Deci, pe luni marti, ar trebui sa imi vina platforma cu Alfa 156 2.0 JTS, daca totul merge conform planului. Cred ca o sa disper primele zile, ca nu vine cu numere si nu pot sa circul cu ea decat dupa ce merg la RAR si la politie, dar o proba asa printre blocuri ii fac eu, ca am pe acasa niste seturi de numere rosii sa le pun asa de ochii lumii.
Am vorbit cu neamtul care vinde masina, si mi-a trimis pe fax vreo 6 facturi de la reparatiile anterioare ale masinii, toate facute la reprezentanta Alfa. Sincer, m-am ingrozit de ce am vazut acolo. Totalul facturilor ar fi cam 6000 de euro. Una singura, facuta la 93.000 km, avea costul platit de catre Fiat pe garantie probabil, reparatii la cutie in valoare de 1500 de euro.
Din ce am tradus din facturi, se pare ca motorul si cutia au fost reparate complet, nu spune ce a fost stricat, dar scrie motor und getribe aue, deci date jos, si ca motorul a fost pus pe "montagebock", adica assembly stand, deci desfacut si reparat. Au fost schimbate injectoarele, bujiile, toate curelele, intinzatoarele, simeringurile, furtune, filtre, ulei, astea apar ca si piese de schimb in factura, pe langa manopere. S-a schimbat si toba finala, si am ramas blocat cand am vazut ca a costat 820 de euro, mi se pare enorm, ce naiba ca la banii aia iti pui Remus. Toate astea s-au intamplat la 125 de mii de km, prin luna iunie 2005 acum masina are 139 de mii de km. Intre timp in octombrie mai este o factura pentru frane, placute si discuri cred, si climatizare, completare cu freon, in valoare de 600 de euro.
Chiar azi de dimineata un om trimis de mine a fost personal sa inspecteze masina, si dupa cum spune el, ar fi impecabila si are cartea de service la zi, cu toate inspectiile facute la timp. Astept doar sa aiba loc liber pe platforma si luni marti sa o aduca in tara.
Intr-un fel ma gandesc ca e bine ca masina la ora actuala are o reparatie capitala care i-ar putea asigura macar 50 de mii de km fara probleme, plus ca daca are toate curelele schimbate, ma scuteste de ceva bani. Macar neamtul a fost corect si mi-a spus tot ce a avut masina, altfel riscam sa iau una si sa ma trezesc cu cine stie ce defectiuni. Dar sunt foarte mirat de multitudinea de probleme aparute in doar 139 de mii de km cat are acuma.
Sa ma astept la probleme si pe viitor? Cum sunt motoarele astea JTS? Sunt fiabile?
Alte probleme care pot aparea? In general, nu legat de motor. La ce sa fiu atent, ce verificari sa ii fac dupa ce ajunge in tara?
|