Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Air intake!
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=1718
Page 1 of 2

Author:  Dany [ 19 Feb 2007, 16:10 ]
Post subject:  Air intake!

Vreau sa comand in curand un filtru de aer aftermarket. Optiunile ar fi K&N, Novitec si Autodelta. Cel mai convenabil ar fi filtrul de aer de la Autodelta care se potriveste in cutia stock (aprox 42euro), Novitec Sport Air Filter (49euro) sau K&N Sport Air Filter (69 euro). Insa la fel ma gandeam si la kit-ul 57i de la K&N (139 euro) sau la Novitec Maxxair intake System (149 euro).

Intrebarea mea ar fi: se merita diferenta de pret intre un kit de admisie si un filtru sport? daca da, de ce?

Am inteles ca, kitul 57i are o problema cu asezarea filtrului, neprimind suficient aer rece la viteze mici, rezultand intr-o oarecare pierdere de putere. Pe de alta parte nici nu are certificarea TÃœV.
Sistemul de la Novitec am vazut ca are o asezare mai buna si are si certificare TÃœV.

La fel imi faceam planuri si pentru o eventuala remapare. Din cate am citit nimeni nu recomanda remaparile in ro (unde sunt si cele mai ieftine), dar am vazut ca @alexmirica si @aiculetzu au facut remapari in Italia. Puteti sa imi dati si mie mai multe detalii? Merci.

Author:  alexmirica [ 19 Feb 2007, 22:38 ]
Post subject: 

NU am facut remap in Italia. Urmeaza sa fac. Ask Aicu for it prin meil ca intra rar pe forum.

Author:  Alexandrus [ 20 Feb 2007, 02:16 ]
Post subject: 

Decit sa cumperi doar filtru mai bine pastrezi banii si ii bei, parerea mea.
Open air mi se pare o mare nebunie pe o masina de strada, deci ori cel putin un CDA ori nimic.
CDA e scump dar macar face ceva. Nu mai zic ce nebunii am vazut pe la japonezi, te doare capul, toate pentru Alfa.

Author:  Dany [ 23 Feb 2007, 14:41 ]
Post subject: 

Ieri m-am uitat mai bine prin compartimentul motor (cautam sa localizez termostatu) si ghici ce: pe furtunul de admisie a aerului gasesc un sticker cu: K&N Filter charger equiped :D. Sa imi cada fata nu alta!
Acu intrebarea mea e: care e cutia in care se alfa filtrul de aer? e aia "patrata" din dreapta radiatorului (uitandu-te din fata masinii) in partea de jos? ca ma gandeam sa ma uit la el cum arata, si eventual sa il curat.

Referitor la curatarea filtrului: are cineva experienta cu asta?

Author:  Silviu [ 23 Feb 2007, 15:17 ]
Post subject: 

da ! acolo este cutia filtrului de aer.

Author:  karma [ 23 Feb 2007, 15:46 ]
Post subject: 

da acela este.s scoate destul de usor.are 2 cleme sus.dar tre sa tragi de furtunul ala gros de la debitmetru si iese.poti sa il cureti cu presiune de aer de la o vulcanizare.

Author:  Dany [ 23 Feb 2007, 16:13 ]
Post subject: 

karma Quote:
da acela este.s scoate destul de usor.are 2 cleme sus.dar tre sa tragi de furtunul ala gros de la debitmetru si iese.poti sa il cureti cu presiune de aer de la o vulcanizare.
Neeeee! Ce faci, cureti filtrul de aer sufland mai mult aer in el? din cate stiu exista solutii speciale pentru filtru asta. Ma refeream daca a curatat cineva un filtru K&N, si cum ar trebui sa arate curat. (niste poze ar ajuta)

Author:  Alexx [ 23 Feb 2007, 16:22 ]
Post subject: 

Tot ce stiu este ca exista solutii speciale tip spray in comert pt filtre after-market. Cel mai bine intra pe siteul de la KN si gasesti mai multe informatii acolo, stiu ca am gasit eu mai de mult un "how to" destul de detaliat acolo. Bafta

Author:  Dany [ 23 Feb 2007, 17:04 ]
Post subject: 

Ok hai ca am gasit instructiunile de curatare pe situl K&N.

Author:  Dany [ 04 Jun 2007, 18:57 ]
Post subject: 

Am gasit o alternativa mult mai ieftina la kit-urile K&N, si anume filtrele Mc Kita, produse de Eufab. Am dat peste ele din gresala intr-un magazin si nu mi-a venit sa cred cat de ieftine sunt (20-40 euro fata de 130euro kit-ul de la K&N). Am cautat pe net si feedback de la posesori si numai de bine se aude. Au si certificare TÃœV.
Care ar putea fi partea negativa? O filtrare slabuta?

http://www.eufab.com/de/site/shop/luftf ... 2&subid=15

Author:  aiculedtzu [ 16 Jun 2007, 15:54 ]
Post subject: 

Parerea mea este ca ori pui un CDA sau ceva similar (filtru in carcasa de carbon) sau pui un simplu "panel filter" care se introduce in carcasa originala. K&N 57i nu merita (vorbesc din experienta proprie).

Author:  Dany [ 17 Jun 2007, 21:33 ]
Post subject: 

@aiculedtzu intre timp am renuntat la ideea de kit K&N. Am ramas la un filtru K&N in carcasa originala.

Author:  Nea Victor [ 03 Aug 2007, 00:41 ]
Post subject:  air intake

Alexandrus Quote:
Decit sa cumperi doar filtru mai bine pastrezi banii si ii bei, parerea mea.
Open air mi se pare o mare nebunie pe o masina de strada, deci ori cel putin un CDA ori nimic.
CDA e scump dar macar face ceva. Nu mai zic ce nebunii am vazut pe la japonezi, te doare capul, toate pentru Alfa.
Care e nebunia cu open air ? Si diferenta dintre un CDA si un open air ?
Eu cand am facut revizia la GTV am comandat si filtru de aer.Bineinteles , ala stock , numai buretel. Cand am desfacut cutia , ce sa vezi?! Filtru de aer sport sau cel putin ala washable ( sincer nu ma pricep) cu insertie metalica etc(original Alfa). L-am curatat si l-am lasat pe masina,dar acum ma gandeam sa-l las liber , fara cutie . Ce ziceti ?

Author:  Alexandrus [ 03 Aug 2007, 01:53 ]
Post subject: 

Da, lasa-l liber, fara cutie, o idee foarte buna daca vrei sa sune motorul ca toti dracii si sa trebuiasca schimbat filtrul peste 2 luni.
De open air beneficiaza mai mult motoarele aspirate, si chiar si acolo, trebuie bine gindita pozitia filtrului si bine izolat de eventualele surse de aer cald.

Author:  Nea Victor [ 03 Aug 2007, 02:00 ]
Post subject:  air intake

Pai al meu e aspirat! Chiar asa urat ar putea urla motorul ?
Anyway , CDA cred ca e o varianta mai buna . Am vazut parca un Viper la vreo 400 EUR. Ma gandesc totusi ca eu am un chip pe ea , pus afara. Un filtru sport poate duce la o reconfigurare ? (a remapa nu am gasit in dex :lol: )
Multumesc oricum Alexandrus

Author:  Tupac [ 03 Aug 2007, 12:31 ]
Post subject: 

BMC CDA costa 250 EUR, nu 400. Si da, are performante foarte bune.

Author:  Nea Victor [ 03 Aug 2007, 12:40 ]
Post subject: 

Thanx Tupac , era sa mi-o iau

Author:  Alexandrus [ 03 Aug 2007, 12:41 ]
Post subject: 

Ce performante are adica ? Nu-mi spune ca va creste puterea cu 5CP si asa mai departe ca deja e SF.
Singurele avantaje pe care le vad, realist vorbind, sunt faptul ca are masina un zgomot de admisie mai puternic, nu intotdeauna si mai placut, si ca e mai flexibil tubul care vine de la cutia filtrului. E drept, CDA e mai putin restrictiv decit filtrul stock, dar nu e neaparat un avantaj.

Author:  Nea Victor [ 03 Aug 2007, 13:06 ]
Post subject: 

De acord cu madkat dar parca si sound-ul merita , daca esti multumit de puterea pe care o ai . Eu unul sunt multumit si de putere si de sound . Nu-mi trebuie mai mult deocamdata. Dar totusi ...
Astia de la Pipercross au un kit de admisie , VFORCE , care zic ei ca creste puterea cu 13,8 cai
http://www.pipercross.net/vforce_product.asp

Author:  Alexandrus [ 03 Aug 2007, 14:01 ]
Post subject: 

Iti dai seama ca acea crestere de putere e cit se poate de stiintific dovedita, nu ? :)

Author:  Nea Victor [ 03 Aug 2007, 14:02 ]
Post subject: 

:lol:

Author:  Tupac [ 03 Aug 2007, 14:37 ]
Post subject: 

Alexandrus, ma intrebam oare cat de repede vei veni tu cu neincrederea ta sa spui ca acel filtru e cam 0 barat :)
Pentru performante te rog sa vorbesti cu cei care au facut asa ceva in realitate si stiu practic care si daca sunt castiguri, vezi userii Alexx sau/si Meme, Aicu si altii ;) (asta ca sa nu spui ca are castiguri doar pe Turbo sau aspirate :P )
Eu ii vad un singur posibil dezavantaj unui filtru de aer mai permisiv si care nu este in carcasa originila si anume riscul ca debitmetrul sa se strice mai usor... :?

Author:  occ [ 03 Aug 2007, 15:03 ]
Post subject: 

ideea e ca rau nu face...face bine :).Pana la urma e clar cantitatea de aer e mai mare..si asta inseamna ardere mai buna....

Author:  Alexandrus [ 03 Aug 2007, 15:27 ]
Post subject: 

Tupac, iarta-mi ignoranta si nestiinta, cum oare mi-am permis sa cred ca, un filtru precum maretul BMC CDA, nu aduce un spor de performanta, cind, de fapt, acel BMC CDA creste puterea motorului cu ~20CP si cuplul motor cu ~15Nm, desigur, valori divedite de o rulare a motorului cu si fara acel BMC CDA pe un dynamometru bine calibrat.

Author:  Silviu [ 03 Aug 2007, 15:39 ]
Post subject: 

occ Quote:
.....Pana la urma e clar cantitatea de aer e mai mare..si asta inseamna ardere mai buna....
la fel ca la tigari, nu ? pai nu este mai bine sa-mi inlocuiesc filtrul de aer cu unul de tigare light, ca are arderea mai buna si costa putin .... :lol:

Page 1 of 2 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/