Am avut recent placerea de a conduce poate cel mai controversat model actual produs de Alfa Romeo, fie ca e vorba de look, feel, performante, reclame, whatever.
Masina testata a fost un 1.4TBi, 155cp, in echipare Distinctive, cu pachet sport si niscaiva optionale, dintre care tot ce mi-au atras atentia au fost jantele de 18". Nu de alta, dar completau mult prea bine look-ul dat de vopseaua neagra cu perle rosii (spre rusinea mea nu cunosc denumirea exacta a culorii, insa se apropie destul de mult de nero fuoco disponibil pe 147/156, find chiar mai fascinanta) in combinatie cu ramele cromate ale farurilor si stopurilor (care erau mai mult decat digerabile in aceasta configuratie). O garda la sol destul de joasa (cel putin in partea din fata), putin neobisnuita pentru clasa din care provine, dar care tradeaza totusi pretentiile sportive ale masinii, cu alte cuvinte, exact asa cum ii sade bine
Contrar impresiei pe care o lasa in poze, vazuta live masina pare destul de asezata, deloc ingusta si nici prea inalta (am avut ocazia sa o privesc langa un 159TI si un GT cu suspensie sport, evident, mai inalta decat ambele, dar nu cu o diferenta atat de evidenta)
La interior, destul de primitoare, plansa de bord acoperita cu un material rosiatic completa de minune culoarea exterioara, destul de multe gadget-uri, gen Blue&Me, port USB inscriptionat Microsoft langa schimbator, comenzi pe volan. De departe cele mai fascinante 3 chestii au fost lipsa ramei de la geam, simpatica manetuta de operare a sistemului DNA, si displayul computerului de bord setat sa indice printr-un level bar boost-ul turbinei!
Pozitia la volan este buna, scaunul coboara suficient de mult pentru cei ce doresc o pozitie de condus cat mai apropiata de sosea, spatiul pentru cap exista din belsug, ochiometric chiar si locurile din spate pareau generoase. Un mic detaliu usor suparator este pozitia butonului de avarii, nu chiar la indemana in pozitia normala de condus.
Ajungem si la partea cea mai interesanta, cum se conduce
Am avut ocazia de a simti masina atat de pe scaunul din dreapta in conditiile unui condus la limita (chiar dincolo de limite as putea spune pe alocuri), cat si de la volan. Masina a fost condusa permanent in modul dinamic (pentru cei ce nu sunt familiarizati cu modelul, Alfa a introdus in premiera sistemul D.N.A. - Dynamic, Normal, All wheater, sistem ce actioneaza asupra principalilor factori ce influenteaza condusul: suspensia, directia si sistemele de securitate; practic, modul Dynamic intarzie foarte mult interventia sistemelor de control al tractiunii oferind posibilitatea unui condus sportiv, intareste directia si suspensia). Motorul trage foarte frumos, destul de liniar as putea spune in ciuda supraalimentarii, senzatia de turbolag nefiind aproape deloc evidenta. Isi face simtiti cei 155cp si urca frumos pana la 180kmh. Are o tinuta de drum excelenta, ruliul este redus iar limitele de aderenta sunt destul de departe. La limita aderentei tinde sa piarda usor spatele, perfect controlabil insa (de fapt cred ca tocmai datorita intarzierii interventiei sistemelor de control al stabilitatii, care totusi isi fac intr-un tarziu simtita prezenta si aseaza masina inapoi pe drum).
Per total, masina mi se pare foarte fun, mai ales daca nu uitam nici o clipa clasa din care face parte si concurentii cu care se bate!
Exemplarul condus inteleg ca se invarte undeva in jurul sumei de 20.000E (TVA inclus), aici insa colegul Geogre, caruia ii multumesc pe aceasta cale, atat pentru amabilitatea de a ma invita la un drivetest cat si pentru faptul ca m-a condus teafar pana in locul in care am putut conduce si eu masina
, poate confirma si completa.
Enjoy the pics!
Attachment:
01.jpg [ 208.96 KiB | Viewed 4942 times ]
Attachment:
02.jpg [ 263.27 KiB | Viewed 4942 times ]
Attachment:
03.jpg [ 170.43 KiB | Viewed 4941 times ]
Attachment:
04.jpg [ 155.52 KiB | Viewed 4941 times ]
Attachment:
05.jpg [ 127.14 KiB | Viewed 4938 times ]
Attachment:
06.jpg [ 190.23 KiB | Viewed 4939 times ]