Discutia despre preturi cred ca este putin irelevanta, avand in vedere ca ele pot sa difere destul de mult functie de producator sau/si furnizor. Daca vrei neaparat, cred ca cel mai corect ar fi sa faca o astfel de comparatie cineva care comercializeaza astfel de piese, oferind spre comparatie variante similare ca si raport pret/calitate.
Orientativ:
[*] revizia uzuala (schimb ulei + filtre) este putin mai scumpa la diesel, cel putin la 16v (filtrul de motorina daca nu ma insel este mai scump)
[*] kitul de distributia (distributie + accesorii + pompa de apa) costa cam la fel, cu mentiunea ca la diesel se schimba mai rar (3 ani sau 60k la diesel vs. 2 ani sau 40k la benzina; ma rog, si-aici discutiile sunt contradictorii cu privire la intervalul de schimb al distributiei, insa din experientele de pana acum, stiu multe TSuri cu distributie rupta si mai deloc JTDuri, deci tind sa iau mai serios in considerare intervalul de schimb la benzina decat la motorina); in plus, TSul mai are si variator (exceptie facand 1.6TS ECO 105cp), care cam odata la 2 distributii face de obicei probleme (si nu-i ieftin deloc), iar la 2.0TS se mai adauga ceva costuri suplimentare pentru balansieri
[*] kitul de ambreiaj iarasi costa cam la fel; aici tindeam sa cred ca uzura unui ambreiaj la diesel este mai rapida, insa judecand dupa intervalul hilar de 20k km la TS, pot spune ca la diesel e chiar bine
anyway, tine foarte mult de modul de exploatare al masinii, stiu JTDuri care au parcurs 180k km cu ambreiajul original, la fel cum stiu si masini care l-au schimbat la 60k (ambele pe forum), stiu TSuri care au mers si 100k km cu ambreiajul original asa cum tu spui ca l-ai schimbat la 20k.. la JTDuri se adauga si volanta (masa dubla), care nu-i deloc ieftina, in timp ce la TSuri n-am prea auzit de volanta dusa (masa simpla); din nou, e vorba de modul de exploatare, stiu dieseluri cu volanta originala si la 200k km, la fel cum altii au schimbat-o deja pana in 100k.
[*] as mai adauga la TSuri bujiile, 8 la numar si destul de costisitoare, foarte importante in modul de functionare al motorului (care cand necesita inlocuire nu prea pot fi amanate si trebuiesc inlocuite concomitent, deci o investitie dintr-o data) vs. bujiile incandescente la JTD, 4 la numar, care au rol in mare parte doar la pornire, care de obicei pica pe rand, deci pot fi inlocuite pe rand, si care nu necesita neaparat inlocuire imediata (JTDul poate porni chiar si cu 1 singura bujie buna); ca nu este recomandat asta e partea a 2a
[*] la JTDuri mai apar uneori probleme cu EGRul, sau, la JTDurile moderne, cu DPFul (la versiunile echipate cu asa ceva); ambele destul de costisitoare, insa cu ceva grija pentru maisna, foarte greu se ajunge la necesitatea inlocuirii; in plus, ambele se pot anula din soft (din dorinta proprie sau in caz de failure