Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Consum. https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=17768 |
Page 1 of 5 |
Author: | mirceonel [ 23 Dec 2011, 14:20 ] |
Post subject: | Consum. |
Salutare. As vrea sa ma adresez in primul rand posesorilor de Giulietta, daca mai exista careva, ca vad ca e cam slaba activitatea in acest sector. :-)) Problema mea e legata de consum. Astfel, producatorul declara consum urban de 7.8 iar eu consum 12.4. Consumul extraurban declarat e 4.6, iar eu nu scot sub 7.5 decat daca merg foarte regulamentar si economic, adica cum nu merge nimeni in RO pt ca altfel as face de la TM la Buc. 2 zile :-)). Mai precizez ca nu prea merg pe modul dinamic, ci pe normal, pentru ca e ok si la drum lung, unde masina sta relativ turata, si intra turbo destul de repede. Personal mi se pare un consum foarte mare, chiar daca e cu turbina si chiar daca de fiecare data consumul real e mai mare decat cel declarat de producator. Sunt multumit de masina in rest si imi place, dar problema asta a consumului imi cam da de gandit. Voi ce ziceti? Mai e cineva cu Giulietta? Cat consuma? |
Author: | yux_mm [ 23 Dec 2011, 15:56 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
nu cred sa fie vreun posesor de automobil, alfa sau nonalfa, care sa scoata consumul declarat de producator. motivele ar fi complexe si diverse. spicuim cateva din ele: -proba de consum o face producatorul intr-o incinta (hala, sau ce-o fi constructia in care isi instaleaza echipamentele) in care conditiile, temp, umiditate, etc, etc, sunt controlate si constante in timp in acelasi timp. rezervorul este umplut intr-un procent mai mic de 100% iar soferul are 75kg (nu mai tin minte exact daca are pasager si bagaje). exista un grafic bine stabilit dupa care se accelereaza, se precizeaza momentele la care se schimba vitezele, se specifica exact turatia la care se schimba viteza. "drumul" pe care merge masina este drept, nu are urcusuri si nici coborasuri (daca nu ma insel), "drumul" este drept ca in palma, nu are gropi, sau denivelari si nu sunt pietoni sinucigasi angajati in traversarea strazii, si imbecilul din fata nu semnalizeaza dreapta si face stanga exact in momentul in care tu esti deja angajat in depasirea lui. de asemenea, daca nu ma insel, "drumul" nu are curbe. niciodata nu se depasesc vitezele maxime legale, ba mai mult, pe "autostrada" mi se pare ca se merge cu 110 nu cu 130 *sa revenim acum la conditiile reale: afara pot fi +40grade sau -20, umiditate si alte conditii ce ar putea influenta randamentul/mersul motorului sunt variate in fiecare zi, si oricum nu sunt cele din camera producatorului. tu intr-o zi poate mergi cu rezervorul plin, in alta zi gol (si gandeste-te ca diferenta intre unul plin si unul gol este destul de mare, vreo 50l, deci aprox 50kg, deci cat o gagica micuta si cu forme voluptoase apetisante); drumul tau urca si coboara, iar daca te pune mama draqului sa mai si accelerezi la coborare, in loc sa mergi in frana de motor, atunci s-a zis cu consumul tau. in oras intre 2 semafoare acceleram dar si franam, din diverse motive (se merge bara la bara in maxim de aglomeratie, iti taie unu calea, tre sa sari peste un politist mort, eviti o groapa, etc, etc, si fiecare franare inseamna si accelerare; in testul producatorului nu exista asa ceva). eu presupun ca totusi exista niste coeficienti cu care se afecteaza consumul din laborator pentru a aduce spre realitate valorile inregistrate. acum se pune insa problema acestor coeficienti, adica producatori cu ce valori jongleaza? cei de la autobild (stiu ca nu sunt tocmai cei mai vrednici de luat in seama dar sunt singurii de care stiu eu ) au facut un test comparativ cu diferite masini. test de mers normal si facut consumul, si test conform graficului si facut apoi consumul. diferentele intre cele 2 teste au fost semnificative, avand valori intre 10 si 40% de depasire a specificatiilor producatorilor. ba mai mult, mergand dupa graficul producatorilor, tot au depasit cu putin valorile date de acestia. in varianta cu graficul, ziceau redactorii, au primit claxoane cu nemiluita, deoarece acelerarea se face atat de incet incat la schimbul din I in II ai nevoie de vreo 25 secunde. din II in III si mai mult, si tot asa. vezi deci ca stilul de condus este unul care nu poate fi pus in practica. de aici practic s-a nascut si un mic scandal. cantitatile de otrava pe care le emit masinile sunt in conformitate cu mersul de melc, e limpede deci ca in realitate masinile scot si mai multa otrava pe teava de esapament decat este specificat. concluzia este ca nu vei scoate niciodata cifrele din cartea. e adevarat ca la tine diferentele sunt destul de mari, insa masina ta cati km are? este stiut ca la o masina noua in primele mii de km, in general pana la primul schimb de ulei, consuma usor mai mult, iar pe masura ce se rodeaza motorul mai scade consumul, ca apoi sa creasca din nou pe masura ce se uzeaza. ai facut si consumul la pompa? prin sa-i zicem, "metoda plin-plin"? in rest iti urez numai succes |
Author: | cristialex80 [ 23 Dec 2011, 17:23 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
Adevarat ca intre ce declara producatorul si ce este real e diferenta mare.Dar avand in vedere ca ai totusi un motor turbo, 170 cp parerea mea e ca ai un consum foarte bun.Asa imi lua mie ba chiar mai mult fosta mea Alfa 156 1.6 TS.Nu mai vorbesc de GTV-ul care il am acum. Numai bine. |
Author: | marius [ 23 Dec 2011, 17:53 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
Iti recomand sa consulti inregistrarile altor posesori de Giuliette cu motorizare similara de pe situl spritmonitor.de. Daca cele de acolo sunt mai apropiate de valorile declarate de constructor poti pune diferenta sesizata de tine pe seama traficului, drumurilor, si a combustibilului de proasta calitate de la noi. Altfel, un motor modern cu capacitatea de 1.4, chiar si turbo, nu ar trebui sa aibe acelasi consum precum un "antic" 2.0 TS . |
Author: | dcmilitaru [ 23 Dec 2011, 20:11 ] | ||
Post subject: | Re: Consum. | ||
Parerea mea e ca Alfa a fost cam "optimista"cand a declarat consumul ala. La fel de optimista a fost si cand a declarat consumul pentru masina mea, nici eu nu prea reusesc sa scot cat zic italienii. Pe net am gasit asta, sper sa mai lamureasca din intrebari: Obligativitatea efectuarii acestor masuratori precum si metodele de masura sunt date de directiva UE nr 116 per 1993, incepand cu 1998. Se refera doar la autoturisme. Voi specifica doar esentialul, cat mai pe scurt. Si sa incepem cu poza, la care voi face referiri. Part One = ciclul urban Part Two = ciclul extraurban Conditii de test: - autovehiculul trebuie sa aiba cel putin 3000 km parcursi in prealabil. - se desfasoara in laborator, pe stand cu covor rulant, pornind de la rece (adica motorul n-a fost pornit, pleaca de la temp. camerei) - temp. ambientului: 20...30°C Parcursul urban, adica Part One in grafic: - viteza max.: 50 km/h - distanta: 4 km - viteza medie: 19 km/h (18.5 mai exact) - timpul: 780 s. - consta din patru cicluri identice - fiecare ciclu are 3 porniri/opriri - nu se folosesc decat primele 3 trepte (dupa caz) Parcursul extraurban, adica Part Two in grafic: - se desfasoara imediat dupa incetarea celui urban - viteza maxima: 120 km/h - distanta: 7 km - viteza medie: 63 km/h (aprox) - timp 400 s. Parcursul mixt, adica Part One + Two: - practic nu se executa ci este suma (adica media daca vb. de consum) celor doua parcursuri. Hai sa mai dau cateva valori interesante, ce se pot urmari si in grafic: 1. parcurs urban: - pe ce-a de-a treia portiune din ciclul elementar accelerarea de la 0 la 50 km/h se face in 25 de secunde (adica te claxoneaza toata lumea din spate) - tot pe aceeasi portiune, franarea de la 35 km/h (in treapta a II-a) la 0 se face in 12 secunde (adica oarece frana de motor, nu-i asa?) 2. parcurs extraurban: - accelerarea de la 0 la 70 km/h se face in cca 41 de sec - accelerarea de la 70 la 120 km/h se face in cca 35 de sec - accelerarea de la 100 la 120 km/h se face in 20 de sec - franarea de la 70 la 50 km/h se face in 11 sec (frana de motor = consum zero) - franarea de la 120 la 0 se face in 35 de sec (din nou frana de motor + admirat peisajul in acelasi timp) Cred ca ati remarcat ca nu se fac determinari nici in aer liber nici in tunel aerodinamic, nu-i asa? Singurul vant care bate in camera aia e de la 2 sau mai multe ventilatoare in fata motorului ca ajute la racire, dar, de cele mai multe ori, lipsesc si acelea pt. ca in 20 de min. n-are cum sa se supraincalzeasca ceva, date fiind regimurile. Sper sa fie clar pt. toata lumea cum e cu consumurile astea. Am mai spus undeva si repet si aici: faptul ca lui Gica sau Costica ii consuma mai mult sau mai putin decat lui Ionica si Petrica (sau fata de valorile date de producator) NU inseamna nimic. Dar chiar nimic. Exagerez, bineinteles, dar sper sa fie clar ce vreau sa subliniez. Eventual mai subliniati voi. Cu marker-ul pe display, evident. Cu multumiri colegului "Cipman" de pe forumul reno.ro
|
Author: | ibiza [ 23 Dec 2011, 21:34 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
Se pare ca este cum zice dcmilitaru. Practic masinile sunt testate pe un dyno: http://www.fueleconomy.gov/feg/how_tested.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; Cica: The energy required to move the rollers can be adjusted to account for wind resistance and the vehicle's weight. Nu prea am incredere ca pun ei valorile corecte pentru rezitenta la inaintare, dar fie. |
Author: | Tupac [ 23 Dec 2011, 21:47 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
Intr-adevar, mi se par mari consumurile tale reale mirceonel, asa ca te inteleg. 12.5 in oras poate ar fi fost suportabil daca era un regim mixt cat de cat, adica sa te mai si bucuri de masina (sa o mai calci putin). Dar daca e obtinut la mers super linistit, nu poate fi o fericire. Despre consumul in afara, de 7.8 ce sa mai spun...parca este si mai mare dezamagirea tinand cont la fel, de faptul ca spui ca s-a mers legal cu masina (si banuiesc ca nu cu pedala la podea la orice plecare ca atunci ar fi un consum chiar bun ). Asta e politica tuturor, de a pacali omul cu consumurile "teoretice". Diferenta e ca unii mint mai putin, altii (din pacate) mai mult |
Author: | alfetta [ 24 Dec 2011, 00:30 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
In autobildul de saptamana asta ,testeaza aia niste masini in traficul din hamburg,parca, si pt un audi 3.0 tfsi si pt un x3 35i consumul urban iese 11 .... |
Author: | krf [ 24 Dec 2011, 00:44 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
Sa iti cumperi o marca premium si sa te uiti la consum e ca si cum ai aduce acasa un fotomodel si n-ai face nimic cu ea ca nu vrei sa dai banii pe prezervative. 12,15,17,25 it's all worth it if it puts a smile on your face.... |
Author: | nesquick [ 24 Dec 2011, 08:32 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
@krf sincer, o fi giulietta in clasa premium dar cand iti cumperi una , nu ti-o cumperi ca masina de vacanta. Adica masina este un hatchback care ar fi trebuit sa fie masina ideala pentru mersul zilnic in oras si micile concedii. Vine echipata cu un motor mic turbo benzina, beneficind de cele mai noi tehnologii, in ideea de intretinere usoara, taxe mici, consum moderat. TS-ul meu de 1.6, consuma in oras 11-12% si niciodata nu am schimbat ma jos de 2700rpm, iar extraurban la un mers normal ( ~90-120 km/h ) consuma ~6.5-7% si scuza-ma dar rahatul asta de ts este foarte batran ca si tehnologie, avand pe 10ani, iar eficientizarea consumului nu era un lucru stringent ca in ziua de astazi cand pretul petrolului creste de la o zi la alta. Romania nu este singura tara in care combustibilul este scump iar populatia se plange de acest lucru. Romania se afla printre tarile cu salariile cele mai mici si pretul combustibilului + al altor produse aliniate la standarde UE. Daca la masina mea se respecta cat de cat valorile oferite de producator, la giulietta de ce nu ar fi la fel? Probabil este si chestia de rodaj, insa omul a spus ca a facut 16k cu masina, destui km ca sa se roteze motorul. Uitandu-ma pe sprintmonitor, observ ca majoritatea scot un consum mediu de 8% , ruland mai mult in afara orasului, ceea ce nu mi se pare deloc ok. Astept ca imi veti sarii in cap, insa personal consider ca masina ar fi trebuit fi mai economica ca si consum. |
Author: | yux_mm [ 24 Dec 2011, 11:56 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
rezistenta la rulare pana la viteza de 50km/ora este mult mai mare decat rezistenta la vant. dupa 50 rezistenta vantului devine din ce in ce mai importanta. daca in testul de care ziceam si eu si ciprian se ignora complet rezistenta la vant in ciclul 1 (urban) considerandu-se nesimnificativa, atunci se pot atinge consumuri mai mici. vis-a-vis de motoare mari (sa zicem de peste 2,5l) vs motoare mici si turbo/nonturbo (motoare cu cilindree 1,2-1,6) am o teorie dar o sa imi sara teoristii in cap. asa ca o sa rezum din ea cate ceva. am fost la un drive test cu opel corsa si am probat motorul de 1,4-100cp, 1,2-86cp si mai trebuia si ce de 1,0-70cp(parca). diferentele de consum declarate de vanzator intre 1,4 si 1,2 era de 0,5l/100km in favoarea motorul de 1,2, insa acesta se misca execrabil in comparatie cu 1,4. mai mult, dupa testul cu 1,2 nu am mai vrut sa fac si cu 1,0 pentru ca ma gandeam ca ala abia se misca, deci nu are rost. la intrebarea mea legata de consum dealerul mi-a raspuns ca are un consum cel putin la fel de mare cu al motorului de 1,2 in ciclul urban si mai mari decat acesta in afara. de ce? pentru ca masina are o greutate apropiata in cele 2 variante de motorizare si un volum exact la fel, doar ca motorul mai mic trebuie sa lucreze mai mult ca sa asigure un acelasi regim de rulare. asa si cu motoarele de 3-3,5litri prezentate de colegul mai sus versus 1,4 de pe giulietta. e adevarat ca la cele mari trebuie sa pompezi mai mult combustibil ca sa umpli si ceilalti 2, 3, 4 cilindrii in plus. insa se pare ca e nevoie de mai putin decat are nevoie in plus un motor mic pentru a mentine acelasi regim de rulare. din punctul asta de vedere eu personal nu consider ca rezolvarea problemei consumului sunt motoarele mici, fie si ele turbo. |
Author: | mirceonel [ 25 Dec 2011, 16:52 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
Am uitat sa precizez ca am facut deja 16.000 km, deci orice problema legata de rodaj cred ca nu se poate pune. Ceea ce ma deranjeaza cel mai tare si pe mine e modul italienilor de a prezenta un consum mult diferit de cel real. Normal ca m-am asteptat sa difere consumul prezentat de producator de cel real, pentru ca asa e la fiecare masina, mereu, dar nici asa, cu o diferenta de 40%!!! Faptul ca acest motor consuma atat e una, dar faptul ca eu l-am achizitionat prezentandu-mi-se cu totul alt consum e cu totul altceva . Ma rog, vorba celor de mai sus - macar resuseste sa ma face sa zambesc din cand in cand |
Author: | alfetta [ 27 Dec 2011, 09:41 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
Pana la urma tind sa cred ca acesta o sa-ti fie consumul.astazi am vazut in autobild un golf de 1.4 si 160hp,dezmembrat la 100000km ,consumul mediu in acesti km a fost de 9,3 litri benzina super ju Madkat: cred ca are indicator, care-i spunec and sa schimbe optim. |
Author: | IRBabuin [ 27 Dec 2011, 17:42 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
Offtopic: ce zicea 1.4 dupa ce l-au desfacut, ca la Giulietta Diesel nu prezenta cine stie ce uzura. |
Author: | mugurel [ 27 Dec 2011, 17:51 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
cica nici ala nu avea mare lucru . chestii minore , un bloc optic aburit , patrundea umezeala pe la un cheder si inca un cacatel d`asta , deci nu probleme grave . pentru o masina a poporului e bine |
Author: | ace117 [ 27 Dec 2011, 18:38 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
De obicei masinile noi sau ma rog, motoarele noi consuma initial mai mult. Cu timpul "se lasa" si vor consuma mai putin decat initial. Oricum, datele date de producatori sunt super optimiste si sunt obtinute in conditii ce nu pot fi reproduse in circulatia de zi cu zi. |
Author: | alfetta [ 27 Dec 2011, 21:13 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
acu daca-i oftopic mii de scuze la golful din autobild nu-s probleme , in schimb la ce se gaseste pe piata noastra second hand sunt multe probleme la aceste motoare , multe din ele au mers fara ulei mai toate motoarele turbo de la wag , consuma ulei , eu stiu doua masini 1.8 tfsi si 3.0tfsi care mananca 2 litri la 10 000 km. |
Author: | mirceonel [ 28 Dec 2011, 21:47 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
de schimbat, schimb cam la 2500 sau peste, dar nu prea ma duc peste 3000. E adevarat, in modul normal are indicator de schimbat, dar ala intra uneori si sub 2000, iar in modul normal masina e cam moarta la turatia aia, asa ca nu o sa schimb niciodata cum vrea el Am data noi acum, si nu sunt bune nici astea. Am facut un drum Timisoara - Belgrad si retur : - 350 km (distanta TM - BG e de cam 160 km) - 3 oameni in masina, fara bagaje - plimbat putin prin Belgrad si foarte putin prin Vrsac. - drum bun, fara serpentine si munti, iar in serbia fara a depasi 110 km/h, si cu totul exceptional 120 km/h, iar in localitati 60-70 km/h (amendarea presupune prezentarea la tribunal, sau asa ceva, e foarte complicat si aiurea, si sunt multe radare). - viteza medie totala : 49 km/h. - pornit AC pt. dezaburire mai eficienta. - consum mediu 8 % |
Author: | Mikey80 [ 06 Apr 2014, 17:47 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
madkat Quote: da-l dracu, ca la 16k km s-a "lasat" destul...
Si eu as fi zis la fel pana sa achizitionez pentru sotie un Suzuki SX4 1.6 benzina 120 CP.Vreau sa spun ca nu simteam cei 120 CP pana in jurul a 30 000 km , dupa parca era alta masina.Finete in rulare , usurinta in demaraj , viteza maxima a crescut cu aproximativ 10 km/h , simteai puterea declarata de producator si consumul s-a micsorat cu aproape 0,5 l - am putut compara consumul deoarece face naveta zi de zi pe aceeasi ruta.deci la ce turatie schimbi vitezele? Nu inteleg deloc treba asta.Ma asteptam masinile noi , rodate pe banc , sa nu inregistreze diferente vizibile de-a lungul timpului in comportament , insa se pare ca nu este asa. |
Author: | Mikey80 [ 06 Apr 2014, 17:52 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
mirceonel Quote: de schimbat, schimb cam la 2500 sau peste, dar nu prea ma duc peste 3000. E adevarat, in modul normal are indicator de schimbat, dar ala intra uneori si sub 2000, iar in modul normal masina e cam moarta la turatia aia, asa ca nu o sa schimb niciodata cum vrea el
Incearca sa schimbi cum iti indica computerul de bord si iti scade consumul cu aproximativ 1 litru.Ca tine conduceam si eu pana la Giulietta , mai ales ca majoritatea masinilor ce le conduceam erau aspirate si turatia optima era 2500 - 3000 rot/min sa te poti deplasa decent.Acum am masini turbo cu motoare mici si schimb intre 1500 - 2000 ptr consum (asa indica CB-urile) iar daca e nevoie de forta bruta schimb la 5000
Am data noi acum, si nu sunt bune nici astea. Am facut un drum Timisoara - Belgrad si retur : - 350 km (distanta TM - BG e de cam 160 km) - 3 oameni in masina, fara bagaje - plimbat putin prin Belgrad si foarte putin prin Vrsac. - drum bun, fara serpentine si munti, iar in serbia fara a depasi 110 km/h, si cu totul exceptional 120 km/h, iar in localitati 60-70 km/h (amendarea presupune prezentarea la tribunal, sau asa ceva, e foarte complicat si aiurea, si sunt multe radare). - viteza medie totala : 49 km/h. - pornit AC pt. dezaburire mai eficienta. - consum mediu 8 % |
Author: | comanr [ 06 Apr 2014, 18:00 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
indicatorul de schimbat viteza este cea mai sinistra gluma care am vazut o la toate modelele noi. daca schimbi cum zice ala nu numai ca o sa consumi mai mult dar risti sa strici si masina. pur si simplu am sesizat (la o lancia y) ca ala se aprinde cand conduci fara incarcare mare pe motor adica exact cum ar trebui sa mearga un motor, eu am mers numai cu el aprins pentru ca daca schimbam cu baiguia, masina nu tragea, era lesinata. |
Author: | DanS [ 06 Apr 2014, 18:13 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
Salut, Giulieta mea cu transmisie automata pe modul normal consuma 9.6-9.7 in Buc, mers bara la bara, start&stop activ, iar la drum lung, 120-130 in afara localitatii si 60-70 in localitte consumul e de 7.2%. Pe instant la 80-90 km/h cosumul e de 5%. Ca sfat incearca sa schimbi vitezele inainte sa intre turbo pe la vreo 2000 rot/min. Sunt patit cu 159 TBi la care turbo intra de la 1400 rot/min si tare ma mai chinuiam sa nu accelerez cand megeam la consum. |
Author: | DanS [ 06 Apr 2014, 18:22 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
si vreau sa mai adaug ceva, exista masini care consuma conform cifrelor inficate de producator ex BMW 318d |
Author: | 147alfaz [ 06 Apr 2014, 18:26 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
Nu este deloc recomandat sa schimbi viteza la o turatie sub 2500 cand ai un motor supraalimentat (turbina). Daca totusi se schimba asa, rezultatele sunt acumulare mare de funingine, paleti gripati, functionare incorecta a turbinei dupa un timp, etc. Nu se merita pentru 10 lei/100 km. Cam intre 2500-3000 rpm ar trebui schimbata viteza, dar cu o accelerare lina si progresiva. Cam atunci se obtine si cel mai bun consum. |
Author: | comanr [ 06 Apr 2014, 18:33 ] |
Post subject: | Re: Consum. |
DanS Quote: si vreau sa mai adaug ceva, exista masini care consuma conform cifrelor inficate de producator ex BMW 318d
masina mea consuma mai putin decat da producatorul mai mereu daca o conduc corect, vezi postul meu despre consum. modul tau "economic" de condus este absolut daunator pe termen lung, crede ma. 147alfaz - |
Page 1 of 5 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |