Salut , sunt relativ nou pe forum , am mai postat in trecut , legat de o problema cu alfita mea ( 156 1,9 16 v 103 kw 140 hp ), problemele s-au rezolvat , banii sau dus odata cu rezolvarea lor , insfarsit , nu regret ca am cumparat masina asta in nici-un moment.Revin , ca tot romanul cand am cate o problema , pana in prezent am schimbat 2 turbine , defapt sunt la a 2 a in momentul de fata , multumit per ansamblu cum se comporta , insa de ceva vreme , nu ma mai baga im scaun masina , cum ar trebuii cel putin asa simt eu.Totul a inceput cu un check engine in bord si cu celebrul mesaj " motor system failure , go to delear " asta dupa ce gorneam la vreo 120-130 de km/h treapta a 4 a 3200-3500 de ture hai maxim 3700, m-am speriat , m-am si gandit sispus in sinea mea , s-a dus si turbina asta... am incetinit , intrat in benzinarie , oprit motorul ( dupa ce imi fac ritualul deja celebru si amuzant , mai exact sa las masina inaibte si dupa drum cam 5-10 min sa meaega la relanti , ca asa mi-a recomandat vanzatorul turbinei cu nr 2 ).Repornesc la drum , sceptic , rezervat sa o accelerez sa nu o mai accelerez , fie ce o fie , o calc putin , masina tragea bine , n-am fortato prea tare dar masina se comporta perfect normal cu exceptia check enginului din bord.A doua zi dimineata am mers cu ea la tester , scurt pe doi , 3 erori , ceva legat de senzorul map , ceva legat de supralimentare si inca ceva tot legat de senzorul de presiune map / turbo . Mecanicul mi-a zis ca daca masina trage ca si pana acun probabil a interpretat ceva gresit senzorul , mi-a sters eroarea , spunandu-mi ca daca reapare ar fi recomandat sa-l schimb daca nu , se mai inatmpla la alfe ca vezi Doamne sunt mai pretentioase fragile.Dupa cateba zile cumpar senzor nou , ca asa m-am gandit eu , nu imi mai aparise eroarea in bord, senzor bosch ca si cel original de pe masina , il schimb , fiind o chestie de 10 min pentru un om mai " stangaci " ca mine.Entuziasmat plec , la drum , sa nu uit - eroare nu mi-a mai aparut dupa cum am mentionat deja dar sceptic fiind , mi se parea ca nu raspunde asa prompt la acceleratie , cunosc masina pe de rost poate aveam dreptate.Cum ziceam , entuziasmat scot masina la drum , frumos o incalzesc nu trag de ea nu-i dau " talpa " vreo 10 min , pe urma incep sa o calc putin , tot aceeasi lipsa de putere o simteam , in cele din urma , surpriza " check enginul " is back , si deodata masina nu ma mai lasa sa o accelerez , am zis , acum sigur s-a dus turbina , dadeam talpa , masina nu se tura peste 2000 rpm , deja ma gandeam si calculam cat am bagat in masina si cat mai trebuoe sa bag din nou , trag pe dreapta stau putin cu ea la relanti , opresc motorul , repornesc , ma indreptam spre casa , hai sa o accelerez din nou , check enginul tragea cu ochiul , surpiza part 2 , masina tragea din nou , mai urma sa si vorbeasca sa zica ceva ca sa fie meniul complet.A doua zi dimineata la tester din nou , unde aceleasi constatari , senzorul turbo , supralimentare etc , ii spun mecanicului ca doar ce am schimbat senzorul , mi-a spus ca poate e de la debimetru , debitmetrul e schimbat dd 3-4 luni maxim , pus Bosch , nou pe ea , EGR nou , pus in decembrie , i-am spus sa se uite putin la presiunea din turbina daca tot a pus testerul pe ea , mi-a zis ca e prea mare presiunea in turbina la relanti , de aici mi-a spus ca a mai patit la o skoda o intamplare asemantoare , cu senzorul turbo pe tester dar ulterior , problema persista , a zis ca sigur e imbaxit turbo , la mine fiind o turbina cu geometrie variabila , am inceput sa ma tot interesez , am dat peste alfisti cu probleme asemanatoare , in cele din urma am ajuns la concluzia ca ca ori tija de la actuatorul de vacuum se blocheaza sau agata din cauza unor depuneri de calamina , gaze , ori supapa de vacuum , electrovalva e defecta , dupa toata istoria asta plictisitoare , ajung la ce ma doare , daca sunt alfisti prin cluj sau pe langa cluj cu 156 jtd 1,9 16 v , dispusi sa ma ajute cu , imprumutul unei valve , 10 min , se demobteaza , monteaza usor , e deasupra la radiator , intr-un surub daca bine-mi aduc aminte , ca sa nu mai dau si pe asta banii si sa nu fie cazul , ma revansez desigur cu ceva.scuze pentru lungimea postului , ma plictiseam la cafea , lasati un pm , comment , parerile sunt bine primite.O zi frumoasa va doresc!
|