It is currently 09 Feb 2025, 00:54

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ] 
Author Message
PostPosted: 17 Aug 2010, 21:33 
Offline
User avatar

Joined: 28 Jul 2010, 16:45
Posts: 296
Car: AR 166 TB / 159 Jtdm
Location: Bucuresti
Salut, sunt nou posesor de alfa si in incercarea de a afla cat mai multe despre aceasta masina, m-am inscris pe acest forum,unde sper ca imi voi face noi prieteni si imi voi imbogati cunostintele despre aceasta marca.
Primele impresii despre masina: WOW, trage incredibil de bine acest motor. Ca si stabilitate inca nu sunt convins(suspensie stock/jante 15,etc) si nici nu vreau sa o fortez. Directia isi face bine treaba in mers, dar la parcari si intoarceri am observat ca o sa dureze ceva pana ma obisnuiesc. Masina ce o aveam inainte era mai lata si mai lunga si se descurca mai bine :D
E normal sa vireze asa sau am ceva probleme pe la directie?
Pentru ca vreau sa fiu la curent cu ce-i trebuie alfei, as avea nevoie de urmatoarele informatii:
1.Ulei cat/de care?
2.Antigel cat/de care?
3.Lichid servo cat/de care?
4.Lichid frana cat/de care?
5.Ulei cutie cat/de care/cand trebuie schimbat?
6.Instalatie climatizare cantitate freon/intretinere/sfaturi?
Acesta este un sir de intrebari la care vreau sa stiu raspunsul.
Daca aveti ceva de adaugat la lista mea de intrebari, poate am sarit peste ceva anume sunteti bineveniti.
Multumesc lui alexmirica si lui marian pt sfaturi referitoare la problema "pierdere putere"

_________________
AR 166 v6 tb
AR 159 Jtdm

ex:
156 2.0ts
147 1.6ts
166 2.0tb v6
156 2.4jtd


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2010, 22:51 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Am avut pe balena mea acelasi motor. E un motor incredibil de fiabil. Eu ii puneam ulei 10w40 de la castrol,pe care il schimbat la maxim 10.000km, dar pentru a te lamuri cu uleiurile, e bine sa cauti topicul cu uleiurile si sa il citesti. La servo i-am pus atf 220, firma nu o mai stiu. La cutie ai joja, pe care poti sa vezi cat ulei mai ai in cutie si cum arata acesta. La frana, dot4, orice firma mai rasarita(ca oricum marea majoritate sunt facute la unguri sau turci). Antigel ii puneam din cel rosu, care mi-a zis cineva ca e mai bogat in glicol si nu ataca metalele. Filtrul de aer schimbat la 5000 km. Uleiurile de cutie, servo si frana e recomandat sa fie schimbate la maxim 3 ani. Dupa aceasta perioada acestea incep sa isi piarda proprietatile.


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2010, 23:18 
Offline
User avatar

Joined: 28 Jul 2010, 16:45
Posts: 296
Car: AR 166 TB / 159 Jtdm
Location: Bucuresti
Am citit forumul din scoarta in scoarta,sunt multe pareri si nu prea am reusit sa inteleg ceva clar de acolo :D
Vreau sa le aduc pe toate in acest topic si la final rog un moderator sa-mi modifice primul post si in dreptul intrebarilor sa treaca raspunsul pt acestea din ce reiese in urma discutiilor. Pe viitor vor fi de folos si altor posesori de 2.4jtd si la indemana.

_________________
AR 166 v6 tb
AR 159 Jtdm

ex:
156 2.0ts
147 1.6ts
166 2.0tb v6
156 2.4jtd


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2010, 13:21 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Salut.
Dacă zici că ai citit forumul "din scoarţă în scoarţă" ar trebui să ştii de toate acum. E normal ca părerile să fie împărţite, tu trebuie doar să tragi concluziile sau să alegi ce să-i dai maşinii să pape.
Despre uleiul de cutie eu ştiu că nu se schimbă, doar se completează. Lichidul de frână se schimbă la doi ani pentru că în timp absoarbe apa şi îşi pierde calităţile plus că poate să afecteze şi instalaţia. Filtrul de aer se schimbă la 10.000 km şi anume la fiecare schimb de ulei, filtru ulei.
Cel mai bine ar fi să citeşti manualul de întreţinere pentru că acolo sunt scrise toate negru pe alb.
Nu cred că e corect să te aştepţi ca administratorul sau moderatorul unui topic să-ţi dea toată informaţia la botul calului, cum se zice.
Numai bine!

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2010, 13:28 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7432
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
uleiul de cutie e bine sa il schimbi cam la 2 ani. la fel si lichidul de frana, si antigelul, si lichidul de servo etc..la automate se completeaza in general uleiul din cutie.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 20 Aug 2010, 01:57 
Offline
User avatar

Joined: 03 Apr 2007, 12:26
Posts: 883
Location: Constanta
Flor1n Quote:
Directia isi face bine treaba in mers, dar la parcari si intoarceri am observat ca o sa dureze ceva pana ma obisnuiesc. Masina ce o aveam inainte era mai lata si mai lunga si se descurca mai bine :D
E normal sa vireze asa sau am ceva probleme pe la directir ?
Nu iti face probleme cu directia . Intotdeauna bracajul Alfei va fi o surpriza pentru "newbies" . E o directie sportiva , fara prea multe concesii . De multe ori o sa intalnesti priviri mirate in trafic la o intoarcere in U .

_________________
Image

AR 156 2.5 V6


Top
   
PostPosted: 20 Aug 2010, 05:55 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Flor1n Quote:
Am citit forumul din scoarta in scoarta,sunt multe pareri si nu prea am reusit sa inteleg ceva clar de acolo :D
Daca nu ai reusit sa iti formezi o parere din forum, RTFM.
Apropos, presupunand(prin absurd, dat fiind ceea ce ai postat) ca ai fi citit forumul, cum spui, dar sunt prea multe pareri si nimic exact, crezi ca daca mai intrebi odata se vor pune toti membrii forumului de acord pentru tine ?


Top
   
PostPosted: 22 Aug 2010, 23:16 
Offline
User avatar

Joined: 28 Jul 2010, 16:45
Posts: 296
Car: AR 166 TB / 159 Jtdm
Location: Bucuresti
Nu stiu daca toti cei care intra se documenteaza inainte de a posta ceva, eu macar am avut bunul simt sa o fac.
Daca am cerut datele de mai sus, m-am referit ce recomanda producatorul si m-am asteptat sa raspunda un baiat destept care nu se simte deranjat de intrebarile mele.
@ Alexandrus : Daca as fi avut un manual l-as fi citit cu placere / Tot prin absurd m-am gandit si eu ca o sa vina cineva politicos care sa stie raspunsul la acele intrebari si sa faca un efort sa le puna intr-un singur loc, nu in 500 de posturi pe care le gasesti cu functia search. Iar din cele 500 posturi, doar 20 ar fi de folos.
Cred totusi ca multi nu stiu definitia unui forum al unui FAN CLUB. Este opusul lui 4tuning.

_________________
AR 166 v6 tb
AR 159 Jtdm

ex:
156 2.0ts
147 1.6ts
166 2.0tb v6
156 2.4jtd


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2010, 00:00 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Pai informatiile cerute de tine le puteai gasi si cu Google, ca si manualul de utilizare.
Iar intrebarea "de care" e stupida, ai fi vazut de ce daca citeai forumul. Toti iti vor recomanda fix ceea ce folosesc personal atita timp cat nu le-au sarit pistoanele prin capota, sau ce au auzit de la amici, vazut in reclame, etc.
Ulei motor - 5l
Uleu cutie - 2l
Lichid frana/ambreiaj - 0.5l
Lichid servo - 1.3l
Lichid racire - 6.8l

Te las pe tine sa decizi ce folosesti din fiecare, eu mi-ai pierdut prea mult timp recomandand si argumentand.

PS. Daca ai citit cele 500 de posturi gasite cu functia de search, din care 20 utile, de ce a fost nevoie sa mai intrebi ? I wonder.


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2010, 11:00 
Offline
User avatar

Joined: 25 Oct 2007, 14:39
Posts: 16
Location: brasov
Nea Victor Quote:
Flor1n Quote:
Directia isi face bine treaba in mers, dar la parcari si intoarceri am observat ca o sa dureze ceva pana ma obisnuiesc. Masina ce o aveam inainte era mai lata si mai lunga si se descurca mai bine :D
E normal sa vireze asa sau am ceva probleme pe la directir ?
Nu iti face probleme cu directia . Intotdeauna bracajul Alfei va fi o surpriza pentru "newbies" . E o directie sportiva , fara prea multe concesii . De multe ori o sa intalnesti priviri mirate in trafic la o intoarcere in U .

Exact. Intoarcerile si parcarile se fac din mai multe manevre, dar o sa te obisnuiesti. Probabil ai observat si ca volanul face o singura rotatie completa, nu 1 si 1/2 ca la majoritatea masinilor.

_________________
AR 156, 2.4 JTD, 10V, 136 CP, 2000


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2010, 13:39 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Quote:
Probabil ai observat si ca volanul face o singura rotatie completa, nu 1 si 1/2 ca la majoritatea masinilor.
Vrei să zici că face o rotaţie completă de la mijloc la stânga/dreapta.
Din câte îmi amintesc este scris prin manual parcă la date tehnice, bracaj maxim (stânga-dreapta) 2,1 rotaţii volan. :wink:

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2010, 14:36 
Offline
User avatar

Joined: 25 Oct 2007, 14:39
Posts: 16
Location: brasov
MainEvent Quote:
Quote:
Probabil ai observat si ca volanul face o singura rotatie completa, nu 1 si 1/2 ca la majoritatea masinilor.
Vrei să zici că face o rotaţie completă de la mijloc la stânga/dreapta.
Din câte îmi amintesc este scris prin manual parcă la date tehnice, bracaj maxim (stânga-dreapta) 2,1 rotaţii volan. :wink:
Da, de la mijloc o singura rotatie completa spre stanga/dreapta.
Turns lock-to-lock: 2.100
Turning cicle: 11.60 m

http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=26818" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
AR 156, 2.4 JTD, 10V, 136 CP, 2000


Top
   
PostPosted: 26 Aug 2010, 19:10 
Offline
User avatar

Joined: 28 Jul 2010, 16:45
Posts: 296
Car: AR 166 TB / 159 Jtdm
Location: Bucuresti
Multumesc pentru raspunsuri.

_________________
AR 166 v6 tb
AR 159 Jtdm

ex:
156 2.0ts
147 1.6ts
166 2.0tb v6
156 2.4jtd


Top
   
PostPosted: 26 Aug 2010, 20:58 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Cu plăcere.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2010, 05:41 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
bv25eze Quote:
MainEvent Quote:
Quote:
Probabil ai observat si ca volanul face o singura rotatie completa, nu 1 si 1/2 ca la majoritatea masinilor.
Vrei să zici că face o rotaţie completă de la mijloc la stânga/dreapta.
Din câte îmi amintesc este scris prin manual parcă la date tehnice, bracaj maxim (stânga-dreapta) 2,1 rotaţii volan. :wink:
Da, de la mijloc o singura rotatie completa spre stanga/dreapta.
Turns lock-to-lock: 2.100
Turning cicle: 11.60 m

http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=26818" onclick="window.open(this.href);return false;
In cazul meu e mai grav, 1.75 lock to lock si 12.1m diametru de bracaj.


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2010, 06:06 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Eu credeam că nu se poate mai rău de atât, dar încă o dată n-ai arătat că ştii mai multe ca noi. :)
Asta e direcţia sport din vremurile trecute, fără compromisuri şi fără ajutoare gen motoraşe electrice :wink:

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2010, 06:20 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Cum naiba ? E servo hidraulic toata ziua, as vrea eu sa fie old skool GTA.


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2010, 07:05 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Servo hidraulic curat, aşa cum reiese şi din ce am scris eu mai sus, fără electro-asistare.
Tu credeai că vorbesc de pinion-cremalieră? :lol:

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2010, 07:32 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Pai si partea hidraulica e activata electric, adica no power, no servo(ma rog, e actionata pompa de servo de catre motor). Cand spui fara ajutor electric ma gandesc automat la batrinul rack and pinion. Insa in cazul de fata cred ca ar fi echivalent cu mersul la sala de forta ;)


Top
   
PostPosted: 23 Apr 2011, 13:52 
Offline
User avatar

Joined: 14 Jul 2009, 09:46
Posts: 31
Location: Pitesti
daca tot e topic de 156 2.4

pe unde completez uleiul la cutie ,

ms ms ms

_________________
156 sw 2.4 JTD 110Kw


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited