Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

problema indicator sau termostat?
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=19896
Page 1 of 2

Author:  mafiapsd [ 02 Jan 2013, 13:21 ]
Post subject:  problema indicator sau termostat?

Salut si LA multi ani tuturor. Va rog sa ma ajutati cu o problema si anume la o alfa 147 din 2007 1910cm 110kw De cand a venit frigul indicatorul la apa nu imi mai arata 90 grade ci undeva intre 70-75 grade maxim 80 atunci cand e mai cald sau ii dau jar iar cand spun jar schibat pe la 4000-4500 spre rosu. Caldura dimineata da ff repede, bine sa nu se creda ca in 5 min stau in tricou cu maneca scurta pe cancerul asta. Daca motorul e cald apa la 80 sa apunem ca e mai cald cum o sa vedeti si in imaginile pe care am sa le atasez si opresc masina sa astept pe cineva de ex incet incet temperatura apei scade undeva pana la 60 grade iar aerul pe care il baga nu mai este atat de cald si incepe sa devina ametit semn ca din pct meu de vedere indicatorul arata realitatea si ca nu e defect. Este primul meu diesel din viata mea si as vrea sa stiu daca este in regula ceea ce mi se intampla sau e o problema si anume cred ca termostatul caci nu vad altceva. Am intrebat la reprezentanta si mi s-a spus ca e normal dar totusi eu nu prea vad asa problema mai ales ca ceva asemanator mi s-a intamplat la o alta masina anul trecut o alta marca nemteasca dar aia era pe benzina. Astept opinii si exlicatii daca este cazul dar vreau sa stiu in primul rand daca la altii cu aceeasi masina aceeasi motorizare se manifesta la fel. Va multumesc anticipat.
http://photobase.ro/di-A3KA.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://photobase.ro/di-VKQU.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Author:  nesquick [ 02 Jan 2013, 13:24 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

depinde cat de frig este... dar daca sunt temperaturi pana la -10... problema vine din termostat...

ps. tare nick-ul :lol:

Author:  mafiapsd [ 02 Jan 2013, 13:26 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

am uploadat poze sa vezi ca sunt 5 grade

Author:  nesquick [ 02 Jan 2013, 13:29 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

suntem pe 2... unii inca sunt mahmuri... eu zic ca este de la termostat... verfica si tu daca deschide mai devreme... dar in proportie de 80% de la termostat ar trebuii sa vina problema

Author:  mafiapsd [ 02 Jan 2013, 13:36 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

mai nu stiu caldura da da-o naibii nu e problema dar nu stiu daca e normal sa oscileze temperatura caci e clar indicatorul nu are nimik. Astia de la auto ferara cica e normal dar....... vreau parerea unuia care are acelasi motor aceeasi masina

Author:  nesquick [ 02 Jan 2013, 13:51 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

bre, ti-am zis de 2x , iti mai spun odata... schimba termostatul !

Atunci cand accelerezi apa circula mai repede. Atunci cand mergi la drum intins intra mai mult aer rece... deci e normal sa scada... daca mergi sportiv in oras, va creste putin temperatura.

La orice motorizare temperatura trebuie sa stea la 90grade. sau macar 85, daca nu e in stare de 90.

Author:  Jaggguar [ 02 Jan 2013, 15:12 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

Mai mult ca sigur termostatul. Am avut exact aceeasi problema (147, 2007, 1910cmc). Cam la a 3-a iarna impreuna, apa a inceput sa nu mai stea fix la 90, atunci cand era foarte frig, chiar daca mergeam sau ramaneam pe loc cu motorul pornit. Mi s-a spus ca e normal, dar mi-a venit greu sa cred, mai ales ca in primele 2 ierni, atunci cand masina era noua, acul urca si ramanea intepenit la 90 de grade indiferent de conditii. Iarna trecuta am renuntat sa mai cred ca e normal si mi-am luat un termostat nou. Este a doua iarna si, in conditii normale de mers, acul urca la 90 si ramane intepenit acolo, chiar daca afara sunt minus 10 sau chiar mai jos.
NU este normal sa mergi cu apa sub 80 sau chiar mai jos: masina nu functioneaza in parametri normali. Asa mi-au spus mie aia mai priceputi decat mine, mecanicii. Si tind sa le dau lor dreptate.

Author:  mafiapsd [ 02 Jan 2013, 16:28 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

asa zic si eu iarna trecuta exact cum ai patit tu am patit cu un seat dar ceea ce nu inteleg e ca baga caldura suficienta si repede asa e si la tine?
am inteles ca nu stiu ce draci are de incalzeste repede Imi poti spune daca iti mai aduci aminte cam cat a costat termostatul si cam cat manopera caci in toamna am schimbat admisia cu totul pt o tija de supra alimentare am inteles si s-au chinuit aia de la service vreo 3 zile La masina asta totul e pe invers totul e scump dar parerea mea este ca merge. aaa si cam cat iti ia tie in oras si ce oras si afara caci a mea ia in Braila undeva la 12 afara cred ca 8 pe acolo

Author:  nesquick [ 02 Jan 2013, 16:50 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

:lol: si average-ul meu de 14 pe benznia, cu cox in 80% din timp spuneti ca e mult?

Masina nu este pe dos... cred ca mecanicii tai sunt nepriceputi si altceva in afara de opel si golf nu au desfacut. Personal mi se par destul de logice legaturile intre piese ( in majoritatea cazurilor ).

Termostatul trebuie sa coste in jurul a 300 lei daca este aftermarket. Original, habar nu am... probabil 450-550lei.

Author:  mafiapsd [ 02 Jan 2013, 17:12 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

recomanzi after sau orig?

Author:  nesquick [ 02 Jan 2013, 17:19 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

daca pui after, pune vernet... alte firme nu le-am testat... daca ai bani, cumpara valeo... daca ai de gand sa tii masina minim 2ani pune valeo ( original ). Daca vrei sa o vinzi in 3luni, pune ce vrei tu... In functie de buget, alegi de doresti.

Author:  Jaggguar [ 02 Jan 2013, 17:25 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

mafiapsd Quote:
asa zic si eu iarna trecuta exact cum ai patit tu am patit cu un seat dar ceea ce nu inteleg e ca baga caldura suficienta si repede asa e si la tine?
am inteles ca nu stiu ce draci are de incalzeste repede Imi poti spune daca iti mai aduci aminte cam cat a costat termostatul si cam cat manopera caci in toamna am schimbat admisia cu totul pt o tija de supra alimentare am inteles si s-au chinuit aia de la service vreo 3 zile La masina asta totul e pe invers totul e scump dar parerea mea este ca merge. aaa si cam cat iti ia tie in oras si ce oras si afara caci a mea ia in Braila undeva la 12 afara cred ca 8 pe acolo
Eu am luat after si m-a costat undeva la 300, daca tin eu bine minte. L-am schimbat eu cu un prieten, deci nu stiu manopera. Dar eu sunt mai neindemanatic si mi-a luat cateva ore bune, asa ca recomand un mecanic bun. Cat despre preturi.. nu-mi pare mai scumpa decat VW. Intr-adevar, sunt cateva chestii mai incalcite decat la alte masini, insa un mecanic care a mai pus mana pe o Alfa in viata lui, nu se va plange de asta.
Consumul.. a mea e in 8V si este resoftata, deci nu cred ca este relevant pentru tine. Dar, ca fapt divers:
Afara: 5+, nu mult peste.
Autostrada: 7.2 - 7.5, 130 - 150.
Brasov: 6.5.
Bucuresti: 7, catre 8 vara cu aerul conditionat. Mi-a luat o singura data undeva la 8.5, dar a fost un trafic infernal.

Author:  Hermanoli [ 02 Jan 2013, 17:40 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

@mafiapsd: Consumul la a ta este unul aberant as putea spune. Aceeasi motorizare am si eu iar consumul este undeva la 6 in oras si sub 5 in afara, evident la un mers normal.

