Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Alfa GT: De la scartaieli la valva EGR si Novitec PowerrailV https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=17664 |
Page 1 of 1 |
Author: | ARTURO [ 05 Dec 2011, 16:49 ] |
Post subject: | Alfa GT: De la scartaieli la valva EGR si Novitec PowerrailV |
bine v-am regasit dragi tovarasi de neajunsuri dar mai ales de impliniri "cauzate" de pretioasele noastre Alfutze am nevoie de cateva sfaturi (unele le-am gasit in alte topicuri insa altele m-au bagat in ceata) Pentru inceput va anunt ca fac parte si eu din ansamblul carutasilor mai mult sau mai putin suparati pe sunetele si scartaielile specifice atelajelor arhaice. Cocoasele sau orice denivelare peste care trec cu rotile din fata (stanga mai mult) provoaca scrasneli infioratoare, mai ales in conditii de canicula sau ger si in special in conditii de umiditate scazuta. Din forumuri si de la Auto Milano am identificat ca surse posibile bucsele de la bara stabilizatoare. In plus ar mai fi o cauza cele 2 picioruse (tampoane) care asigura haionul in pozitia inchis si care se freaca plastic pe plastic generand acelasi tip de sunet cand apas pe haion. Mai cunoasteti o alta cauza? Scartaielile fiind un detaliu nesemnificativ trec la adevarata problema: valva EGR. Aceasta a cedat cauzandu-mi niste neplaceri cum ar fi pornirea motorului si ramanerea in aceasta stare la a patra tentativa precum si circulatul prin oras in "limp mode" (incluzand aici datul deoparte din fata daciilor nervoase). Am curatat-o la Auto Milano dar e terminata. Noua, pe filiera reprezentantei e scumpa si nu vreau una reconditionata care ar fi mai ieftina. Daca este cineva care are de vanzare dati-mi va rog PM. Mai exista posibilitatea de anulare prin soft si kit care pare a avea unele avantaje. Daca cunoasteti mai multe detalii despre cum se desfasoara procesul si cine il poate face va rog sa-mi transmiteti. Si nu in ultimul rand ce parere aveti despre Novitec Powerrail V? Si-a pus cineva? E ok? Exista si alte moduri similare de crestere a puterii motorului (remap, resoftare sau ceva de genul..)? Multumesc |
Author: | tzzivii [ 05 Dec 2011, 16:56 ] |
Post subject: | Re: Alfa GT: De la scartaieli la valva EGR si Novitec Powerr |
pentru scartaieli: bara stabilizatoare, bucse brate superioare, flansa amortizor fata. pentru EGR: dezactivat din soft. si cu unul sh vei ajunge la aceeasi concluzie cat de curand. daca totusi vrei nou, da-mi un PM cu seria ta de sasiu si vad cum te pot ajuta. pentru Powerrail: no no, vei simti diferenta dar nu e cel mai safe lucru acesta pacalind doar niste senzori. recomand un remap impreuna cu dezactivare EGR din soft daca ajungi la concluzia asta. pentru remap poti apela la Tibi (iluzoriu pe forum). |
Author: | ARTURO [ 23 Dec 2011, 11:27 ] |
Post subject: | Re: Alfa GT: De la scartaieli la valva EGR .. |
Salut din nou.. Doresc sa va impartasesc faptul ca de cand am schimbat valva EGR parca e alta masina. Nu ma refer la timpul in care am mers "limp mode" cu valva stricata, ci la perioada anterioara (inainte de a-mi indica prin Engine Control System Failure EOBD ca ceva e putred). Problemele au inceput iarna trecuta. Doua zile la rand mi s-a oprit motorul in mers. Nu mai tura decat dupa ce stateam vreo 15-20 secunde cu pedala la podea.. atunci parca se "desfunda" ceva. Problemele au disparut ...am dat vina pe combustibil. Apoi am sesizat ca in viteza a doua cu masina incarcata la deal motorul parca dadea semne de slabiciune (incepea sa moara:) Apoi a crapat valva si am schimbat-o. De doua zile "rupe" si astfel mi-am dat seama ca probema de la valva era mai veche. Asadar cel putin pentru motorul diesel de 1.9 la pierderea puterii ar trebui verificata si eventual curatata valva egr. P.S. mi-am mai adus aminte de un "incident" asta primavara si anume am pus din greseala benzina (2-3 litri) in rezervor. vanzatoarea mi-a zis ca e ok ca si ea isi mai pune iarna.. am pus motorina "peste" aproape de plin si am mers asa..fara aparente probleme.. credeti ca a avut vreo legatura distrugerea egr-ului? si inca ceva.. am auzit ca reziduurile din valva se aduna cand mergi subturat si as vrea sa stiu daca asa este Multumesc tzzivii pentru valva EGR..workin fine . Mersi deasemenea pentru eventuale reply-uri. Happy Merry Christmas la toti alfistii! |
Author: | ALXege [ 23 Dec 2011, 12:11 ] |
Post subject: | Re: Alfa GT: De la scartaieli la valva EGR si Novitec Powerr |
Citeste aici (mai ales prin ultimele pagini daca n-ai rabdare sa citesti tot) |
Author: | ARTURO [ 23 Dec 2011, 13:04 ] |
Post subject: | Re: Alfa GT: De la scartaieli la valva EGR |
Nu se pune problema rabdarii.. cine e interesat va citi tot. Nu stiam de thread, mersi pentru hint (so limba romana ). Mi-ar fi placut sa trag cateva concluzii pertinente dar nu bag mana in foc. Una singura pentru cazul meu imi permit: anulare din soft EGR in momentul in care vor mai aparea. O alta observatie ar fi ca valva EGR originala pare a cauza multe probleme... sa vedem cat va tine a mea (Pierburg). Folosesc foarte mult (exagerat) frana de motor.. asta poate fi o cauza? Daca are cineva un link cu thread pentru scartaieli rog sa-l posteze .. intre timp mai caut. Din punctul meu de vedere, despre EGR in acest thread: Case Closed! |
Author: | tzzivii [ 23 Dec 2011, 17:52 ] |
Post subject: | Re: Alfa GT: De la scartaieli la valva EGR si Novitec Powerr |
ça idee, cea originala este pierburg |
Author: | ALXege [ 23 Dec 2011, 17:56 ] |
Post subject: | Re: Alfa GT: De la scartaieli la valva EGR si Novitec Powerr |
Si tot ca idee, nu cred ca e cazul sa astepti sa pice si asta pana sa-l inchizi. Vei face in primul rand un bine motorului.. |
Author: | Bimm3r [ 23 Dec 2011, 22:42 ] |
Post subject: | Re: Alfa GT: De la scartaieli la valva EGR si Novitec Powerr |
SCuze ca intervin si eu pe topicul tau abuziv , dar as vrea sa schimb si eu EGR-ul la a mea, tot cu unul Pierburg, imi da limp mode in depasiri sau cand o fortez. De unde as putea sa iau unul ieftin si bun ? De fapt nu stiu sigur daca EGR-ul ar trebui schimbat pt. ca oricum al meu e blindat si anulat din soft. Stiu ca mai e o valva care comanda turbina. Cum ii zice la aceea? |
Author: | tzzivii [ 23 Dec 2011, 22:58 ] |
Post subject: | Re: Alfa GT: De la scartaieli la valva EGR si Novitec Powerr |
problema ta nu e EGR-ul. pentru motor/ecu el nu mai exista acum. problema la tine e de la geometria variabila sau de la valva de vacuum ce controleaza wastegate-ul (termenul comun e de valva pierburg). daca ai nevoie de preturi anunta-ma. |
Author: | radu_gostian [ 27 Feb 2012, 03:41 ] |
Post subject: | Re: Alfa GT: De la scartaieli la valva EGR si Novitec Powerr |
@tzzivii Masinile diesel turbo cu geometrie variabila nu au wastegate. |
Author: | tzzivii [ 27 Feb 2012, 12:39 ] |
Post subject: | Re: Alfa GT: De la scartaieli la valva EGR si Novitec Powerr |
si cine actioneaza geometria variabila? il numim actuator atunci, cu toate ca la o cautare rapida pe google acel actuator apare ca rezultat pt "wastegate" |
Author: | radu_gostian [ 27 Feb 2012, 14:25 ] |
Post subject: | Re: Alfa GT: De la scartaieli la valva EGR si Novitec Powerr |
La fel arata actuatorul care actioneaza wastegatul/gemotetria variabila, dar turbinele cu wastegate si cele cu geometrie variabila difera in functionare lor, adica cum controleaza presiunea. |
Page 1 of 1 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |