It is currently 12 Feb 2025, 14:15

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: 27 Aug 2009, 14:01 
Offline
User avatar

Joined: 05 Aug 2009, 09:43
Posts: 244
Car: Civic 5D
Location: Turda
Salut tuturor alfistilor de pretutindeni,

Am achizitionat de curand o frumusete argintie 2.0 ts selespeed din 2001. Toate bune si frumoase, i-am schimbat distributia si transmisia , uleiul si filtrele pentru ca nu prea aveam un istoric clar al elementelor schimbate dar si ca sa fiu eu impacat sufleteste, masina avand atunci cand am achizitionat-o 138000 de Km la bord(sa nu ma intrebati de pretul pentru distributie si transmisie daca suferiti cu inima, mentionez doar ca le-am schimbat la fiat craiova, deci pretul este irelevant, asta este, trebuia si eu sa imi iau o teapa). A mai trebuit sa schimb bratele inferioare si superioare (le-am comandat de pe ingaraj, sper ca nu este o problema cu reclama)la preturi destul de bune, 1400 de RON brate superioare, inferioare si bieleta antiruliu dreapta. Mecanicul mi-a mai cerut 200 de RON pentru operatiune deci a fost chiar OK.
I-am mai facut un test de suspensii si concluzia a fost ca trebuie schimbate toate 4, operatie ce va mai dura deoarece acum sunt in vacanta iar masina va mai rula 2 saptamani dupa care va sta garata pentru 3 luni.

Acum, problema rezolvata:
Dau detalii numai pentru ca poate cineva se va confrunta cu o problema similara si nu strica o patanie rezolvata.
Ieri, a trebuit sa astept pe cineva si fiind cald afara am dat drumul la AC si am lasat si motorul pornit pentru ca am ceva probleme deocamdata cu bateria. dupa 2 ore de asteptare, cand sa plec, avertizarea de la selespeed a inceput sa clipeasca si nu mai intra de loc in viteza. Am verificat vasul de lichid iar nivelul era foarte crescut si lichidul avea aproximativ 70-80 de grade. Am fost nevoit sa o remorchez pana acasa. De dimineata, cand am deschis portiera nu s-a mai auzit bazaitul specific de amorsare al pompei(sper ca nu spun tampenii). Am verificat pompa cu multimetrul si parea OK. Dupa aceea, am verificat toate releele, toate bune. Am verificat daca releul pompei cupleaza dar am constatat ca nu primeste curent. Am verificat sigurantele din bord, oricum nu cred ca aveau vreo legatura. Aproape ma dadusem batut cand mi-a trecut prin cap sa verific si blocul de sigurante de pe borna de + de pe baterie. A doua siguranta de la dreapta la stanga (de 30 A) era arsa. Am schimbat-o si surpriza....alfita si-a revenit din nou la viata.

Acum, intrebare: daca am mers cu ea remorcata, iar pompa de lichid nu a functionat, este vreo sansa sa fi afectat cumva cutia? Parerea mea este ca nu dar mai bine sa am inca o opinie de la cineva mai autorizat.

Sper ca nu v-am obosit sau plictisit cu romanul de mai sus si voi reveni in curand cu poze si un update la profilul meu
pentru moment mentionez ca sunt din Bailesti Dolj iar masina va primi saptamana viitoare numere de Dolj, pentru moment fiind cunoscuta cred de cativa dintre voi ca PH-31-SEK

va multumesc pentru rabdare si voi reveni cu poze in curand

_________________
Honda Civic 5D 2008 Executive 1.8 i-VTEC
E90 320d tractor (masina de naveta zilnica)
Ex: V6 Q-S
Ex: Alfa 2.0 TS selespeed : Mona


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2009, 14:57 
Offline
User avatar

Joined: 13 Sep 2008, 10:16
Posts: 61
Location: bucuresti
Salut,
Si eu am Selespeed, si eu am tractat masina, si nici eu nu cred ca ar fi vreo problema cu asta.
Numai bine si multi km fara incidente.

_________________
alfa 156 sw selespeed 150cp


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2009, 07:23 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
citat din manualul de utilizare al Alfa 156:
"Vehiculele dotate cu sistem
de transmisie automata
nu pot fi remorcate decat pe
distante mici si cu viteza scazuta:
daca tractarea se face pe distante
mai lungi, rotile motoare trebuie
ridicate pentru a impiedica intrarea
in rotatie a transmisiei in timpul
tractarii."

cu stima, Marian Melinte

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2009, 10:33 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4328
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
marian Quote:
citat din manualul de utilizare al Alfa 156:
"Vehiculele dotate cu sistem
de transmisie automata
nu pot fi remorcate decat pe
distante mici si cu viteza scazuta:
daca tractarea se face pe distante
mai lungi, rotile motoare trebuie
ridicate pentru a impiedica intrarea
in rotatie a transmisiei in timpul
tractarii."

cu stima, Marian Melinte
Este perfect valabil pentru orice masina dotata cu cutie automata...nu poate fi remorcata decat pe distante f scurte.

_________________
now: 2023 Stelvio Competizione 2.0 280hp Q4
ex: Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2009, 14:00 
Offline
User avatar

Joined: 13 Sep 2008, 10:16
Posts: 61
Location: bucuresti
Ahaaaa, ce sa mai zic......UPSSSS.......

_________________
alfa 156 sw selespeed 150cp


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2009, 16:31 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
sunt extrem de surprins cat de putina importanta se da unui document (manualul de utilizare al autovehiculului) absolut necesar unei corecte exploatari a unei Alfa! :thumbdown:
Pentru cei ce nu l-au citit macar o data, luati si o faceti; veti ramane surprinsi cat de multe informatii utile pe care probabil nu le stiati veti gasi acolo!
cu stima, Marian Melinte

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 25 Aug 2010, 19:30 
Offline
User avatar

Joined: 05 Aug 2009, 09:43
Posts: 244
Car: Civic 5D
Location: Turda
Nu a fost nici o problema. Remorcarea a fost pe 2-3 Km cu o viteza maxima de 20 Km/h. In momentul acela aveam borseta cu instructiunile de exploatare in Dolj iar eu eram cu masina in Cluj. Oricum de la incident au mai trecut 3000 de Km. Singura problema este ca acea siguranta s-a mai ars de 2 ori. Conditiile in care s-a intamplat nefericitul incident sunt: stat cu masina cu motorul pornit si AC-ul dat la viteza 4. Era destul de cald afara dar ma gandesc, a fost o simpla coincidenta sau chiar am o problema pe la partea electrica? Oricum, pana in decembrie nu va mai folosi nimeni masina pentru ca eu nu sunt in tara dar o voi duce pentru cercetari amanuntite cand revin in tara.



Apropos, maimutica a primit numere noi, nu mai este PH-36-SEK ci DJ-86-VIO :D

_________________
Honda Civic 5D 2008 Executive 1.8 i-VTEC
E90 320d tractor (masina de naveta zilnica)
Ex: V6 Q-S
Ex: Alfa 2.0 TS selespeed : Mona


Top
   
PostPosted: 26 Aug 2010, 07:35 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Dacă s-a mai ars de două ori siguranţa aceea înseamnă ce ai o problemă în altă parte, ceva papă curent foarte mult, de unde şi problemele cu bateria pe care le menţionai anul trecut. Poate ar trebui să te duci la un electrician să măsori consumul şi parametrii în care funcţionează instalaţia de răcire/ceilalţi consumatori, poate chiar şi alternatorul.
Faină maşină, se vede că e pe mâini bune.
Noroc!

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited