It is currently 09 Feb 2025, 01:16

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: zgomot urat si mult fum
PostPosted: 24 Nov 2010, 15:30 
Offline
User avatar

Joined: 24 Nov 2010, 14:59
Posts: 10
salut.e prima data cand vizitez acest forum (si imi pare foare rau acum),sunt posesorul unei alfa romeo 156 2.4 jtd 100kw.am o problema destul de serioasa,avand in vedere ca sunt la cam 3000 de km de casa cu masina.acum 2 zile am iesit un pic cu masina sa ma plimb,m-am intors inapoi la garaj,am mai stat jumate de ora si am plecat iar.cand am iesit din garaj am apasat pedala mai tare ca venea o masina din spate si mam grabit sa nu o incomodez.nu stiu cat a apucat sa se raceasca motoru daca asta ar fi cauza problemei mele,dar in momentul acceleratiei sa auzit un mic zgomot care nucred ca ar fi trebuit sa se auda,apoi cand o acceleram de la 1600-1700 de ture incepea sa se auda un vuiet mult prea zgomotos pentru turbina,plus ca scoate si mult fum,gri deschis.de tras nu mai trage motorul cum trebuia,parca nici nu mai am turbina.fumul are un miros ciudat,parca s-ar incinge ceva,gen placutele....inainte sa plec cu masina unde sunt acum i-am schimbat regulatorul de tensiune(daca nu gresesc) pentru ca imi pornea cam greu,scotea fum si mi se aprindea becul la aprindere.mecanicul mi-a dat un cod al piesei dar cand m-am dus la magazinul de piese auto cei de acolo mi-au dat aceiasi piesa dar cu alt cod,pentru ca mi-au spus ca au sunat la bosch si intre timp s-ar fi schimbat codul la piesa,si ca ce mi-au dat ei este echivalent cu ce mi-a scris mecanicul.am schimbat acea piesa si tot asa imi pornea si scotea fum iar mecanicul mi-a spus ca ar fi din cauza la piesa acuma ca ar avea alt cod decat cel initial..o alta posibila cauza - tot inainte de plecare am obeservat ca furtunul de la intercooler e fisurat iar mecanicul a taiat putin din el si nu a mai fost necesar sa cumpar altul.ma gandesc sa nu se fi desprins de jos.nici nu prea am cum sa verific pentru ca nu am nici un fel de cheie la mine ca pot desface ceva.Multumesc anticipat


Top
   
PostPosted: 24 Nov 2010, 15:50 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
pai solutia e simpla. o duci la mecanic.
chiar nu-ti foloseste la nimic sa-ti spunem ce anume e defect la masina ta ca oricum nu stii cum sa o repari si oricum nu ai scule. Adica tot la mecanic ajungi.
Succes, si roaga-te tare sa fie furtunul si sa nu fie turbina. Eu spun ca totusi e turbina...bad luck.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 24 Nov 2010, 15:54 
Offline
User avatar

Joined: 24 Nov 2010, 14:59
Posts: 10
si daca ar fi turbina....pot ajunge cu ea acasa,adica sa merg cu 90km/h.as putea avea probleme pe drum?aici nu cred ca gasesc dezmembrari,si noua ar face cam cat jumate de masina...si nici nu prea imi vine sa o abandonez pe aici...imi place foarte mult


Top
   
PostPosted: 24 Nov 2010, 16:06 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2007, 10:59
Posts: 560
Car: 156
Location: Suceava
marian Quote:
........................................... Eu spun ca totusi e turbina...bad luck.
La fel de bine ar putea fi intercooler'ul sau vre'un furtun...

_________________
Cand vezi o Alfa mergand incet, inseamna ca exista o problema pe scaunul din dreapta.


Top
   
PostPosted: 24 Nov 2010, 16:20 
Offline
User avatar

Joined: 24 Nov 2010, 14:59
Posts: 10
am fost aici la service si mi-a zis ca e "turbo"...da s-au uitat foarte putin...adica am ridicat capota,m-a pus sa accelerez,si in 10 secunde mia zis ca e turbo...fara sa fi verificat furtunele.de asta am si postat aici..pentru ca mi se parea cam aiurea sa iti dai seama fara sa verifici.doar din zgomot.as pleca si maine in romania cu ea sa o fac..dar imi e frica de fumul care il scoate,si mai ales dupa ce l-am mirosit......nu ar fi o problema sa merg cu 90 la ora pana acasa,dar doar vreau sa stiu daca ajung.maine o sa incerc sa gasesc alt mecanic,poate se uita mai atent ca asta de azi...si ce am mai observat ca furtunul care iese din turbina(cel gros,nu prea ma pricep la mecanica) este ud,si scutul pe dinauntru tot asa...are o pata mare...care vad ca nu se mai usuca...si am impresia ca nu o aveam inainte sa imi modifice furtunul de la intercooler mecanicul.....


Top
   
PostPosted: 24 Nov 2010, 16:37 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
sv_kdt Quote:
marian Quote:
........................................... Eu spun ca totusi e turbina...bad luck.
La fel de bine ar putea fi intercooler'ul sau vre'un furtun...
daca era doar din furtune/intercooler era fum negru.
daca e fum albstru/ gri at papa ulei...corelat cu celelalte informatii de zgomot, vuiet etc...eu spun ca e turbina

@mxm: verifica nivelul la ulei daca a scazut mult atunci e chiar rau

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 24 Nov 2010, 17:01 
Offline
User avatar

Joined: 24 Nov 2010, 14:59
Posts: 10
pai asta am zis mai sus...ca cel mai gros furtun care iese din turbina e ud in permanenta...si asa era de cand am ajuns aici....si am mai mers cu ea vreo 2-3 sapt pana acum 2 zile cand mi sa intamplat necazu....


Top
   
PostPosted: 24 Nov 2010, 17:30 
Offline
User avatar

Joined: 24 Nov 2010, 14:59
Posts: 10
bun...si daca sunt toate bune...si ar fi turbina stricata...as putea sa o anulez cumva sa nu se mai auda nici vuietu ala si nici sa nu mai scoata fum....ca sa pot ajunge cu ea acasa sa o repar?


Top
   
PostPosted: 24 Nov 2010, 19:03 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
Nu prea.
Poti sa ajungi intr-o situatie nasoala, sa se tureze motoru singur, folosind uleiul drept combustibil, sa faca poc.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 28 Jan 2011, 14:53 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
Intreb si eu aici ca sa nu deschid alt topic:
Este normal sa fie ulei pe furtunul dintre turbo si intercooler? La mine este tot timpul uei pe el.
Am verificat sa fie prins bine de turbina si de intercooler si pare sa fie, adica am tras de el si nu am reusit sa il misc din coliere, l am sters de ulei si acum dupa vreo sapt a aparut din nou ulei pe el.
Spart nu pare sa fie ca l am verificat de 3 ori. Sau exista posibilitatea sa existe o fisura foarte mica (gen intepatura) prin care sa iasa aerul amestecat cu vapori de ulei dar eu sa nu o vad?
Plus de asta turbina imi scoate un fluierat ciudat (chiar fluiera) cand accelerez pana in 2000 si cand decelerez de la 2000 spre relanti sa zic asa.
In afara de asta nu am fum negru sau pierderi de putere, mie imi functioneaza corect numai ca fluiera turbina si e ulei pe furtunun.
Multumesc,
A D I
LE: Daca nu am postat bine rog un moderator sa mute/stearga postul

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 28 Jan 2011, 15:08 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Ulei pe furtunul de la intercooler tot timpul vei avea, deoarece se mai strecoara vapori de ulei pe la lagarele de la turbo. Daca nivelul de ulei este ok tot timpul, nu ai de ce sa iti faci griji. Asa e la diesel. :lol:


Top
   
PostPosted: 28 Jan 2011, 15:41 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
Asa este furtunul si colierele sunt cele originale (acelea cu siguranta aia sub forma de arc).
Sunt caonvins ca uleiul vinde din turbo si din epurator, dar pe unde iese din furtun?
Daca as da jos acel furtun, curata interior/exterior si apoi as pune niste coliere normale credeti ca ar mai fi ulei? Furtunul parca nu l-asi inlocui numai daca ar fi spart, costa cam mult pentru un "furtun".
Am luat in calcul si inlocuirea colierelor cu cele t-strong, dar deocamdata nu am gasit doar pe net si comanda minima este de 10 buc. La mine in oras la mag de piese auto nu au auzit de asa ceva.
@madkat spune-mi te rog dimensiunea colierelor t-strong macar sa o stiu. poate gasesc pe undeva.
Mercic,
A D I

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2011, 03:36 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
mxm, incearca sa faci in asa fel incat posturile tale sa nu mai fie o insiruire de caractere, fara spatii, fara majuscule, fara semne de punctuatie. Sunt imposibil de citit, ar merita premiati cei ce s-au obosit sa citeasca si apoi sa incerce sa te mai si ajute.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited