It is currently 05 Dec 2024, 06:11

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
PostPosted: 13 Dec 2009, 19:57 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2009, 23:45
Posts: 302
Location: Cluj-Napoca
Salutare , stand duminica dupamasa singur in casa mi-a cazut cu tronc o intrebare , care unora li se va parea o prostie , altora nu... si anume : Care este diferenta dintre axul cu came de pe evacuare de la motoarele de 2.0 ts si cele de 1,6 ts ?...si urmatoarea : Se potriveste axul cu came de pe evacuare de la un motor de 2.0 la unul de 1,6 si ce bonusuri ai daca le inlocuiesti??? daca stie cineva ...si presupunerile ar fi un bonus la nelamurirea mea

_________________
ALFA ROMEO 147 1,6 TS ECO


Top
   
PostPosted: 15 Dec 2009, 10:27 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
_mircea_ Quote:
Salutare , stand duminica dupamasa singur in casa mi-a cazut cu tronc o intrebare , care unora li se va parea o prostie , altora nu... si anume : Care este diferenta dintre axul cu came de pe evacuare de la motoarele de 2.0 ts si cele de 1,6 ts ?...si urmatoarea : Se potriveste axul cu came de pe evacuare de la un motor de 2.0 la unul de 1,6 si ce bonusuri ai daca le inlocuiesti??? daca stie cineva ...si presupunerile ar fi un bonus la nelamurirea mea
Din cate stiu eu diferenta este la lobi.
Dar poate o sa-ti mai dea si altii sfaturi pe aici.
Eu zic sa stai in banca ta ca nu faci nici o afacere daca te gandesti la o crestere de putere.
Cum se spune " Frectie la picior de lemn "
Daca totusi vrei sa-ti maresti puterea foloseste axe tunning, dar dupa parerea mea si numai a mea si astea sunt tot "FRECTII".


Top
   
PostPosted: 15 Dec 2009, 14:11 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Axele de 2.0 au lobii mai mari decat la 1.6, daca le montezi vei avea putere marita, dar e si mai risky, distributia trebuie pusa foarte precis, fiind risc mai mare de indoire supape in caz de greseli. Daca vrei detalii, PM me.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 15 Dec 2009, 22:19 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2009, 23:45
Posts: 302
Location: Cluj-Napoca
eu am versiunea de alfa fara variator de turatie pe axul de admisie ... intrebarea mea era daca pot profita de evacuare , deoarece am gasit niste serpisori de la lancia thema 20. 16v care par sa potriveasca , si chiar daca nu e asa ii voi face flansa , iar cu sondele lambda o rezolv sa functioneze fara catalizator si fara sa dea eroare .

raportat la admisie ( banuiesc , ca , calapetele de acceleratie sunt lafel ) , dar vreau sa-i montez un regulator de presiune reglabil pe rampa de injectoare , sa ridic presiunea , eventual sa pun alte injectoare (probabil si alta rampa) , la capitolul asta ma mai gandesc .....dar eu cred ca , impreuna cu o resoftare pot ajunge la 120 cp din asta....sunt curios , stiu insa ca o resoftare pe modelul asta de motor nu imi aduce mare lucru , dar daca ecu cere sa am de unde sa-i dau , apoi sa vad si AFR-ul cum iese ...si cred ca scot 120cp ....placerea mea ar fi daca i-ar creste cuplul deoarece si caii ce ii are acum sunt suficienti pt mine ...atata timp cat o compar cu alte masini de 1,6 si se manifesta bine

_________________
ALFA ROMEO 147 1,6 TS ECO


Top
   
PostPosted: 15 Dec 2009, 22:55 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Salut.
Scuza-ma daca gresesc eu, dar din cate stiu se numeste " variator de avans" nu de turatie. Ca acea piesa care confera catva cai in plus nesesizabili (dupa parerea mea) mareste avansul atunci cand intra in functiune, nu variaza turatia. Turatia o variezi din pedala de acceleratie sau in cazurile in care variaza singura, atunci ai probleme serioase.
Deci sa revenim la ceea ce vrei tu sa faci si anume sa-i conferi acei cai in plus fara sa ai variator. E foarte simplu:
Reglezi distributia cu cateva grade in plus (cativa dinti mai mult - asta poate sa-ti spuna Mirica ca se pricepe mai bine sau daca vrei stiu si eu pe cineva care a mai facut asa ceva), adica cu alte cuvinte o sa ai o putere mai mare, constant ( un avans mai mare ). Cu alte cuvinte, ce face variatorul intre anumite turatii, la tine va fi mereu. Sau si mai pe inteles, vei avea un avans marit tot timpul. Fara complicatii.
Si un sfat general ce nu tine de tine, deci nu te supara; "Nu complicati lucrurile cand ele sunt asa de simple, ca ajungeti sa vindeti masina pe bucati".


Top
   
PostPosted: 16 Dec 2009, 01:48 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2009, 23:45
Posts: 302
Location: Cluj-Napoca
stai linistit nu sunt genul acela , de aceea crede-ma cunosc ce masina am si care sunt posibilitatile (nu prea multe) scopul meu cand am luat-o nu e asta , sunt oarecum in domeniu , dar nu ma pricep atat de bine la alfa si sincer nici nu vreau deoarece masina merge bine asa cum e.....

am deschis acest ...topic dintr-o curiozitate ....aveam acei serpi in mana ... acum nu mai sunt si imi pare rau oarecum dar......de aceea nu-i mai am deoarece nu a fost curiozitatea atat de mare incat sa-mi fac " macar" evacuarea.....

daca aveam ceva " cu melc" adica turbo ... cu siguranta faceam ceva dar benzina aspirat e din punctul meu de vedere inutil ....

pe viitor vw scirocco 2.0 tsi :D sper cat de curand

_________________
ALFA ROMEO 147 1,6 TS ECO


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2009, 12:43 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
mattydr67 Quote:
Salut.
Scuza-ma daca gresesc eu, dar din cate stiu se numeste " variator de avans" nu de turatie. Ca acea piesa care confera catva cai in plus nesesizabili (dupa parerea mea) mareste avansul atunci cand intra in functiune, nu variaza turatia.
Avansul e decalajul intre momentul in care pistonul e la punctul mort superior si momentul in care bujia da scanteie. Variatorul modifica pozitia axului cu came fata de pozitia arborelui motor (in engleza se numeste Phase Variator din motive evidente), deschizand supapele de admisie mai devreme. Insa NU modifica intervalul de timp cat supapa e deschisa.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2009, 13:51 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Dany Quote:
mattydr67 Quote:
Salut.
Scuza-ma daca gresesc eu, dar din cate stiu se numeste " variator de avans" nu de turatie. Ca acea piesa care confera catva cai in plus nesesizabili (dupa parerea mea) mareste avansul atunci cand intra in functiune, nu variaza turatia.
Avansul e decalajul intre momentul in care pistonul e la punctul mort superior si momentul in care bujia da scanteie. Variatorul modifica pozitia axului cu came fata de pozitia arborelui motor (in engleza se numeste Phase Variator din motive evidente), deschizand supapele de admisie mai devreme. Insa NU modifica intervalul de timp cat supapa e deschisa.
Nu vreau sa te contrazic, ai dreptate, tehnic asa e cum zici tu, mea culpa.
Dar in ceea ce priveste denumirea piesei din limba engleza te contrazic cu argumente si EVIDENT cum zici tu.
Asa e unele publicatii sau documentatii il numesc "Phase Variator" dar i-a uitate tu in Eper sa vezi cum il denumesc....."Advance Variator" De ce oare?


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2009, 14:00 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Si ca o completare la ceea ce am afirmat mai devreme uite si o explicatie la evidenta denumirii de Variator de avans:
Cu specificatia ca nu am afirmat-o eu, nu sunt profesor in domeniu.

Avansul injectiei motoarelor reprezinta diferenta de timp intre momentul in care combustibilul este injectat si momentul in care pistonul respectivului cilindru ajunge la Punctul Mort Superior (PMS) sau pentru a explica si alte unitati de masura folosite (Top Dead Center - TDC).
Intrucat momentul injectiei poate survenii inainte sau dupa ce pistonul ajunge la PMS si timpul scurs se numeste Inaintea PMS (IPMS) sau in engleza BTDC - Before TDC respectiv Dupa TDC (DPMS) sau in engleza ATDC - After TDC.
Pentru a usura masurarea timpului care este direct dependent de turatie, avansul se masoara in grade de rotatie pe care le strabate arborele intre momentul injectiei si PMS.
Acum in functie de tipul motorului (Injector Pompa sau Pompa Distribuitoare) avansul se poate regla mecanic, electronic sau combinat.
Efectul reglajului bun al avansului asigura pornirea usoara la rece, arderea buna, puterea motorului si zgomotul (vibratiile).
In timpul functionarii motorului in diferiti parametrii, ECU controleaza avansul dinamic si il modifica astfel incat sa corespunda curbei de injectie pe care o are specificata. Important este ca avansul injectiei in regim necontrolat de ECU sa se afle in parametrii, astfel ca ECU sa poata controla avansul "dinamic" pe o plaje cat mai larga.
In general mici dereglari ale avansului apar in special la schimbarile curelelor de distributie. Intrucat specificatiile avansului sunt relativ stranse (in plaja de maxim 5 grade) orice abatere, oricat de mica poate "deplasa" graficul avansului in afara zonei specificate.


Top
   
PostPosted: 01 May 2010, 11:48 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Scuzati daca intreb unde nu trebuie, dar am vazut niste informatii despre avans. Cei de la reprezentanta si inca cineva cu vechime mi-au spus ca zgomotul asta http://www.youtube.com/watch?v=bkRl5bRUzWI" onclick="window.open(this.href);return false; (de la 0:30 este cel mai evident) se aude de la avans si mai ales cand este in sarcina sau la schimbarile mai in forta a treptelor de viteza. Distributia am pus-o cu cale si comparametru.
Spuneti-mi o idee de unde sa incep, la ce piese sa ma gandesc sa schimb, daca e cazul, pentru ca e foarte enervant sa o aud asa :( .
Multumesc!

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited