Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Modificarea motorului 2.4 JTD pe Alfa 159
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=1585
Page 1 of 3

Author:  marius [ 25 Jan 2007, 05:47 ]
Post subject:  Modificarea motorului 2.4 JTD pe Alfa 159

Motorul de 2.4L JTD este unul foarte apreciat de fericitii lui posesori,se pare ca este chiar raspunsul potrivit celor care spun ca un motor diesel nu poate fi sportiv iar o Alfa cu "inima" pe motorina este o blasfemie."Quick as a bullet" ... spun asta doar pentru ca citez un amic irlandez posesor de 156 (!) 2.4 JTD.Daca acelasi motor practic a echipat modelul 156 in doua variante,ultima dintre ele avand din fabrica puterea de 175 caluti,foarte multi posesori si-au modificat motoarele pentru a depasi bariera celor 200 de CP.
159-le vine din fabrica cu 200 de caluti...care este urmatoarea limita?
Manusa este aruncata de catre Novitec,primul dintre tunerii consacrati care lanseaza un kit pentru 159 2.4 JTD, capabil sa dezvolte acum 229 CP in urma reconfigurarii ECU si incaltata cu pneuri 255/30 de 20 de inch.


Image

Image


Image

Image

Author:  15624jtd [ 12 Mar 2007, 13:00 ]
Post subject: 

finutz bodykit-ul, nu pot sa zic ca schimba prea mult sau intr-un mod nasol look-ul lui 159... cat despre plusul de 29 de cai, sunt si eu curios ce inseamna, si daca e un surplus palpabil, adica daca era intr-adevar o rezerva de putere care sa nu afecteze motorul/ masina
si acum intrebarea, dar pana unde s-o duce puterea motorului asta, din generatie in generatie?? :)

Author:  IRBabuin [ 12 Mar 2007, 13:36 ]
Post subject: 

Pai fara o modificare majora a sistemului de injectie (CR 3 sau 4) sau fara inca o turbina, nu cred ca o sa mai evolueze prea mult, fara fenomene nedorite, ca lag sau viata scurtata a turbinei. Totusi ne apropiem periculos de 100cp/litru. Cam greu sa impaci si capra (cuplu jos/turbo mic) si varza (cuplu pe ture multe/turbo mare)

Author:  spanac [ 25 May 2007, 16:27 ]
Post subject: 

Se poate modifica in limite super-safe cu max. 30 cai.
Sa nu va inchipuiti ca motorul stock este dus la extrem si orice crestere de presiune sau cantitate il va forta sa explodeze !
Exista coeficienti de siguranta si de supradimensionare la fabricarea pieselor

Author:  georgecristian [ 25 May 2007, 18:01 ]
Post subject: 

Mai degraba decat acest castig de putere, ar fi mai util de stiut daca se poate obtine un motor mai "responsive" la 1500 rpm, sa zicem. In configuratia standard 2.4 Mjet este foarte tare daca il mentii peste 2000 rpm. Asta inseamna tuning pt mine!

Author:  occ [ 25 May 2007, 18:16 ]
Post subject: 

george stai linistit...ca asta si face iti optimizeaza cuplul si mai multi factori ai motorului ,cresterea de putere fiind una din ele...

Author:  occ [ 25 May 2007, 18:37 ]
Post subject: 

acum nu stiu ca mai e si o problema fizica ..lagul turbinei care nu cred ca il prea poti pacali din cip prea mult..La benzina in schimb diferenta de cuplu se simte destul de bine...

Author:  spanac [ 26 May 2007, 14:58 ]
Post subject: 

georgecristian Quote:
Mai degraba decat acest castig de putere, ar fi mai util de stiut daca se poate obtine un motor mai "responsive" la 1500 rpm, sa zicem. In configuratia standard 2.4 Mjet este foarte tare daca il mentii peste 2000 rpm. Asta inseamna tuning pt mine!
Salut,
da, se poate optimiza timpul de raspuns al pedalei precum si diagrama de limitare a cuplului in zona
respectiva. Asa cum am scris si in postul meu initial tuning nu inseamna numai crestere de putere
la maxim. Am avut un client cu un Clio 1.5 DCi care a dorit sa isi modifice softul pentru a putea
merge in treapta 3 prin oras la 1000, 1200 ture fara probleme. Nu a vrut performanta maxima, a vrut
o masina imblanzita. Acum e super fericit pentru ca i-a scazut consumul insa el e un sofer model :)

Author:  IRBabuin [ 01 Jun 2007, 11:15 ]
Post subject: 

Intre timp, fabrica a optimizat putin motorul, acum are 210cp si 400Nm la 1500, probabil din cauza criticilor ca nu trage cum ar trebui un dizel sub 2000.Asta e declarat, poate cineva sa traduca L’erogazione della coppia, il cui valore massimo è già disponibile ad un regime molto basso, ne esalta le caratteristiche di prontezza e risposta al pedale dell’acceleratore (nu cu programe de tradus aia pot si eu)? Modelul 2.4 primit si 4x4. Pacat ca, greutatea tot este incredibil de mare si performantele nu reflecta deloc motorul.

http://www.fiatautopress.com/index.php? ... 02cf938c46

Author:  georgecristian [ 01 Jun 2007, 12:20 ]
Post subject: 

"Distributia cuplului, a carei valoare maxima este deja (se refera la aceasta motorizare noua) disponibila la un regim foarte jos exalta (imbunatateste) caracteristicile de reactie si raspuns la pedala de acceleratie". Altfel spus, este ceea ce ai inteles deja, s-a optimizat curba de cuplu (masina raspunde mai bine sub 2000 rpm).
Din experienta proprie zi de zi pe motorul de 200 CP MJet, iti pot spune ca reactia motorului depinde intr-adevar de plaja rpm de operare. Cand il conduci stil "benzina" , atunci este agresiv, sportiv chiar. Daca insa conduci mai lenes, si schimbi in treapta superioara sub 2000, are un oarecare lag , caracteristic "diesel style". Luand in calcul factorii cuplu si masa, cred ca 2.4 Mjet este mai potrivit pe 159 decat 2.2 JTS sa zicem. Nu stiu cum se comporta V6-le.

Totusi, afirmatiile "greutatea tot este incredibil de mare si performantele nu reflecta deloc motorul"...nu mi se par tocmai corecte. Te invit sa mergi cu masina mea si mai discutam dupa aia despre prestatii. Sigur, una este sa pui 2.4 Mjet pe un 147 sau chiar 156 sa zicem, si alta pe 159, dar discutia asta este perimata demult si nu are sens. Am condus 8 ani ( si in continuare) 156 2.0 TS si sunt perfect constient de diferente plus si minus fata de 159. De ex. 156 are o directie mai sensibila si mai sportiva , dar sta mai prost la rigiditate sasiu (se simte imediat ) frane, suspensie si tinuta de drum in general (159 este clar mai stabila in viraje). Nu mai discutam despre materiale interior pt ca este evidenta superioritatea 159. Apoi, ma simt mai confortabil in scaun in 159. Sigur, 156-meu mai are plusuri care au legatura cu sportivitatea benzinarei in general. Plus sound-ul bestial de TS in regim supraturat!

Author:  IRBabuin [ 01 Jun 2007, 14:14 ]
Post subject: 

La fel face si 1.9 Mjet sa stii, sub 2000 nu are mai nimic de spus, probabil cele 4 supape se fac simtite.

159 2.4 are 1700kg kerb (in conditiile in care 166 are 1600 si 156 avea 1400), 2.2 are 1550 cred ca de oriunde privesti astea sint niste cifre proaste spre penibile. De aici si amaraciunea mea, motoarele excelente de pe 159 pur si simplu nu pot sa se desfasoare cum trebuie, ele trebuie sa se bata cu greutati mari si aerodinamica slaba. Numai gindeste-te cum ar fi mers 200cp la sa zicem 1500-1550 cum ar fi trebuit sa aiba.

Uitindu-ne la cifre, 2,2 si 2.4 face 1km cam in acelasi timp, 2.2 apasa mai putin pe puntea fata dar in acelasi timp e benzina si trage mai mult. Este discutabil....probabil din motive de cuplu 2.4 este mai potrivit pe strada.

La capitolul confort/materiale/realizare interioara nu am contestat niciodata 159, clar mai bine ca 156.

Author:  spanac [ 01 Jun 2007, 14:44 ]
Post subject: 

IRBabuin Quote:
Intre timp, fabrica a optimizat putin motorul, acum are 210cp si 400Nm la 1500, probabil din cauza criticilor ca nu trage cum ar trebui un dizel sub 2000.
:) Adica au optimizat softul, au facut chiptuning direct la fabrica.
Acelasi lucru il putem face si noi, daca voi gasi doua modele (de 200 si 210 cai) va voi putea spune
exact ce au facut italienii pentru ca sunt convins ca au schimbat doar softul. Nu e nevoie de
modificari fizice pentru numai 10 cai !

Author:  occ [ 01 Jun 2007, 14:47 ]
Post subject: 

spanac Quote:
IRBabuin Quote:
Intre timp, fabrica a optimizat putin motorul, acum are 210cp si 400Nm la 1500, probabil din cauza criticilor ca nu trage cum ar trebui un dizel sub 2000.
:) Adica au optimizat softul, au facut chiptuning direct la fabrica.
Acelasi lucru il putem face si noi, daca voi gasi doua modele (de 200 si 210 cai) va voi putea spune
exact ce au facut italienii pentru ca sunt convins ca au schimbat doar softul. Nu e nevoie de
modificari fizice pentru numai 10 cai !

si eu sunt 100% convins!!!

Author:  Silviu [ 01 Jun 2007, 14:59 ]
Post subject: 

ia uite unde era tuneru`secret :shock:
ciokane desta`mi esti :lol:

Author:  occ [ 01 Jun 2007, 15:00 ]
Post subject: 

:D:D:D:D:D:D! nu neg.........dar nici nu comentez :)))))!

Author:  georgecristian [ 01 Jun 2007, 15:40 ]
Post subject: 

Daca nu mergi cu masina macar cateva zile, si nu doar in oras, (pt ca Alfa Romeo nu este o masina de oras , asa cum in mod cu totul meschin o transformam unii dintre noi), cred ca vorbim din pozitii inegale, "real life" vs cifre. Este lejer si foarte reductionist sa judeci dupa cifre. Da , este mai grea, un minus recunoscut. Comparativ cu BMW 325D , 159 2.4 este mai grea cu vreo 90 kg, iar fata de 525D (mi se pare competitorul adevarat pt 159, vezi dimensiuni, clasa ) exista cam 45 Kg mai mult. +45 kg, my God , ce grea este !! Sa vezi ce grea e pe serpentine pe DN1!
Bmw este mai usoara si are calitatea asamblarii peste Alfa Romeo! So what? E de ajuns sa privesc linia plictisitoare/fada a lui Serie 3 (au incercat sa corecteze spatele oribil incepand cu 3 Coupe , dar tot urat este, parca s-au lipit doua jumatati de la masini diferite) si imi piere cheful instant sa citesc "cifre superioare" la BMW.
Apoi, nu este corect sa compari Diesel cu Benzina! De ex. 1.8 JTS 159 are 1460 Kg!

Author:  ALXege [ 01 Jun 2007, 16:00 ]
Post subject: 

i think someone has a point here :roll:

Author:  bluebit [ 01 Jun 2007, 17:18 ]
Post subject: 

Subscriu la cele spuse de georgecristian. Este o simplificare grosolana sa spui ca masina este "prea grea, punct".

Optica companiilor producatoare s-a schimbat foarte mult in ultimii 10 ani, pentru unii in bine, pentru unii in rau. Se pune accent pe alte lucruri, din cauza tehnologiilor noi, din cauza EuroNcap, etc. Faptul ca 159 nu a avut parte de optimizari duse la extrem poate insemna mai multe lucruri:
- nu a fost considerata varful de lance al generatiei actuale
- s-a decis ca este destul de buna si asa
- are alt target de vinzari, poate oamenii de peste 30 de ani (si chiar va invit sa vedeti dintre posesorii de pe forum cati au sub 30 de ani - in fine aici poate este si alta explicatie, si anume ca la 20 de ani doar "taticul" poate sa-ti dea bani de masina)

In plus, eu am doar 150 de cai pe a mea. Si ce daca nu fac febra musculara la gat? Masina se descurca onorabil, pe soselele noastre sunt putine masini cu care sa ma pun (si din alea jumatate au la volan soferi sinucigasi). Nu stiu, poate masina e mai grea din cauza aluminiului adevarat de pe bord ? Sau pentru ca nu are pedalele de plastic ? Sau pentru ca are baterie de 90A ? Sau din cauza ranforsarilor, care doamne fereste, ma vor proteja vreodata ? Habar n-am. Dar nu ma intereseaza chiar atat de mult.

Asa cum ziceam, lucrurile s-au schimbat. Alfa Romeo nu mai este "inima sportiva" ci "inima are intotdeauna dreptate". Si are.

Author:  GNC [ 16 Oct 2008, 19:23 ]
Post subject:  Chiptuning la 2.4 mjet 210 cp

Va salut.Am vazut unele topic-uri daca e bine sau nu sa iti faci upgrade la motorul asta..
Ei bine eu am facut la masina mea si de la 210 am 250 CP ..dupa spusele omului este cam cat trebuie sa nu se duca turbina sau sa nu apara erori..computer sau mai stiu eu ce.
Se duce in ture mult mai repede...cam la 3500 spre 4000 in acelasi timp in care inainte aveam 2500 spre 3000 ture.
Ca viteza nu am depasit 235 ca nu am avut unde dar mai aveam pedala.
In rest....consumul inca astept sa scada...am 13,5 l/100 km ca medie...si asa a ramas...nenorocitul asta de oras (Buc) imi mananca sufletul..
Am scris asta ca sa stiti si voi ce si cum. Pe mine nu ma intereseaza de garantie dar nu se vede nimic.Astia nici nu au scule pt asa ceva...inca.
Si se pot face multe pe masina inca...va tin la curent :tongue:

Subiect lipit celui deja existent.
Marius.

Author:  Tupac [ 17 Oct 2008, 09:26 ]
Post subject:  Re: Modificarea motorului 2.4 JTD pe Alfa 159

Bai, eu v-am spus ca Nicu era complexat cand avea benzinara aspirata, acum nah ca s-a suparat asta pe noi si ne arata el acum! :shock:
:lol: :lol:

Author:  razalfeta [ 17 Mar 2009, 22:21 ]
Post subject:  Re: Modificarea motorului 2.4 JTD pe Alfa 159

salut! intervinsi eu cu un argument. Am si eu 1.9 jtdm-ul pe 159 si mai am si un soft de 185 CP si 395NM de aproximativ 70000 km si inca nu am probleme cu ambreiajul, masina inca "trage" foarte foarte bine, parerea mea este ca are un ambreiaj rezistent. Chiar daca este o masina grea (1610 kg), si chiar nu am menajat motorasul asta, a vazut 250 pe bord pe o autostrada in Germania (este adevarat aveam combustibilul lor in rezervor).

Author:  toshy [ 17 Mar 2009, 22:32 ]
Post subject:  Re: Modificarea motorului 2.4 JTD pe Alfa 159

tu ai alt motor pe masina, care nici cu remap nu ajunge la valorile pe care 2.4 le are stock, iar ambreiajul... este acelasi :)
in orice caz la remap-uri decente rezista si pentru 2.4.

Author:  alfetta [ 08 Apr 2009, 16:43 ]
Post subject:  Re: Modificarea motorului 2.4 JTD pe Alfa 159

toshy Quote:
tu ai alt motor pe masina, care nici cu remap nu ajunge la valorile pe care 2.4 le are stock, iar ambreiajul... este acelasi :)
in orice caz la remap-uri decente rezista si pentru 2.4.
sa nu bagi mana in foc! asta apropos de performantele 1.9 remapata.

Author:  ahara [ 13 May 2009, 22:19 ]
Post subject:  resoft

a resoftat cineva dieselul 210 cp?

Author:  Roland [ 14 May 2009, 08:21 ]
Post subject:  Re: resoft

ahara Quote:
a resoftat cineva dieselul 210 cp?
Vezi topicul http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php?f=13&t=1875

Page 1 of 3 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/