It is currently 21 Sep 2024, 10:33

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Electric supercharger
PostPosted: 28 Jun 2010, 08:19 
Offline
User avatar

Joined: 07 Apr 2007, 18:20
Posts: 90
Location: Cluj-Napoca
Am gasit zilele astea pe net o instalatie de supraalimentare care mareste debitul de aer aspirat, printr-o turbina actionata electric care se monteaza pe filtrul de aer.
http://www.superchargerswarehouse.com/A ... rchargers/. (daca este considerata reclama, rog adminul sa scoata linkul)
Ce parere aveti despre asa ceva? Cresterile ar fi undeva pe la 10%-15%, daca e sa ne luam dupa producator, la un motor de 150CP, inline-4.

_________________
Porsche 911
BMW X5 45e G05
Ex: AR GTV 2.0 TS edizione sportiva
Ex: BMW 420i G26, X5 3.0D G05, 528i F10, 320d E92
Ex: BMW 17' R1200 GSA, 88' R100RT, '07 F650 Dakar, '12 R1200 GSA


An Alfa Romeo passing by, gave Mona Lisa that smile!


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2010, 08:56 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Mie iar imi suna a solutie minune de crestere a puterii, gen Turbonator. Oricum ce spun ei pe site nu e adevarat- ca nu ar consuma putere- atata timp cat e alimentat de alternator. In puls 900W nu sunt de ici de colo, iar un alternator ars e destul de costisitor.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2010, 10:02 
Offline
User avatar

Joined: 07 Apr 2007, 18:20
Posts: 90
Location: Cluj-Napoca
Ei s-or referit la faptul ca nu exista consum auxiliar din puterea motorului (nu exista o curea direct antrenata de motor cum ii la compresoare) energia fiind consumata din baterie, iar alternatorul nu se invarte mai repede sau mai incet functie de descarcarea bateriei. Eventual, din cauza consumului in cel mai rau caz se poate ramane fara baterie, si in timp fara puntea de diode de la alternator, dar si pentru asta exista solutii alternative. Consumul de curent nu cred ca ar fi cea mai mare problema, desi poate gresec, insa ma gandesc aici daca nu exista ceva limitari la nivel de ecu referitoare la amestecul imbogatit de aer :scratch:

_________________
Porsche 911
BMW X5 45e G05
Ex: AR GTV 2.0 TS edizione sportiva
Ex: BMW 420i G26, X5 3.0D G05, 528i F10, 320d E92
Ex: BMW 17' R1200 GSA, 88' R100RT, '07 F650 Dakar, '12 R1200 GSA


An Alfa Romeo passing by, gave Mona Lisa that smile!


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2010, 12:01 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Am impresia ca tu nu intelegi cum functioneaza alternatorul: orice consumator aditional isi ia curentul de la alternator (vorbim de situatia cand e motorul pornit), iar alternatorul pentru a produce mai mult curent are nevoie de un cuplu (moment cinetic) mai mare. E adevarat ca se invarte cu aceeasi turatie mereu, insa cand adaugi un consumator puterea consumata in plus trebuie sa vina de undeva, si anume de la motor.
Din cauza asta cand aprinzi/stingi luminile, casetofonul sau mai stiu eu ce, se simte o usoara variatie a turatiei motorului.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2010, 13:59 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Frectie la laba de urs. Garrett, KKK, Rotrex si alti colegi de-ai lor de breasla ar trebui sa-si inchida afacerile si sa se apuce de crescut porumbei si prepelite! Se pare ca le-a scapat ceva. :comphate:

C'mon.. :roll:

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2010, 17:00 
Offline
User avatar

Joined: 07 Apr 2007, 18:20
Posts: 90
Location: Cluj-Napoca
@Alex_alfa teoretic s-ar putea obtine ceva putere dintr-o instalatie din'asta, mult mai mica decat dintr-o turbina actionata de gazele arse, dar ma gandesc ca daca acel "uscator de par" :lol: poate avea capacitatea sa mareasca debitul de aer aspirat in mod normal, e si ala un plus!


@Dany ai dreptate, eu am gandit pe dos (am crezut consumul se face prin baterie, si nu direct de la alternator). Dar ca sa-mi fie si mie clar pana la capat:
alternatorul fiind tot timpul antrenat de motor prin curea (numarul sau de rotatii fiind tot timpul direct proportional cu numarul de rotatii al motorului), ma gandesc ca e fabricat de asa natura incat sa duca la ralanti toti consumatorii de pe masina (dotare full) porniti, eventual + o marja de consumatori straini (gen HU aftermarket, sau detector radar la bricheta, sau mai stiu eu ce...). In aceste conditii mai are vreun efect alternatorul asupra motorului, in sensul ca il mai notifica sa ajusteze turatia in functie de consumul de curent de pe instalatie?

_________________
Porsche 911
BMW X5 45e G05
Ex: AR GTV 2.0 TS edizione sportiva
Ex: BMW 420i G26, X5 3.0D G05, 528i F10, 320d E92
Ex: BMW 17' R1200 GSA, 88' R100RT, '07 F650 Dakar, '12 R1200 GSA


An Alfa Romeo passing by, gave Mona Lisa that smile!


Top
   
PostPosted: 29 Jun 2010, 00:20 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
scrie ca face 0.25bar de presiune si misca suficient aer 800CFM parca si cel mai interesant e ca merge numai la WOT. 65A e foarte mult, probabil e nevoie si un upgrade de alternator, unul de JTD de 110A. Daca ai 200E de aruncat, poti sa incerci si ne spui si noua ce s-a intimplat dupa aia.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited