Pe acel card se gasesc doua informatii: codul mecanic= un cod pentru taierea mecanica a lamei de cheie si un cod electronic= codul folosit pentru accesarea imobilizatorului si pornirea masinii in caz de avarie la cipul din cheie.
Seturile de chei+butuci contin: 2chei tip briceag cu chip si telecomanda, 2 butuci de portiera, un butuc de contact, un butuc pentru dezactivarea airbagului pasager. Setul de chei se elibereaza numai dupa cardul masinii sau dupa seria sasiu.
In cazul pierderii cardului cu codurile respective se poate cere inlocuirea lui, din cate stiu pretul e undeva pe la 20-30 euro.
Set de 2 butuci doar pentru portiere, impreuna cu chei de alfa eu nu stiu sa fie.
Acum sa revenim la cazul tau particular:
In momentul inlocuirii butucilor, butucii noi puteau fi modificati astfel incat sa se potriveasca pe cheile vechi, dar pentru asta era nevoie ca cineva sa stie putina lacatuserie. In general orice lacatus bun din "vechea garda" s-ar descurca sa faca modificarile astea.
In cazul inlocuirii intregului set de chei+butuci, asa cum l-am descris mai sus, daca aveti norocul sa aveti cheile vechi intacte, atunci cel mai simplu e mutarea placutei electronice si a cipului de cheie din cheile vechi in cele noi si masina nu mai trebuie programata(nici imobilizator, nici telecomenzi)
Cu parere de rau nu pot decat sa spun ca ai venit destul de tarziu sa intrebi aici despre ce si cum se poate face la masina ta. Daca veneai inainte de a te apuca de treaba iti puteam oferi o solutie buna atat financiar cat si functional. Din pacate asa te-ai ales doar cu o peticeala.
cu stima,
marian melinte
LE: nu cred ca receptionerul a vrut sa te fure ci pur si simplu oamenii de la autoitalia sunt foarte prost pregatiti profesional si probabil ca nu stia receptionerul despre ce vorbeste.