Fiind pus in situatia neplacuta sa am amandoua burdufe de la planetare dinspre roti taiate la ElNino (Alfa 147), in procesul de schimbare m-am gandit sa fac si niste poze ... cine stie poate mai ajuta pe cineva. De la inceput tin sa ii multumesc lui Alex Mirica pentru ajutorul dat: burdufe, prese, chei, e-learn si nu in ultimul rand rabdarea de la telefon
Scule necesare:
1. Cric, cheie tubulara 19 (coarba) - pentru roti;
2. Elevator
sau doua capre - pentru suspendare masina;
3. Cheie tubulara 36 usor modificata - pentru piulita planetara;
4. Cheie inelara 17 - pentru pivot si cap de bara directie;
5. Presa + cheie inelara 19 - pentru pivot si cap de bara directie;
6. O tava cu motorina si pensula - spalat tripoda planetara;
7. Vasilina grafitata - tripoda planetara;
8. Surubelnita, patent, sfic (sau un cleste pentru strangerea colierelor pa planetara);
9. Presa placute - presarea inapoi a cilindrilor din etrier.
Operatiune:
Schimbare burduf planetara
1. Slabire prezoane roti fata;
2. Ridicare masina pe capre;
3. Desfacere roata;
4. Blocare disc cu surubelnita si un prezon (vezi blocare.jpg, blocare1.jpg);
5. Desfacere piulita planetara (cheia de 36 este un "mast" in aceasta etapa - vezi cheie.jpg capp.jpg);
6. Desfacere piulita cap bara directie si piulita pivot, fara a se scoate piulita total de pe filet. Se foloseste presa pentru a scoate cele doua piese de pe con (vezi capdir.jpg, cappiv.jpg);
7. Scoatere cap planetara din ansablu disc-etrier(nu stiu exact acum cum se numeste
), atentie sa nu trageti prea tare de furtunul de frana, cablu senzor placuta sau cablu ABS, eventual le scoateti inainte din sistemele de pozare pentru a avea o mai mare libertate de miscare;
8. Odata scoasa planetara se vor desface cele doua coliere care tin burduful si se va inlatura acesta de pe ax (vezi coliere.jpg);
9. Acum este pasul cel mai greu si anume scoaterea tripodei (capatul mobil dinspre roata) de pe planetara. Astfel pe axul planetarei dinspre tripoda se afla o siguranta (saiba gen zeger) care trebuie identificata prin curatarea tripodei de vasilina si urmarirea circulara a acesteia pana intr-un loc unde exista o fanta ce da acces la capetele sigurantei. Cu ajutorul unei surubelnita se desface cat se poate de mult siguranta simultan cu tragerea tripodei inspre exterior. In cazul in care tripoda refuza sa iasa de pe ax inseamna ca siguranta nu este suficient de "cracanta". Imi este dificil sa explic clar acest aspect dar sper sa va elucidati urmarind pct.1 din siguranta.jpg si scoateretripoda.jpg;
10. Curatare tripoda cu benzina, motorina si eventual suflare cu aer;
11. Umplere tripoda cu vasilina grafitata (Atentie! Nu folositi vasilina normala, deoarece aceasta are cu totul alte cracteristici de lucru si la frecarile din tripoda se lichefiaza.);
12. Introducere burduf nou pe axul planetarei dupa ce acesta s-a curatat corespunzator;
13. Remontare tripoda pe axul planetarei prin simpla impingere pana auziti un click (inseamna ca siguranta a intrat pe canulul de pe ax);
14. Fixarea celor doua coliere prinzand noul burduf;
15. Reintroducerea capului planetarei in ansablu disc-etrier;
16. Montarea pivotului si a capului de directie;
17. Montarea piulitei de planetara;
...in momentul asta treaba ar trebui sa arate ca in ansamblu.jpg
18. Montarea rotilor;
19. Scoaterea caprelor si punerea masini pe roti;
20. Strangerea finala a prezoanelor.
Sper sa fie suficient de clar.