Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Bateria dusa?!
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=14272
Page 1 of 1

Author:  catastrat [ 25 Jul 2010, 17:31 ]
Post subject:  Bateria dusa?!

Salutare,

am patit urmatoarea chestie: am luat masina din service de la AI vineri dupa amiaza, unde mi-au schimbat turbina si distributia (am scris despre asta aici).
Am plecat din Bucuresti, toate bune si frumoase. Am lasat masina in parcare vineri seara, iar astazi (duminica), cand sa o pornesc sa plec inapoi la Bucuresti... stupoare: cand bag cheia in contact, toata partea electrica (bord, A/C, audio, etc) porneste si se opreste rapid, ca si cum ar fi un releu care aclanseaza/declanseaza (se si aude un zgomot asemanator).
Am incercat sa ii desfac bornele la baterie, sa verific sigurantele (inclusiv mega-sigurantele din compartimentul bateriei) - nimic, aceleasi simptome.
ALXege (multumesc!) spune ca a mai auzit de o manifestare asemanatoare si de vina era bateria. Am vorbit si cu seful de la AutoTivoli de aici si mi-a confirmat ca probabil asta e cauza.
Intrebari:
- masina mai e in garantie pana in nov. (cand face 3 ani), are 36k km - buna parte facuti in Bucuresti. Asta inseamna conditii grele, dar e normal sa pice bateria asa brusc, mai ales dupa ce am facut un drum de aprox. 180 km?
- cei de aici de la AutoTivoli au spus ca pot sa imi trimita maine dimineata platforma sa imi ia masina la service ca sa imi schimbe bateria (daca se confirma ca asta e cauza). Din cate am vazut, o baterie (50 Ah) e cam 500-600 RON, plus manopera, plus transportul, ma duce probabil pe la vreo 1000. Ar putea intra pe garantie, sau bateria e considerata "consumabila"?
- in manual am vazut ca spune ca e obligatoriu ca schimbarea bateriei sa se faca la un service autorizat. Daca nu intra pe garantie, e complicat de facut? Implica ceva resetari/setari de sisteme electronice, etc?

Author:  IRBabuin [ 25 Jul 2010, 20:52 ]
Post subject:  Re: Bateria dusa?!

Bateria descarcata. 50Ah la 500-600ron e enorm, vezi ca se poate mai bine nitel. Porneste-o cu cabluri de la cineva (de preferinta sa aibe omu tot diesel masina) si vezi dupa aia daca te mai tine bateria. Ai grija ca daca ai cablurile prea subtiri masina va face tot asa, cu tacanitu ala de releu

Author:  catastrat [ 25 Jul 2010, 21:19 ]
Post subject:  Re: Bateria dusa?!

Scuze, voiam sa spun 90 Ah, cat are bateria actuala de pe masina.

Da, planul e ca maine dimineata sa o pornesc cu cabluri de la un cunoscut, si apoi, daca totul e ok, o sa vin la Bucuresti. Sper sa se incarce pe drum cat sa ma mai tina pana iau alta baterie - probabil tot maine, o sa ma duc la Augsburg, sa vad daca au baterii Bosch din astea noi (PowerFrame). Sper sa ma ajute ei sa o si schimb.
Din cate inteleg, bateria e considerata consumabila; in plus, schimbarea nu implica nimic complicat (resetare computer, etc) - asa ca nu am de gand sa-i las pe astia de la reprezentanta sa ma jefuiasca.

Multumesc tuturor care mi-au dat PM - toshy, ALXege, Alex_Alfa, ILuzoriu... :wave:

Author:  Semtexx [ 25 Jul 2010, 22:02 ]
Post subject:  Re: Bateria dusa?!

O baterie Varta sau Bosch este maxim 500 de lei. Manopera... O schimbi singur in fata blocului. Daca ai un prieten cu un aparat de masura (tensiometru) verifica, inainte sa cumperi bateria, tensiunea de la borne. Tensiunea optima este de 13,8V. Daca este sub 12,8V inseamna ca ai probleme si la releul de incarcare de pe alternator. In acest caz, este recomandabil sa remediezi aceasta problema inainte sa schimbi bateria.

Author:  georgecristian [ 25 Jul 2010, 22:26 ]
Post subject:  Re: Bateria dusa?!

Baterie dusa , aproape sigur! Anul trecut am patit la fel, dupa 3 ani de utilizare baterie, si tot dupa un drum in afara Bucurestiului, in conditii de caldura infernala, regim aer conditionat, faruri aprinse tot drumul, etc. Am oprit la o benzinarie dupa Buzau si, gata! Mi-a adus cineva o baterie no name, am inlocuit, si la drum din nou. Bafta!

Author:  ionutp [ 25 Jul 2010, 22:48 ]
Post subject:  Re: Bateria dusa?!

O problema similara am avut. indiferent ca mergeam in oras sau in afara....la fel nu mai pornea din cand in cand. Am schimbat bateria si nimic. Poblema era cablurile de la baterie, nu erau cositorite bine, asta pe sub invelisul de protectie, pierdea curent "pe drum"...

Author:  Jaggguar [ 26 Jul 2010, 01:22 ]
Post subject:  Re: Bateria dusa?!

mai mult ca sigur bateria, am patit asta acum, vineri.
Daca vrei sa te asiguri, imprumuta o baterie similara, dar buna, si pune masina pe tester. Daca este alternatorul, va aparea eroare, daca este o dioda, va aparea incarcarea mai slaba (cel putin asta mi-au spus la service).
Despre partea cu garantia habar nu am, dar la astia in principiu cam tot ce se strica e consumabil :bash:

Author:  ALXege [ 26 Jul 2010, 09:54 ]
Post subject:  Re: Bateria dusa?!

Asa cum i-am spus si lui Catalin la telefon, JohnSSN a patit recent acelasi lucru. E drept ca el are masina de mai putin timp, insa a beneficiat de transport gratuit pe platforma pana la AI pe Bd. Timisoara, unde i-au schimbat in garantie bateria. Aditional, au verificat si alternator si cablurile de incarcare, nu-mi aduc aminte sa fi gasit probleme (sper sa intre el la un moment dat sa povesteasca mai in amanunt).
Pornirea cu cabluri este destul de dificila, masina are nevoie de curent mare de pornire, in general gasesti greu cabluri suficient de bune si o baterie pe masura din care sa iei curent. John, asa cum am previzionat, n-a reusit..

Author:  ionutp [ 26 Jul 2010, 12:10 ]
Post subject:  Re: Bateria dusa?!

eu m-am folosit de un peugeot 307, deci nu cred ca avea cine stie ce baterie pe masina...nici nu m-a interesat sa ma uit...si cablurile normale, d-astea luate din benzinarie...

Author:  Alex_Alfa [ 27 Jul 2010, 13:45 ]
Post subject:  Re: Bateria dusa?!

< 3 ani nu e cam devreme pentru o baterie sa isi dea duhul..? :?
Cata, ce ai mai rezolvat?

Author:  catastrat [ 27 Jul 2010, 23:10 ]
Post subject:  Re: Bateria dusa?!

Revin cu povestirea pataniei:

asa cum spuneam, luni dimineata a venit cunoscutul respectiv (care e si un mecanic priceput) cu o Dacia Duster sa imi dea curent.
Intre timp, am constatat ca bateria murise definitiv - adica nici macar nu mai puteam sa deschid masina de pe telecomanda. Am folosit cheia, dar desigur ca a pornit alarma (care bineinteles ca are baterie separata) si a tinut-o tot asa cat timp am umblat noi pe la masina. Acu' imaginati-va scena: o masina la care suna alarma in prostie, cu doi tipi cam dubiosi umbland pe la motor cu niste cabluri...:lol: Toti vecinii de prin jur se uitau la noi mai discret sau mai direct, si ma asteptam sa ni-i trimita pe aia de la 112 pe cap - totusi pana la urma am avut noroc... :wink:

Revenind la problema, am conectat cablurile de la bateria lui la a mea, nimic... am lasat-o asa vreo 10 min, doar-doar s-o incarca putin sa pot sa pornesc... Dupa 10 min, tot ce am obtinut a fost sa se aprinda bordul, dar nici pomeneala sa invarta motorul.
Asa ca ne-a devenit clar ca nu se poate fara baterie noua. Din fericire, am gasit o reprezentanta Bosch, de unde am luat o baterie Bosch StarPower S4 de 80 Ah - 580 RON.
Am pus bateria si... motorul a pornit instant, totul a revenit la normal! :thanks2:
Drept sa spun, am trecut prin ceva emotii - desi, dupa cum am vazut dimineata ca nici macar bordul nu se mai aprinde, mi-a devenit clar ca e de la baterie.

Acum mai ramane doar sa ma duc la un service autorizat Bosch sa-mi dea garantia si sa verifice ca instalatia electrica e ok - cu ocazia asta, o sa elimin posibilitatea (mica, dupa parerea mea) de a avea vreo scurgere reziduala de la vreun contact imperfect pe care ar putea sa mi-l fi lasat aia la service.

P.S. Acum imi dau seama ca motorul porneste mult mai prompt cu noua baterie - aproape instant atunci cand apas butonul. In ultima vreme, cu bateria veche timpul de pornire era ceva mai lung - adica trebuia sa tin o idee mai mult demarorul cuplat pana sa porneasca. Acum imi e evidenta diferenta, dar degradarea s-a produs in timp, asa ca nu stiu daca aveam cum sa-mi dau seama ca bateria e pe duca...

P.P.S. Multumesc inca o data tuturor care m-au ajutat cu sfaturi, telefoane, etc - e o adevarata comunitate aici! :clapping:

Author:  ancacluj [ 01 Feb 2012, 21:15 ]
Post subject:  Re: Bateria dusa?!

Buna seara
Am schimbat bateria pentru ca alfa mea 156 1.9jtd nu mai pornea deloc, nici cu curent de la alta masina. Bateria noua e de 70 Ah. Cei de unde am cumparat-o mi-au verificat-o si are tensiunea de incarcare 13.5V fara consumatori porniti. In sarcina nu stiu cat este. Ideea e ca m-au trimis la electrician sa schimb alternatorul. E ok tensiunea de incarcare sau nu?
Multumesc

Author:  alfa146 [ 01 Feb 2012, 22:17 ]
Post subject:  Re: Bateria dusa?!

ancacluj Quote:
Buna seara
Am schimbat bateria pentru ca alfa mea 156 1.9jtd nu mai pornea deloc, nici cu curent de la alta masina. Bateria noua e de 70 Ah. Cei de unde am cumparat-o mi-au verificat-o si are tensiunea de incarcare 13.5V fara consumatori porniti. In sarcina nu stiu cat este. Ideea e ca m-au trimis la electrician sa schimb alternatorul. E ok tensiunea de incarcare sau nu?
Multumesc
Quote:
Tensiunea optima este de 13,8V. Daca este sub 12,8V inseamna ca ai probleme si la releul de incarcare de pe alternator. In acest caz, este recomandabil sa remediezi aceasta problema inainte sa schimbi bateria.
:wave:

Author:  ancacluj [ 01 Feb 2012, 22:38 ]
Post subject:  Re: Bateria dusa?!

alfa146 Quote:
ancacluj Quote:
Buna seara
Am schimbat bateria pentru ca alfa mea 156 1.9jtd nu mai pornea deloc, nici cu curent de la alta masina. Bateria noua e de 70 Ah. Cei de unde am cumparat-o mi-au verificat-o si are tensiunea de incarcare 13.5V fara consumatori porniti. In sarcina nu stiu cat este. Ideea e ca m-au trimis la electrician sa schimb alternatorul. E ok tensiunea de incarcare sau nu?
Multumesc
Quote:
Tensiunea optima este de 13,8V. Daca este sub 12,8V inseamna ca ai probleme si la releul de incarcare de pe alternator. In acest caz, este recomandabil sa remediezi aceasta problema inainte sa schimbi bateria.
:wave:
Multumesc

Author:  ancacluj [ 02 Feb 2012, 11:33 ]
Post subject:  Re: Bateria dusa?!

madkat Quote:
NU
nu este ok
tensiunea optima de incarcare - cu consumatori porniti - faza scurta, ventilator habitaclu - este intre 14 si 14.4 V
Ok
azi va merge alfa mea la service
vedem ce ne spune
va scriu ce s-a intamplat

Author:  alfa146 [ 02 Feb 2012, 13:50 ]
Post subject:  Re: Bateria dusa?!

madkat Quote:
NU
nu este ok
tensiunea optima de incarcare - cu consumatori porniti - faza scurta, ventilator habitaclu - este intre 14 si 14.4 V
Quote:
Tensiunea optima este de 13,8V. Daca este sub 12,8V inseamna ca ai probleme si la releul de incarcare de pe alternator. In acest caz, este recomandabil sa remediezi aceasta problema inainte sa schimbi bateria.
cred ca "semtexx" se referea la tensiunea de incarcare fara consumatori porniti :scratch:

Author:  georgecristian [ 02 Feb 2012, 18:56 ]
Post subject:  Re: Bateria dusa?!

madkat Quote:
la mai multe alfe am gasit cablurile bateriei slabite sau corodate - pe iesirea alternatorului era tensiunea corecta - si pe baterie chiar si cu 1V mai putin
pune-i intai sa verifice cablajele (inclusiv masa) inainte de a umbla la alternator
Very good point!

Author:  costy79 [ 17 Feb 2012, 22:51 ]
Post subject:  Re: Bateria dusa?!

buna seara tuturor ca sa nu mai deschid alt topic, am si eu o problema; in seara asta am pornit masina si cum fac de obicei o las 1 - 2 minute inainte sa plec doar ca de data asta a inceput sa se tureze singura aproximativ 1500rpm, la inceput am crezut ca se regenereaza filtrul dar dupa un timp mi-a aparut semnul de la baterie pe monitrul masinii. am lasat-o sa mearga un pic dupa care am oprit-o. la a doua pornire a plecat mai greu in monitor aparandu-mi mesajul cu filtrul antipoluare murdar, am lasat-o sa mearga si dupa un timp s-a aprins din nou semnul rosu de la baterie. intrebarea mea este daca cumva alternatorul nu mai incarca sau poate sa fie de vina si bateria? multumesc

Author:  niladam2002 [ 05 Jun 2015, 11:10 ]
Post subject:  Re: Bateria dusa?!

Salut! Incerc sa gasesc si eu rezolvare de ceva timp la urmatoarea problema: mi s-au aprins martorii pt ABS/VDC de ceva timp si recent si cel pt Airbag. Pe tester imi spune ca ar fi o eroare la roata fata stanga C1205. Bun! Tensiune baterie 12,6 V cu motorul oprit. Pornesc motorul, la relanti fara consumatori 14,01 V iar cu faza scurta, aer pornit, dezaburire luneta activata 13,6v - 13,8 V. Posibil sa fie defect releul de incarcare al alternatorului ? Va multumesc!

Author:  Kicsi_147 [ 05 Jun 2015, 18:59 ]
Post subject:  Re: Bateria dusa?!

Si de ce nu vrei sa verifici prima data senzorul de la roata daca de acolo ai eroarea, poate e intr-adevar de acolo buba. La fel si cel de airbag.

Page 1 of 1 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/