Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Regenerare DPF?
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=19015
Page 1 of 3

Author:  NicuVlad [ 21 Jul 2012, 16:47 ]
Post subject:  Regenerare DPF?

Ieri m-am lovit si eu de prima regenerare Dpf,consum mare, putere a motorului redusa,am scos imediat masina pe centura si dupa vreo 10km si-a revenit.Azi de dimineata patesc la fel,consum mare dar puterea masinii era redusa mult de tot, de parca avea egr infundat.E normala treaba asta sau a patit ceva mai nasol.Imi cer scuze ca stresez,dar asa e cand esti newbie in alfa

Author:  antonelcodreanu [ 21 Jul 2012, 18:19 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

viewtopic.php?f=21&t=18893&p=217553&hil ... re#p217553" onclick="window.open(this.href);return false;
In caz de regenerare sunt niste recomandari, la tine nu a mai avut loc regenerarea! Trebuie sa mai insisti!

Author:  lucianm [ 22 Jul 2012, 14:06 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

La regenerare, din proprie experiente iti spun, e consumul mare si ai un usor delay in tractiune. dar in nici un caz nu trage greu, sau pierde semnificativ din putere! Daca nu esti atent, in conditii normale, aproape ca nu iti dai seama.

Author:  tudyniuz [ 22 Jul 2012, 14:17 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

lucianm Quote:
La regenerare, din proprie experiente iti spun, e consumul mare si ai un usor delay in tractiune. dar in nici un caz nu trage greu, sau pierde semnificativ din putere! Daca nu esti atent, in conditii normale, aproape ca nu iti dai seama.
Si cam cat de des se intampla?

Author:  NicuVlad [ 22 Jul 2012, 15:05 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Deja ma enerveaza regenerarea asta.Cand plec cu ea de acasa imi tranteste un consum de 20-25, ajung pe centura sa pot merge si eu cu peste 60, consumu e normal.O opresc o las 5 minute si plec iarasi, consum mare doar pana plec de pe loc, apoi se aseaza pe la 7-8%.Intru in oras iara imi tranteste un consum de 20% in a-3a la 50-60km/h.In plus mai nou are un trepidat la relanti pe care nu-l avea pana acuma si care e destul de puternic.

Author:  Dr0ps2000 [ 24 Jul 2012, 00:56 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Cum se manifesta acel trepidat la relanti ? La cat sta acul sub 1000 rpm ? Se aude altfel motorul la relanti ?

Author:  NicuVlad [ 24 Jul 2012, 08:30 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Acul sta sub 1000, zgomot diferit nu face doar are un trepidat mai puternic decat e normal

Author:  ionutp [ 24 Jul 2012, 09:24 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

In timpul regenerarii NU se opreste motorul.

Author:  NicuVlad [ 24 Jul 2012, 10:07 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Pai nici nu l-am oprit, am scos-o imediat in afara si am mers cu ea vreo 20 de minute pana si-a revenit consumul.A doua zi, facea la fel,oricum astazi ma duc cu ea sa o pun pe tester

Author:  antonelcodreanu [ 24 Jul 2012, 10:16 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

NicuVlad Quote:
Pai nici nu l-am oprit, am scos-o imediat in afara si am mers cu ea vreo 20 de minute pana si-a revenit consumul.A doua zi, facea la fel,oricum astazi ma duc cu ea sa o pun pe tester
E trecut in primul link ce si cum se intampla la motoarele Peugeot Citroen, presupun ca acelasi lucru se intampla si la Alfa.

"Regenerarea consta in arderea cenusei din filtrul FAP la o temperatura 450-600°C si in mod normal este o operatie invizibila pentru sofer.
Regenerarea filtrului FAP dureaza ~10 minute.
Intreruperea regenerarii in mod constant inainte ca filtrul FAP sa fie curatat complet va duce la colmatarea filtrului FAP; la infundarea acestuia.
Intreruperea regenerarii se va inregistra in calculatorul de injectie printr-un cod de eroare P0422:

Pentru ca regenerarea filtrului FAP sa aiba loc trebuie indeplinite cateva conditii:
- motorul sa fie cald >60°C.
- viteza sa fie mai mare de 60km/h.
- gradul de incarcare a filtrului FAP sa fie >50%.
- in rezervor sa fie carburant minim 1/4.

Recomandari:
La inceperea regenerarii incercati sa alegeti un traseu liber care va permite o rulare constant cu o viteza minima de 50km/h pentru urmatoarele 10 minute. Nu are rost sa fortati masina, nu puteti grabi timpul de regenerare, este suficient sa mergeti constant.
Daca viteza scade sub 30km/h pentru mai mult de 15s regenerarea este intrerupta.
Daca regenerarea a fost intrerupta inainte de a fi completa este foarte probabil ca in urmatorii 50-100km sa se incerce o noua regenerare daca sunt indeplinite conditile mentionate mai sus.
Oprirea motorului ar trebui sa se faca cand temperatura gazelor scade pana sub 200°C protejand astfel turbina.
In timpul regenerarii NU opriti motorul, temperatura gazelor este foarte mare!"

Author:  comanr [ 24 Jul 2012, 11:02 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

iaca lucrurile astea nu mi plac mie.pai dupa cum zice devii sclavul ei , e posibil sa nu mai opresti sa mananci ca asa vrea masina.
eu am vazut masini cu dpf antice din2005 la care proprietarii nici nu stiau ca are dpf.
dpf ul l am vazut in spatele motorului , izolat termic.

Author:  NicuVlad [ 24 Jul 2012, 11:09 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Am urmat instructiunile tale intocmai si tot asa face,probabil dureaza mai mult sa faca regenerarea filtrului.O sa mai incerc astazi sa merg cu ea pe centura vreo jumatate de ora si sper sa isi revina :D
Multumesc de sfaturi

Author:  georgeg [ 24 Jul 2012, 11:28 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

S-ar putea sa ai dpf-ul foarte infundat, cel mai bine ar fi sa pui o diagnoza pe masina sa citeasca intervalele de regenerare si gradul de incarcare al filtrului, asa vei avea o idee mai buna despre cat de nasoala e treaba. Cea mai buna metoda de curatare este cea descrisa, mers destul de intins si la turatii de peste 2500 rpm. Nu uita sa o lasi apoi sa se raceasca.

Author:  alfa146 [ 24 Jul 2012, 20:43 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

tudyniuz Quote:
lucianm Quote:
La regenerare, din proprie experiente iti spun, e consumul mare si ai un usor delay in tractiune. dar in nici un caz nu trage greu, sau pierde semnificativ din putere! Daca nu esti atent, in conditii normale, aproape ca nu iti dai seama.
Si cam cat de des se intampla?
saptamina trecuta am pus cablu de diagnoza pe masina si mi-a aratat ca de la ultima regenerare am facut 322 km .asta era saptamina trecuta . acum cred ca am trecut bine de 500 km. la ultima regenerare eram cu masina chiar in fata usii si vroiam sa parchez (cu spatele) iar locul de parcare e putin in panta . si s-a oprit motorul :shithappens: atunci a inceput sa scoata fum alb,foarte mult , iar apoi s-a aprins izolatia de pe scutul termic. de atunci nu am vazut si nici nu s-a simtit pe motor ca-si face regenerarea. vreau sa spun ca mai eram din cind in cind cu ochiul pe ceasul de la turbo,dar nu am vazut sa "cada" pe 0.

Author:  comanr [ 24 Jul 2012, 22:01 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

eu o vindeam a doua zi... :D
glumesc da sincer cred ca m as panica sa vad ca ia foc asa singura

Author:  alfa146 [ 24 Jul 2012, 22:27 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

iti dai seama ca si eu eram panicat. si nevasta-mea a coborit de sus din apartament cu o sticla de apa. :blink: dar...ne-am urcat in masina si talpa frate la greu . :lol:

Author:  comanr [ 24 Jul 2012, 23:08 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

apa era asa ca sa arda mai tare :))

Author:  NicuVlad [ 24 Jul 2012, 23:40 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Am observat si eu ca in panta daca vrei sa dai cu spatele moare motoru in draci.Nu am eu cine stie ce experienta cu masinile dar la capitolul cu muritul motorului am stat intotdeauna foarte bine.La 159 mi-a murit motoru de 4 ori pana am reusit sa o parchez cu spatele intr-o mica panta...o fi probabil de la hill holder sau poate trebuie ea sa fie mai turata :thumbdown:

Author:  tudyniuz [ 25 Jul 2012, 00:06 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Cred că vrei să spui rampă. Panta e in jos.

Eu nu am întampinat astfel de probleme, ba chiar am urcat cu spatele vreo 500m fără probleme.

Author:  toshy [ 25 Jul 2012, 01:28 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

antonelcodreanu Quote:
Intreruperea regenerarii se va inregistra in calculatorul de injectie printr-un cod de eroare P0422:

Pentru ca regenerarea filtrului FAP sa aiba loc trebuie indeplinite cateva conditii:
- motorul sa fie cald >60°C.
- viteza sa fie mai mare de 60km/h.
- gradul de incarcare a filtrului FAP sa fie >50%.
- in rezervor sa fie carburant minim 1/4.
[...]
Daca viteza scade sub 30km/h pentru mai mult de 15s regenerarea este intrerupta.
Daca regenerarea a fost intrerupta inainte de a fi completa este foarte probabil ca in urmatorii 50-100km sa se incerce o noua regenerare daca sunt indeplinite conditile mentionate mai sus.
Oprirea motorului ar trebui sa se faca cand temperatura gazelor scade pana sub 200°C protejand astfel turbina.
In timpul regenerarii NU opriti motorul, temperatura gazelor este foarte mare!
Am intrat pe forum sa caut ceva mai vechi, am dat peste postul tau plin de ineptii si imi pare rau ca am ajuns iar aici sa-mi fac nervi citind tampenii. Tot ce ai spus mai sus este o mare prostie si o dezinformare.
Fa un bine tuturor si documenteaza-te inainte sa spui asa ceva.

Author:  antonelcodreanu [ 25 Jul 2012, 08:25 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

toshy Quote:
antonelcodreanu Quote:
Intreruperea regenerarii se va inregistra in calculatorul de injectie printr-un cod de eroare P0422:

Pentru ca regenerarea filtrului FAP sa aiba loc trebuie indeplinite cateva conditii:
- motorul sa fie cald >60°C.
- viteza sa fie mai mare de 60km/h.
- gradul de incarcare a filtrului FAP sa fie >50%.
- in rezervor sa fie carburant minim 1/4.
[...]
Daca viteza scade sub 30km/h pentru mai mult de 15s regenerarea este intrerupta.
Daca regenerarea a fost intrerupta inainte de a fi completa este foarte probabil ca in urmatorii 50-100km sa se incerce o noua regenerare daca sunt indeplinite conditile mentionate mai sus.
Oprirea motorului ar trebui sa se faca cand temperatura gazelor scade pana sub 200°C protejand astfel turbina.
In timpul regenerarii NU opriti motorul, temperatura gazelor este foarte mare!
Am intrat pe forum sa caut ceva mai vechi, am dat peste postul tau plin de ineptii si imi pare rau ca am ajuns iar aici sa-mi fac nervi citind tampenii. Tot ce ai spus mai sus este o mare prostie si o dezinformare.
Fa un bine tuturor si documenteaza-te inainte sa spui asa ceva.
Daca erai atent, ai fi vazut ca am folosit ghilimelele si am si spus ca e cazul motoarelor Peugeot-Citroen, si am dat si sursa; si ca probabil exista legaturi si la motoarele Alfa in cauza.
Daca tot ti-ai facut nervi citind, inseamna ca stai prost cu toleranta, dar mai rau, ca nu vrei sa spui si altora exact despre ce este vorba cu regenerarea.
Daca tot detii informatiile corecte, lumineaza-i pe cei care au nevoie de ele.

Author:  tudyniuz [ 25 Jul 2012, 09:03 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Nu va mai certati degeaba.

georgeg Quote:

1. masina are lag la apasarea pedalei de acceleratie
2. putere mai scazuta
3. sunet motor schimbat, mai gros
4. consum instantaneu ce o ia razna, se poate vedea daca tineti cb-ul pe acea pozitie

Dureaza cam 10 minute as zice, eu de fiecare data alerg masina daca am posibilitatea pentru ca este necesar sa se ajunga la o anumita temperatura a dpf-ului, iar dupa ce simt ca s-a incheiat procesul incerc sa merg normal inca cateva minute pentru racire turbina si abia apoi opresc daca trebuie. Nu se poate trage o concluzie clara la ce interval apare, depinde de fiecare masina in parte, eu care merg mult in oras am parte de regenerare cam la fiecare 300km, tzivii care abia a adus masina din germania si a mers in principal pe drumuri in afara orasului probabil, are regenerari cam la fiecare 800 km !

filnor Quote:

Am mai citit pe forum in Italia cum ca in momentul regenerarii printre consumul mediu ridicat (afisat pe CB), diferenta de putere ar mai fi si acul de la turbo care cade pur si simplu pe 0 (neapasand pedala de acceleratie in mod normal, la mine revine usor si ramane la 0,2 bar).

Author:  lucianm [ 25 Jul 2012, 09:27 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Nu pot decat sa il aprob pe georgeg, si la mine regenerarea apare la cca 300 km (in oras), dar se simte foarte putin, exact ce spune si el. O las sa isi faca damblaua (NU opresc motorul) si, dupa cca 10 min, consumul revine la normal. Cel mai bun semn pt mine ca a inceput regenerarea este presiunea in turbina, care, cu ambreiajul apasat sau cu masina stand pe loc, nu sta la 0, ci un pic mai mare.
Totul se desfasoara foarte smooth, si nu am avut pana acum nici un motiv de ingrijorare. Dupa regenerare, masina merge ceva mai bine si consumul scade un pic (sper ca nu e autosugestie).
Si nu vreti sa stiti cum se desfasoara regenerarea la Audi A4, mai ales la modelul anterior. Iti bati copiii!

Author:  comanr [ 25 Jul 2012, 10:31 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

eu cunosc un motor de 140cp vw si unul de 105 cp renault ,ambele cu dpf, la ambele nu s-a sesizat nimic ,pur si simplu nu se stia ca au dpf , la ce aud eu cu alfa nu e de bine

Author:  teo1teo [ 25 Jul 2012, 12:55 ]
Post subject:  Re: Regenerare DPF?

Salut,
Ma poate lamuri cineva de unde stie masina cand trebuie sa faca aceasta regenerare ? Am vazut ca intervalul de km variaza, cineva spunea de 300km altcineva posibil 800km.

Page 1 of 3 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/