Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Presiune pneuri!
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=1572
Page 1 of 1

Author:  Dany [ 22 Jan 2007, 19:15 ]
Post subject:  Presiune pneuri!

Ce presiune folositi raportat la dimensiunea pneurilor?

In carte scrie de 2.2bar la gol si 2.5bar la plin, dar astea sunt valorile pentru pneurile originale de 185/65 R15. Am gasit un subiect pe un alt forum Alfist cum ca la pneuri cu balon mai mic trebuie folosita o presiune mai mare (suna logic cel putin).
Acum io am pe a mea gume 205/55 R16 si tot 2.2bar folosesc. Cam care ar fi presiunea corecta?

Author:  IRBabuin [ 27 Jan 2007, 20:15 ]
Post subject: 

Tot asa, e bine. Eu merg in Bucuresti cu 2.0 si doar cind ies o urc la 2.3 pe fiecare.

Author:  alexmirica [ 27 Jan 2007, 23:18 ]
Post subject: 

Si la coxuri 1,9 :D

Author:  marius [ 28 Jan 2007, 00:10 ]
Post subject: 

Tot pe roti de 15' dar late de 205 eu foloseam 2,2 pe fata si 2,0 pe spate.

Author:  djviper1981 [ 07 Mar 2007, 18:22 ]
Post subject: 

Nu cunosc inca date exacte despre comportamentul Alfa, insa daca e sa privesc Oltcitul, acesta e caracterizat de subvirare, adica are tendinta de a "aluneca" sub trasa de virare cu botul, aceasta tendinta o corectam din acceleratie la viteze inalte si din volan, rotind mai mult spre interiorul curbei, dar asta numai la viteze mici (pana in 60km/h). La manevre mai putin ortodoxe folosesc combinatia de treapta de viteza dinamica, frana usor calcata cu stangul si acceleratia apasata cu simt de raspundere, la aceasta manevrare apare insa riscul de a scoate pneul de pe janta, iar atunci cand stiam ca am de gand sa o alerg, folosesc in pneurile din fata 2.3bar (fata de 2.0 recomandat) iar in spate 2.5. Astfel masina ajunsa intr-o situatie periculoasa va pierde aderenta, nu mai poate fi vorba de a "descaltarea masinii" iar de aici depinde numai de tine ca sofer daca o aduci pe sosea din nou. Problema apare la redresare, cand exista pericolul intrarii in "pendulare", spatele masinii miscandu-se haotic stanga dreapta. Daca se combina eficient acceleratia, cu franarea usoara si presiune in pneuri adecvata stilului de condus, manevrele ies mai ceva ca in filme. Eu am invatat-o iarna, pe unde gaseam liber si zapada batatorita.

Page 1 of 1 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/