It is currently 04 Dec 2024, 23:14

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
PostPosted: 12 Feb 2015, 13:28 
Offline

Joined: 08 Jun 2014, 07:52
Posts: 11
Car: AR 156 JTD 1.9 FL
Salut , sunt relativ nou pe forum , am mai postat in trecut , legat de o problema cu alfita mea ( 156 1,9 16 v 103 kw 140 hp ), problemele s-au rezolvat , banii sau dus odata cu rezolvarea lor , insfarsit , nu regret ca am cumparat masina asta in nici-un moment.Revin , ca tot romanul cand am cate o problema , pana in prezent am schimbat 2 turbine , defapt sunt la a 2 a in momentul de fata , multumit per ansamblu cum se comporta , insa de ceva vreme , nu ma mai baga im scaun masina , cum ar trebuii cel putin asa simt eu.Totul a inceput cu un check engine in bord si cu celebrul mesaj " motor system failure , go to delear " asta dupa ce gorneam la vreo 120-130 de km/h treapta a 4 a 3200-3500 de ture hai maxim 3700, m-am speriat , m-am si gandit sispus in sinea mea , s-a dus si turbina asta... am incetinit , intrat in benzinarie , oprit motorul ( dupa ce imi fac ritualul deja celebru si amuzant , mai exact sa las masina inaibte si dupa drum cam 5-10 min sa meaega la relanti , ca asa mi-a recomandat vanzatorul turbinei cu nr 2 ).Repornesc la drum , sceptic , rezervat sa o accelerez sa nu o mai accelerez , fie ce o fie , o calc putin , masina tragea bine , n-am fortato prea tare dar masina se comporta perfect normal cu exceptia check enginului din bord.A doua zi dimineata am mers cu ea la tester , scurt pe doi , 3 erori , ceva legat de senzorul map , ceva legat de supralimentare si inca ceva tot legat de senzorul de presiune map / turbo . Mecanicul mi-a zis ca daca masina trage ca si pana acun probabil a interpretat ceva gresit senzorul , mi-a sters eroarea , spunandu-mi ca daca reapare ar fi recomandat sa-l schimb daca nu , se mai inatmpla la alfe ca vezi Doamne sunt mai pretentioase fragile.Dupa cateba zile cumpar senzor nou , ca asa m-am gandit eu , nu imi mai aparise eroarea in bord, senzor bosch ca si cel original de pe masina , il schimb , fiind o chestie de 10 min pentru un om mai " stangaci " ca mine.Entuziasmat plec , la drum , sa nu uit - eroare nu mi-a mai aparut dupa cum am mentionat deja dar sceptic fiind , mi se parea ca nu raspunde asa prompt la acceleratie , cunosc masina pe de rost poate aveam dreptate.Cum ziceam , entuziasmat scot masina la drum , frumos o incalzesc nu trag de ea nu-i dau " talpa " vreo 10 min , pe urma incep sa o calc putin , tot aceeasi lipsa de putere o simteam , in cele din urma , surpriza " check enginul " is back , si deodata masina nu ma mai lasa sa o accelerez , am zis , acum sigur s-a dus turbina , dadeam talpa , masina nu se tura peste 2000 rpm , deja ma gandeam si calculam cat am bagat in masina si cat mai trebuoe sa bag din nou , trag pe dreapta stau putin cu ea la relanti , opresc motorul , repornesc , ma indreptam spre casa , hai sa o accelerez din nou , check enginul tragea cu ochiul , surpiza part 2 , masina tragea din nou , mai urma sa si vorbeasca sa zica ceva ca sa fie meniul complet.A doua zi dimineata la tester din nou , unde aceleasi constatari , senzorul turbo , supralimentare etc , ii spun mecanicului ca doar ce am schimbat senzorul , mi-a spus ca poate e de la debimetru , debitmetrul e schimbat dd 3-4 luni maxim , pus Bosch , nou pe ea , EGR nou , pus in decembrie , i-am spus sa se uite putin la presiunea din turbina daca tot a pus testerul pe ea , mi-a zis ca e prea mare presiunea in turbina la relanti , de aici mi-a spus ca a mai patit la o skoda o intamplare asemantoare , cu senzorul turbo pe tester dar ulterior , problema persista , a zis ca sigur e imbaxit turbo , la mine fiind o turbina cu geometrie variabila , am inceput sa ma tot interesez , am dat peste alfisti cu probleme asemanatoare , in cele din urma am ajuns la concluzia ca ca ori tija de la actuatorul de vacuum se blocheaza sau agata din cauza unor depuneri de calamina , gaze , ori supapa de vacuum , electrovalva e defecta , dupa toata istoria asta plictisitoare , ajung la ce ma doare , daca sunt alfisti prin cluj sau pe langa cluj cu 156 jtd 1,9 16 v , dispusi sa ma ajute cu , imprumutul unei valve , 10 min , se demobteaza , monteaza usor , e deasupra la radiator , intr-un surub daca bine-mi aduc aminte , ca sa nu mai dau si pe asta banii si sa nu fie cazul , ma revansez desigur cu ceva.scuze pentru lungimea postului , ma plictiseam la cafea , lasati un pm , comment , parerile sunt bine primite.O zi frumoasa va doresc!


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2015, 13:41 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Ai reusit sa-i dai bordul vreodata?

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2015, 13:52 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Tu poti sa re-citesti ce ai scris?

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2015, 14:03 
Offline

Joined: 08 Jun 2014, 07:52
Posts: 11
Car: AR 156 JTD 1.9 FL
@Razvan29 , imi cer scuze pentru greselile de ortografie , am scris postul de pe telefon si mergea mai greu iar acum nu ma mai lasa site`u sa-l editez.


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2015, 14:08 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
am citit pe sarite ce ai scris, foarte greu de urmarit. cel mai simplu descrii simptomele, ce a fost verificat, ce stii sigur ca nu e defect, ce e schimbat... altfel, e greu de retinut toata telenovela

revenind la subiect, am avut problema similara prin 2008. da, debitmerul si valva pierburg schimbate iti pot imbunatati performantele. debitmetrul se mai si curata uneori.
recomandarea mea: verifica cele 3 furtunase de vacuum. la mine erau imbatranite si pocnite toate. costa 10 lei sa le schimbi

PS: ai 20 min sa editezi sau sa stergi un post.

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2015, 14:19 
Offline

Joined: 08 Jun 2014, 07:52
Posts: 11
Car: AR 156 JTD 1.9 FL
daca ar fi furtunasele de vacuum fisurate / sparte , nu ar fi presiune in turbina sau cel putin nu ar avea momente in care trage si in care nu trage. - parerea mea , am sa pun pe cineva sa accelereze masina si sa urmaresc cat de usor sau cursiv se misca tija aceea de la actuator , daca nu prezinta semne sa fie ceva in neregula , voi scoate mufa de la debimetru sa vad cum se comporta masina.Am mai avut probleme cu un debimetru stricat , oarecum semanau simptomele in sensul ca masina subturata e puturoasa rau iar turbina parca nu tragea la parametrii optimi. Multumesc oricum de sfaturi! imi cer scuze din nou pentru postul lung de la inceputul threadului , ma plictiseam sper sa nu-mi scoata ochii fiecare user care posteaza in thread acum.


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2015, 15:42 
Offline
User avatar

Joined: 10 Dec 2009, 21:42
Posts: 164
Car: Alfa Romeo 159 2.0
Location: Tg. Lapus ; Maramures
Ce descrii tu aici e o problema pe care eu am intalnit-o pana acum la 3 masini, si la toate a fost electrovalva de vacum....dar cel mai interesant a fost la un Opel zafira, se aprindea becul in bord si masina nu mai tragea nimic, o oprea pornea din nou si mergea foarte bine pana cand ....se aprindea iar becul :D

_________________
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
Alfa Romeo 155 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2015, 15:53 
Offline

Joined: 08 Jun 2014, 07:52
Posts: 11
Car: AR 156 JTD 1.9 FL
Greu sa-ti dai seama daca functioneaza sau nu cum trebuie tija de la actuatorul de vacuum , de deasupra motorului , sub masina nu am apucat sa ma bag , cert e ca sa misca.Cat de putin sau mult nu-mi pot da seama dupa cum ziceam.Am scos oricum mufa de la debitmetru sa vad cum trage masina , am constatat ca sub 2000 rmp masina e cam lenesa , insa peste 2000 rpm in special in a 3 a si a 4 a treapta zboara , parca mai bine decat cu mufa de la debitmetru cuplata si parca si mai putin fum negru in oglinda cand o turez.Cum am spus si in postul din inceputul threadului , debimetrul l-am schimbat mai aproximativ pe la sfarsitul lui August sau inceputul lui Septembrie , ma intreb oare daca e dus si debimetrul.Clar mai vreau sa verific tija actuatorului , iar daca am ocazia eventual sa incerc si cu o electrovalva diferita decat cea care e acum pe masina.


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2015, 16:00 
Offline
User avatar

Joined: 10 Dec 2009, 21:42
Posts: 164
Car: Alfa Romeo 159 2.0
Location: Tg. Lapus ; Maramures
Daca cu mufa scoasa de la debitmetru sub 2000 de turatii e lenesa inseamna ca debitmetrul functioneaza...nu are nici o problema

_________________
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
Alfa Romeo 155 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2015, 16:06 
Offline

Joined: 08 Jun 2014, 07:52
Posts: 11
Car: AR 156 JTD 1.9 FL
@Dann si cu mufa cuplata tot lenesa e insa peste 2000rpm e diferita povestea , fara : trage mai bine ( peste 2000 rpm ) ; cu mufa : trage mai prost . Sa nu omitem faptul ca poate si electrovalva de vacuum e beteaga :D


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2015, 16:09 
Offline
User avatar

Joined: 10 Dec 2009, 21:42
Posts: 164
Car: Alfa Romeo 159 2.0
Location: Tg. Lapus ; Maramures
La un debitmetru defect nu apar diferente la functionarea motorului in momentul cand tu scoti mufa
Iar un debitmetru defect exact asta face, sub 2000 de ture masina e lenesa si da in nas.... problema ta e in alta parte, si cum am spus sunt sigur ca e electrovalva!

_________________
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
Alfa Romeo 155 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2015, 16:12 
Offline
User avatar

Joined: 10 Dec 2009, 21:42
Posts: 164
Car: Alfa Romeo 159 2.0
Location: Tg. Lapus ; Maramures
Ti-am scris in privat....aceasta e electrovalva?


Attachments:
ws_serve_pic.jpg
ws_serve_pic.jpg [ 21.79 KiB | Viewed 2083 times ]

_________________
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
Alfa Romeo 155 1.8 TS
Top
   
PostPosted: 12 Feb 2015, 18:33 
Offline

Joined: 08 Jun 2014, 07:52
Posts: 11
Car: AR 156 JTD 1.9 FL
Da , asta e electrovalva !


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited