Salut, am gasit un topic pe un alt forum, m-am gandit ca poate fii interesant, mai ales ca un coleg de-al nostru a intrat 'in vorba" cu ei:
link :
http://www.peugeotclubromania.ro/forum/ ... 161&page=2
Quote:
Salutari domnilor, am descoperit cu placere discutia voastra cautand te miri ce pe Google. Fiind la primul post, va felicit pentru un forum ingrijit si pasiunea pentru masini.
Sunt un fan Peugeot de cand ma stiu, in 88 visam langa 405, in 99-2001 am avut un 306 TDs de serviciu, in 2004 am avut in 'familie' un 206 SW 1.4 HDI, in prezent conduc din cand in cand un 407 al unui prieten, 2.0 HDI de 136 parca, versiunea cu insertii de 'carbon' in interior si cutie automata. Am incercat si 607 2.2 HDI si am condus catev asute de km 307 SW cu 2.0 HDI . Mi-a placut intotdeauna nonconformismul marcii, liniile frantuzesti si dieselurile bune.
Cu aceeasi masura admir Alfele de mic copil, sunetul Giuliettelor de politie din Italia anilor 80 imi suna inca in creier. In semnatura se vede care pasiune a fost mai mistuitoare
La obiect, cunosc bine ambele masini si permiteti-mi sa comentez in plus fata de ce s-a discutat deja. Ambele sunt masini bune dar sunt bestii COMPLET diferite.
Pe rand, impresiile mele 407 2.0 HDI vs 156 1.9 JTD:
Design. Chiar daca nu atat de rafinat ca 156, intoarce capete si mie personal imi place. Alfa e totusi intr-o alta liga, la masini de serie mare sunt imbatabili. Faceliftul exterior din 2003 e reusit.
Loc interior: 407 bate 156le din toate punctele de vedere. Am 1.96, prietena mea 1.74 si in 156 in spate incap doar cumparaturi. Nu exista drum peste 50 de km cu 3 oameni in Alfa mea, ala din spate se da jos schilod.
Interior, ambianta. 407 hi-tech si bine realizat, mai ales in variantele superechipate cum e cea pe care o stiu eu. Interiorul de 156 dinainte de faceliftul interior din 2002 e incomparabil mai prost. Totusi, din 2002, Alfa a facut un interior pe masura exteriorului care, desi are 'idiotenii' tipice marcii este realizat perfect si din materiale excelente. Forma cadranelor, faptul ca absolut toate indicatoarele din bord sunt rosii (noaptea pe autostrada incepi sa realizezi ce gaselnita e asta), orientarea spre sofer, forma, diametrul mic si pielea volanului, felul tipic de gradare a turometrului si vitezometrului (ai 160 la ora si acul sta vertical, pana la 60 nici nu vezi acul de spitele volanului) toate astea iti dau senzatiile aparte, specifice marcii. Ziceam de idiotenii: nu exista suport de pahare !! , in buzunarul din usa nu incape nici macar o cutie de red bull, nu exista compatimente sub scaune. Portbagajul e alta gluma proasta la Alfa, chit ca a mea e SW, nu are suprafata plana de incarcare si mai e si foarte mic.
Imi place la nebunie: comanda climatizarii automate la 156. desi e digitala, invarti spre dreapta face mai cald, stanga mai rece. Invarti alt buton mare si rotund spre dreapta baga mai tare, invarti sper stanga baga mai incet. Nu cauti dupa butoane de apasat.
Concluzie interior 156: sport, incitant, dar inghesuit. Personal stau la volan asa ca pt mine e perfect.
Nota: 159 nu are spatiu interior mai mare decat 156 desi exteriorul e 'bombat'.
Interiorul lui 407 e tip 'boier' totul e mai mare si mai moale. Comod si spatios comparat cu 156, nu chiar vagon ca Laguna dar are tot ce-i trebuie unui interior 'executive' sub-premium. Portbagaj normal, cotiera intreaga. Ma enerveaza: vraful de butoane de dimensiuni identice de pe consola de bord, trebuie sa te concentrezi pana ajungi sa le cunosti si nici dup-aia nu merge cu ochii inchisi.
Imi place: computerul de bord bine organizat (meniurile etc), indicatiile exacte privind consumul (atat instantatenu cat si mediu). Compul de bord minte la Alfa ceva ingrozitor. La drum lung, nationale si autostrada cu forja imi arata 6.5. la pompa imi iese 8.
Tinuta de drum... complet diferita de la una la alta. Directia de 156 are o (una) tura de volan la stanga si una la dreapta. Atat. Precizie chirurgicala. Datorita constructiei suspensiei, are si feedback perfect, dupa ce o cunosti simti in volan diferenta de aderenta dintre uscat, umed, ud si inghetat. Stii exact cata adrerenta mai ai in fiecare curba. Si cand intri prea tare intr-una, in loc sa subvireze si sa ti se aprinda beculete de ESP, inghite sec si se aseaza in curba. Sincer, directia de Alfa e un vis. A mea are jenti de 15 dar este o clasa mare peste cea a 407lui cu 17. 407 are o directie si stabilitate corecta, perfect compatibila cu o limuzina confortabila. Dar nu te entuziasmeaza iar Alfa face asta la fiecare drum.
Evident ma refer strict la suspensii stock, in stare perfecta si cu amortizoare bune.
La fel de evident, suspensia (fara blasfemie, de Maserati) a Alfei are pretul sau: extrem de scump de reparat. Ex: pivotii nu exista separat, se schimba tot bratul de aluminiu si costa 4 milioane jumate unul inferior. Superior 2 jumate, mai multe mai jos.
Alta nota hilara: 156 are diametru de bracare comparabil cu un Ferrari. Ce crezi ca iti iese din 3 miscari ajungi sa faci din 5. Sau din 7. Mai bine parcheaza cu spatele si intoarce-te la un sens giratoriu.
Motoare, in directa legatura cu tinuta de drum. Am fost si sunt un fan al dieselurilor franceze, mai ales cele de 2 litri. 1.9 TD pe 306 model '96, 1.9 dCi pe Laguna, 2.0 pe 307 si 407, 2.2 pe 607, nicio dezamagire, cu un mare plus pentru HDIul de pe 407. Rafinat, silentios, trage bine, depasesti camioane in gluma, consum rezonabil. Condus tare pe nationale, in combinatie cu cutia automata, 9 la suta. Condus la fel in oras 11, absolut corect pentru gabaritul masinii. Evident stiti ca se poate si mult mai putin dar, personal, nu ma priveste. Asta e frumusetea dieselurilor moderne: viteza si acceleratii serioase fara sa vezi 20 la suta consum ca la un V6 pe benzina. Nota: liniutele nu sunt sportul meu, in rest dieselurile noi tin pasul cu benzinarele, cu plus de cuplu fata de cele fara turbo.
Boon.... problema e ca JTDul e altceva. Nu e asa de rafinat. La rece tzacane aproape ca un TDI. La turatii e galagios, se aude claaar in habitaclu. Irelevant. 1.9 JTD pe Alfa e gandit pentru performanta. Se tureaza ca un benzinar, la 3000 primesti un nou suflu, simti clar schimbarea pozitiei palelor turbinei cu geometri variabila si trage la fel de bine pana la 4500. Acolo incepe doar sa se plafoneze dar merge in 5000. E atat de placut sa-l turezi ca al meu vede 4000 de cateva ori pe zi si in oras. Pe circuitul de la Arad am scos 49.09 secunde. Datorita conceptiei are centrul de greutate jos. Datorita dispunerii componentelor incape foarte jos in compartimentul motor ajutand astfel la tinuta de drum exceptionala. Si tot din aceste motive este foarte greu de intretinut. Filtrul de aer se schimba in juma de ora daca stii bine ce faci. Cel de motorina vine mai usor pe jos desi e amplasat in partea de sus. Ca sa schimbi alternatorul trebuie sa cobori TOATA puntea fata o palma. Schimbatul debitmetrului la JTD e o alta poveste lunguta, la benzinare e lejer in schimb. Valva electrovacuumatica ce controleaza palele turbinei, impreuna cu o rezistenta ce controleaza treptele ventilatorului sunt montate pe radiator si se strica de la caldura din 3 in 3 ani. Cu regularitate daca folosesti masina ca la carte (cu forja ). Schimbarea sau curatarea radiatoarelor (apa si clima) e un sport in sine. Toate astea sunt nimicuri, daca te pasioneaza condusul, motorul asta te da gata si nu te mai intereseaza nimic. N-am nicio greata sa imping din spate pe serpentine 530, A6 et co. Benzinarele de Alfa (de la 2.0 in sus) sunt si mai entuziasmante.
Apropo, SW la Alfa inseamna Sportwagon, in niciun caz Station Wagon . Asta inseamna ca poa' sa fie descuiata masina, portbagajul nu are 'clanta', se deschide doar din telecomanda sau de la maneta de langa scaunul soferului. Luneta care se deschide separat? Pentru ce?
Fiabilitate si intretinere
La 407 stiti voi mai bine ca mine. Legat de preturile pieselor de schimb, comparate cu o astra din 96 e normal sa fie mai scumpe. Tinand cont ca e o masina cu pretentii mi se pare normal sa fie si pretentioasa.
Ce mi se pare gresit in schimb, e impresia ca peste 100 de mii o masina e 'gata'. Nici vorba. vor aparea probleme relativ scumpe dar daca ai cumparat-o la un pret corect nu vad care e problema. 407le "meu" are aprox 90ooo si cea mai scumpa problema a fost pompa de inalta presiune (30 si ceva de milioane). In rest bucsaraie si ulei. Alfa mea are acum 250ooo, o am de la 170ooo si merge brici.
Ma refer totusi mai degraba la Alfa:
Fiabilitatea si usurinta de intretinere a modelului 156 au fost importante in caietul de sarcini cand au proiectat-o. Dar au fost a treia si a patra dupa performanta si design. Asa privind lucrurile, placerea si senzatiile au pretul lor.
Suspensia este notoriu de complicat de reparat. Combinatia de brate de aluminiu si suruburi de otel, geometria 'de curse', locul stramt din pasajul rotilor toate se combina intr-o 'furtuna perfecta'. Musai mecanic bun si pasionat.
Uleiul, daca folosesti Selenia, greu de gasit.
In rest, totul e in limite normale pentru o masina performanta. Adica ma duc cu ea pe circuit si atac serpentinele ranjind, e normal sa mai pice un cap de planetara, o cutie de viteze etc. Turbina, surprinzator, nu face probleme daca uleiul e bun si schimbat la timp.
A, schimbatul unui bec de far sau pozitie la 156 se lasa cu injuraturi si degete zgariate.
Anvelopele sunt mai ieftine pe 156. 215/45 R17 costa mai putin cu un milion bucata (aproximativ) decat 215/55 R17. La 16" sunt cam la fel.
Faptul ca Alfele sunt masini totusi rare, face mai dificila gasirea pieselor din dezmembari dar cu ajutorul internetului totul e posibil.
Ar mai fi multe de zis, nu mai am timp sa scriu acum, presupunand ca ati avut rabdare sa cititi pana aici. Pe scurt: pe cine tenteaza Alfa, parerea mea e sa conduca una si daca placerea e mai mare decat neajunsurile de spatiu samd, va fi un om fericit. Comunitatea cel putin la fel de entuziasta ca si a voastra, sutele de cluburi din toata lumea, sunt doar cirese pe tort. Bucuria vine conducand-o in fiecare zi. Agonia doar la service
Edit: sa nu uit, la valoare de revanzare, desi nici una nu e Pasat, 407 e castigator clar. Depreciere ca Alfele au doar supermasinile. Ca si pret de achizitie la SH, Alfa ar trebui deci sa fie mai ieftina la ani, km si echipare comparabile.