Salut si bine v-am gasit. Am urmarit forumul cu interes si pana acum (mai ales inainte de achizitie) dar am zis ca dupa aproximativ 6 luni si 5000km sa postez pentru a impartasi din experienta mea oricarei persoane interesate de Giulietta.
Pe scurt : Giulietta 1.4 M-Air 170cp ,culoare Nero Etna, echipare Distinctive + ceva extra (jante 17" Elegante, plansa bord Dark Aluminium, praguri de aluminiu).
Povestea : In timpul verii am schimbat locul de munca, iar noul angajator mi-a oferit posibilitatea de a-mi lua orice masina vreau intr-un buget fix. Dupa cateva scurte vizite la reprezentantele VW, Mazda, Ford am programat un test drive si la Giulietta. Mi-a placut, m-am hotarat si aproximativ o luna mai tarziu aveam masina. De atunci am facut putin peste 5000Km cu ea distribuiti cam 50-50 intre drumuri lungi si oras.
Trebuie sa recunosc ca prima data cand am vazut-o nu eram innebunit dupa aspect. Eram si sunt un foarte mare fan al liniei de design de pe 159, Brera si Spider si mi se parea un regres din punct de vedere al frumusetii. Partea amuzanta insa e ca dupa ce am primit-o a inceput sa-mi placa din ce in ce mai mult cum arata si acum pot spune ca mi se pare de departe cea mai frumoasa masina din clasa ei, ba chiar poate sta cu mandrie in orice parcare, alaturi de orice masini.
Voi enumera acum ce mi-a placut/displacut pe categorii:
Performanta : Pentru mine motorul pe benzina de 170 de cai are mai mult decat suficienta putere pentru ce drumuri sunt in Romania. Mi se pare ca raspunde foarte repede la acceleratie, nu te lasa in depasiri si foarte important: are o elasticitate la care nu ma asteptam. Practic in mod Dynamic trage foarte bine in orice turatie mai mare de 1500 rpm, lucru care pot sa spun ca ajuta mult in oras. Modul Normal e ceva mai lenes in oras si nici nu pot sa spun ca am sesizat o imbunatatire a consumului in Normal fata de Dynamic asa ca nu il prea folosesc.
Calitatea constructiei si confort : Aici e principala prejudecata legata de Alfa. Mie mi-a placut in general calitatea finisajelor din interior, precum si ergonomia la volan. Nu-mi plac plasticele de pe partea superioara a usilor ( cred ca mai toata lumea s-a plans de acest lucru), precum si plasticul glossy care incadreaza cutia de viteze. Torpedoul nu e foarte practc. Imi place insa mult tapiteria (probabil e o chestie subiectiva dar voi prefera oricand o tapiterie mai dura fata de cele plusate). Nu-mi place ca scaunele fata nu au reglare lombara, insa mi se par comode asa cum sunt. Cotiera e parca putin ciudata si (e posibil sa fie doar problema mea) nu am reusit sa gasesc o pozitie a volanului in care sa pot rezema cotul mainii stangi de portiera (manerul e prea jos si usa e prea sus) ceea ce devine putin suparator la drum lung. Principala nemultumire pe care o am tine de faptul ca s-a stricat compartimentul de depozitare de pe bord dupa doar cateva zile si maxim 10 deschideri/inchideri. Arcul care il ridica si tinea sus cred ca a sarit. E insa o chestie minora si o voi rezolva cu prima ocazie cand o duc in service.
Consum : Am vazut ca e fost un subiect destul de intens dezbatut chiar si aici pe forum. Mentionez ca pentru mine nu a fost o problema esentiala. Consider ca daca vrei un motor care sa consume putin iti iei un diesel de 100 si cativa cai. Cand optezi pentru un motor puternic nu consumul e principalul punct de interes. Oricum, referitor la consumul declarat de producator, cred ca il poti obtine doar in mediu anaerob, mergand in viteza a 6-a cu 100km/h la vale
Pana acum eu am un consum mediu de 9.5 l/100km si sunt destul de multumit avand in vedere ca am mers destul de mult in mediu urban si mai ales in Bucuresti.
Tinuta de drum: Suspensia mi se pare un compromis foarte bun intre sportivitate si confort. Asta vara am traversat Transfagarasanul si e drept ca mi-ar fi placut sa fie o idee mai ferma, insa acest lucru ar fi scazut gradul de confort pe drumuri proaste si in oras.
Alte mentiuni : Am optat pentru culoarea Nero Etna care este intr-adevar deosebita. Atunci cand bate soarele si masina e curata pare visinie, insa e important de mentionat ca acest efect se pierde cand pe masina e un strat de praf oricat de subtire sau cand e innorat. Manualele cu care a venit sunt in italiana. Am vorbit atunci cand am luat-o cu reprezentantul pentru a primi unele in romana sau engleza si mi-a spus ca se rezolva. Din nefericire insa nu am mai ajuns sa le iau.
Condus pe timp de iarna : Pentru ca tot e sezonul voi zice si ce impresii am referitor la condusul pe zapada si ger. Pe scurt, nu am avut probleme. Masina e echipata cu cauciuri de iarna destul de bune zic eu (ContiWinterContactâ„¢ TS 830 pe jantele de 17) si zic eu ca se comporta foarte bine pe zapada. Parca a crescut consumul cu ceva, insa probabil e normal.
Voi pune si poze cat de curand.
Multumesc celor care au avut rapdare sa parcurga un post atat de lung. Daca mai vreti si alte informatii, va raspund cu placere in masura in care o pot face.