It is currently 06 Jan 2025, 06:29

All times are UTC+03:00




Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 132 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 6 Next
Author Message
PostPosted: 07 Sep 2008, 21:01 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Salutare,

O sa deschid acest post pentru a va prezenta si voua masinuta me, fara poze c-am deodata nu am avut timp inca dar... curand o sa le fac.
Deci este o Alfa 156 JTD 16 V TI din 2004, 80000 KM, a fost adusa din Germania si maine incep procedurile de inmatriculare. Nu este chiar perfecta cum ma asteptam eu dar nici departe nu este. Are doua problema mai mari :
1) Furtunul de la turbo este fisurat motiv pentru care si-a mai pierdut din putere (putin de tot), scoate mai mult fum negru si consuma c-am cu 1 L mai mult - asta mi-a zis cel care mi-a adus-o - > puteti va rog sa-mi confirmati ca aceseta sunt simptome date de furtunul de la turbo (cel gros ) fisurat (mai bine zis spart). Maine imi comanda furtun si pe miercuri sper sa-l am.
2) La roata din drepata fata bate ceva dar cred i sunt aproape sigur ca e din cauza cauciucului care nu e calcat uniform e mai uzat pe o parte. O sa schimb cauciucurile si sper sa se rezolve aceasta problema. Zicea ca Doberman de pe forum a avut aceeasi problema (poti te rog sa-mi confirmi daca e asa doberman?- mersi).
In rest bestiala masina chiar cu furtunul spart ma uimeste.

Si pentru cei din Cluj acum puteti sa-mi dati niste sfaturi unde sa schimb uleiul si distributia? Ceva service-uri bune cu oameni seriosi care se baga la Alfe.

Mersi o sa revin si cu poze si update-uri.

Offtopic: Am deschis opic aici pentru ca la "Grajul Alfa" nu am putut lipsea butonul "New Topic"

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 07 Sep 2008, 21:22 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Sa o folosesti sanatos!
Vrem poze cat mai curand :P

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 
PostPosted: 07 Sep 2008, 21:51 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Sa te poarte cu bine si fara incidente!
problema1: futunul gaurit e cel ce leaga turbina de intercooler(se gaseste sub masina) sau e cel ce leaga intercoolerul de clapeta de admisie(trece pe deasupra bateriei)? Dobermann il avea spart de cel de-al doilea(eu l-am ajutat sa-l schimbe). Si da, intradevar, furtunul de admisie gaurit duce la o usoara scadere de putere. Daca tot umbli la admisie ia si curata clapeta de admisie. Se imbacseste foarte tare atat clapeta cat si gura de admisie in motor, si probabil asta e principala sursa a fumului pe care il scoti. Nu ai nevoie decat de 1L nitrodiluant, carpe , doua chei inbus si jumatate de ora.
Problema 2: bataia poate fi provocata de o deformare a rotii sau cauciucului(in acest caz frecventa zgomotului e functie de viteza de rulare )- se verifica rotile pe masina de echilibrat. zgomotul dat de uzura inegala a cauciucului seamna cu cel de rulment uzat. Sunt unii care au schimbat rulmentul din cauza unui cauciuc mai uzat(Dobermann stie :) )
Alte lucruri care bat sunt bucsile. Astea se verifica la orice service.
Succes!

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
 
PostPosted: 08 Sep 2008, 10:51 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
E vorba despre furtunul al 2 -lea la mine cel ce trece peste baterie. poti te rog sa imi zici mai multe despre curatat clapeta de admisie - in primul rand unde se gaseste si cum pot trebuie procedat la curatare - pentru ca sunt c-am varza la mecanica. Fumul negru ce cauza ar mai putea avea tinand cont ca apare mai negru doar de pe la 2500 3000 de ture. La mers normal nu scoate fum (mare)


Bataia si frecventa ei este in functie de viteza cu care rulez de accea ma gandesc ca este de la cauciuc azi comand oricum cauciucuri noi.

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 08 Sep 2008, 11:23 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
multumesc madkat furtunul e fisurat sigur pentru ca se vede si l-am prins eu cu niste banda. Cauza fisurii mi-a zis cel care a adus-o este faptul ca acel furtun se umfla foarte tare cand masina este accelerata adica la viteze mari banuiesc .

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 08 Sep 2008, 11:28 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Fiind un pic mai vechi Alfist dar proaspat posesor va rog sa ma ajutati cu cateva lamuriri si sfaturi:

1. Ce motorina imi recomandati sa folosesc (ma precis de unde)?
2. Ce ulei este cel mai bun pt Alfa mea?
3. Antigel sau lichid de racire ce imi recomandati?
4. Lichid de frana este special sau pot folosi orice?
5. In Cluj un service unde sa pot merge cu incredere sa intretin aceasta masina ar fi foarte folositor.
6. Niste cauciucuri bune si la pret si la calitate de unde imi recomandati sa iau (215/45 ZR17)


Multumesc celui/celor care vor avea rabdare sa ma ajute

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 08 Sep 2008, 11:32 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
e spart in partea de sus la 5 cm de colier-ul de intrare in motor dar o sa verific si ce mi-ai zis.

Mersi

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 08 Sep 2008, 12:07 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2006, 20:00
Posts: 3503
Car: 159-Brera-Spider916
Location: Bucuresti
mariusvldr Quote:
Fiind un pic mai vechi Alfist dar proaspat posesor va rog sa ma ajutati cu cateva lamuriri si sfaturi:

1. Ce motorina imi recomandati sa folosesc (ma precis de unde)?
2. Ce ulei este cel mai bun pt Alfa mea?
3. Antigel sau lichid de racire ce imi recomandati?
4. Lichid de frana este special sau pot folosi orice?
5. In Cluj un service unde sa pot merge cu incredere sa intretin aceasta masina ar fi foarte folositor.
6. Niste cauciucuri bune si la pret si la calitate de unde imi recomandati sa iau (215/45 ZR17)


Multumesc celui/celor care vor avea rabdare sa ma ajute
1.omv sau petromv
2.selenia 10w40 td sau selenia 5w40
3.paraflu
4.tutela
5.contacteaza l pe vipi77,baietii din Cluj sunt cei mai in masura sa te ajute
6.e plin netul de oferte depinde unde gasesti o promotie buna

_________________
0751314197


Top
   
 
PostPosted: 08 Sep 2008, 12:27 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Legat de cauciucuri as avea nevoie de o lamurire:

Care e diferenta intre 215/45 ZR 17 - cum am acum pe Alfa si 215/45/R 17 ? Se potrivesc si R 17?

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 08 Sep 2008, 14:00 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
intradevar furtunul se freaca de cablul de alimentare de la demaror si de cele mai multe ori acolo se fisureaza....la alfa mea e montat din fabrica un manson de cauciuc de protectie peste furtunul original....daca gasesti pe undeva incearca sa-ti montezi si tu unul...am sa revin in cursul zilei de azi cu o poza
curatirea clapetei cred ca e bine sa o faci....eu am curatat-o la recomandarea altui posesor de alfa si nu-mi pare rau...gura de admisie are aproximativ 5cm diametru ...cand am desfacut clapeta depunerile erau atat de groase incat gaura nu mai era decat de maxim 3 cm...imi pare rau ca nu am documentat operatia cu cateva poze. Datorita reducerii sectiunii gurii de admisie e posibila si o cadere de presiune pe turbina si respectiv aparitia de fum negru. Cert este ca dupa curatare nu am mai avut probleme cu fumul si masina trage mai bine pe ture inalte.
si depunerile nu erau pe clapet ci pe gura de admisie de dupa clapet.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
 
PostPosted: 08 Sep 2008, 14:37 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Sa inteleg ca gura de admisie e locul unde acest furtun intra in motor? (deci in zona unde e fisurat al meu). Si eu am manson-ul respectiv dar fisura e de unde se termina manson-ul pana aproape de intrarea in motor, de fapt e o crapatura.
Legat de dimnesiunea cauciucurilor ma puteti ajuta un sfat cerut in post-ul anterior?

Mersi

Am sa te rog frumos ca pe viitor sa eviti sa dai quote la mesajul imediat anterior. E indeajuns sa apesi pe butonul Post Reply :) Altfel riscam sa dam scroll in jos peste niste texte care apar de x ori in aceeasi pagina si nu numai.
Multumesc pentru intelegere,
Alex_Alfa

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 09 Sep 2008, 21:34 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
gabrieldima Quote:
mariusvldr Quote:
Fiind un pic mai vechi Alfist dar proaspat posesor va rog sa ma ajutati cu cateva lamuriri si sfaturi:

1. Ce motorina imi recomandati sa folosesc (ma precis de unde)?
2. Ce ulei este cel mai bun pt Alfa mea?
3. Antigel sau lichid de racire ce imi recomandati?
4. Lichid de frana este special sau pot folosi orice?
5. In Cluj un service unde sa pot merge cu incredere sa intretin aceasta masina ar fi foarte folositor.
6. Niste cauciucuri bune si la pret si la calitate de unde imi recomandati sa iau (215/45 ZR17)


Multumesc celui/celor care vor avea rabdare sa ma ajute
1.omv sau petromv
2.selenia 10w40 td sau selenia 5w40
3.paraflu
4.tutela
5.contacteaza l pe vipi77,baietii din Cluj sunt cei mai in masura sa te ajute
6.e plin netul de oferte depinde unde gasesti o promotie buna
De unde pot cumpara ulei Selenia, Paraflu si Tutela (lichidul de frana) se gasesc in magazinele de piese auto sau trebuie comandate?

La directie ce fel de ulei trebuie pus? este un vas micut unde am citit in carte ca se pune ulei pentru directie (banuiesc ca pentru servodirectie) Ce fel de ulei trebuie pus acolo si cat de des se schimba?

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 10 Sep 2008, 09:32 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Ok scuze Alex_Alfa.




No problemo ;)

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 11 Sep 2008, 20:17 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Tocmai am schimbat cauciucurile pe fata dar din pacate nu am scapat de bataia pe care o aveam. se simte asa pe la 60-80 si se simte foarte tare in curbe, dar nu o simt in volan doar se aude batand asa constant in functie de viteza. Aveti idee ce ar putea fi?
Am crezut ca este de la cauciucuri pentru ca erau intr-o stare nu foarte buna, dar si cu cauciucurile noi face la fel.

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 12 Sep 2008, 11:48 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Da le-a echilibrat pe aparat-ul ala al lor , scria OK am fost si eu de fata. dar inclin sa cred ca nu e de la cauciucuri dar la cunostintele mele de mecanica nu prea stiu ce ar putea fi. Trebuie sa merg la service sa vedem ce se intampla acolo pentru ca am observar ca pe viraj o simt mult mai tare ca bate, dar nu o simt in volan, doar bate.

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 12 Sep 2008, 11:57 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Verifica tampoanele de la motor, daca sunt varza se lasa in jos si planetara se loveste de punte, de aici si bataia...

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 
PostPosted: 14 Sep 2008, 08:10 
Offline
User avatar

Joined: 21 Nov 2007, 22:24
Posts: 266
Location: Popesti-Leordeni & Colacu District
Planetara!!

_________________
BY_ALEX2003 Forever in our hearts!



Image


Top
   
 
PostPosted: 14 Sep 2008, 09:35 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Io ce-am zis?!? :?:

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 
PostPosted: 14 Sep 2008, 14:31 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4308
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Deja a trecut o saptamana si nici o poza...nu vrei sa ne-o arati si noua?

_________________
now: 2023 Stelvio Competizione 2.0 280hp Q4
ex: Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
 
PostPosted: 14 Sep 2008, 19:40 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Ca sa nu mai fiu certat :) am atasat si cateva poze, nu e foarte curata dar .. e frumoasa oricum.


Attachments:
100_6435.JPG
100_6435.JPG [ 87.99 KiB | Viewed 5058 times ]
100_6438.JPG
100_6438.JPG [ 133.21 KiB | Viewed 5056 times ]
100_6439.JPG
100_6439.JPG [ 135.59 KiB | Viewed 5057 times ]
100_6443.JPG
100_6443.JPG [ 109.92 KiB | Viewed 5051 times ]

_________________
----------------------------------------------
Top
   
 
PostPosted: 14 Sep 2008, 19:47 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
alexmirica Quote:
Verifica tampoanele de la motor, daca sunt varza se lasa in jos si planetara se loveste de punte, de aici si bataia...
Deci sa inteleg de aici ca pot fi de vina tampoanele de la motor sau planetarele? Daca bine stiu eu tampoanele de la motor sunt scumpe deci asta ar fi ce-a mai pesimista varianta ca planetarele nu sunt exagerat de scumpe si cred ca se gasesc si mai rapid.
Marti o sa merg la un service cu ea sa vad, daca poate cineva sa recomande in Cluj un service ar fi foarte bine , pentru ca nu m-am putut duce joi la intalnire(serviciul asta) dar joia asta promit ca nu lipsesc.

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 15 Sep 2008, 11:01 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2007, 14:21
Posts: 840
Car: 2.0 TS
Location: CLUJ-NAPOCA
ti-am dat pm cu nr meu de telefon , iar daca nu l-ai primit vezi la contacte!!!

_________________
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
AR 156 2.0TS 155CP

DIESEL - THE ULTIMATE THRILL KILLER


Top
   
 
PostPosted: 17 Sep 2008, 18:00 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Salut ,

Am fost azi la service cu masina si mi-a zis ca problema cu bataia mea este de la Rulmentul de la roata fata ca s-ar putea sa fie si camasa crapata de aia bate.
Explicatia lui cand am zis ca bate mai tare can virez stanga a fost ca in momentul cand virez stanga pe roata din dreapta e presiune mai mare si de aici si bataia.
A zis ca nu am joc la roata si restul par ok iar daca bataia este tot timpul (se aude mai tot timpul dar mai mult pe la 60-70 la ora si cand virez stanga) este o bataie la o piesa care se roteste. Si intradevar se aude parca un zgomot ciudat gen huruit cand invart roata dar poate provoca asta asa o bataie ?

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 22 Sep 2008, 19:24 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Azi am fost la service again, am inlocuit rulmentul si pot sa zic ca am scapat de bataia care ma stresa. Pentru moment masina merge brici sper sa o tina tot asa iar saptamana viitoare o sa inlocuiesc filtrele, uleiul si antigelul.

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 24 Sep 2008, 00:47 
Offline
User avatar

Joined: 29 Nov 2007, 23:28
Posts: 510
Car: Alfa Romeo 156
Location: Bucuresti
Frumoasa masina sa o stapanesti sanatos

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD
Ex Alfa Romeo 147 1.6 TS


Top
   
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 132 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 6 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited