Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Turbo pe 145?
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=19988
Page 1 of 1

Author:  Sorin Bogdan [ 19 Jan 2013, 23:59 ]
Post subject:  Turbo pe 145?

Buna ziua! De curand am devenit posesorul unui Alfa 145 1.6 TS pe benzina si ma intrebam daca acestui tip de modor ii se poade adauga un turbo charger? Stie cineva? Multumesc!

Author:  jUkebOx [ 20 Jan 2013, 00:51 ]
Post subject:  Re: Turbo pe 145?

Salut.
Se poate anexa un Turbocompresor cu cerinte compatibile cu motorizarea.
Insa daca se doreste o crestere radicala de putere e mai simplu
Si mai eficient sa incepi cu alte elemente de tunning motor.
-remap
-axe cu came sport
-compresor
Etc.

Author:  ALXege [ 20 Jan 2013, 01:33 ]
Post subject:  Re: Turbo pe 145?

Da, o sa castigi fix 5 cai din axe si remap pe 1.6..


Sent from my Alfa Romeo

Author:  triesse [ 20 Jan 2013, 02:09 ]
Post subject:  Re: Turbo pe 145?

ALXege Quote:
Da, o sa castigi fix 5 cai din axe si remap pe 1.6..
:lol:

Author:  Sorin Bogdan [ 20 Jan 2013, 02:14 ]
Post subject:  Re: Turbo pe 145?

M-am interesat de chip tuning si ar trebui sa castig vreo 15 cai facand asta, dar am inteles ca daca ar avea si turbo inainte de chip tuning, numarul cailor castigati ar fi mult mai mare. Unde as putea sa caut in romania un turbo compresor? Eu locuiesc in Oradea, daca stiti si vreun mecanic bun specializat in Alfa prin zona, mi-ar fi de ajutor.

PS. Mentionez ca m-ar interesa si un compresor second hand. Problema e ca am cautat pe net si mare lucru nu am gasit, de aia va intreb pe voi, poate stiti ceva mai concret.

Author:  Valak [ 20 Jan 2013, 03:06 ]
Post subject:  Re: Turbo pe 145?

Teoretic, ti-ar fi mult mai usor sa adaptezi un compresor pe motor, decat o turbina. Practic, nu cred ca esti constient de dimensiunea interventiei si de costurile pe care le presupune. Prin urmare, raspunsul meu la intrebarea ta, daca se poate supraalimenta un motor ca dotare ulterioara ar fi: teoretic da, practic nu !

Author:  mugurel [ 20 Jan 2013, 03:11 ]
Post subject:  Re: Turbo pe 145?

Eu zic sa o terfelesti pe asta si cand nu vei mai fi incepator sa treci la una cu motor mai mare . E mai ieftin decat ce iti trece tie prin cap dar tu deocamdata doar visezi ...

Author:  valer_gt [ 20 Jan 2013, 03:53 ]
Post subject:  Re: Turbo pe 145?

Salut,

Teoretic si practic poti supra-alimenta orice tip de motor..fie cu ajutorul unui compresor fie cu ajutorul unei turbine..insa implica niste costuri si ceva modificari substantiale..nu e atat de simplu sa pui compresorul pe masina sau turbina..le prinzi in 4 suruburi si gata te umpli de cai putere..trebuie sa modifici cate ceva prin motor..ca si principii de functionare sunt similare..ambele baga aer fortat in admisie peste presiunea atmosferica normala pe care motorul aspirat il poate trage si solicita introducerea unei cantitati mai mari de combustibil..practic amestec mai "bogat"=combustie mai puternica=energie mai mare
- Compresorul este actionat de o curea ( similar cu compresorul de la AC numai ca nu face frig.. ci baga aer rece cu forta in admisie.. ) este gurmand dupa motoare decomprimate..adica long story short : biele forjate mai scurte, pistoanele forjate, etc..trebuie sa iei in calcul multe : cum ar fi faptul ca nu poti lua cel mai mare compresor gandindu-te ca faci afacere intrucat motorasul tau nu va avea putere suficienta sa-l invarta.s.a.m.d. PS: cu un compresor poti sa castigi undeva la maxim 50 de cp..avantaj la compresor este ca ai puterea distribuita liniar pe toata plaja de turatii a motorului, e oarecum mai usor de instalat dar eficienta vs. bani investiti nu va fi pe masura asteptarilor.
- Turbina - prefera si ea compresie mai mica care se obtine tot la fel, prin marirea camerei de combustie adica biele mai scurte..se instaleaza pe galeria de evacuare care in prealabil trebuie modificata sau pre-fabricata..
1 - nu ii ia din puterea motorului intrucat este propulsata de reziduurile de energie din camera de combustie ( adica gazele evacuate )
2 - castigurile de putere sunt net superioare..adica functie de configuratia de componente interne din motor iti poti creste semnificativ puterea motorului ( de la 100 cp in sus ).
3 - este mai eficienta decat un compresor.

La ambele variante este nevoie de racirea aerului inainte de a intra in admisie..adica instalarea unui inter-cooler.

Sunt multe de spus la subiectul asta..

Daca ai bani de investit poti sa faci ce vrei tu cu motorul tau.

Dar cum spun si baietii mai sus..nu se merita..

Spor la treaba!

Author:  alfa146 [ 20 Jan 2013, 11:20 ]
Post subject:  Re: Turbo pe 145?

Daca vrei putere mai mare , mai bine pui un motor de 2,5 sau un 3,2 . E mai simplu si mai ieftin .
Uite aici exemplu :http://www.alfisti.net/875.2.html?&L=1

Author:  Tag [ 20 Jan 2013, 18:33 ]
Post subject:  Re: Turbo pe 145?

Cumpara un 145 QV.

Author:  Sorin Bogdan [ 21 Jan 2013, 18:05 ]
Post subject:  Re: Turbo pe 145?

Multumesc mult pentru raspunsuri! Cu siguranta nu voi cumpara alta masina si nici nu voi schimba motorul. Intrebarea mea a fost cu scop informativ. Intradevar, am fost constient nici de costul nici de amploarea unei astfel de modificari, tocmai de aia am intrebat aici. In concluzie, nu e cea mai buna idee. :) Atat am vrut sa stiu. Sanatate!

Page 1 of 1 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/