Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
PROBLEME CU APA https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=20388 |
Page 1 of 1 |
Author: | silvica [ 28 Mar 2013, 16:12 ] |
Post subject: | PROBLEME CU APA |
Dupa cum spune titlul am o "mica" problema.Am o alfa 159 2007 1.9 jtdM si din cate am observat nu se ridica apa la 90 de grade.Cateodata sta la 70 , cateodata la 80 sau chiar si la 60.Stie cineva care ar fi cauza si ce solutii as avea.Ms mult |
Author: | alex159jtd [ 28 Mar 2013, 16:21 ] |
Post subject: | Re: PROBLEME CU APA |
Salut, Acum iti raspund, dar pe viitor foloseste functia search (si chiar google). S-a stricat termostatul - a ramas blocat pe deschis. Este foarte simplu de verificat. Dupa ce se ridica acul de temp (inainte sa ajunga la 90 grade), daca ambele furtune (si cel de sus si cel de jos) sunt calde, atunci s-a defectat termostatul. Dar nu mai trebuie sa verifici, ca 99.99% asta e problema. cost aprox 350 RON+100 RON maopera. |
Author: | mugurel [ 28 Mar 2013, 16:47 ] |
Post subject: | Re: PROBLEME CU APA |
Daca iti baga caldura in masina inseamna ca nu e blocat termostatul Ar putea fi si ceasul defect . Sau trebuie doar sa te obisnuiesti cu ea asa ... asta e calea usoara . |
Author: | alex159jtd [ 28 Mar 2013, 16:52 ] |
Post subject: | Re: PROBLEME CU APA |
Chiar daca iti baga caldura in masina ESTE termostatul sigur 100%. Am patit acelasi lucru acum 2 luni si l-am schimbat. Temperatura urca greu la 90, dupa care scadea la 70-80 cand opream la semafor sau in parcare; sau cand era mai frig nu mai urca deloc la 90 (statea intre 60 si 80). Caldura baga tot timpul! Fara suparare, dar intreg raspunsul de mai sus este foarte aberant (sa te obisnuiesti cu ea, e de la ceas, nu baga caldura, etc). |
Author: | mugurel [ 28 Mar 2013, 17:16 ] |
Post subject: | Re: PROBLEME CU APA |
pai atunci da tu raspunsuri la tot ce e pe forum daca restul abereaza . |
Author: | alex159jtd [ 28 Mar 2013, 17:21 ] |
Post subject: | Re: PROBLEME CU APA |
no offence, nu am vrut sa fol un ton agresiv! |
Author: | NicuVlad [ 28 Mar 2013, 22:01 ] |
Post subject: | Re: PROBLEME CU APA |
Si a mea face la fel, ajunge la 90 scade la 70-80 iar urca....Daca s-a stricat termostatu, e ceva grav?Ca sa stiu cum imi prioritizez banii luna asta(e programata volanta) |
Author: | alex159jtd [ 28 Mar 2013, 22:16 ] |
Post subject: | Re: PROBLEME CU APA |
Nu e nimic grav. Avanad in vedere ca vine caldura, poti sa-l schimbi in toamna. Vara va funtiona OK masina (va ramane la 90). |
Author: | jUkebOx [ 28 Mar 2013, 23:29 ] |
Post subject: | Re: PROBLEME CU APA |
Salutare. Intradevar termostatul este principala cauza. Mai poate fi si sonda de temperatura de pe termostat dar sansele sunt mici. @ ALEX 159 Atentie marita! Daca temperatura nu depaseste 80*C si nu se mentine, Regenerarea DPF-ul NU ARE LOC. Asta duce la multe probleme. Saptamana trecuta am avut la service exact un astfel de caz. Masina nu-si mai facuse o regenerare completa de foarte multi km, si deja filtru de particule era afectat sever. Reparatia l-a costat 310 Ron cu totul. |
Author: | alex159jtd [ 29 Mar 2013, 00:08 ] |
Post subject: | Re: PROBLEME CU APA |
Sunt de acord. Eu doar am spus ca venind vara si temperaturi peste 20 grade, cel mai probabil temperatura va urca si ramane la 90 de grade. Desigur ca daca sunt fonduri este bine sa fie inlocuit imediat. |
Author: | silvica [ 29 Mar 2013, 08:43 ] |
Post subject: | Re: PROBLEME CU APA |
Ms mult de raspunsuri baieti!As mai avea o nelamurire.Eu stiu ca daca apa nu urca la 90 de grade automat motorul nu se incalzeste suficient, rezultand un consum marit de motorina.Recent am efectuat un drum in afara localitatii si am avut consum chiar si de 4.6%. Mareste sau nu mareste consumul? Ms inca o data pt rasp. |
Author: | NicuVlad [ 29 Mar 2013, 08:55 ] |
Post subject: | Re: PROBLEME CU APA |
A mea ieri si-a facut o regenerare de o trebuit sa stau in parcare la servici pana termina dpf-ul.Temperatura motorului era pe la 80 |
Author: | PabloBVR [ 29 Mar 2013, 09:33 ] |
Post subject: | Re: PROBLEME CU APA |
NicuVlad Quote: A mea ieri si-a facut o regenerare de o trebuit sa stau in parcare la servici pana termina dpf-ul.Temperatura motorului era pe la 80
Dar de ce a trebuit sa stai cu ea in parcare ?? La a mea cand incepe regenerarea merg in treapta a 2-a sau a3-a la putin peste 3000rpm. Dupa vreo 10min se termina toata distractia.
|
Author: | jUkebOx [ 29 Mar 2013, 09:36 ] |
Post subject: | Re: PROBLEME CU APA |
Consumul creste substantial daca temperatura motorului e scazuta. Insa la tine daca variaza intre 70-90*C, diferenta de consum e foarte mica. Intre 50-70* vorbim de litri. |
Author: | alex159jtd [ 29 Mar 2013, 10:01 ] |
Post subject: | Re: PROBLEME CU APA |
PabloBVR Quote: NicuVlad Quote: A mea ieri si-a facut o regenerare de o trebuit sa stau in parcare la servici pana termina dpf-ul.Temperatura motorului era pe la 80
Dar de ce a trebuit sa stai cu ea in parcare ?? La a mea cand incepe regenerarea merg in treapta a 2-a sau a3-a la putin peste 3000rpm. Dupa vreo 10min se termina toata distractia.a stat cu ea in parcare pt ca nu e bine sa opresti motorul. Eu am scos Dpf-ul saptamana trecuta. Ce bine imi pare ca nu mai am stresuri d-astea ! :p |
Author: | NicuVlad [ 29 Mar 2013, 10:09 ] |
Post subject: | Re: PROBLEME CU APA |
Am stat cu ea pentru ca a inceput regenerarea exact cand am ajuns la servici .Noroc ca m-am uitat la turbo inainte sa opresc masina. |
Author: | alex159jtd [ 29 Mar 2013, 11:00 ] |
Post subject: | Re: PROBLEME CU APA |
hehe! Mi s-a intamplat si mie o data... am stat cu ea pana s-a oprit. Cel mai bine e sa-l mazilesti... |
Author: | silvica [ 29 Mar 2013, 12:16 ] |
Post subject: | Re: PROBLEME CU APA |
pai si de unde iti dai seama cand incepe regenerarea?apare ceva in bord? |
Author: | alfa146 [ 29 Mar 2013, 12:21 ] |
Post subject: | Re: PROBLEME CU APA |
silvica Quote: pai si de unde iti dai seama cand incepe regenerarea?apare ceva in bord?
acul de la turbo "cade" ,daca esti in mers simti o usoara lipsa de putere si scoate fum alb (mult ).
|
Author: | alex159jtd [ 29 Mar 2013, 12:52 ] |
Post subject: | Re: PROBLEME CU APA |
Singura metoda de a putea "vedea" ca este in regenerare este ca atunci cand te opresti, acul de la turbo nu sta la ora 6 ci e putin mai sus, ca si cum ar fi turbina inca in sarcina. In mers este aproape imposibil sa-ti dai seama... |
Author: | antonelcodreanu [ 29 Mar 2013, 13:08 ] |
Post subject: | Re: PROBLEME CU APA |
alex159jtd Quote: Sunt de acord. Eu doar am spus ca venind vara si temperaturi peste 20 grade, cel mai probabil temperatura va urca si ramane la 90 de grade.
Primul drum pe care il va face in afara, intr-o noapte, il va determina ori sa stea cu paturi, geci si fesuri prin portbagaj, ori sa schimbe termostatul. Chiar si la vara!
Desigur ca daca sunt fonduri este bine sa fie inlocuit imediat. |
Author: | AlexStr [ 29 Mar 2013, 22:50 ] |
Post subject: | Re: PROBLEME CU APA |
Imi permit si eu sa intervin. Am avut aceeasi problema in luna Ianuarie, si s-a rezolvat simplu (dupa ce in prealabil imi spusese distinsul Alex Mirica cum sa verific daca termostatul e de vina). Am inlocuit termostatul, si nu au mai fost probleme. Cost, 160 termostat Vernet, 120 lei manopera. Daca nu ai vreo "rezerva" de antigel, va mai trebui sa cumperi si un bidon, pentru ca se pierd cam 2l la schimbarea termostatului, daca retin bine. Metoda prin care mi-a zis Alex Mirica sa verific este relativ aceeasi cu cea descrisa mai sus: dupa ce urca acul de temperatura pana la 60-70 grade, se verifica furtunul radiator-termostat, si daca e cald, inseamna ca termostatul este blocat "pe deschis", deci defect. Pe aceasta cale ii multumesc din nou Domnului Mirica nu am mai avut probleme de atunci Cat despre regenerare, daca nu obisnuiesti sa "verifici" des acul de presiune turbo(care in timpul regenerarii, nu sta la 0 atunci cand esti la relanti), poti observa faptul ca masina sta la relanti putin mai sus, zgomotul motorului fiind ceva mai accentuat. Chiar astazi dimineata am facut o regenerare. Am observat ca a inceput cu 2 semafoare inainte sa ajung la serviciu. Am mers numai cu a 2-a, dar nu a fost de ajuns, asa ca am mai stat cateva minute in parcarea de la serviciu, si am facut o fortat am tinut masina constant la 2500giri 2 minute, si apoi la 3000giri inca vreo 3, si s-a terminat |
Page 1 of 1 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |