Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
jtd 8v sau 16v https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=19394 |
Page 1 of 1 |
Author: | mms [ 30 Sep 2012, 11:57 ] |
Post subject: | jtd 8v sau 16v |
Salutari, intrebarea mea este care dintre cele doua motoare ( 8v- 116 sau 140 sau 16v-150 cp) este mai rezistent la modificari majore? Ma refer la o turbina mai mare, si un soft agresiv, intercooler blabla. Vreau sa pun pe 147-le de curse un jtd si sunt indecis intre cele doua motoare. Si intrebarea a doua este daca a pus cineva mecanica (transmisie+ punti) de pe Crosswagon pe 147. Eu din cate stiu 147 si 156 sunt identice din punct de vedere articulatii si 156 este identic cu crosswagon-ul. Asadar prin deductie logica ar trebui sa fie relativ plug and play swap-ul de pe crosswagon pe 147 al intregului ansamblu motor-cutie-punti. Ce este interesant este ca nu am gasit nimic pe net despre acest swap. Chiar sa nu fii incercat nimeni? Multumesc anticipat de sfaturi. |
Author: | ALXege [ 30 Sep 2012, 12:04 ] |
Post subject: | Re: jtd 8v sau 16v |
Ce target de putere ai? De ce vrei mecanica de croswagon? Q4? LE: Daca ai chef de lectura si vrei sa aprofundezi subiectul, iti recomand: Tuning 1.9 JTD for racing 8V JTD turbo upgrade 147 JTD turbo upgrade options (mainly 16v) 1.9 CDTi 280 bhp (basically the 1.9 16v JTDm engine) |
Author: | mms [ 30 Sep 2012, 12:17 ] |
Post subject: | Re: jtd 8v sau 16v |
targetul de putere nu este foarte important...in fine evident ca vreau sa fie undeva in jurul zonei 200 WHP-350NM, dar mai importanta mi se pare harta de cuplu si fiabilitatea in sensul de cati mai putini senzori si electrica. Mecanica de q4 o doream datorita la 4x4. Eu folosesc masina doar la deal , si 4x4 isi spune cuvantul pe fiecare ac de par si la fiecare start. Mai ales ca am vazut ca 4x4 la q4 e pe torsen nu pe haldex, ceea ce e perfect. |
Author: | ALXege [ 30 Sep 2012, 12:41 ] |
Post subject: | Re: jtd 8v sau 16v |
De targetul ala de putere te poti apropia cu 1.9 16v chiar si cu turbo stock (vezi aici si mai apoi aici). Un turbo upgrade iti da de obicei top end power, dar iti strica exact curba de cuplu in ture joase. Singura turbina care a dat rezultate pe JTD este GTB2056V (turbo stock pentru 159 2.4, varianta de 210cp), in sensul in care poate fi antrenata suficient de jos. Problemele insa apar la transmisie.. Sa presupunem ca ansamblul ambreiaj-volanta il rezolvi cu o volanta single-mass si un ambreiaj intarit, insa planetarele nu prea stiu cum o sa reziste in regim de cursa (mai ales la coasta) |
Author: | mms [ 30 Sep 2012, 13:03 ] |
Post subject: | Re: jtd 8v sau 16v |
Nu stiu de pe acum cu planetarele dar vazand si facand....cu 2.0 TS (evident ca nu avea cuplu ca un jtd) nu am avut nici o problema in doi ani de curse cu planetarele, iar ambreiajul e rezolvat deja.... il am, mai imi trebuie doar sa ma hotaresc intre 8 si 16v si sa il cumpar ! |
Author: | comanr [ 30 Sep 2012, 13:59 ] |
Post subject: | Re: jtd 8v sau 16v |
Daca vrei transmisia de cw o sa trebuiasca sa modifici cardanul , sa l scurtezi. |
Author: | ALXege [ 30 Sep 2012, 14:02 ] |
Post subject: | Re: jtd 8v sau 16v |
Planetarele sunt problematice si la masinile de strada cu soft (ma refer aici la 147/156/GT, nu lua drept referinta ibizele care alearga in campionat), chiar nu cred ca o sa reziste prea mult intr-o masina steata de coasta si exploatata ca atare.. Just my 2 cents. Ambreiajul pe care-l ai (daca te referi la cel pentru TS) nu o sa mearga la JTD (un iti trebuie evident si cutia). |
Author: | mms [ 30 Sep 2012, 16:59 ] |
Post subject: | Re: jtd 8v sau 16v |
asta banuiam ca trebuie sa scurtez cardanul pentru a adapta transmisia, dar macar daca ar fi doar atat de simplu....restul puntii spate este plug and play? prinderile diferentialului spre exemplu Ambreiaj evident ca nu merge cel de TS, dar am unul de JTD de anul trecut cand am comandat la Colina Placa si Disc OMP si mi-au adus initial de jtd, cu care am ramas in dulap. Asadar avem ambreiaj ! |
Author: | comanr [ 30 Sep 2012, 19:59 ] |
Post subject: | Re: jtd 8v sau 16v |
daca chiar esti hotarat si meserias iti trebuie asa: un cw donor : planetare (posibil sa trebuiasca sa le scurtezi) , toata transmisia ,cardanul trebuie sa l scurtezi mai bine bagi un 8v, poate gasesti mai ieftin . daca te vad ca progresezi,promit sa te ajut cu ceva ambreiaj nu iti fa problem ca nu o sa tina planetare , ele sant mai putin solicitate deoarece cuplul este impartit celor 2 punti fara 4wd nu prea ai ce sa faci ,dupa cum se stie. |
Author: | yux_mm [ 03 Oct 2012, 11:04 ] |
Post subject: | Re: jtd 8v sau 16v |
un Q2 nu crezi ca ar rezolva oarecum problema? si sa ramai doar cu transmisia pe fata. @comanr: de ce zici ca trebuiesc scurtate planetarele? ampatamentul e acelasi la 47/56. |
Author: | comanr [ 03 Oct 2012, 12:21 ] |
Post subject: | Re: jtd 8v sau 16v |
E posibil sa fie mai lungi la cw datorita garzii la sol, nu I sigur,trebuiesc masurate. |
Author: | ALXege [ 03 Oct 2012, 14:52 ] |
Post subject: | Re: jtd 8v sau 16v |
Pe principiul asta si la 159 TI ar trebui sa fie altele fara de versiunile normale. |
Author: | nae [ 03 Oct 2012, 15:23 ] | ||
Post subject: | Re: jtd 8v sau 16v | ||
pai e corect ce zice conmar, in unele cazuri se folosesc extensii sau alte planetare modificate.
|
Author: | comanr [ 03 Oct 2012, 17:00 ] |
Post subject: | Re: jtd 8v sau 16v |
versiunile Q4 par la fel cu cele normale dar practic difera foarte multe repere ,atat la suspensie cat si la caroserie.nu mai vorbesc de transmisie. nu prea cunosc masini de wrc fara 4wd asa ca 4wd rulzz |
Page 1 of 1 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |