Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Anti-radar https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=1427 |
Page 1 of 4 |
Author: | Allex [ 10 Dec 2006, 03:42 ] |
Post subject: | Anti-radar |
Nush cum de nu s-a discutat in detaliu de acest subiect pana acum... Ce detector-radare aveti (nu din ala care bruiaza) si ce recomandati? Eu am gasit un Bel Vector 945 care l-am si testat si am inteles ca e ff bun, l-am gasit la vreo 600 ron, ce parere aveti si ce alternative viabile oferiti? |
Author: | wolff [ 09 Jan 2007, 00:45 ] |
Post subject: | Anti-radar |
Alea care bruiaza se cheama jamere si sunt nitelus ilegale. Adica , daca te toarna garda si te toarna, faci o tzara de puscarie. Da nu mult, vreo 3-4 ani . Cel mai tare detector de radar cu 5 directii de detectie e Valentine One si costa cam 400 de parai. Pe o scala de la 1 la 100 asta a luat 90 si ceva. Urmatorul a luat vreo 70. Ce mai e atre rau aparatul. Cautati pe google si il veti gasi. |
Author: | Tupac [ 09 Jan 2007, 00:59 ] |
Post subject: | |
De 400 parai imi iau un Whistler si mai platesc si 2-3 ani niste amenzi de viteza la eventualele rateuri date |
Author: | wolff [ 09 Jan 2007, 01:04 ] |
Post subject: | Anti-radar |
Raspuns predictibil. Nici macar nu ai cautat siteul sa vezi despre ce e vb. Singurul loc unde nu te ajuta acest detector de radar e Dn 1 si asta deoarece nu iti poate face masina sa :sara: peste radarele ingropate in asfalt. In rest e imbatabil. Crezi ce vrei si ia-ti ce crezi tu ca e mai bun pt tine dar sa vezi ce bine ti-o fi cand , dupa ce ai stat 3 luni pe bara si ai dat diferenta de lovele la taxi, te przinti la ghiseu la militie sa raspunzi la 13 intrebari |
Author: | Mr.D [ 09 Jan 2007, 01:09 ] |
Post subject: | |
Cobra ESD 7000 - l-am luat imediat dupa ce mi-a fost saltat permisul pentru viteza. Am optat pentru acest model din mai multe motive: -e Cobra ...o firma care cica s-ar ocupa cu predilectie de asa ceva. -e ieftin (am dat 200 ron pe el - la Cora e 300 ron) -are indicativul ESD ca si nr. de la masina ) E bunut ... mi-a semnalizat pana acum radarele ...in schimb nu face o filtrare excelenta pentru semnalele false. |
Author: | Tupac [ 09 Jan 2007, 11:50 ] |
Post subject: | |
wolff, era o gluma Eu prefer oricum sa nu iau nimic si sa merg cu atentie, oricum nu alerg in afara mai mult de 120-130Km/h in general...Plus ca merg rar in afara, deci personal chiar nu as avea ce face cu o scula de 400$, si nici cu una de 100$ aproape...asa ca...din partea mea mi-e indiferent.. |
Author: | dcmilitaru [ 09 Jan 2007, 23:04 ] |
Post subject: | |
Am o Cobra, nu mai stiu ce model, si in cazul meu face toti banii... Il am de vreo 2-3 ani si n-am luat decat 2 radare cu el pus (ca am mai luat si cu el in torpedo cand credeam ca-i in geam ) |
Author: | occ [ 10 Jan 2007, 14:22 ] |
Post subject: | |
mi-am luat si eu un whistler de curand..pentru ca nu merg numai pe DN1...si e foarte bun..in oras e mai mult decat util, a sesizat de la mare distanta radarele astora chiar daca nu eram pe strada respectiva...iar in Fundulea unde am avut o anumita treaba sa ma duc acolo l-a simtit cu vreo 2 km inainte...si sasteau pandaci ..ascunsi! |
Author: | alexmirica [ 11 Jan 2007, 00:18 ] |
Post subject: | |
La d-astea ieftine Whistler mi se pare printre cele mai bune. Am un whistler veeeechi de prin 99 si m-a salvat de N amenzi de viteza... si de-atunci nu am mai luat decat vro 3 doar pentru ca nu il aveam activat. |
Author: | wolff [ 16 Jan 2007, 09:47 ] |
Post subject: | Anti-radar |
Va pun aici un mic articol despre radare aparut in presa de azi. Asa cum am mai vb cu 2-3 amici , radarul nu e bun in anumite conditii. De fapt el nu e bun niciodata Aparatul radar, "arma secreta" a Politiei Rutiere, a devenit de mult timp instrumentul care aduce la buget sume consistente. Amenzile curg garla, in conditiile in care depasirea cu doar 10 km/h a vitezei legale se sanctioneaza, conform prevederilor noului Cod Rutier, cu doua puncte de penalizare si amenda. Dar, inainte de a semna procesul verbal, soferii trebuie sa stie ca functionarea aparatelor radar se face doar in anumite conditii si numai cu respectarea unor norme stabilite de catre Biroul Roman de Metrologie Legala (BRML). Astfel, asa cum se specifica in Norma din 23.11.2005 publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1102 bis din 07.12.2005, masuratorile efectuate cu ajutorul aparatelor radar nu pot constitui probe daca au fost facute in conditii de ceata, ploaie, ninsoare sau furtuna. De asemenea, daca a fost folosit pentru inregistrare un aparat radar stationar montat pe un autoturism in miscare sau daca in raza aparatului se deplaseaza simultan mai multe autovechicule, masuratorile nu pot constitui probe. in norma de metrologie legala se mai arata ca aparatul radar poate fi pus in functiune doar de personal calificat si trebuie sa fie insotit de un ceritificat care sa ateste omologarea de catre BRML. In alta ordine de idei, aparatele radar sunt mijloace de masurare care, pe baza aplicarii efectului Doppler in domeniul microundelor, masoara si afiseaza viteza de deplasare a autoturismelor. Astfel, pentru efectuarea calcului se foloseste formula f (i) cos alfa, formula pe care nu ne indoim ca politistii de la "rutiera" o stapanesc la perfectie. Trebuie mentionat faptul ca radarele, fie ele mobile sau stationare, au erori maxime tolerate, iar in cazul celor mobile este necesara montarea unui circuit capabil sa realizeze diferentierea dintre viteza proprie si cea de de deplasare a autovehicului vizat. De asemenea, aparatele radar trebuie sa fie prevazute cu o eticheta pe care trebuie trecut producatorul, tipul si seria de fabricatie. Aparatele pot fi utilizate legal doar daca au fost verificate metrologic, au fost marcate si sigilate si sunt insotite de buletine de verificare. Mai mult, din echipajul de politie trebuie sa faca parte un operator autorizat. Atentie - aceste informatii sunt publice si le puteti solicita agentilor de politie! Orice neregula descoperita in actele care insotesc aparatele radar poate fi folosita pentru contestarea amenzii. Aplicarea prevederilor noului Cod Rutier a lasat deja fara permis cateva sute de soferi si a scos din buzunarele altor cateva mii de conducatori auto sume consistente de bani. Pe langa plata efectiva a amenzilor, soferii s-au ales si cu puncte de penalizare, care prin cumulare pot conduce la suspendarea permisului auto. Cum cele mai multe amenzi se aplica soferilor care depasesc viteza legala, noul Cod Rutier lasa libertatea politistilor sa penalizeze aproape tot ce "misca" pe drumurile publice. Doar ca, pe langa stabilirea criteriilor de acordare a unui avertisment, in actul legislativ sunt prevazute noi norme care trebuie respectate. Astfel, in cazul de fata, depasirea vitezei maxime admise pe un anumit sector de drum pentru categoria din care face parte autovehicolul trebuie constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate metrologic. Doar radare omologate Biroul Roman de Metrologie Legala (BRML) este institutia care trebuie sa verifice si sa omologheze aparatele pentru masurarea vitezei de circulatie a autovehiculelor, denumite in limbaj de specialitate cinomometre si cunoscute publicului sub denumirea de radar. Autoritatea BRML privind competentele pentru verificarea si omologarea aparatelor radar folosite de Politia Rutiera este stabilita de Norma din 23.11.2005 publicata in "Monitorul Oficia", Partea I nr1102bis din 07.12.2005. Astfel, asa cum se arata la articolul 1.1 din Norma in baza careia BRML are atributii de omologare si verificare, institutia va stabili criteriile pe care trebuie sa le indeplineasca "atat cinomometrele care functioneaza in regim stationar, cat si la cinomometrele care functioneaza atat in regim stationar, cat si in regim de deplasare a autovehicului pe care sunt amplasate". Ce trebuie sa stim Politie Rutiera are in dotare radare mobile si radare fixe. in cazul radarelor mobile, autoturismul pe care este amplasat trebuie sa fie echipat cu un dispozitiv specializat, care sa poata masura viteza proprie de deplasare. Radarele fixe trebuie amplasate astfel incat sa se evite pozitionarea lor in aproprierea surselor puternice de radiatii electromagnetice ( emitatoare radio sau de televiziune, linii electrice de inalte tensiune, etc). Fiecare aparat radar trebuie sa fie prevazut, conform articolului 3.2.3. din Norma de metrologie, cu o eticheta care sa contina cel putin urmatoarele inscriptionari: "tipul, seria si anul de fabricatie a blocului respectiv", "denumirea firmei producatoare", "tipul si seria de fabricatie a blocurilor cu care functioneaza". Conform articolului 3.5.1, inregistrarile efectuate de aparatul radar trebuie sa contina urmatoarele date: "data si ora la care a fost efectuata masurarea, valoarea vitezei masurate, sensul de deplasare a autovehicului, faptul ca a fost efectuata autotestarea, imaginea din care sa poate fi pus in evidenta numarul de inmatriculare al acestuia". Toate acestea sunt informatii publice si pot fi cerute organelor de politie care au constat presupusa incalcare a legii. Mitul politistilor "smecheri" De la aparitia detectoarelor de radar, circula printre soferi povestea conform careia politistii care "stau la panda" tin aparatul radar inchis si il pun in functiune doar atunci cand soferul unui autoturism echipat cu detector radar nu ar mai avea ce sa faca cu acest echipament din cauza distantei prea mici la care ar fi avertizat. Ei bine, conform articolului 3.2.6 din cadrul Normei de metrologie, "cinemometrul trebuie sa fie prevazut cu o functie de autotestare, care sa poata pune in evidenta orice defect sau dereglare". "Aceasta functie trebuie sa fie activata automat la fiecare punere in functiune a cinemomentrului, avand si posibilitatea de a fi activata manual (...)". in cazul descris mai sus, o astfel de actiune devine imposibil de realizat, sistemul constructiv nepermitand pornirea instantanee a aparatului radar. . |
Author: | alexmirica [ 16 Jan 2007, 10:18 ] |
Post subject: | |
Super tare! Deci daca ploo sau e ceata pot sa am si 200km/h ca nu au ce sa imi faca! |
Author: | gabrieldima [ 16 Jan 2007, 10:47 ] |
Post subject: | |
sincer ma indoiesc de faptul ca daca vom cere socoteala ajentului, se va conforma si ne va prezenta el mai multe acte decat trebuie sa i aratam noi |
Author: | Tupac [ 16 Jan 2007, 10:52 ] |
Post subject: | |
wolff tata...ce sa zic.... - esti mana cereasca... Pai frate....nici un echipaj de Politie nu cred ca respecta tot ce scrie acolo , deci...pot sa uit de detectorul de radar si sa merg cu cat vreau ca oricum am sansa mari sa ii prind la colt cu ceva |
Author: | ALXege [ 16 Jan 2007, 12:49 ] |
Post subject: | |
gabrieldima Quote: sincer ma indoiesc de faptul ca daca vom cere socoteala ajentului, se va conforma si ne va prezenta el mai multe acte decat trebuie sa i aratam noi
Daca este obligat prin lege sa prezinte toate aceste documente la solicitare nu are incotro. Ai grija insa sa porti centura cand ii ceri toate cele de mai sus, sa ai trusa medicala autorizata rar, triunghi reflectorizant, jantele trecute in talon, seria motorului trecuta in carte and the list goes on
|
Author: | gabrieldima [ 16 Jan 2007, 13:10 ] |
Post subject: | |
ar fi culmea sa mi ceara cartea de identitate,nici macar nu sunt obligat sa o car dupa mine |
Author: | dcmilitaru [ 16 Jan 2007, 13:25 ] |
Post subject: | |
Mie mi-a zis unu odata:"Pai de ce n-aveti si cartea la dvs?" |
Author: | Silviu [ 16 Jan 2007, 14:21 ] |
Post subject: | |
dcmilitaru Quote: Mie mi-a zis unu odata:"Pai de ce n-aveti si cartea la dvs?"
pai si nu i-ai raspuns ca este la tziplat
|
Author: | occ [ 16 Jan 2007, 15:04 ] |
Post subject: | |
ce-i aia "tzipla"?:)))))) |
Author: | xti [ 16 Jan 2007, 15:51 ] |
Post subject: | |
Intreaba-l pe wolff... |
Author: | Mr.D [ 04 Feb 2007, 11:59 ] |
Post subject: | |
e clar ....inseamna ca eu am cazut de arici la faza cu permisul suspendat....caci pe mine m-au luat din mers ...si cred ca era aparat radar stationar .... Oricum ... ce ar fi daca m`as interesa de situatie si eventual sa le trantesc un proces ? Nu de alta...dar 140-160 cum ziceau ei ca am avut pe tronsonul respectiv am zis de atunci ca nu am avut...insa m`am gandit ca nu mi`am dat eu seama. In alta ordine de idei...acum ca mi`am recuperat permisul, mai au ce sa`mi faca daca le declar razboi ? PS: vreau sa`mi mai iau un detector radar ....ceva mai bun...stie cineva un magazin ceva de unde ar fi convenabil sa`mi achizitionez ? |
Author: | Tupac [ 04 Feb 2007, 12:16 ] |
Post subject: | |
Mr.D Quote: In alta ordine de idei...acum ca mi`am recuperat permisul, mai au ce sa`mi faca daca le declar razboi ?
Nu, dar la fel nici nu mai ai ce sa castigi
|
Author: | nisulescu [ 13 May 2008, 07:13 ] |
Post subject: | |
cititi mai jos cateva lucruri interesante...unele s'au mai zis...dar nu strica sa recapitulam... poate ne ajuta... NORMA DE METROLOGIE LEGALÄ‚ NML 021 – 05 “Aparate pentru măsurarea vitezei de circulaÅ£ie a autovehiculelor (cinemometre-radare)” -publicată în Monitorul Oficial nr. 1102bis din 07.12.2005- 1 Domeniu de aplicare 1.1 Prezenta normă de metrologie legală stabileÅŸte cerinÅ£ele metrologice ÅŸi tehnice pe care trebuie să le îndeplinească cinemometrele care funcÅ£ionează pe principiul efectului Doppler în domeniul microundelor (cinemometre radar), utilizate de poliÅ£ia rutieră la măsurarea vitezei de circulaÅ£ie a autovehiculelor pe drumurile publice. Prezenta normă de metrologie legală se referă atât la cinemometrele radar care funcÅ£ionează numai în regim staÅ£ionar, cât ÅŸi la cinemometrele radar care funcÅ£ionează ÅŸi în regim staÅ£ionar ÅŸi în regim de deplasare a autovehiculului pe care sunt instalate (autovehicul de patrulare). 1.2 Pentru a putea fi introduse pe piaţă, puse în funcÅ£iune sau utilizate în măsurările de interes public, cinemometrele radar prevăzute la punctul 1.1 trebuie să îndeplinească atât cerinÅ£ele metrologice ÅŸi tehnice prevăzute în prezenta normă, cât ÅŸi cerinÅ£ele aplicabile din norma de metrologie legală NML 001-05 “CerinÅ£e metrologice ÅŸi tehnice comune mijloacelor de măsurare supuse controlului metrologic legal”. […] 3.2.3 Cinemometrul, sau fiecare bloc funcÅ£ional în carcasă proprie, trebuie să fie prevăzut cu o etichetă care să conÅ£ină cel puÅ£in următoarele inscripÅ£ionări: - tipul, seria ÅŸi anul de fabricaÅ£ie a blocului respectiv; - denumirea (sau marca comercială) firmei producătoare; - tipul ÅŸi seria de fabricaÅ£ie a blocurilor cu care funcÅ£ionează, în cazul în care acestea nu sunt interschimbabile; - marca metrologică de model (în conformitate cu specificaÅ£iile din certificatul de aprobare de model), dacă aceasta nu este inscripÅ£ionată în alt loc. Aceste inscripÅ£ionări trebuie să fie marcate lizibil ÅŸi astfel încât să nu poată fi ÅŸterse. […] 3.2.6 Cinemometrul trebuie să fie prevăzut cu o funcÅ£ie de autotestare, care să poată pune în evidenţă orice defect sau dereglare funcÅ£ională, ce pot avea influenţă asupra exactităţii de măsurare. Această funcÅ£ie trebuie să fie activată automat la fiecare punere în funcÅ£iune a cinemometrului, având ÅŸi posibilitatea de a fi activată manual de către operator, ori de câte ori se consideră necesar. ÃŽn cazul depistării unor defecte sau dereglări funcÅ£ionale, acestea vor fi semnalate iar funcÅ£ionarea cinemometrului va fi blocată. 3.3.3 […] Discriminatorul de direcÅ£ie împreună cu alte mijloace suplimentare (cu care este dotat, prin construcÅ£ie, cinemometrul) trebuie să asigure identificarea sigură a autovehiculului a cărui viteză este măsurată ÅŸi în cazul în care acesta nu se află singur în raza de măsurare a cinemometrului. Dacă acest lucru nu este posibil, cinemometrul trebuie să anuleze rezultatul măsurării în cazul în care două sau mai multe autovehicule cu viteze diferite traversează simultan fasciculul de radiaÅ£ie. […] 3.5 CerinÅ£e tehnice funcÅ£ionale specifice blocului înregistrator 3.5.1 ÃŽnregistrările efectuate trebuie să cuprindă cel puÅ£in următoarele: - data ÅŸi ora la care a fost efectuată măsurarea; - valoarea vitezei măsurate; - sensul de deplasare a autovehiculului; - faptul că a fost efectuată autotestarea (conform. 3.2.6); - imaginea autovehiculului, din care să poată fi pus în evidenţă numărul de înmatriculare al acestuia. 3.5.2 Atât în cazul utilizării unui aparat de fotografiat, cât ÅŸi a unei camere de luat vederi, trebuie să fie asigurată corespondenÅ£a dintre direcÅ£ia de propagare a fasciculului de radiaÅ£ie emis de antenă ÅŸi axa optică a aparatului de fotografiat (sau a camerei de luat vederi). Aceasta poate fi realizată printr-un sistem mecanic (permiţând numai rotirea simultană a celor două elemente) sau, dacă acest lucru nu este posibil, prin respectarea strictă a operaÅ£iunilor de aliniere descrise în manualul de utilizare. 3.5.3 Dacă cinemometrul este destinat ÅŸi pentru funcÅ£ionarea pe timp de noapte, blocul de înregistrare trebuie să fie dotat cu un sistem de iluminare de tip "blitz" (în cazul utilizării aparatelor de fotografiat) sau cu un reflector în infraroÅŸu, dacă este utilizată o cameră de vederi sensibilă ÅŸi în acest spectru. Aceste sisteme de iluminare trebuie să asigure efectuarea unor înregistrări clare, cu respectarea cerinÅ£elor specificate la pct. 3.5.1. 3.6 CerinÅ£e tehnice funcÅ£ionale specifice blocului de prelucrare ÅŸi afiÅŸare 3.6.1 Blocul de prelucrare ÅŸi afiÅŸare trebuie să afiÅŸeze valorile măsurate ale vitezelor auto-vehiculelor aflate în trafic, precum ÅŸi viteza proprie de deplasare a autovehiculului de patrulare (în cazul utilizării acestuia în regim de deplasare). Reciclarea măsurării poate fi efectuată manual sau automat. ÃŽn cazul reciclării manuale a măsurării, valoarea afiÅŸată a vitezei măsurate trebuie să se păstreze până la următoarea declanÅŸare manuală a măsurării. […] 3.8 Alte cerinÅ£e 3.8.1 FuncÅ£ionarea corectă a cinemometrelor instalate pe autovehicule, trebuie să nu fie afectată de funcÅ£ionarea altor aparate aflate la bordul acestora ÅŸi de condiÅ£iile existente în mod normal pe autovehicul. 3.8.2 Amplasarea cinemometrelor care funcÅ£ionează în regim staÅ£ionar trebuie făcută astfel încât să se evite poziÅ£ionarea lor în apropierea surselor puternice de radiaÅ£ii electromagnetice (emiţătoare de radio sau televiziune, linii electrice de înaltă tensiune, etc.). 4 CerinÅ£e privind utilizarea cinemometrelor 4.1 Cinemometrele trebuie întreÅ£inute, transportate, instalate ÅŸi utilizate în strictă conformitate cu prevederile manualului de utilizare aprobat. Operatorii au obligaÅ£ia de a se asigura în legătură cu corecta instalare ÅŸi funcÅ£ionare a cinemometrelor ÅŸi de a nu le utiliza dacă există dubii în ceea ce priveÅŸte corectitudinea efectuării măsurărilor. 4.2 Măsurările ÅŸi înregistrările care constituie probe pentru aplicarea prevederilor legislaÅ£iei rutiere în vigoare, trebuie să fie efectuate numai de către operatori calificaÅ£i. Instruirea operatorilor se va efectua în conformitate cu reglementările specifice în vigoare, elaborate de instituÅ£ia abilitată să deÅ£ină ÅŸi să utilizeze cinemometrele. 4.3 Cinemometrele vor putea fi utilizate legal numai dacă au fost verificate metrologic, au fost marcate ÅŸi sigilate în conformitate cu prevederile prezentei norme ÅŸi sunt însoÅ£ite de buletine de verificare metrologică în termen de valabilitate. 4.4 Măsurările efectuate cu ajutorul cinemometrelor nu pot constitui probe pentru aplicarea legislaÅ£iei rutiere dacă nu sunt respectate cerinÅ£ele 4.1...4.3 din prezenta normă, precum ÅŸi în următoarele cazuri: - dacă măsurările au fost efectuate în condiÅ£ii de ceaţă, ploaie, ninsoare sau furtună; - dacă cinemometrul este destinat numai utilizării în regim staÅ£ionar, iar măsurările au fost efectuate cu cinemometrul în miÅŸcare; - dacă, în momentul măsurării, în raza de măsurare a aparatului se deplasează simultan mai multe autovehicule, iar autovehiculul vizat nu poate fi pus clar în evidenţă. ORDONANÅ¢A 2/2001 privind regimul juridic al contravenÅ£iilor CAPITOLUL II: Constatarea contraventiei Art. 15 (1) Contraventia se constata printr-un proces-verbal incheiat de persoanele anume prevazute in actul normativ care stabileste si sanctioneaza contraventia, denumite in mod generic agenti constatatori. (2) Pot fi agenti constatatori: primarii, ofiterii si subofiterii din cadrul Ministerului de Interne, special abilitati, persoanele imputernicite in acest scop de ministri si de alti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale, de prefecti, presedinti ai consiliilor judetene, primari, de primarul general al municipiului Bucuresti, precum si de alte persoane prevazute in legi speciale. (3) Ofiterii si subofiterii din cadrul Ministerului de Interne constata contraventii privind: apararea ordinii publice; circulatia pe drumurile publice; regulile generale de comert; vanzarea, circulatia si transportul produselor alimentare si nealimentare, tigarilor si bauturilor alcoolice; alte domenii de activitate stabilite prin lege sau prin hotarare a Guvernului. Art. 16 (1) Procesul-verbal de constatare a contraventiei va cuprinde in mod obligatoriu: data si locul unde este incheiat; numele, prenumele, calitatea si institutia din care face parte agentul constatator; datele personale din actul de identitate, inclusiv codul numeric personal, ocupatia si locul de munca ale contravenientului; descrierea faptei contraventionale cu indicarea datei, orei si locului in care a fost savarsita, precum si aratarea tuturor imprejurarilor ce pot servi la aprecierea gravitatii faptei si la evaluarea eventualelor pagube pricinuite; indicarea actului normativ prin care se stabileste si se sanctioneaza contraventia; indicarea societatii de asigurari, in situatia in care fapta a avut ca urmare producerea unui accident de circulatie; posibilitatea achitarii in termen de 48 de ore a jumatate din minimul amenzii prevazute de actul normativ, daca acesta prevede o asemenea posibilitate; termenul de exercitare a caii de atac si organul la care se depune plangerea. (6) In situatia in care contravenientul este persoana juridica in procesul-verbal se vor face mentiuni cu privire la denumirea, sediul, numarul de inmatriculare in registrul comertului si codul fiscal ale acesteia, precum si datele de identificare a persoanei care o reprezinta. (7) In momentul incheierii procesului-verbal agentul constatator este obligat sa aduca la cunostinta contravenientului dreptul de a face obiectiuni cu privire la continutul actului de constatare. Obiectiunile sunt consemnate distinct in procesul-verbal la rubrica "Alte mentiuni", sub sanctiunea nulitatii procesului-verbal. Art. 17 Lipsa mentiunilor privind numele, prenumele si calitatea agentului constatator, numele si prenumele contravenientului, iar in cazul persoanei juridice lipsa denumirii si a sediului acesteia, a faptei savarsite si a datei comiterii acesteia sau a semnaturii agentului constatator atrage nulitatea procesului-verbal. Nulitatea se constata si din oficiu. Art. 18 Contravenientul este obligat sa prezinte agentului constatator, la cerere, actul de identitate ori documentele in baza carora se fac mentiunile prevazute la art. 16 alin. (3). In caz de refuz, pentru legitimarea contravenientului agentul constatator poate apela la ofiteri si subofiteri de politie, jandarmi sau gardieni publici. Art. 19 (1) Procesul-verbal se semneaza pe fiecare pagina de agentul constatator si de contravenient. In cazul in care contravenientul nu se afla de fata, refuza sau nu poate sa semneze, agentul constatator va face mentiune despre aceste imprejurari, care trebuie sa fie confirmate de cel putin un martor. In acest caz procesul-verbal va cuprinde si datele personale din actul de identitate al martorului si semnatura acestuia. (2) Nu poate avea calitatea de martor un alt agent constatator. (3) In lipsa unui martor agentul constatator va preciza motivele care au condus la incheierea procesului-verbal in acest mod. Art. 20 (1) Daca o persoana savarseste mai multe contraventii constatate in acelasi timp de acelasi agent constatator, se incheie un singur proces-verbal. CAPITOLUL III: Aplicarea sanctiunilor contraventionale Art. 21 (1) […] Agentul constatator, prin procesul-verbal de constatare, aplica si sanctiunea. (deci procesul-verbal nu poate fi încheiat decât de agentul de poliÅ£ie care a constatat contravenÅ£ia ÅŸi nu de alt coleg de-al său). PS. Mai urmeaza... |
Author: | nisulescu [ 13 May 2008, 07:15 ] |
Post subject: | |
aici avem un model de contestatie si cateva sfaturi utile... INSTRUCÅ¢IUNI PENTRU ÃŽNTOCMIREA CONTESTAÅ¢IILOR C O N T E S T A Å¢ I E Subsemnatul ….., domiciliat în ….., str. ….. nr. …, sc. …, ap. …, jud. ….., fiul lui ….. ÅŸi ….., născut la ….. în ….., posesor al BI/CV seria … nr. … eliberat de PoliÅ£ia … la data de ….., contest prin prezenta procesul-verbal seria … nr. ….. din data de ….. întocmit de agent …….. ÃŽn fapt. ÃŽn timp ce conduceam autoturismul marca ….. cu nr. de înmatriculare ….. în localitatea ….., am fost oprit pentru control de către un echipaj de poliÅ£ie care mi-a comunicat că am depăşit viteza legală prin localitate având …km/h. Declar că nu am depăşit viteza legală, iar acuzaÅ£ia agentului de poliÅ£ie este nefondată. ÃŽn drept. Solicit prezentarea probelor (fotografie, înregistrări, etc), precum ÅŸi a următoarelor documente prevăzute de Normele metrologice legale pentru funcÅ£ionarea cinemometrelor (radarelor) publicate în Monitorul Oficial nr. 1102bis din 07.12.2005: certificatul de omologare a aparatului radar, buletinul de verificare metrologică a aparatului radar în termen de valabilitate ÅŸi autorizaÅ£ia de operator radar pentru agentul …………. Probele care îmi susÅ£in nevinovăţia le voi prezenta în instanţă. Anexez la prezenta copii după procesul-verbal, BI/CV ÅŸi permisul de conducere. Cu stimă, 11 noiembrie 2003 numele în clar ÅŸi semnătura, 1. ContestaÅ£ia, împreună cu copii după procesul-verbal, BI/CV ÅŸi permisul de conducere, o depuneÅ£i la Inspectoratul JudeÅ£ean de PoliÅ£ie a judeÅ£ului în care vi s-a încheiat procesul-verbal trimisă prin poÅŸtă, recomandat cu confirmare de primire (cine nu ÅŸtie ce înseamnă acest lucru să solicite informaÅ£ii la poÅŸtă la trimiterea contestaÅ£iei) în termen de maxim 15 zile de la întocmirea procesului-verbal (este bine cât mai repede). IPJ va trimite contestaÅ£ia dvs. la Judecătorie ÅŸi trebuie să vă dea răspunsul că a făcut acest lucru în maxim 30 de zile de la primirea contestaÅ£iei. După aceasta veÅ£i primi citaÅ£ie din partea Judecătoriei unde vi se va preciza data ÅŸi ora când trebuie să vă prezentaÅ£i. 2. Prin contestaÅ£ie nu depuneÅ£i probe ÅŸi nu faceÅ£i comentarii la încălcările legii făcute de poliÅ£iÅŸti la încheierea procesului-verbal. Nu trebuie să aibă timp să-ÅŸi acopere matrapazlâcurile. Acestea le prezentaÅ£i doar instanÅ£ei care va decide. 3. ÃŽn instanţă, dacă probele depuse de PoliÅ£ie sunt contrare prevederilor Normelor metrologice pentru funcÅ£ionarea radarelor, OrdonanÅ£ei 2/2001 privind regimul juridic al contravenÅ£iilor sau altor acte normative, solicitaÅ£i anularea procesului-verbal, anularea punctelor ÅŸi exonerarea de la plata amenzii, precum ÅŸi obligarea agentului constatator care va încheiat procesul-verbal la plata cheltuielilor de judecată. PăstraÅ£i toate chitanÅ£ele pentru cheltuielile făcute pentru deplasarea la Judecătorie ÅŸi retur, precum ÅŸi pentru orice alte cheltuieli făcute pentru această acÅ£iune pentru că, în baza lor puteÅ£i cere cheltuielile de judecată. Dacă acuzaÅ£ia adusă nu a putut fi probată de poliÅ£ie ÅŸi dvs. aÅ£i avut de suferit de pe urma acestei acuzaÅ£ii (de exemplu: ridicarea permisului a dus la desfacerea contractului de muncă sau concediu fără plată pe perioada suspendării permisului) puteÅ£i cere ÅŸi daune morale sau materiale. 4. ContestaÅ£ia duce la suspendarea tuturor măsurilor luate de către PoliÅ£ie până la obÅ£inerea unei hotărâri judecătoreÅŸti definitive ÅŸi irevocabile. Din momentul în care aÅ£i depus contestaÅ£ia, nu mai trebuie plătită amenda decât dacă pierdeÅ£i procesul, iar dacă vi s-a ridicat permisul, PoliÅ£ia din localitatea dvs. TREBUIE să vă prelungească dovada cu câte 30 de zile până la obÅ£inerea hotărârii judecătoreÅŸti definitive ÅŸi irevocabile. PS. O sa urmeze partea cea mai interesanta... |
Author: | nisulescu [ 13 May 2008, 07:17 ] |
Post subject: | |
aici aveti de invatat ghidusiile... INSTRUCÅ¢IUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR 1. ÃŽn momentul în care poliÅ£istul vă opreÅŸte pentru depăşirea vitezei, la cererea dvs., el TREBUIE să aibă asupra lui ÅŸi să vă prezinte: certificatul de omologare a aparatului radar de către Biroul Român de Metrologie Legală, buletinul de verificare metrologică în termen de valabilitate respectiv 12 luni de la data efectuării verificării ÅŸi autorizaÅ£ia de operator radar pentru cel care vă încheie procesul-verbal. Lipsa oricăruia din aceste documente trebuie prevăzută de dvs. la rubrica „alte menÅ£iuni” ÅŸi este caz de nulitate absolută a procesului-verbal. 2. PoliÅ£iÅŸtii nu au voie să meargă cu radarul mobil oprit ÅŸi să-l pornească atunci când dvs. sunteÅ£i foarte aproape de el. Aparatul radar, conform normelor metrologice, are o funcÅ£ie de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului. Cât timp în partea stângă jos a fotografiei apare litera „T” aparatul radar nu ÅŸi-a terminat autotestarea ÅŸi conform normelor măsurătorile nu pot reprezenta probe pentru aplicarea legislaÅ£iei rutiere (mai apare ÅŸi o dungă albă care este exact peste ultima cifră din viteza prevăzută pe mijlocul fotografiei). De asemenea, tot conform normelor metrologice, poliÅ£iÅŸtii nu au voie să folosească aparatul radar scos de pe suport deoarece nu se respectă unghiul de incidenţă ÅŸi nici nu au voie sa folosească un paravan pe care să-l ridice la apropierea autovehiculului. 3. Aparatul radar de tip staÅ£ionar nu poate fi amplasat în apropierea unei surse puternice de radiaÅ£ii electromagnetice, adică un stâlp de radio, televiziune, telefonie mobilă sau, cel mai des, o instalaÅ£ie electrică de înaltă tensiune. Normele pentru proiectarea ÅŸi amplasarea unei locuinÅ£e prevăd pentru evitarea poluării electromagnetice amplasarea locuinÅ£ei la cel puÅ£in 200m de o reÅ£ea electrică de înaltă tensiune. Deci, aparatul radar trebuie să fie cel puÅ£in la 200m de instalaÅ£ia electrică de înaltă tensiune, în afara câmpului electromagnetic. Aparatul radar staÅ£ionar are lungimea fasciculului de 400-500m. Dacă acest fascicul este îndreptat spre instalaÅ£ia electrică de înaltă tensiune în timpul măsurării ceea ce se poate determina foarte uÅŸor din fotografie, atunci distanÅ£a la care trebuie să fie amplasat aparatul radar staÅ£ionar creÅŸte până la 400-500m funcÅ£ie de unghi. 4. Dacă în fotografiile depuse în instanţă drept probe de către PoliÅ£ie apar mai multe autovehicule simultan, verificaÅ£i în toate fotografiile distanÅ£a dintre dvs. ÅŸi celelalte autovehicule. Daca aceasta scade de la prima fotografie la a doua, atunci nu dvs. aveaÅ£i viteza cea mare din toate ÅŸi este clar că se încalcă normele metrologice care prevăd că măsurătorile nu pot constitui probe dacă circulă simultan mai multe autovehicule ÅŸi nu se poate determina CLAR autovehiculul vizat. 5. OrdonanÅ£a 2/2001 privind regimul juridic al contravenÅ£iilor prevede că agentul care constată contravenÅ£ia se numeÅŸte agent constatator. Agentul constatator este ÅŸi cel care aplică sancÅ£iunea, altfel procesul-verbal este lovit de nulitate absolută. Deci, dacă un agent constată contravenÅ£ia, dar procesu-verbal este întocmit de un alt agent (situaÅ£ia în care se transmite viteza prin staÅ£ie), procesul-verbal este nul, nu are nici o valoare ÅŸi în urma contestaÅ£iei dvs. instanÅ£a îl va anula, va anula ÅŸi amenda ÅŸi punctele. 6. OrdonanÅ£a 2/2001 privind regimul juridic al contravenÅ£iilor prevede că agentul constatator are obligaÅ£ia să aducă la cunoÅŸtinÅ£a contravenientului că are dreptul de a avea sau nu obiecÅ£iuni pe care să le înscrie la rubrica „alte menÅ£iuni” sub sancÅ£iunea nulităţii procesului-verbal. Deci, dacă la rubrica „alte menÅ£iuni” nu este completat nimic, atunci procesul-verbal este nul de drept ÅŸi instanÅ£a îl va anula ÅŸi va anula ÅŸi amenda ÅŸi punctele. 7. Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de Biroul Român de Metrologie Legală (BRML) ÅŸi nu pot fi folosite pentru determinarea vitezei legale, ci doar pentru probarea unei depăşiri neregulamentare, trecerea pe roÅŸu la semafor ÅŸi altele de acest gen. Sistemul omologat de BRML este principiul buclei inductive: în asfalt sunt amplasaÅ£i doi senzori electromagnetici la o distanţă de 5 metri unul de celălalt. La trecerea prin dreptul primului senzor acesta imprimă autovehiculului o amprentă magnetică unică. La trecerea prin dreptul celui de-al doilea senzor acesta calculează viteza ÅŸi dacă este mai mare decât cea legală, trimite comanda către camera digitală care face fotografia din spate. Camerele care sunt prevăzute cu buclă inductivă sunt doar 6 din cele 49 amplasate până în prezent ÅŸi ele se află pe DN1 la: Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic, Sinaia. Camerele digitale din oraÅŸe niciuna nu are buclă inductivă. Se observă foarte uÅŸor care camere au ÅŸi bucle inductive prin faptul că, pe fiecare sens, în dreptul camerelor respective lipite de asfalt, în exteriorul asfaltului, sunt două porÅ£iuni de beton de circa 30cm/15cm, la circa 5m una de cealaltă, în care sunt încastraÅ£i senzorii. |
Author: | nisulescu [ 13 May 2008, 07:19 ] |
Post subject: | |
nu pot decat sa va spun ca aveti grija cum conduceti ... si daca aveti cumva incidente si folositi cele spuse mai sus...ne anuntati si pe noi... daca a functionat sau nu |
Page 1 of 4 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |