina in exterior arata foarte bine dar inauntru se vede ca nu a avut grija de ea.
Alfa nu e pentru toata lumea, la fel am vrut si eu sa o vand si sa iau altceva dar dupa vreo 1000km nu o mai dau decat pe alta alfa.

Author:  tzava [ 22 Jun 2013, 16:18 ]
Post subject:  Re: Prezentarea, povestea si cele cateva probleme marunte.

uu .. hijack fixed .. multumesc.

@ Nicu Vlad - m-am obisnuit cu ea deja, si exact cum ai zis si tu, nu as da-o decat pe o alta alfa :)

Author:  tzava [ 27 Jun 2013, 09:04 ]
Post subject:  Re: Prezentarea, povestea si cele cateva probleme marunte.

Soo, ca tot m-am "bucurate" prea mult de ea :

Acum 2 zile, Check engine aprins, turbina nu se mai ridica peste 2 "liniute".

Deschid capota ca pute a ulei ars si gasesc : un furtun din turbina murdar cu ulei, si .. un furtun care trece peste egr, vine din partea dreapta a motorului si se duce in spate ( spre parbriz ), fumega fiind uns bine.

Interesant e ca atat cat motorul e sub ~ 80Grade, nu scuipa ulei, si merge foarte bine ( turbina se duce in 0.8-1 bar ).
Cand ajunge peste 80Grade, limitat la 2000rpm, turbina 1 maaxim 2 liniute se ridica ( si putete canci )

Azi o pun pe un tester ( am facut rost de cablu si de fiatECUscan ), sa vedem ce zice.

O sa ma duc maine la service ( unu de cartier ) sa schimb furtunele care sunt opintite.

Intrebare : Mecanic/Service de alfa in bucuresti care sa nu ma jupoaie de viu ( ca autoitalia ? )


Merci.

Author:  yux_mm [ 27 Jun 2013, 13:00 ]
Post subject:  Re: Prezentarea, povestea si cele cateva probleme marunte.

In primul rand sa o folosesti sanatos si sper sa rezolvi problemele cu turbina.

In al doilea rand se pare ca acest topic a fost curatat de offtopicuri, deci nu stiu daca ti-a raspuns careva: ambreiajul e ceva mai tare in special la diesel decat la alte marci. Apasarea neregulata a ambreiajului poate reprezenta un semn de uzura inaintata a componentelor lui.

Author:  tzava [ 27 Jun 2013, 13:11 ]
Post subject:  Re: Prezentarea, povestea si cele cateva probleme marunte.

@ yux_mm - merci de info despre ambreiaj, m-am obisnuit cu el, si e super :D ( merge uniform, era incleiat de la cat a stat, acum merge fluent )

acum ma duc la service si revin cu ce am rezolvat :)

Author:  tzava [ 15 Jul 2013, 15:39 ]
Post subject:  Re: Prezentarea, povestea si cele cateva probleme marunte.

Allright, am rezolvat multe :D

Sa incepem :

DPF - filtru de particule - Acum 2-3 saptamani s-a aprins check engine, erroare pe tester fiind " P1206 Replace Particulate Filter".
L-am scos cu bormasina si un levier. Am scos tot ce era dupa el ( evacuare, nu puteam sa-l desfac din flansa, cei de la service au zis ca se rup suruburile daca mai incercam ), am scos senzorii, l-am gaurit bine de tot, si l-am scos cu un levier si o camera cu fibra optica :D. Am pornit masina pe rampa cu evacuarea scoasa 10 min, s-a curatat tot praful si bucatelele de filtru. Parte din fata lui ( care e catalizator ) a ramas acolo.

Lampa din bord stinsa de ~1 saptamana cu un tester ( doar stearsa eraorea, nimic modificat in soft ).
Limp mode a disparut, consumul a scazut de la 12.5-13 urban la 9-9.3. Se simte extraordinar fara el, raspunde mai bine la accelerari.
Nu scoate fum nici in accelerari puternice.

EGR - curatat cu decarburol de cei de la service, nu face nici o problema.

Mai am de facut geamul din spate, dar nu prea am timp in perioada asta.

Timoneria era doar " incleiata " de la stat, acum merge usor, are un "feedback" frumos.
Ambreiajul la fel, acum merge lin, e tare dar nu mai are " salturi"

Ciao ;)

Author:  yux_mm [ 15 Jul 2013, 16:07 ]
Post subject:  Re: Prezentarea, povestea si cele cateva probleme marunte.

Din punctul meu de vedere o treaba facuta ca la carte inseamna: DPF dat jos si inlocuit cu teava + dezactivat din soft.

Mie nu-mi este clar daca asa ai procedat sau altfel.

Author:  ILuzoriu [ 15 Jul 2013, 17:49 ]
Post subject:  Re: Prezentarea, povestea si cele cateva probleme marunte.

Nu-ti face iluzii, masina va merge bine pana la prima regenerare; cum o sa-ti dai seama cand a venit acest moment...simplu, o sa fie fie un maaaare fum alb in spatele tau si or sa se uite toti la tine de parca ai avea cel putin un Lamborghini Aventador.

Author:  tzava [ 27 Jul 2013, 09:07 ]
Post subject:  Re: Prezentarea, povestea si cele cateva probleme marunte.

Well, am deja 900 km, din care doar 190 facuti pe sosea, restul in bucuresti, in trafic de ora 8 dimineata si 5 seara. nici o regenerare, nici un fum.

@yux_mm - well treaba nu e ca la carte, nu e oprit din soft, si nu e schimbat cu teava ( partea frontala a lui nu e cumva catalizatorul ? atceva nu mai e pana in turbina )
si as face treaba ca la carte, doar ca nu am ~1000e acum. Tocmai am dat 1200e pe taxa. Vine si vremea sa o facem calumea.

@ILuzoriu - so ? aia e , 10 minute sunt fumigena de stadion. Cu toate ca, cum am scris mai sus ^, de 900km nu a zis nimic :P

Author:  tzzivii [ 27 Jul 2013, 11:39 ]
Post subject:  Re: Prezentarea, povestea si cele cateva probleme marunte.

Nu imi vine in cap decat o singura intrebare. De ce plm ti-ai cumparat o masina pe care nu ai bani sa o intretii?

Author:  Alex [ 27 Jul 2013, 21:01 ]
Post subject:  Re: Prezentarea, povestea si cele cateva probleme marunte.

tzzivii Quote:
Nu imi vine in cap decat o singura intrebare. De ce plm ti-ai cumparat o masina pe care nu ai bani sa o intretii?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Pentru ca era ieftina. Dup-aia se aud vorbe ca se strica repede si ca alfele sunt proaste!
Oricum excelent reply!

Author:  ILuzoriu [ 27 Jul 2013, 23:06 ]
Post subject:  Re: Prezentarea, povestea si cele cateva probleme marunte.

tzava Quote:
Well, am deja 900 km, din care doar 190 facuti pe sosea, restul in bucuresti, in trafic de ora 8 dimineata si 5 seara. nici o regenerare, nici un fum.

@yux_mm - well treaba nu e ca la carte, nu e oprit din soft, si nu e schimbat cu teava ( partea frontala a lui nu e cumva catalizatorul ? atceva nu mai e pana in turbina )
si as face treaba ca la carte, doar ca nu am ~1000e acum. Tocmai am dat 1200e pe taxa. Vine si vremea sa o facem calumea.

@ILuzoriu - so ? aia e , 10 minute sunt fumigena de stadion. Cu toate ca, cum am scris mai sus ^, de 900km nu a zis nimic :P
Iti scapa anumite lucruri dar n-are rost sa pierd vremea explicandu-ti-le de vreme ce esti asa sigur pe tine. Mult succes in continuare! :mrgreen:

Author:  alfa146 [ 28 Jul 2013, 10:07 ]
Post subject:  Re: Prezentarea, povestea si cele cateva probleme marunte.

Alex Quote:
tzzivii Quote:
Nu imi vine in cap decat o singura intrebare. De ce plm ti-ai cumparat o masina pe care nu ai bani sa o intretii?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Pentru ca era ieftina. Dup-aia se aud vorbe ca se strica repede si ca alfele sunt proaste!
Oricum excelent reply!
Din cite citesc eu , cred ca este in continuare foarte multumit de masina . De unde ai scos asta, chiar nu stiu. :scratch: Exista insa unul pe forum, care a dat 10.000€ pe masina si inca tot plinge dupa fostele bmw-uri . :bash:

Author:  tzava [ 29 Jul 2013, 10:28 ]
Post subject:  Re: Prezentarea, povestea si cele cateva probleme marunte.

Imi place atmosfera pe formulul "vostru"..
Nu imi permit sa o intretin ? ba da, imi permit, doar ca nu in acest moment. Am avut si alte probleme, nu numai masina, care din pacate au aparut la 1 sapt dupa ce am luat masina. Stiam ca o sa pape bani multi.

Si daca cineva crede ca am luat masina pentru ca era ieftina, se inseala groaznic. Am luat masina pentru ca e superba.

De " reparat ", toate la randul lor. O sa-i schimb absolut tot ce face probleme, chiar si din cele mai insignifiante.
M-am grabit cu rezolvatul lor " romaneste " pentru ca am nevoie sa ajung la munca ( cu transportul in comun fac 2 ore, cu masina 20 min ).

@ ILuzoriu : Chiar te rog, explica-mi.
@ tzivii : pentru ca P**ii mele i-a placut rau masina si si-a asumat riscurile.
@ Alex : am zis eu ca e proasta si se strica repede ? Nu e proasta, a fost prost intretinuta.

Din pacate atmosfera de aici ( ma refer doar la postul meu ), incepe sa semene cu cea de pe alte forumuri ( nu au rost nume ). Speram sa fie altfe...

Page 1 of 1 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/