Salut!
Am si eu ceva probleme cu o Alfa 156 2.0 JTS, facelift, an 2003.Nu stiu exact ce are.
Pe scurt, astea ar fi problemele, in afara de consumul mare de ulei, specific pentru JTS, dar totusi prea mare, cred eu.
Acum doi ani nu mi-au iesit gazele la ITP, mi s-a spus ca am ceva probabil la sondele lambda. Am fost apoi la reprezentanta la Deva, nimic pe tester, la diagnoza. Totusi, mi s-a spus ca poate sondele lambda n-ar lucra chiar cum trebuie, ca de aia nu mi-au iesit nici gazele.Aveam si o intrerupere la ralanti, evidenta mai ales la rece, ca un zgaltait ceva in genul, pe care-l am si acum. Acul turometrului insa nu oscileaza. Mi s-a spus ca tot de la sonde ar fi si asta. Desi n-am fost prea convins ca asta e, am schimbat toate sondele lambda, cum am putut, pe rand, 2+2, o gramada de bani,dar intreruperea, trepidatul la ralanti a ramas.
Cum am schimbat sondele din partea stanga, la cateva ore s-a aprins becul cu problema la motor MCSF : eroare la catalizator 2, de pe bancul 2, ceva de genul. Si la ceva timp iarasi se aprindea, in special cand era rece afara,iar acum, de cateva luni mi-a stat tot timpul. La reprezentanta mi-au zis ca s-o las asa, ca merge, ca dau ceva la ITP sa imi treaca gazele bune.
Referitor la intreruperea la ralanti, la scuturatul ala, dupa ce au mai verificat ei unele lucruri , bujii, bobine de inductie, clapeta acceleratie, de mai multe ori in care-am fost la ei,au spus ca ar fi de la ceva injector, ca daca e calamina sau altceva la injector nu apare la diagnoza. Totodata, mi-au spus ca e greu de desfacut, trebuie umblat si la motor, trebuie tras motorul in fata ca sa scoti injectoarele, sa vada care ar avea probleme. Nu prea aveau tragere de inima sa faca asta. N-am prea avut incredere si am renuntat. Nu stiau in prima faza nici ca JTS e cu injectie directa, ziceau ca se potrivesc injectoare de pe TS.
De doi ani si ceva nu s-a agravat intreruperea, acul turometrului nu oscileaza, masina porneste bine, si la rece, in sarcina trage ok masina. Dimineata la frig, pana se incalzeste, face mai pronuntat, se simte si in scaun,in volan putin. Apoi,doar cand revine la ralanti din turatie se balabaie cam 3-5 secunde, iar apoi intrerupe putin, se aude si in toba in spate, ca un pufait, la cateva secunde, se mai simte dupa cum spuneam, in volan,scaun...Si daca deschid capota, se vede la ralanti si motorul cum se scutura putin.
Altii mi-au zis ca poate e de la catalizatorul ala, de la care se tot aprinde MCSF. Recent am schimbat si catalizatorul, am luat unul nou de pe ebay, nu original,dar tot asa merge masina.Ba chiar un pic nu mai trage ca inainte, nu mai pleaca la fel de tare de pe loc, nu mai rupe usor aderenta. Ma gandesc ca poate nu e chiar in regula catalizatorul.Pe tester arata ca merg ok amandoua, nu mi s-a mai aprins si becul cu MCSF ...
De asta nu stiu ce sa mai fac, unde sa merg, sa nu cumpar aiurea si un injector, sa nu fie ala.
Nu inteleg, daca e injector cu problema, de ce nu apare pe tester? Atunci cum poti stii care dintre cele 4 injectoare e cu problema, pe care sa-l/sa le schimbi?Am mai citit pe forumuri straine, de la englezi, si spunea cineva ca i se aprindea becul cu MCSF, cu eroare "missedfire cylinder 2, 3", si dupa ce a verificat bujii, bobine de inductie , si-a dat seama ca nu poate fi decat injectorul.
Masina are aproape 85000 km, din care 32000 facuti in tara. Masina am luat-o din Germania, iar la aproape un an dupa aceea a inceput problema cu intreuperea la ralanti.
Multumesc!
_________________ ex: 2003 - Alfa 156 2.0 JTS facelift 166 cp
|