Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Recircularea aerului la sistemul climatronic https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=1605 |
Page 1 of 1 |
Author: | party_man [ 28 Jan 2007, 23:28 ] |
Post subject: | Recircularea aerului la sistemul climatronic |
Salut, dupa cum am mai spus pe aici, nu am decat manualul in italiana asa ca nu am reusit sa ma lamuresc cu urmatoarea chestie: butonul de recirculare a aerului are 3 pozitii: stins, cu cerculetul exterior aprins si cu "A"-ul din mijloc aprins. Intre ele se comuta prin apasari succesive. N-am reusit sa ma lamuresc: care inchide admisia de aer exterior, care il forteaza si care e automat? In orice caz, daca vrei sa tai admisia de aer (de ex. in spatele unui camion), atunci modul "Full Auto" trece pe "Auto" - care e diferenta dintre ele? |
Author: | alexmirica [ 28 Jan 2007, 23:49 ] |
Post subject: | |
Stins adica e pe direct, fara recirculare. Cerculetul aprins inseamna recirculare activa, permanenta. Iar cel cu A este recirculare automata, intra si iese dupa niste criterii bine stabilite (temperatura interioara/exterioara, noxe, etc.) Alex. |
Author: | party_man [ 29 Jan 2007, 17:15 ] |
Post subject: | |
Multumesc Alex - totusi, mi se pare ciudat: cele 3 faze intra prin apasare succesiva pe buton. Numai ca daca apesi pe buton direct, climatronicul trece din "Full Auto" in "Auto", adica daca pui pe recirculare din cauza vreunui berbec de camion, ca sa-l dai la loc pe "Full Auto" trebuie sa apesi pe 2 butoane de fapt - pt. stanga/dreapta. Care e de fapt diferenta intre Auto si Full Auto? In plus, pe full auto cele 3 moduri (stins, cerculet aprins si A aprins) se schimba singure, dupa niste reguli numai de ele stiute. |
Author: | dcmilitaru [ 30 Jan 2007, 02:00 ] |
Post subject: | |
si la bmw e la fel.... am cartea in germana si nici eu nu pot sa te lamuresc mai mult de atat despre logica lucrurilor..... |
Author: | party_man [ 30 Jan 2007, 13:07 ] |
Post subject: | |
Si inca ceva: daca A aprins inseamna ca isi face el de cap cum vrea, atunci cand climatronicul e pus pe "Full Auto" ar trebui tot timpul butonul de recirculare sa fie in modul asta A, nu-i asa? El de fapt trece cand in mod stins, cand cerculet aprins, cand A.... |
Author: | party_man [ 11 Feb 2007, 01:02 ] |
Post subject: | |
Help.... chiar nu ma lamureste nimeni? |
Author: | bluebit [ 12 Feb 2007, 16:53 ] |
Post subject: | |
Hai sa incerc eu. Desi am cartea in italiana, n-am probleme la a intelege. Oricum, despre climatizare scrie foarte putin, si nu explica exact logica interna a sistemului. Dupa cum stii, masina vine cu cativa senzori: - senzor de dezaburire (opreste recircularea) - senzor de calitatea aerului (opreste recircularea/porneste recircularea) - senzor de ploaie (asta nu sunt sigur ca are rol in climatizare, desi ar putea indica umezeala externa, care sa influenteze recircularea) Deci, banuiala mea e ca sistemul se autoadapteaza la coditiile interne (umezeala, aer "vechi", etc) si externe (ploaie, fum de esapament de la vreo rabla, etc). Eu am avut surpriza sa vad cum porneste recircularea in spatele unui camion. De cele mai multe ori o pornesc eu automat, pentru ca pot prevede situatia, sistemul nu stie de camionul din departare |
Author: | party_man [ 13 Feb 2007, 10:10 ] |
Post subject: | |
Multumesc @bluebit - astea le cam dedusesem si eu. Intrebarea mea se referea mai mult la ce inseamna cele 4 stari ale butonului respectiv: stins, cerculet aprins, "A" aprins si "A" aprins cu cerculet aprins. Am inteles ca "A" ar insemna ca isi face el de cap automat; intrebarea ar fi, in cazul asta, daca sistemul e pus pe "full auto" atunci nu ar trebui ca "A" sa stea tot timpul aprins? Care e diferenta cu sistemul pe "full auto" si doar "auto" (am vazut ca daca schimbi manual starea recircularii, sistemul trece automat pe "auto" din "full auto"). |
Author: | bluebit [ 13 Feb 2007, 10:30 ] |
Post subject: | |
Pai sa vedem (empiric): - stins: recirculare oprita, fara control automat. - cerculet aprins: recirculare pornita. - cerculet stins, A aprins: oprita, control automat. - cerculet aprins, A aprins: pornita, control automat. Dar, pentru ca exista si un dar, mi se intampla sa fiu in Full Auto, si cu toate astea A-ul sa fie stins. Deci, voodoo |
Author: | party_man [ 14 Feb 2007, 19:37 ] |
Post subject: | |
Adica "masini italiene", nu? |
Author: | Silviu [ 15 Feb 2007, 10:25 ] |
Post subject: | |
cam acelasi sistem are si Hyundai XG. Nici dupa cinci ani nu am inteles cum functioneaza sistemul |
Page 1 of 1 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |