Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=16742
Page 1 of 1

Author:  DiCK [ 20 Jun 2011, 10:27 ]
Post subject:  Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

Salutare,
Am si eu un mare semn de intrebare. Daca anvelopa stanga fata, s a uzat mai mult pe interior, dupa interventia unui mecanic, aceasta problema poate fi din regalarea convergentei rotilor, sau a unghiului de cadere. Tin sa mentionez ca masina nu trage stanga sau dreapta.
Multumesc.

Author:  adisoru [ 20 Jun 2011, 11:22 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

Cred ca e vorba de unghiul de cadere.

Author:  nae [ 20 Jun 2011, 12:32 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

Cum ai ghicit?


Dupa fiecare interventie asupra suspensiei se recomanda un reglaj al geometriei.
Pune rotile in paralel, pe 0.nu inchise, nu deschise, nu o sa mai ai probleme dupa.

Author:  DiCK [ 20 Jun 2011, 13:15 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

Am inteles, oricum asta este urmatorul pas, sa fac geometria rotilor.
Urmatoarea intrebare este: la 156 se poate regla unghiul de cadere? ca asta ma ingrijoreaza cel mai tare. Mie imi e ca mecanicul ala nu a facut ceva bine pe acolo.

Author:  nae [ 20 Jun 2011, 13:28 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

Nu se poate regla.
Eu merg cu peste 2 grade cadere, nu am probleme cu uzura.

Author:  IRBabuin [ 20 Jun 2011, 13:44 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

La ce a umblat mecanicul ala acolo? Daca a umblat la capatul de bara sau la bieleta de directie, e relativ clar. Unghiul de cadere nu se poate regla, dar daca bucsele sau pivotii au uzura mare, el se schimba.

Author:  adisoru [ 20 Jun 2011, 13:53 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

seth Quote:
Cum ai ghicit?


Dupa fiecare interventie asupra suspensiei se recomanda un reglaj al geometriei.
Pune rotile in paralel, pe 0.nu inchise, nu deschise, nu o sa mai ai probleme dupa.
seth, nu am ghicit. La 166-le meu aveam aceleasi probleme si mai tarziu am vazut ca e o problema oarecum comuna alfelor. Cum a zis IRBabuin, se schimba unele bucse/pivoti, si daca nu se remediaza, asta e.. Am zis "cred", deoarece nu aveam de unde sa stiu daca masina a fost sau nu "atinsa". Rezolvata dilema? :lol:

Author:  DiCK [ 21 Jun 2011, 19:15 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

IRBabuin Quote:
La ce a umblat mecanicul ala acolo? Daca a umblat la capatul de bara sau la bieleta de directie, e relativ clar. Unghiul de cadere nu se poate regla, dar daca bucsele sau pivotii au uzura mare, el se schimba.
Pai daca imi amintesc bine a schimbat asa: Flansa telescop, bratul de sus, bucsele de labratul de jos si bieleta de directie. Cam atat. L-am intrebat daca e nevoie de o geometrie roti, si mi-a zis ca nu e neapart nevoie, ca a numarat pasii de filet de la bieleta si ca a pus-o pe cea noua dupa cea veche (cam asa ceva).
Ok, sa zicem ca am priceput, ma duc si fac geometria rotilor, si imi regleaza unghiul de fuga, dar ce fac cu caderea rotii??? (asta ma ingrijoreaza cel mai tare, pentru ca nu se regleaza) Sau pot sta linistit ca daca se regleaza bieleta se compenseaza si caderea si automat nu imi mai uzeaza cauciucul pe interior???

Author:  marian [ 21 Jun 2011, 19:30 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

nu-ti fa griji cu unghiul de cadere, nu de acolo e uzura rotilor. eu am peste 3 grade la ambele roti, asta in primul rand datorita suspensiei. Cum spunea si seth, pune rotile la 0 grade si totul va fi bine.
Faza cu pasii de filet e cea mai mare prostie, mecanici prosti. Mergi pe un stand de directie si verifica unghiurile.

Author:  yux_mm [ 21 Jun 2011, 20:58 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

@Dick: ai cadere mai mare la roata la care s-a intervenit? sau la amandoua te ingrijoreaza caderea, ea fiind la fel de mare?

cum au zis si colegii: uzura e cel mai probabil sa fie de la faptul ca roata la care s-a intervenit e mai "deschisa" si atunci uzeaza interiorul.

Author:  IRBabuin [ 22 Jun 2011, 08:28 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

Numaratul turelor impiedica tocirea cauciucului pina ajungi la reglajul de convergenta (cit mai repede), nu e chiar nefolositor.

Caderea nu se regleaza, daca ai probleme acolo inseamna ca ai un pivot/bucsa distrus/a. Sau prinderile suspensiei sint deplasate, accident etc.

Rotile nu se pun pe 0 la masinile de strada, trebuie putin spre interior pentru stabilitate pe linie dreapta si sensibilitate mai mica la influentarea directiei de catre denivelari.

Author:  DiCK [ 22 Jun 2011, 12:37 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

yux_mm, nu stiu cum este caderea, nu am fost la geometrie (o sa revin dupa ce fac geometria si va zic). Am deschis acest topic pentru a ma lamuri si eu. Toata lumea cu care am vorbit inainte imi zicea ca uzura cauciucului este din unghiul de cadere si m-am cam speriat pentru ca din toata bruma mea de mecanica am realizat ca nu se regleaza (unghiul de cadere), apoi am zis sa intreb si aici, poate totusi nu stiu eu dar exista vreo metoda, mai putin ortodoxa, auzisem pe cineva de niste "cale" etc. Dar daca spuneti ca uzura poate sa fie si de la bileta de directie, atunci e clar de unde provine (si sunt mai linistit pentru ca stiu ca se poate regla).

Author:  nae [ 22 Jun 2011, 13:13 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

Setarea oficiala pentru 156 sport pack, a primit update, dupa 2003 mi se pare.

Oficial, este 0 pe fata

Mergi si tu la un stand de geometrie care are ultimul update.

Author:  DiCK [ 22 Jun 2011, 20:56 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

seth, scuza-ma ca intreb, sa inteleg ca la service-urile care regleaza geometrie roti au deja niste valori prescrise pentru fiecare marca, model de masina la care se regleaza geometria?
Intre timp m-am interesat la cunostinte care este cel mai rasarit service de gen din orasul meu si la inceputul sapt viitoare o sa ma duc sa rezolv aceasta mica problema care ma macina.

Author:  marian [ 22 Jun 2011, 21:20 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

raspuns scurt: DA

Author:  DiCK [ 30 Jun 2011, 11:19 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

Salutare,
In sfarsit am reusit sa reglez geometria rotilor si se pare ca uzura rotii din stanga erea din unghiul de fuga, nu din caderea rotii. Caderea rotii este cu 0.05 grade peste cea admisa de 0.59grade. Oricum, baiatu care mi-a reglat mi-a zis ca nu este nici un fel de problema pentru ca este foarte putin depasit, probabil din uzura unui pivot. Din pacate nu a putut sa imi dea o foaie cu valorile, ii intrase nisip in imprimanta si nu mai functiona :D
Multumesc mult pentru sfaturi.
A D I

Author:  ancacluj [ 19 Jul 2011, 11:01 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

Buna
sunt noua pe forum si am o alfa 156 1.9 jtd. Am si eu aceeasi problema cu uzura cauciucului dreapta fata pe interior. Am schimbat cauciucul, am reglat directia si degeaba. De cand e cald afara se mai aud si ceva batai si la viraje se aude un scartait destul de pronuntat. Cine ma ajuta si pe mine cu o parere macar ca nu
stiu ce as putea sa fac
Multumesc

Author:  tomi_alfa [ 19 Jul 2011, 17:56 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

ancacluj Quote:
Buna
sunt noua pe forum si am o alfa 156 1.9 jtd. Am si eu aceeasi problema cu uzura cauciucului dreapta fata pe interior. Am schimbat cauciucul, am reglat directia si degeaba. De cand e cald afara se mai aud si ceva batai si la viraje se aude un scartait destul de pronuntat. Cine ma ajuta si pe mine cu o parere macar ca nu
stiu ce as putea sa fac
Multumesc
Scartaitul poate sa provina ori de la o placuta de frana ori de la discul de frana care atinge putin aparatoarea. Iar unghiurile ca sa le faci corect, nu trebuie sa ai jocuri la pivoti, bucse etc. si sa ai cauciucurile in stare buna. De aici pot proveni si anumite batai.

Author:  ancacluj [ 19 Jul 2011, 20:45 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

Buna
Cine ma ajuta in Cluj cu un mecanic bun si piese (bucsi, rotule, bascule)
Mersi

Author:  turbojack [ 19 Jul 2011, 23:11 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

In Cj te pot ajuta eu ,cu orice e legat de masina.

Author:  DiCK [ 20 Jul 2011, 10:11 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

Scartaitul poate sa provina chiar din unghiul de fuga. Scartie chiar cauciucul pe asfalt atunci cand e foarte cald si ei o curba mai stransa si de pe loc. Asa se auzea si la mine mai ales cu rotile de iarna pe care le am purtat 2 sapt pana am reusit sa remediez problema.

Author:  ancacluj [ 20 Jul 2011, 10:37 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

DiCK Quote:
Scartaitul poate sa provina chiar din unghiul de fuga. Scartie chiar cauciucul pe asfalt atunci cand e foarte cald si ei o curba mai stransa si de pe loc. Asa se auzea si la mine mai ales cu rotile de iarna pe care le am purtat 2 sapt pana am reusit sa remediez problema.
si ce ar trebui a fac?
ms

Author:  ancacluj [ 20 Jul 2011, 11:32 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

ancacluj Quote:
DiCK Quote:
Scartaitul poate sa provina chiar din unghiul de fuga. Scartie chiar cauciucul pe asfalt atunci cand e foarte cald si ei o curba mai stransa si de pe loc. Asa se auzea si la mine mai ales cu rotile de iarna pe care le am purtat 2 sapt pana am reusit sa remediez problema.
si ce ar trebui a fac?
ms
am uitat sa specific ca am cauciucuri de iarna si scartaitul se aude doar cand e f cald

Author:  DiCK [ 20 Jul 2011, 12:13 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

Ordinea fireasca a lucrurilor ar fi: o diagnoza sa vezi ce bate pentru ca am inteles ca ai batai la roti, mergi la un service sau mecanic sa schimbe piesele uzate si apoi reglezi unghiul de fuga. Eu asa am procedat. Numai dupa ce am schimbat toate piesele cu probleme si am scapat de batai abia atunci am reglat geometria rotilor care nu este foarte scumpa (spre deosebire de celelalte interventii ) aproximativ 50RON aici la Craiova.
Mult succes,
A D I

PS: Cauciucurile de iarna se uzeaza foarte repede vara.

Author:  ancacluj [ 18 Aug 2011, 12:53 ]
Post subject:  Re: Anvelopa uzata pe interior, geometrie roti

Am rezolvat problema
Am fost la mecanic, am schimbat un brat inferior, am reglat directia si cam atat
Anvelopa nu se mai uzeaza

Page 1 of 1 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/