Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Sugestie semnalizare REGENERARE
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=18893
Page 1 of 1

Author:  antonelcodreanu [ 27 Jun 2012, 18:11 ]
Post subject:  Sugestie semnalizare REGENERARE

Desi e o boala a regilor, muritorul de rand din mine nu a ramas indiferent si daca pe forum apare din ce in ce mai des aceasta "regenerare", am cautat pe net si am gasit asta: http://www.phones-direct.ro/public/faps ... ex-ro.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Poate ajuta pe cineva, poate e chiar o chestie desteapta, poate pe cineva inca mai fascineaza ledurile...

Author:  Alexandrus [ 28 Jun 2012, 01:49 ]
Post subject:  Re: Sugestie semnalizare REGENERARE

Se poate face mult mai elegant dpdv estetic cat si tehnic, dar la ce bun ? Probabil majoritatea se vor speria cand vor vedea LED-uri aprinse prin bord.

Author:  antonelcodreanu [ 28 Jun 2012, 09:14 ]
Post subject:  Re: Sugestie semnalizare REGENERARE

E o idee, o sugestie, dupa cum spuneam.
Se poate face si se poate adapta in functie de intentii si pretentii, indicatorul poate fi sub forma de ceas analogic sau digital, sau...
Oricum nu face altceva decat sa monitorizeze temperatura, deci cand incepe si cand se termina regenerarea.

Author:  georgeg [ 28 Jun 2012, 10:17 ]
Post subject:  Re: Sugestie semnalizare REGENERARE

Alexandrus Quote:
Se poate face mult mai elegant dpdv estetic cat si tehnic, dar la ce bun ? Probabil majoritatea se vor speria cand vor vedea LED-uri aprinse prin bord.

Ar ajuta ca toti aceia care nu isi dau seama cand masina intra in regenerare(si le dau dreptate) sa nu mai opreasca motorul, sa mearga ceva mai turat, etc. si astfel sa mai prelungeasca durata de viata de dpf-ului. Eu sunt intrebat de multe ori ce s-ar intampla daca masina mea ar fi condusa de prietena, care nu are aceleasi simturi fine in ale tehnicii ca sa poata sesiza regenerarea, cam cati km ar rezista fara sa se duca dracului dpf-ul.

Chestia cu acest dpf care este foarte pretentios la utilizare eu cred ca e "premeditata" de constructorii de masini, la modul "lasa bah ca nu trebuie sa stie ei cand face regenerare" ca apoi sa aiba motiv pe cine sa dea vina cand se infunda iremediabil. Altfel ar fi pus un nenorocit de martor de orice fel in bord la masini si ar fi mentionat si cum trebuie condusa masina cand intra in regenerare. Dar nu, s-a preferat sa se mearga pe burta, ca dehhh, daca nu s-ar mai strica din ce ar mai trai service-urile.

Author:  tzzivii [ 28 Jun 2012, 12:25 ]
Post subject:  Re: Sugestie semnalizare REGENERARE

Am vazut f multe masini care au de fabrica martor. Chiar e util.

Author:  tudyniuz [ 22 Jul 2012, 12:14 ]
Post subject:  Re: Sugestie semnalizare REGENERARE

Poate cineva sa enumere niste simptome ale regenerarii la 159? Cum se intampla, cat dureaza, cat de des s.a.m.d.? Au fost momente cand am simtit si eu o mica diferenta de putere, dar m-am gandit mereu ca exista alte cauze. As vrea sa stiu ce sa urmaresc incat sa pot actiona corespunzator.

Author:  antonelcodreanu [ 22 Jul 2012, 12:51 ]
Post subject:  Re: Sugestie semnalizare REGENERARE

E trecut in primul link ce si cum se intampla la motoarele Peugeot Citroen, presupun ca acelasi lucru se intampla si la Alfa.

"Regenerarea consta in arderea cenusei din filtrul FAP la o temperatura 450-600°C si in mod normal este o operatie invizibila pentru sofer.
Regenerarea filtrului FAP dureaza ~10 minute.
Intreruperea regenerarii in mod constant inainte ca filtrul FAP sa fie curatat complet va duce la colmatarea filtrului FAP; la infundarea acestuia.
Intreruperea regenerarii se va inregistra in calculatorul de injectie printr-un cod de eroare P0422:

Pentru ca regenerarea filtrului FAP sa aiba loc trebuie indeplinite cateva conditii:
- motorul sa fie cald >60°C.
- viteza sa fie mai mare de 60km/h.
- gradul de incarcare a filtrului FAP sa fie >50%.
- in rezervor sa fie carburant minim 1/4.

Recomandari:
La inceperea regenerarii incercati sa alegeti un traseu liber care va permite o rulare constant cu o viteza minima de 50km/h pentru urmatoarele 10 minute. Nu are rost sa fortati masina, nu puteti grabi timpul de regenerare, este suficient sa mergeti constant.
Daca viteza scade sub 30km/h pentru mai mult de 15s regenerarea este intrerupta.
Daca regenerarea a fost intrerupta inainte de a fi completa este foarte probabil ca in urmatorii 50-100km sa se incerce o noua regenerare daca sunt indeplinite conditile mentionate mai sus.
Oprirea motorului ar trebui sa se faca cand temperatura gazelor scade pana sub 200°C protejand astfel turbina.
In timpul regenerarii NU opriti motorul, temperatura gazelor este foarte mare!"

Author:  tudyniuz [ 22 Jul 2012, 13:57 ]
Post subject:  Re: Sugestie semnalizare REGENERARE

Am citit si eu in linkul respectiv insa nu am fost lamurit deloc. George spunea ca si-a dat seama ca DPF-ul e in regenerare. Eu eram curios cum si-a dat el seama ca e in regenerare. Poate a sesizat cat de des se intampla etc. Asta vroiam sa stiu.

George? :)

Author:  georgeg [ 22 Jul 2012, 14:18 ]
Post subject:  Re: Sugestie semnalizare REGENERARE

tudyniuz Quote:
Poate cineva sa enumere niste simptome ale regenerarii la 159? Cum se intampla, cat dureaza, cat de des s.a.m.d.? Au fost momente cand am simtit si eu o mica diferenta de putere, dar m-am gandit mereu ca exista alte cauze. As vrea sa stiu ce sa urmaresc incat sa pot actiona corespunzator.
1. masina are lag la apasarea pedalei de acceleratie
2. putere mai scazuta
3. sunet motor schimbat, mai gros
4. consum instantaneu ce o ia razna, se poate vedea daca tineti cb-ul pe acea pozitie

Dureaza cam 10 minute as zice, eu de fiecare data alerg masina daca am posibilitatea pentru ca este necesar sa se ajunga la o anumita temperatura a dpf-ului, iar dupa ce simt ca s-a incheiat procesul incerc sa merg normal inca cateva minute pentru racire turbina si abia apoi opresc daca trebuie. Nu se poate trage o concluzie clara la ce interval apare, depinde de fiecare masina in parte, eu care merg mult in oras am parte de regenerare cam la fiecare 300km, tzivii care abia a adus masina din germania si a mers in principal pe drumuri in afara orasului probabil, are regenerari cam la fiecare 800 km !

Author:  tudyniuz [ 22 Jul 2012, 14:29 ]
Post subject:  Re: Sugestie semnalizare REGENERARE

Am sa fiu atent la ce ai spus tu.

Merci de raspuns!

Author:  filnor [ 24 Jul 2012, 21:53 ]
Post subject:  Re: Sugestie semnalizare REGENERARE

tudyniuz Quote:
Poate cineva sa enumere niste simptome ale regenerarii la 159? Cum se intampla, cat dureaza, cat de des s.a.m.d.? Au fost momente cand am simtit si eu o mica diferenta de putere, dar m-am gandit mereu ca exista alte cauze. As vrea sa stiu ce sa urmaresc incat sa pot actiona corespunzator.
Am mai citit pe forum in Italia cum ca in momentul regenerarii printre consumul mediu ridicat (afisat pe CB), diferenta de putere ar mai fi si acul de la turbo care cade pur si simplu pe 0 (neapasand pedala de acceleratie in mod normal, la mine revine usor si ramane la 0,2 bar).

Author:  alfetta [ 12 Aug 2012, 14:37 ]
Post subject:  Re: Sugestie semnalizare REGENERARE

varianta suedeza 2.4 D :

Attachments:
IMG_0124.JPG
IMG_0124.JPG [ 318.61 KiB | Viewed 2285 times ]

Author:  stig53 [ 12 Aug 2012, 16:13 ]
Post subject:  Re: Sugestie semnalizare REGENERARE

What a pain in the ass this DPF!! Ce tampenie... sa merg cu masina de nebun 20-40 min ca sa se curete filtrul lu peste. Auzi la ei , iarna daca mergi in principal pe distante scurte tre sa iesi pe autostrazi sa mergi de nebun sa regenerezi filtrul...

Page 1 of 1 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/