Author:  mafiapsd [ 02 Jan 2013, 18:27 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

mie de la braila pana la bucuresti pe autostrada singur si fara bagaje imi ia 7.6. Inainte de a veni frigul i-am facut verificare, revizie.... si m-a ajuns undeva la vreo 6500 ron si va ganditi ca am skimbat marea cu sarea. Apropo intereseaza pe cineva admisia ? eu am skimbat-o acum ceva timp pt ca imi tot cadea o tabla - http://photobase.ro/di-NLF7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; - habar nu am ce face ceva de supraalimentare de pana mea in fine nu da ulei cum am auzit ca fac cand se duc dracului. Acum 1 an am trimis un angajat cu ea la revizie si cred din cate am vazut ca idiotii aia i-au skimbat tablita aia de v-am aratat mai sus si care m-a ajuns vreo 2700 ron cu tot cu manopera. Asa ca daca cineva are ce face cu ea si data jos de pe masina se pot face unele improvizatii sa spunem sa nu mai sara dar pe pozitie e imposibil.
Cat despre consum??????????? se vede si mai sus unde am pus 2 poze cu acul de la apa unde se vede clar cat consuma mediu si crede-ma ca nu nici un interes sa mint sau sa ma mint cica asa consuma uite ma uit pe talon acum si scrie asa 1910 cm 125kw nu stiu ce motor aveti voi al meu incepe cu ZAR ca si serie si cu cine am mai vb cica asa consuma astea. Pot scoate un consum mai bun dar o termin subturat undeva 1600-2200 ture maxim si cand am luat-o mi-au spus clar sa o turez ca asa e asta sa o turez intotdeauna minim 2500 ture ideal cica undeva 3300 ture si intradevar daca o iau asa mai usor are 3 momente sa le spun asa cand simt cum turbina isi face treaba incepe pe la 1800 si ultima treapta se simte pe undeba in jur de 3300-3500 pe acolo se simte cum svacneste dar asta numai daca o iau usor altfel nu o simt cand si cum doar ca se accelereaza fff repede fuge pe masura
O sa ma duc cu ea si am sa va anunt ce si cum. MULTUMESC pt sfaturi.

http://photobase.ro/di-A3KA.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://photobase.ro/di-NLF7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://photobase.ro/di-MJZE.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Author:  Valak [ 02 Jan 2013, 18:33 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

Daca in talon ai 125 kW, asta inseamna varianta de 170 de cai. Frumos !

Author:  mafiapsd [ 02 Jan 2013, 18:40 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

e misto masina a ajuns 29345 euro noua

Author:  nesquick [ 02 Jan 2013, 18:48 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

Pune si tu cateva poze sa o admiram si noi.

pentru cei care se pricep, asta e echiparea cu q2 ? sau QV q2?

Author:  comanr [ 02 Jan 2013, 18:51 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

@mafiapsd

la mine cu radiator nou,pompa apa noua si termostat nou vernet , iarna, apa sta undeva putin peste 80 de grade la drum intins cand nu o fortez.
eu cred ca la tine care sta pe la 80 e in regula.
cand ai termostatul dus apa sta jos de tot ,mult sub 80.
vara acul oscileaza intre 85 si 95 de grade in functie de viteza si sarcina.
pe vremea asta ca sa ajunga la 80 trebuie sa merg minim 10-15 km .
anu trecut am facut frigu , apa statea la 50-55 iarna
1.9jtd, 110kw

Author:  mafiapsd [ 02 Jan 2013, 19:11 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

nu stiu ce e ala q2 qv sau ce mama dracu stiu ca are ceva de tractiune de stabilitate pe spate si ca fata de alte masini se vireaza rotile mai putin adica pe o straduta mai fac o manevra in plus fata de seat de exemplu ca-l amintisi mai sus nu stiu ce e aia q2 ??/? o sa fac tot posibilul sa ii fac cateva poze ai preferinte sa insist la ceva anume? zic si eu nu stiu ce anume te-ar interesa Nu sunt sigur ma gandeam sa o dau si sa imi iau nu stiu ce ma batea gtandul la un x1 nu stiu inca daca o fi poate anunt si pe forum cu toate ca de obicei nu le-am vandut la targ ci am facut sa spunem asa un fel de troc sau cu plata la termen asta insemnand vreo 6 luni am avut un renault pe care l-am dat unuia in rate pe 1 an. Asta se intampla cu anumiti clientiti amici..... nu va ganditi ca o dau daca va fi sa o dau in rate cuiva de pe forum. Dar nu se stie nicodata

Author:  tzzivii [ 02 Jan 2013, 19:21 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

poze interior exterior. ai te rog grija cu forma de scriere. exista semne de punctuatie, fraze, propozitii, diverse subiecte.

zar au toate alfele, e seria de sasiu. toate 147 vireaza mai putin decat alte masini, asa sunt construite. problema la tine e termostatul sau concentratie proasta antigel.

Author:  stig53 [ 02 Jan 2013, 20:55 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

125kw zici? :scratch: Ar putea fi versiunea ducati corse dar ceasurile sunt cele normale. :scratch:
Cat despre termostat cu siguranta nu functioneaza bine... temperatura apei odata ajunsa la 90 (si trebuie sa ajunga la 90 pe ceas, valoarea de 90 fiind indicata pt o plaja de valori de la 80 pana la 100) nu mai trebuie sa scada indiferent de situatie(talpa, trafic, stat la stop, stat pe centura, etc.)

Author:  IRBabuin [ 03 Jan 2013, 01:29 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

Nu schimba termostatul fara o vizita la diagnoza inainte. Ce iti arata acolo e cam 80 grade, sigur afli la cit sta cu diagnoza. La mine te anunt ca asa sta in oras cu termostat bun, si cu ditamai cartonul in fata. Circuitul de incalzire nu e termostatat, de aici pleaca problemele. Plus ca la AR termostatul e "trigger happy" deschide foarte repede.

Author:  yux_mm [ 04 Jan 2013, 17:48 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

Salutare.
Eu am aceeasi motorizare cu a ta si pot spune ca acul de temperatura odata ajuns la 90 ramane intepenit acolo indiferent de regimul de condus, 17 sau 170km/ora. Faptul ca nu sta acul la 90, pe mine m-ar pune pe ganduri.
Ca regim de turatie imi pare ca mergi usor cam turat, poate de aici si consumul maricel. In principiu, cand e rece motorul eu nu trec de 2300-2500rpm. Pe masura ce se incalzeste motorul o mai turez, dar la un mers normal prin oras nu schimb mai sus de 3000rpm. Pentru o tura de placere pe Predeal sau pe Cheia ajung sa schimb vitezele si pe la 4000-4300rpm.
Consumul la mine ar fi in felul urmator: in oras 10 (Bucuresti), 8 (Brasov), in afara orasului la mers in limita legala de viteza, eventual 10-15km/h in plus, 6-6.2, autostrada 7.2-7.5 (2 oameni si bagaje)

Caldura la mine baga destul de greu, mai ales cand sunt sub 0 grade.

Directia este intr-adevar scurta si in oras nu este cea mai comoda, insa are alte avantaje la drum intins.

Puterea de 125kW este cea specifica modelului Ducati Corse, insa coloristica ceasurilor de bord este cea de la echiparea Progresion. In plus, spui ca masina e din 2007 deci, pentru cei care isi mai pun intrebari, clar nu poate fi Ducati Corse deoarece aceasta varianta de echipare a fost introdusa in 2008 abia.

Din ce oras esti? poate te putem indruma catre un om mai priceput.

@Hermanoli: nu stiu cum scoti tu consumurile alea: eu ca sa scot sub 5 in afara tre sa merg cu a 6-a undeva intre 90 si 100km/ora. 6% in oras nici in visele mele cele mai umede. In plus, cartea spune in ora 7.5 sau 8% parca, deci...

Author:  Valak [ 04 Jan 2013, 18:29 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

Hermanoli exagereaza putin, in primul rand ala e consumul afisat in bord, nu cel de la pompa si in al doilea rand cu masina aia se merge mai mult linistit decat sportiv si de regula fara pasageri sau bagaje. Pentru o mai mare acuratete eu as mai adauga un litru la ce a spus el, dar chiar si asa, motorul ala pe 147 chiar tine cu casa.

Author:  stig53 [ 04 Jan 2013, 22:30 ]
Post subject:  Re: problema indicator sau termostat?

A mea pe CB imi zice consumul mediu 6.0 :D in schimb cu 30 litri fac vreo 400 km.... deci 7,5 consumul mediu real... mult sau putin nu se pune problema caci altfel as fi mers cu un lupo TDI :)

Page 1 of 2 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/