Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

dyno test
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=1652
Page 1 of 1

Author:  centoquarantasette [ 08 Feb 2007, 15:23 ]
Post subject:  dyno test

salutare, unde pot face un test dyno si cat costa?

Author:  Silviu [ 08 Feb 2007, 15:40 ]
Post subject: 

vezi cu dyno testu` ca a mai plecat un membru cu motorul in batista dupa 30 de min. de teste. 8)

Author:  centoquarantasette [ 08 Feb 2007, 15:41 ]
Post subject:  :(

lol, cum asa?

Author:  Silviu [ 08 Feb 2007, 15:55 ]
Post subject: 

Simplu !
A fost la aia pe bd. Timisoara ( din Bucuresti ) sa-i faca testu` si a plecat la "cravata" cu Mirica :lol: ca motoru` a crapat.
Daca intra pe forum, il rog pe @EXS sa-i explice omului cum este treaba cu dyno..... :wink:

Author:  centoquarantasette [ 08 Feb 2007, 15:57 ]
Post subject: 

da, mersi, nasoala povestea nu auzisem de asa ceva, eu vreau sa fac acest test din curiozitate, sa vad cati cai .... si cati Nm are masina....

Author:  Silviu [ 08 Feb 2007, 16:03 ]
Post subject: 

pai a postat EGE undeva pe forum despre testul pe care l-a facut la AUTOVIT, si la dyno a iesit la 120 CP parca, iar el are 105 CP. Nu mai stiu exact. Cauta la msg. lui alexege.

Author:  ALXege [ 08 Feb 2007, 16:19 ]
Post subject: 

Silviu, hai totusi sa nu facem dracul sa para atat de negru. EXS a patit-o pt faptul ca avea deja probleme cu masina, din cate stiu chiar ii fusese recomandat ca o perioada de timp sa faca un fel de rodaj, sa nu prea dea in ea.. Dyno-testul se stie ca forteaza motorul si ca il tine in sarcina maxima ceva timp, dar nu e un engine killer. EXS ar fi patit acelasi lucru si pe autostrada la viteza maxima.

in alta ordine de idei, @centoquarantasette, din cate stiu masina ta este noua/stock.. cat ar putea sa aiba inafara celor declarate de producator? Btw, unele dynotesturi nu se fac decat cu certificatul de inmatriculare al masinii, unde scrie tipul motorului si puterea declarata. Putin dubios, nu? Alte dynouri masoara diferit puterea, vezi exemplele lui alexmirica si al lui aicu, deci o sa fie irelevant pt tine. Vba lui aicu, pe dyno e interesant sa vezi sporul de putere obtinut in urma unor modificari, nu valoarea efectiva masurata.

Later edit pt ca postam in acelasi timp cu Silviu:
Mie la dyno mi-au iesit fix 105cp, puterea declarata din talon, iar cuplul cu 0.6NM in plus fata de cel declarat. Nu pot fi decat multumit de rezultat, dar mi s-a parut putin dubios ca fara certificatul de inmatriculare nu mi-au putut face dyno-testul. Ce-i drept, in baza lui cauta in baza de date tipul motorului si datele constructorului, ca sa iti poata spune abaterea fata de datele constructive..

Author:  Alexx [ 08 Feb 2007, 17:03 ]
Post subject: 

Treaba cu dyno-ul e relativa rau de tot. Pt cazul lui centoquarantasette
nu-i vad rostul in cazul in care masina este stock, o scurta privire peste talon ar trebui sa edifice situatia cailor/cumplului.
Deja se stie ca unele dyno-uri sunt masluite (valorile obtinute pe dyno-sheet pot fi introduse catre operator), iar cazul lui Ege pare sa faca parte din acea categorie. Mai nou unele dyno-uri au inceput sa arunce cu masini .... vezi master tuner, sau sa dea valori de 500 cai pt un logan spre exemplu....
parerea mea, nu am dovezi sa sustin afirmatiile de mai sus :P :P :oops:

Author:  centoquarantasette [ 08 Feb 2007, 22:45 ]
Post subject: 

mda... eu am inteles... ideea mea era sa vad si eu la ce turatie da maximul de cai si de cuplu... o "curiozitate" sa zic asa... si stiu ca si aceste masuratori le pot gasi in cartea tehnica a masinii... dar... daca, sa zic pe dyno o sa rezulte ca masina are 118 cp,... o sa stiu cu exactitate cati cai a primit motoru in urma unor modificari... daca plec cu "presupusu"... apoi nu am de unde stii.. :D

Primul lucru pe care vroiam sa l fac e sa i pun alt filtru... am tot avut discutii cu unii prieteni ... iar din auzitele lor "filtru da 5 cai si toba tot 5". Eu sunt sigur ca nu este asa... sunt doar vorbe de nea Gicu din parcare.... si vreau sa ma conving.... Cam asta era ideea...

Author:  Alex_Alfa [ 08 Feb 2007, 23:21 ]
Post subject: 

Daca toba da 5 cai si filtru' 5, vezi ca nu vei avea un surplus de 10 cai ;)
Cresterile astea de putere nu se aduna matematic

Author:  EXS [ 09 Feb 2007, 12:02 ]
Post subject: 

Motorul meu avea probleme. Totul parea normal, numai ca simteam o lipsa grava de putere. Tocmai de-aia am dus masina la dyno, sa vad cati dracu' cai mai are si sa vad ce e de facut. Pe dyno a crapat un cuzinet care a afectat si vibrochenul.
EGE, nu compara pedala la fund pe autostrada cu cea de pe loc. Cu vreo saptamana inainte de dyno am avut un drum de facut pana la Valcea, iar pe autostrada.... eh, dar sa nu intram in amanunte, ca poate citesc si militienii forumul asta... cert e ca n-a avut nimic. Si nici in perioada de rodaj nu eram, nu stiu cine ti-a spus asta. Dar e mult mai daunator pt. motor sa-l tii in sarcina pe loc. Al meu fiind, cu probleme, a cedat. Asta nu inseamna ca toate crapa, eu unul insa n-o sa mai duc masina (nici GTV-ul nici oricare ar fi ea) pe dyno.
Una peste alta, toata distractia m-a costat vreo 2000 de Euro (fiindca am schimbat tot din motor, nu am pastrat decat blocul) si daca nu era Silviu m-ar fi costat mult mai mult si la fel, ar fi durat mult mai mult (baiat bun Silviu asta, o avea el Twingo, da' e baiat bun).
Cert e ca acum e cu totul alta masina, toti care au mers cu ea inainte si dupa au remarcat asta.
Asa ca aveti grija cu dyno, nu inseamna neaparat ca o sa va crape ceva, dar nici bine nu face.

Silviu, Twingo cat scoate pe dyno ma? :harhar:

Author:  Silviu [ 09 Feb 2007, 13:05 ]
Post subject: 

EXS Quote:
......Silviu, Twingo cat scoate pe dyno ma? :harhar:
cred ca 110,2 CP...... :lol:

Page 1 of 1 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/