Alfa Romeo in Formula unu 1976 <>1985
Marile rezultate obtinute de Autodelta 33 SC 12,echipata cu motorul boxer 12 cilindri 3000cc,face casa din Arese sa viseze la revenirea in formula 1.Primul campionat de F1,cistigat de Alfa Romeo in 1950 si Fagioli in 1951,au ramas amintiri indepartate.Initial se decide a se limita doar la livrarea de motoare pentru Brabham.In anul 1976 se decide pentru furnizarea de motoare in 12 cilindri,boxer de 3000cc aspirato.(cel mai avantajos a fost cel de 1500cc turbo),montat pe sasiul Brabham sponsorizat de "Martini Rancing".A fost angajat unul dintre cei mai mari piloti ai tipului ,Reutemann.In anul de debut se obtin urmatoarele rezultate:
cu nr.[7] Reutemann loc 4 -Jarama.
cu nr.[8] Pace loc 6 Jarama - 4°la Le Castellet - 4° la Nurburgring.
Scuderia Martini Rancing,obtine 9 puncte si locul 9.
In anul 1977,Reutemannn,trece la Ferrari,iar in locul lui este adus Watson,in timp ce Pace moare intr-un accident aviatic.A fost inlocuit cu Stuck.
cu nr.[8] Pace - loc 2 in Buenos Aires.
cu nr.[7] Watson - loc 6 in Africa de Sud - 5°la Anderstorp - 2°la Dijoncu.
cu nr.[8] Stuch -loc 6 la Jarama -6°la Zolder -5°laSilvestone -3°la Hockeneim -3°la Osterreicbring.
Team-ul la sfirsitul sezonului inregistreaza 27 de puncte,4 podiumuri cu care sint pe locul 5.
Anul 1978,este anul cu cele mai mari sadisfacti.Brabham obtine angajamentul lui Niki Lauda(campion mondial in 1977 cu Ferarri) si o noua sponsorizare (Parmalat),un motor mai puternic :BT 46, boxer,3000cc,aspiranto.
cu nr.[1] Lauda -loc 2 in Argentina -3° in Brazilia -2°la Monaco -1°in Elvetia -2°in Marea Britanie -3 in Olanda -1°la Monza
cu nr.[2] Watson -loc 3 Sud Africa -4°la Monaco -5°in Spania -4°in Franta -3°Marea Britanie -4 in Olanda -5°in Spania
Scuderia cu 53 de puncte se califica a 4-a.
In anul 1979,vede la noua motorizare BT48,un 12 cilindri in V la 60°.Este angajat Lauda si Piquet,dar rezultatele au fost sub asteptari,iar la sfirsitul anului contractul de livrare a motoarelor la Brabham,nu a mai fost reinoit.Numai 3 rezultate in puncte:
cu nr.[5] Lauda -loc 6 in Africa de Sud -4°la Monza.
cu nr.[6] Piquet -loc 5 in Olanda.
Scuderia obtine 7 puncte.
In 1979,Alfa Romeo /Autodelta,simultan cu livrarea de motoare ptr. Brabham,a decis sa produca o masina Alfa Romeo.Se realziaza Alfa Romeo 177,cu un motor boxer,cu care debuteaza la jumatatea campionatului,pentru inceput cu una singura masina data lui Bruno Giacomelli,urmind apoi ca la Gran Premio di Monza,sa fie livrata a 2-a masina data lui Vittorio Brambilla.La ultimele 2 gare ,era gata noua AR 179 ,cu un motor in V,de 60°.
In 1979 nu a fost obtinut nici un punct.
Anul 1980,rezultate:
cu nr.[23] Bruno Giacomelli -loc 5 Buenos Aires -5°la Hockenheim(1 pol.poz.).
cu nr.[22] Patrick Dapailler -a disputat 5 gare.
cu nr,[22] Vittorio Brambilla cu 2 gare.
cu nr.[22] Andrea de Cesaris cu 1 gara.
Alfa Romeo pe locul 11,cu 4 puncte.
Rezultate 1981:
cu nr.[22] Mario Andretti un loc 4,la Long Beach.
cu nr.[23] Bruno Giacomelli un loc 4, la Montreal -3°in Las Vegas.
Alfa Romeo pe locul 9,cu 10 puncte.
Anul 1982 / Alfa Romeo rezultte:
cu nr.[22] Andrea De Cesaris,loc 3,la Montecarlo.
cu nr.[23] Bruno Giacomelli,loc 5,la Hockenheim.
Alfa Romeo -loc 9,cu 7 puncte.
Anul 1983,rezultate:
cu nr.[22] Andrea De Cesaris loc 2 la Kalami -2° la Hockenheim -4 la Brandshatch.
cu nr.[23] Mauro aldi loc 6 la Montecarlo si loc 2 la Zandvoort.
Alfa Romeo pe locul 6,cu 18 puncte.
Alfa -Alfa,isi termina cariera in F1,dar continua si aul succesiv cu livrarea de motoare ptr.Benetton.
Anul 1984 (Benetton/motoare alfa):
cu nr.[22] Patrese un loc 4 la Kyalami -3°la Monza -6° la Nurburgring.
cu nr.[23 Cheever un loc 4 la Rio de Janeiro.
Benetton locul 8,cu 11 puncte.
Anul 1985:
cu nr.[22] Paterse.
cu nr.[23] Cheever.
Benetton - 0 puncte.
Pole position Alfa Romeo:
1978 - circutul Anderstop -Niki Lauda -motor Alfa Romeo BT46 3000 12 boxer aspirato.
1980- circuitul Watkins Glen -Brunno Giacomelli -motor Alfa Romeo AR 179 3000 V 12 boxer aspirato.
1982-circuitul Long Beach -Andrea De Cesaris -motor Alfa Romeo Ar 182 3000 V 12 aspirato.
preluat:
ClubSpider it
Foto 01:Lada cu un motor Alfa Romeo,il Depaseste pe Villeneuve-Ferrari.
Foto 02:1976,Carlos Reutemann pe Martini Raning-motor Alfa Romeo-BT 45 boxer aspirato.
Foto 03:Pace pe Martin Rancing-motor Alfa Romeo BT45 12 cilndri-boxer.
Anul 1977
Foto 1:Jon Watson pe Matini Racing,motor BT 45b -Alfa Romeo.
Foto 2:Carlos Pace pe Martini Racing,motor BT 45b -Alfa Romeo 12 cilindri boxer.
Foto 3:Hans Joachim Stuck,inlocuindul pe Pace.
Anul 1978
Foto 4: Lauda pe Brabham /Alfa Romeo,sponsrizata de Parmalat,motor BT 46 (pe masina are numarul cistigat cu un an in urma pe Ferrari).
Foto 5: Watson pe Brabham,motor Alfa Romeo BT46.
Foto 6:Motorul Alfa Romeo BT 45.
Anul 1979
Foto 7: Niki Lauda pe Brabham /Alfa Romeo BT48.
Foto 8: Nelson Piquet pe Brabham Alfa Romo BT48.
Foto 9: Motorul Alfa Romeo BT48.
Anul 1979 /1980
Foto 10: Cu nr.35 Bruno Giacomelli / cu nr. 36 Vittorio Brambilla ,pe Alfa Romeo 179.
Foto 11: 1980 -Bruno Giacomelli pe Alfa Romeo 179b.
Foto 12: Patric De Pailler pe Alfa Romeo 179b.
Anul 1980 /1981
Foto 13:Andrea de Cesaris pe Alfa Romeo 179b.(1980)
Foto 14:Giacomelli pe Alfa Romeo 180.-(1981)
Foto 15:Mario Andretti pe Alfa -Alfa 180.-(1981)
Anul 1981 /1982
Foto 16:Mario Andretti pe Alfa -Alfa 180.-(1981)
Foto 17:Andrea De Csaris pe Alfa-Alfa 182.-(1982)
Foto 18:Giaconelli pe Alfa-Alfa 182.-(1982)
Anul 1983
Foto 19: Andrea De Cesaris pe Alfa Romeo -Alfa Romeo 183T. -(1983)
Foto 20: Mauro Baldi pe Alfa Romeo -Alfa Romeo 183T. -(1983)
Anul 1984
Foto 21: Patrese pe Benetton /Alfa Romeo 184T. -(1984)
Anul 1984 /1985
Foto 22:Cheever pe Benetton /Alfa Romeo 184T. -(1984)
Foto 23:Patrese pe Benetton /Alfa Romeo 185T. -(1985)
Foto 24:Cheever pe Benetton /Alfa Romeo 185T -(1985)