Salut,
Sunt "nou" pe froum, si am zis ca a venit vremea sa va prezint noua jucarie si calvarul prin care am trecut pentru ea.
De curand ( 2 luni ) am achizitionat masina la care visez de cativa ani. O Alfa 159 din 2006, 1.9 Jtdm 150Cp, cu 150.000 km, adusa din Italia. A costat 5700 E, cu ~80% din taxa platita (despre asta mai tarziu).
Ea e bleumarin, dar cei de la RAR au scris in talon NEGRU ( cum au vazut ei negru nu stiu, dar probabil nu exista bleumarin in lista lor de culori ). Ca dotari, sa zic minime pentru 159 :Interior negru, clima 2 zone, scaune textile negre. Fara pilot automat, fara incalzire in scaune
. Din pacate atat a permis bugetul si nu aveam cum sa mai strang / astept .
Are o navigatie pioneer cu bluetooth, care nu are microfon si harti pentru romania ( doar la nivel de tranzit DN, E, A, DJ cateva ).
Masina e superba, se conduce genial ( fata de ce am mai avut .. megane 2 coupe, si un ford fiesta ). Din pacate am cateva probleme cu ea, de asteptat la 150k km.
1. Clasica problema cu lichidul se servo.
Dupa ce am parcat la munca, 8 ore stat, cand am plecat, huruia la curbe si vibra volanul. Am fost la un service, baietii destepti de acolo au zis sa schimb caseta ca aia e buba. Dupa care am luat cartea masinii si am schimbat lichidul de servo. Avea rosu, pus probabil in italia. Caseta de directie supura pe la semeringuri. Acum nu mai curge din caseta, volanul nu mai vibreaza, totul pare in regula.
2. Geamul stanga spate nu functioneaza, nici din telecomanda nici din buton ( banuiesc macaraua, dar nu am avut timp sa verific )
Si problema pentru care am deschis topicul :
3. Timoneria de la schimbatorul de viteze :
Schimbatorul merge foarte greu, opune rezistenta cand il scot din viteza ( orice viteza ) si cand il bag in viteza la fel. In rest se misca mai greu decat la alte masini. Are un fel de " hac ", parca are de invins o forta de frecare destul de mare. Nu joaca, in schimb se simte vibratia motorului in el cand e in viteza.
Ori nu sunt eu obisnuit cu schimabtorul asa scurt si greu ori are o problema..
( 4 ). Ambreiajul imi pare extrem de tare ( recunosc am condus doar benzinare pana acum ), acelasi fel de " hac " : Se misca usor rau 2 cm( greutatea piciorului cu calcaiul pe jos e destul sa-l apese acesti 2 cm ), dupa care foarte greu inca 1-2 cm, si restul cursei e greu dar " smooth ".
Per total, am mers cu ea ~ 500km cu numerele rosii, timp in care a fost geniala. Pur si simplu geniala.
Sa va povestesc ce a fost cu taxa de " poluare "
Am cumparat masina pe 20 Martie, fostul proprietar avand actele de la anaf, cum ca taxa a fost platita pe 13Martie ( 3750 Lei ), dar cand a fost la inmatriculari pe 17 Martie, surpriza : trebuia sa plateasca 5200 lei. A luat decizia sa o vanda ( era adusa pentru el din cate sustine, dar s-au terminat banii ).
M-am dus la anaf, cu speranta sa platesc diferenta, si sa o inmatriculez.
Surpriza mea a fost cand am aflat ca eu nu pot plati diferenta ( prostie din partea mea ca nu m-am gandit ), si ca trebuie platita toata suma. Fostul proprietar, a mers cu mine, a depus actele pentru restiruirea taxei neutilizata, si dupa !! 45 zile lucratoare, anaf a restituit banii care au ajuns in posesia mea. Am platit toata taxa.
Diferenta era reducerea de 20% pentru filtrul de particule, care la fosta taxa se aplica, in schimb la taxa de " poluare " nu.. ( adica placesc ca poluez, dar daca poluez mai putin, platesc la fel )
Acum trebuie sa fac identificarea la RAR, din nou, pentru ca expira dupa 60 zile..
O sa revin si cu poze dupa ce o inmatriculez si o spal ( sper ca pana in weekend sau cel tarziu saptamana viitoare ).
O zi buna si merci daca ati avut rabdare sa cititi tot
Silviu.