Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=20452 |
Page 1 of 1 |
Author: | FREEZER [ 11 Apr 2013, 14:34 ] |
Post subject: | Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
Salutare tuturor. Deschid acest topic pentru a afla cat mai multe pareri pro sau contra despre golirea catalizatorului in vederea tragerii unei concluzii pentru ca m-ar tenta sa fac aceasta operatievla ambele masinii. Teoretic n-ar fi nicio problema, din contra, ar fi mai bine pentru turbina dar oare se va observa mai mult fum in urma mea la accelerari bruste? |
Author: | ILuzoriu [ 11 Apr 2013, 14:56 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
Lasa-le acolo ca stau bine. Mai ales la brera |
Author: | ace117 [ 17 Apr 2013, 12:22 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
Fum iese la accelerari bruste insa si puterea creste pe masura! Plus ca nu ai treaba cu regenerari, consum marit. Insa in loc de golire recomand inlocuirea DPF-ului cu o teava, cum am facut si la Ragazza. In acest il poti pune inapoi fara probleme cand vrei. |
Author: | FREEZER [ 17 Apr 2013, 13:16 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
DPF-ul e anulat si inlocuit cu teava de aproape 2 ani. Tocmai de-aia am cerut pareri strict despre catalizator. Avantaje si dezavantaje pentru ca singurul avantaj pe care-l cunosc este evacuarea mai rapida a gazelor. |
Author: | comanr [ 17 Apr 2013, 13:23 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
filtrul de particule reduce cu 92% opacitatea (teste de strada) , adica nu se emit particule in atmosfera. http://www.cancer.org/cancer/cancercaus ... el-exhaust" onclick="window.open(this.href);return false; http://researchnews.osu.edu/archive/depexposure.htm" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.medscape.com/viewarticle/760377" onclick="window.open(this.href);return false; http://scienceblog.cancerresearchuk.org ... e-worried/" onclick="window.open(this.href);return false; |
Author: | Andrei.P [ 17 Apr 2013, 13:34 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
Eu nu inteleg de ce nu mergi cu bicicleta daca esti asa flowerpower... |
Author: | comanr [ 17 Apr 2013, 13:48 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
sincer , nu stiu sa merg bine pe bicicleta , dar nu are legatura cu topicul... |
Author: | mugurel [ 17 Apr 2013, 14:04 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
comanr Quote: filtrul de particule reduce cu 92% opacitatea (teste de strada) , adica nu se emit particule in atmosfera.
pana nu vad ca te legi cu lanturi in fata guvernului nu te cred
http://www.cancer.org/cancer/cancercaus ... el-exhaust" onclick="window.open(this.href);return false; http://researchnews.osu.edu/archive/depexposure.htm" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.medscape.com/viewarticle/760377" onclick="window.open(this.href);return false; http://scienceblog.cancerresearchuk.org ... e-worried/" onclick="window.open(this.href);return false; |
Author: | comanr [ 17 Apr 2013, 14:09 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
o fi gluma da eu unu cand vad ca unul scoate fum negru/colorat in fata mea imediat mut pe recirculare . zilele astea am observat ca si eu scoteam destul de mult , m am retras la depou ,am parcat atelajul , si am constatat o fisura in admisie. pana la remediere nu am mai folosit masina , desi as fi putut sa o fac, vad o gramada cu masinile defecte/modificate care scot fum mult la demaraj . |
Author: | Andrei.P [ 17 Apr 2013, 14:49 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
Cel mai simplu cred ca ar fii sa optezi pentru un motor pe benzina, cu sau fara DPF la un moment dat tot o sa scoti fum ca tractorul. Eu merg mult cu bicicleta prin oras si am observat ca nu prea conteaza, nou sau vechi daca e un diesel in fata mea aproape ca ma sufoc Problema la diesel nu e funinginea oricum, problema o reprezinta oxizii de azot care in mod normal nici nu apar in natura, insa le este facilitata aparitia in motoarele diesel datorita temperaturilor mai mari din motor si a compresiei mari, lucru pe care din cate stiu nu il rezolva DPF-ul (parca Mercedesul are blue-tec care se ocupa de problema asta). @Comanr |
Author: | comanr [ 17 Apr 2013, 15:00 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
alergatul pe langa trafic sau mersul cu bicicleta intr o metropola din lumea a 2 a nu au sens. te nenorocesti facand efort (creste rata respiratiei) si tragand pe nas noxe de orice fel. in galati singura zona buna pentru facut miscare e faleza inferioara unde nu simti miros de gaze,fiind situata mult mai jos, langa apa , foarte rar mai trec sa ia gunoiul si daca nimeresti atunci ai ghinion. trebuie sa recunoastem ca lipsa fumului de orice fel e de dorit , adica nu e primavara, mai exista si oxizii de azot,monoxid, dar ajuta. finalul va fi interzicerea motoarelor cu ardere interna care utilizeaza combustibil fosil, dar va mai dura 35-40 de ani. pacat ca multi nu vom avea ocazia sa vedem si genul asta de oras. ramanem la penibila idee "geniala" de altfel: "zvarlim cu tobe" |
Author: | Andrei.P [ 17 Apr 2013, 15:15 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
Eh, e ok cu bicicleta in oras daca iti alegi un traseu ok si nu stai printre masini in aglomeratie (pe stradute pe unde nu trece nici naiba). Asta cu poluatul e discutabila, poate eu am catalizatoru scos si nustiu ce sistem de evacuare dar fac 10000 pe an, tu ai toate tobele la locul lor dar faci 50 mii pe an, poti spune ca eu incerc sa nu poluez sau poti sa iti gasesti orice scuza dar in final tot poluezi mai mult decat ala. Era o discutie interesanta, UK se tot laudau ca au redus cu 20% emisiile de carbon si se tot dadeau lideri mondiali, au venit insa niste specialisti care au facut un calcul mic si le-au explicat ca doar pentru ca fac ei outsourcing la poluare nu inseamna ca nu mai polueaza (se dovedise ca poluau de fapt cu 20% mai mult doar ca nu in tara lor). Asa e si cu China, toate marile puteri comenteaza ca polueaza aia mult in conditiile in care toti isi muta productia acolo |
Author: | alex159jtd [ 17 Apr 2013, 15:22 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
comanr Quote: filtrul de particule reduce cu 92% opacitatea (teste de strada) , adica nu se emit particule in atmosfera.
http://www.cancer.org/cancer/cancercaus ... el-exhaust" onclick="window.open(this.href);return false; http://researchnews.osu.edu/archive/depexposure.htm" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.medscape.com/viewarticle/760377" onclick="window.open(this.href);return false; http://scienceblog.cancerresearchuk.org ... e-worried/" onclick="window.open(this.href);return false; Daca te arde grija ATAT de rau de mediul inconjurator incat de fiecare data cand mentioneaza cineva ceva de eliminare DPF sari ca ars, nu inteleg DE CE NU ITI MONTEZI un DPF? Se poate face retrofit si la masinile care nu au avut DPF de fabrica... o sa te coste cam ~2.000 EUR. Mi se pare IPOCRIZIE MAXIMA ca tu sa conduci un diesel poluant FARA FILTRU DE PARTICULE si sa te intereseze numai de filtrul altora, arzand-o la modul ecologist! Pe principiul: Oricine isi scoate DPF va avea o masina care polueaza cat a mea, dar a mea e... a mea. Ma freaca grija de a ALTORA! |
Author: | comanr [ 17 Apr 2013, 15:26 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
nu se pune problema cat polueaza unul fara tobe ,problema se pune altfel, si anume: cat ar polua un utilizator intr un an cu tobe originale , si cat polueaza fara ele. la fel daca unul face 100k pe an cu tobele ok , sa calculam cat ar polua fara tobe la acelasi parcurs. poluarea este un factor, fiecare dintre noi are o pondere la el, eliminarea filtrelor creste aceasta pondere. poluarea e un proces care se produce "as we speak" ,real time. distrugand sistemele antipoluare nu mai putem aduce predictibilitate poluarii ,mai precis nu stim cat poluam la un moment dat, deoarece pe hartie masina este euro5 iar in realitate ea polueaza ca un non euro. @alex masina mea se incadreaza la euro3, si respecta normele respective. masina ta la ce se incadreza(daca e cazul)? |
Author: | alex159jtd [ 17 Apr 2013, 15:53 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
Nu ai raspuns la intrebare si ai evitat printr-o analiza aiuristica, dupa parerea mea. Masina mea este Eur 4 si respecta normele Eur 4 (cu sau fara DPF). Insa mediteaza la ce am scris. Vezi in ograda ta intai si dupa in a altora. Daca esti ecologist, pune-ti DPF retrofit. Sau ia-ti benzina. Nu e OK ca TU sa conduci o masina CARE EMITE PARTICULE CU CARU' dar sa te intereseze ca altii l-au scos pe cel din fabrica si emit particule FIX cat tine (sau chiar mai putin)... |
Author: | comanr [ 17 Apr 2013, 16:13 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
Pe mine nu ma intereseaza daca cineva mai are sau nu dpf. am oferit o colectie de articole care fac referire la poluarea diesel. daca eu as avea dpf sigur nu l as anula, asta daca intereseaza pe cineva. masina mea e posibil sa primeasca dpf ,daca gasesc un donor, dar iarasi nu e relevant pentru subiect,ea avand sistemul de evacuare OEM. |
Author: | spinner [ 17 Apr 2013, 16:29 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
Sarind peste toata "poluarea" topicului, golirea catalizatorului aduce (teoretic) un plus de putere pentru ca gazele vor fi evacuate mai repede. In acelasi timp e posibil sa ai nevoie de un remap, pentru ca odata cu evacuarea mai rapida a gazelor va creste si viteza de introducere a aerului proaspat, si e posibil ca cb-ul sa nu stie sa gestioneze bine modificarile de parametric. Oricum ai nevoie si de sonde lambda "false". |
Author: | ALXege [ 17 Apr 2013, 16:32 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
La diesel ?! |
Author: | comanr [ 17 Apr 2013, 17:02 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
pai e "poluare" involuntara, nu a observat ca cel care a pornit se referea la diesel. se iarta cu benzina. |
Author: | FREEZER [ 17 Apr 2013, 22:05 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
Eu unul nu vreau sa mai aud de dpf pentru masina mea. Sunt satul de problemele cauzate de el. Motorul mergea mai fortat eliminand mai greu gazele, de aici fortarea pompei de apa care a cedat. Apoi apoi egr-ul care m-a facut sa curat toata admisia (clapetele swirl faceau figuri) la 60k km iar daca-l anulam cu dpf on sint convins ca regenera mai des. De aici, revenim la prima problema. Cu totii stim ca dpf-ul e creator de probleme, mai devreme sau mai tarziu, cel putin la AR. Nu stiu cum se manifesta la alti producatori dar sunt convins ca nici acolo nu-i prea roz. Plus ca in fisa tehnica e trecuta doar cu catalozator, FARA DPF si se incadreaza la Euro 4. Iar cum la itp n-am avut nicio problema la gaze si nimeni n-a zis nimic de teava de inox de sub masina care se vede clar ca e parvenita, de ce sa ma mai complic. Urmatorul pas ar fi catalizatorul, daca se merita sau nu. |
Author: | comanr [ 17 Apr 2013, 23:25 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
e nevoie de ceva backpressure pe evacuare , daca pui tot teava e posibil sa traga mai tare in turatie, nu stiu daca si in ture joase |
Author: | FREEZER [ 17 Apr 2013, 23:31 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
Nu-i nevoie! S-a simtit ca trage chiar si cu softul stock, imediat dupa ce am dat jos dpf-ul, dupa care am mers la Tibi pentru resoftare si ce-i drept, urca mai de jos in ture. |
Author: | ALXege [ 18 Apr 2013, 00:49 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
Eu zic sa-l asculti pe Tibi, pare sa stie ce zice Sent from my Alfa Romeo |
Author: | FREEZER [ 18 Apr 2013, 01:09 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
ALXege Quote: Eu zic sa-l asculti pe Tibi, pare sa stie ce zice
apropo, la Ragazza e golit catalizatorul?
Sent from my Alfa Romeo |
Author: | ALXege [ 18 Apr 2013, 01:18 ] |
Post subject: | Re: Golirea catalizatorului - PRO sau CONTRA |
(Sper ca) nu Sent from my Alfa Romeo |
Page 1 of 1 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |