Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Temperatura apei la Alfa 156 https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=158 |
Page 1 of 30 |
Author: | WLF [ 04 Feb 2006, 10:18 ] |
Post subject: | Temperatura apei la Alfa 156 |
Sunt un pic nedumerit de indicatorul de temperatura a apei. La BMW nu este cu grade, la toate acul sta fix pe mijloc, perfect vertical. Intotdeauna asteptam sa se ridice pana la prima linie, si abia apoi puteam sa ii dau talpa serioasa. La Alfa imi sta cu mult sub 90, cam la jumatatea dintre 50 si 90. In plus, ii ia cam mult sa ajunga acolo. In masina baga cald destul de repede, nu ma pot plange. Unde trebuie sa stea acul si de la cat pot sa ii dau talpa? |
Author: | alexmirica [ 04 Feb 2006, 11:15 ] |
Post subject: | |
Cand apa ajunge la 90° poti sa ii dai rosu, cu conditia sa ai uleiul bun si la nivel. Pana nu atinge cel putin 50° nu depasesti 3500rpm la benzinare si 2500rpm la dizel, cand are cca 70° nu depasesti 4500-5000rpm la benzinare si 3500rpm la dizel. Io ma ghidez dupa aceasta regula si nu am probleme. |
Author: | aiculedtzu [ 04 Feb 2006, 13:11 ] |
Post subject: | |
Din cate am inteles la modelele 156 temperatura lichidului de racire ajunge greu (sau nu ajunge deloc) la 90 C, mai ales iarna. Sfatul meu este ca dimineata sa lasi masina 1-2 min la relanti, apoi pornesti de pe loc si accelerezi fin pana la 2500-3000 rpm pana cand acul de la temperatura lichidului de racire se misca. Apoi poti sa cresti turatia la 3000-3500rpm. Talpa poti sa-i dai cam dupa 10-15 km parcursi. |
Author: | WLF [ 04 Feb 2006, 20:57 ] |
Post subject: | |
Pai mie nu imi ajunge nici la prima linie deasupra la 50 de grade. Asta la mers in afara. In oras ajunge la prima linie si ramane acolo. Credeam ca n-am termostat sau ceva de genu, dar baga caldura destula. Cine mai are 156 sa imi zica si mie unde sta temperatura. |
Author: | Alex_Alfa [ 04 Feb 2006, 21:24 ] |
Post subject: | |
inafara orasului imi sta pe linia dintre 50-90 si in oras imi sta asa cand e mai lejer traficul, dar cand e aglomeratie si circul mult prin oras non-stop mi se ridica chiar la 90 o data am sesizat, stand la un semafor (era mai cald afara), ca mi s-a ridicat pana dupa 90.. eram cu geamul deschis si am auzit cum a pornit venitilatorul. automat a sarit sub 90 de atunci n-am mai patit asta, ce-i drept ca a si venit sezonul rece... |
Author: | TOMMY [ 06 Feb 2006, 01:23 ] |
Post subject: | |
Exact asa imi sta si mie acul la 2.4 jtd ca si la WLF. Nici eu nu stiu daca e bine ,insa vara urca pana la 95-97 de grade. Cred ca e normal asa |
Author: | ALXege [ 06 Feb 2006, 02:59 ] |
Post subject: | |
Si eu am cam aceiasi problema la 147 1.6 T Spark, insa inteleg ca este destul de normal avand in vedere cat de frig este afara. Vara nu am nici un fel de problema temperatura mentinandu-se fix la 90 de grade, iar zilele trecute, cand a fost un pic mai cald afara, acul iarasi a stat in limitele bunului simt, asadar, singurul vinovat de aceasta patanie este gerul exagerat de afara! |
Author: | WLF [ 06 Feb 2006, 03:30 ] |
Post subject: | |
Pai afara acuma sunt 0 grade. Dar indiferent cat de rece ar fi, rolul termostatului este sa mentina motorul la o temperatura constanta. Deci motorul se incalzeste pana la punctul in care deschide termostatul, si nu cred ca acel punct e mai jos de 80 si un pic de grade. Asta ma intriga, ca acul nu e in stare sa ajunga nici macar la prima linie dupa 50 de grade. In conditiile in care merge asa de rece, ar trebui sa consume mai mult. O alta chestie foarte ciudata. Am facut plinul. Abia dupa vreo ora acul de la benzina a urcat la maxim. De fapt cand a ajuns el spre maxim, eu deja facusem mai mult de 100 de km si consumasem cel putin 7 litri de benzina. Si la voi e la fel? |
Author: | Tupac [ 06 Feb 2006, 07:24 ] |
Post subject: | |
Vedeti daca nu cumva va face figuri senzorul de temperatura motorului. Eu la masina mea, m-am mai trezit de ceteva ori, ca la mersul in afara localitatii de obicei, sa vad ca acul de temperatura sta pe la 40-50 grade , mai salta cateodata (dar nu cat ar trebui), etc.. E vorba de contactul de la mufa senzorului in cazul meu, mai face figuri din cand in cand. La mine s-ar putea sa fie si datorita faptului ca prin acea zona pierd si nitel antigel. In plus, am inteles ca faptul ca acest contact este aproape de volanta oarecum, este influentat negativ de trepidatii, adica nu mai face contact cum trebuie cateodata. Cand se incalzeste afara, a zis taica-miu ca face mufa klumea sa nu mai am probleme, pune un papucel pe el, ceva, sa il prinda bine de tot |
Author: | 15624jtd [ 08 Feb 2006, 23:22 ] |
Post subject: | |
sa nu ai vreo problema electrica pe la bord; ar trebui sa iti arate instant cantitatea de fuel, adica in 2-3 secunde dupa ce ai facut plinul acul sa se duca la maxim; temperatura la mine sta tzapana la 70, acum iarna. |
Author: | Babacu [ 11 Feb 2006, 14:40 ] |
Post subject: | Temperatura |
Si la mine e la fel 156 2.0 JTS. Acul se ridica destul d greu la 50 de grade si apoi sta pe undeva pe la distanta dintre 50 si 90 cu variatii. Vara sta la 90. Probabil asa e normal. |
Author: | WLF [ 11 Feb 2006, 15:12 ] |
Post subject: | |
M-am mai linistit in privinta apei. Pentru mine a ramas o obsesie acul de la apa, am avut un BMW acum 5 ani la care imi firebea motoru non-stop, vara pe calduri de 30 de grade trebuia sa dau drumu la caldura inauntru la maxim, ca sa nu ajunga apa pe rosu, mergeam cu trapa si toate geamurile deschise. Am sesizat ca daca opresc caldura in interior, acul urca la 90 de grade. Cum dau drumu la caldura, cum scade inapoi la prima liniuta dedeasupra la 50. Si ce am sesizat iar, o usoara scadere a performantelor motorului, cand acul e la 90 de grade, nu stiu daca mi se pare mie, sau asa e, dar parca nu mai tragea la fel. |
Author: | catalin28 [ 20 Feb 2006, 01:46 ] |
Post subject: | Re: Temperatura apei la Alfa 156 |
WLF Quote: Sunt un pic nedumerit de indicatorul de temperatura a apei. La BMW nu este cu grade, la toate acul sta fix pe mijloc, perfect vertical. Intotdeauna asteptam sa se ridice pana la prima linie, si abia apoi puteam sa ii dau talpa serioasa.
La Alfa imi sta cu mult sub 90, cam la jumatatea dintre 50 si 90. In plus, ii ia cam mult sa ajunga acolo. In masina baga cald destul de repede, nu ma pot plange. Unde trebuie sa stea acul si de la cat pot sa ii dau talpa? eu am avut ocazia sa merg cu mai multe modele alfa(156,147 etc ) cam la toate asa indica deci nu te speria |
Author: | aiculedtzu [ 20 Feb 2006, 11:54 ] |
Post subject: | |
In legatura cu 147, acul de la "aqua" urca la 90C si acolo ramane, indiferent ca sunt -20C sau 40C. |
Author: | Tanno_alf [ 15 Apr 2006, 12:19 ] |
Post subject: | Temperatura apei |
Am inteles din discutiile de pe forum ca ar fi unele probleme cu temperatura la 156,da tosusi nu mi se pare normal ca dupa 50-60 km,temperatura sa scada pana aproape de 50.Eram si pe autostrada si dupa o fuga in jurul la 180-190 km/h temperatura tot scazuta era,iar cand am reintrat in oras iar a crescut la 90.Totusi sint ceva variatii de temperatura.Exista vre-o explicatie? PS:BINE CA NU CRESTE TEMPERATURA . AAAAAA,era sa uit,aseara s-a adunat lumea la Pescarus (fanii ilegalelor) si isi facuse aparitia si o Alfa 156 GTA,intr-adevar cand esti la cativa cm de ea e altceva SUPER MASINA |
Author: | mihai65 [ 15 Apr 2006, 13:31 ] |
Post subject: | |
salut eu [m patit aceeasi chestie cind am luat-o,cam acum un an. am verificat temostatul la ce temp pleaca apa spre radiator si surpriza neplacuta circula continuu. solutie schimbat termostat 140 lei .acum totul este OK |
Author: | alexmirica [ 15 Apr 2006, 19:05 ] |
Post subject: | |
mihai65 Quote: termostat 140 lei
Nu e cam scump???
|
Author: | Tanno_alf [ 15 Apr 2006, 19:26 ] |
Post subject: | |
Deci trebuie sa ajung pe la AI sa verific termostatu? alex,daca 140 e mult unde as putea gasi mai ieftin |
Author: | Tupac [ 15 Apr 2006, 21:22 ] |
Post subject: | |
Dar sunteti siguri ca citeste bine senzorul?? Ca si eu am avut o intamplare de genul asta, mergeam afara cu masina si imi arata 45 grade , dar era de la papucul senzorului... |
Author: | mihai65 [ 15 Apr 2006, 21:25 ] |
Post subject: | |
poate ca daca cautam gaseam mai ieftin asta e.oricum partea proasta e ca nu poti schimba numai termostatul efectiv ci schimbi toata piesa de Al. ce se prinde pe chiulasa de verificat poti s-al verifici foarte simplu: pornesti motorul(rece) si stai cu mina pe furtunul ce pleaca din termostat spre radiator cind simti ca se incalzeste verifici temp.pe ceas in mod normal el incepe sa deschida circuitul pe la 85 grade si este complet deschis la88(la benzinare la diesel parc pe la90 -92 daca simti cald pe la50- 60 grade pe ceas trebe altu problema e ca daca e asa trebuie schimbat rapid fiindca da aiurea semnal senzorul de temp.de pe termostat si apar div.probleme; consum uzuri, premature etc. |
Author: | Tanno_alf [ 15 Apr 2006, 21:39 ] |
Post subject: | |
Mersi mult Mihai pt informatii.Ai idee cat ma ajunge cu tot cu manopera? |
Author: | mihai65 [ 15 Apr 2006, 21:54 ] |
Post subject: | |
max. 1ora de lucru .pierzi cca 1/2 litru lichid ,desfaci 2 suruburi M6 si 4 coliere garnitura este pe termostatul nou(inel de cauciuc) operatia e simpla |
Author: | gabrieldima [ 15 Apr 2006, 22:55 ] |
Post subject: | |
si daca sta la 110 grade si nu cupleaza ventilatorul decat 10 secunde fix.......ce credeti? |
Author: | mihai65 [ 16 Apr 2006, 00:13 ] |
Post subject: | |
se poate sa nu functioneze treapta2 de viteza a ventilatorului. sta la 110 si in mers la 90-100 km/h? |
Author: | gabrieldima [ 16 Apr 2006, 10:08 ] |
Post subject: | |
nu,in mers afara din oras sta perfect la 90,si da treapta doi nu functioneaza ca am scos o eu,altfel nu pleaca prima nici macar trei secunde nu zece |
Page 1 of 30 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |