Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Alfa Romeo 75 - 90
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=13176
Page 1 of 1

Author:  coyote [ 03 Mar 2010, 23:26 ]
Post subject:  Alfa Romeo 75 - 90

Alfa Romeo 75


Prima serie (1985-88) Image
Urmasa modelului Giulietta '77, Alfa 75 este prezentata in luna Mai a anului 1985 pentru sarbatorirea a 75 de ani de Alfa Romeo (de aici si numele).A aparut Intr-un moment financiar mai dificil pentru casa automobilistica (epoca propietati IRI).Cu putine resurse financiare la dispozitie cum nu era posibila proiectarea unui automobil nou,a fost nevoie de pastrarea nu numai a mecanici derivata de la Alfetta,dar si a intregi osaturi a caroseriei de la Giulietta.Cu aceias operatiune cu care cu un an inainte a vazut lumina zilei si Alfa 90,vin redesenate intr-un mod unic partile externe.Acestei game ii vine montat un motor V6 Busso de 2492 cc injectie de 158 cv)acelas ca la Alfa 90 si Alfetta GTV 6). Multumita adoptari intercooler-ului si mariri presiuni supraalimentari,versiunea 2.0 Turbodiesel avea 90 cv.
Noua gama venea articulata in acest mod:
Alfa 75 1.6 (1570cc, 109cv)
Alfa 75 1.8 (1779cc, 120cv)
Alfa 75 2.0 (1962cc, 128cv)
Alfa 75 2.5i V6 Quadrifoglio Verde (2492cc, 158cv)
Alfa 75 2.0 TD (1995cc, 90cv)
Versiunile "1.6", "1.8" e "2.0 TD" constituiau baza gamei( barile fata monocolore gri,semnalizatoarele fata portocali si un set de dotari si accesori reduse),jante de 13", in schimb "2.0" si "2.5i V6 Quadrifoglio Verde" erau mai dotate in accesori (barile fata vopsite,semnalizatoarele fata albe,jante de 14" etc)
In anul 1986 viene prezentata versiunea 1.8 Turbo,propulsata de o versiune turbocompresor de 155 cv a clasicului dublu ax cu came 1779 cc.Prestarile,caroseria si interiorul erau identice cu acela de la "Quadrifoglio Verde"Versiunea de curse Turbo participa la Campionatul Italian Superturism.Pentru celebrarea rezultatelor obtinute in competitie la sfarsitul aceluias an ,vine produsa (in doar 500 esemplare) Alfa 75 "Turbo Evoluzione", cu motorul de la versiunea Turbo normal dar cu cilindrata redusa la 1762 c c.In anul 1987,pentru celebrarea debarcari produse cu un an in urma cu numele Milano a modelului Alfa 75 pe piata SUA,vine lansata Alfa 75 America,disponibila cu doua motorizari de 1.8 Turbo (1779 cc, 155 cv) si 3.0 V6 (2959 cc, 188 cv).Tot in 1987 vine lansata si versiunea 2.0i Twin Spark.

A doua serie (1988-93) Image
Spre sfarsitul anului 1988,Alfa 76 sufera un lejer restyling estetic,se modifica grila fata, se fac doua prize de aer stil cuib de albine mai mari,iar grupul optic spate devine complet de culoare rosie,se schimba grafica posterioara a placilor de identificare si toate versiunile primesc capota motorului in relief (primul element distinctiv al versiunilor mai puternice.Interiorul versiunilor 1.6, 1.8 si 2.0 TD,primesc noi scaune si o noua grafica imbunatatita a bordului (alb pe fond negru si iluminarea instrumentelor cu culoarea verde).In anul 1989 se schimba locul inscrisurilor posterioare si se inbunatatesc anumite comenzi secundare pe panoul bordului .Anumite versiuni 1.6 vin dotate cu sistem de injectie electronica Bosch Motronic si variator de fase.In primavara lui 1990 vin prezentate Alfa 75 Turbo Quadrifoglio Verde de 165 cv si 75 3.0 V6 Quadrifoglio Verde,cu puterea marita la 192 cv,si avand noi interioare.Versiunea Quadrifoglio Verde este unica din seria Turbo care are servo de serie,cele de dinainte nu il prezinta nici optional.Sant disponibile la cerere versiuni catalizate 2.0 Twin Spark Europa si 3.0 V6 Europa.
Gama anului 1990 cuprindea urmatoarele versiuni:
Alfa 75 1.6
Alfa 75 1.6 i.e.
Alfa 75 1.8 i.e.
Alfa 75 2.0i Twin Spark
Alfa 75 Europa 2.0i Twin Spark cat Europa
Alfa 75 1.8i Turbo Quadrifoglio Verde
Alfa 75 3.0i V6 Quadrifoglio Verde
Alfa 75 3.0i cat V6 Quadrifoglio Verde Europa
Alfa 75 2.0 Turbodiesel
Alfa 75 2.4 Turbodiesel
la inceputul anului 1992, cu debutul noi 155, gama Alfa 75,vine redusa la doar versiunile 1.6 cat Europa" si "2.0 TD",identice atat intern cat si extern.se monteaza spoilere identice ca la Twin Spark,ramanand in lista de preturi pana in primele luni ale anului 1993.De adougat ca pe unele piete Alfa 75 de 1.6 si 1.8 in versiune catalizata ramane in vanzare pana la sfarsitul anului 1994,clienti apreciind vechiul model,deoarece noua 155 realizata in mare graba pe sasiul utilizat si pentru Fiat Tempra si Lancia Dedra,dispunand tot odata de mecanica derivata de la Fiat, a dezeziluzionat alfisti pentru totdeauna.De fapt Alfa 75 este ultima Alfa Romeo cu tractiune posterioara si motor longitudinal.
Alfa 75 a fost utilizata de Carabinieri,precum gazela.
sursa:wikipedia

Alfa 75 Milano

Image Image

In luna Mai a anului 1986,soseste o noua versiune a lui 75.Alfa 75 Milano,in realitate este vorba de un model rezervat pietii americane,tot mai interesata de produsele casei milaneze,casa care trebuie sa raspunda reglilor de poluare din Statele Unite.
Aceste versiuni sunt trei:Quadrifoglio Argento, Quadrifoglio Oro, Quadrifoglio Platino,toate cu o motorizare 6 cilindri de 2,5 litri.
Versiunea Quadrifoglio Platino a fost dotata si cu ABS si clima.
In anul 1988,a fost prezentata versiunea Quadrifoglio Verde dotata cu un motor 3.0i si avand aceliasi imbunatatiri aerodinamice introduse pe 3.0 V6 America,prezentata in luna Februarie a anului 1987.
sursa:alfasport.net


ALFA ROMEO "ALFA 75 WAGON si TURBOWAGON"

Au existat doua versiuni:
Sint doua prototipuri realizate de Rayton-Fissore care au motorizari diferite.Versiunea aspirata a aparut in 1986 si era motorizata probabil cu un propulsor de 2 litri,(alimentat de carburatoare) de 128Cv DIN.In schimb "Turbowagon", avea montat pe acelas corp-masina a precedentei,motorul de 1,8 litri turbocompresor de 155 CV DIN.Nu se stie nimic despre numarul de unitati eventual produse.

Image

Image

sursa:mitoalfaromeo.com

Alfa 75 Evoluzione

Image

Alfa 75 1.8 Turbo Evoluzione este o reelaborare a versiuni sportive Alfa Corse a berlinei de serie Alfa 75, cu motorizaarea derivata de la propulsorul supraalimentat a versioni Turbo Quadrifoglio, pentru parteciparea la Campionatul Italian Viteza Turism.
In anul 1988, cu aceasta masina Alfa se clasifica pe primele doua locuri ale campionatului cu piloti Giorgio Francia si Gianfranco Brancatelli,iar la sfarsitul sezonului 5 Turbo Evoluzione Imsa a lui Patrese-Biasion-Siviero isi adjudeca al 9-lea Tur Automobilistic al Italiei.
Date tehnice:
Motor: 1.779 cm3
Putere: 360 CV-DIN la 7.000 giri/minuto
Viteza: 250 KM/h
sursa:alfasport.net
Image

Attachments:
1985-abitacolo.jpg
1985-abitacolo.jpg [ 55.68 KiB | Viewed 4383 times ]
75turboint.jpg
75turboint.jpg [ 53.97 KiB | Viewed 4383 times ]
1988-plancia.jpg
1988-plancia.jpg [ 40.14 KiB | Viewed 4383 times ]
1990-18turboQV.jpg
1990-18turboQV.jpg [ 38.47 KiB | Viewed 4383 times ]

Author:  coyote [ 03 Mar 2010, 23:29 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 75 - 90

Alfa Romeo 90

Din cauza crizei in care se afla casa italiana ,criza care afecta costurile proiectari si dezvoltari unei masini complect noi,Alfa 90,urmasa modelului Alfetta,nu mosteneste numai mecanica (incluse si motoarele),dar si sasiul.Problema data spre rezolvare carozzieriei Bertone da a redesena doar partea caroseriei nu a fost de loc usoara.Pentru imbunatatirea aerodinamici sub bara fata s-a montat un spoiler(retractabil) care se cobora automat la viteza sub efectul presiuni aerului. Prezentata la Salonul Auto din Torino in 1984,Alfa 90 repropunea fara modificari mecanica de la Alfetta,avand motorul situat in fata si tractiunea spate.Intentia casei italiene a fost aceea ca Alfa 90 sa reprezinte modelul clasei mediu-superioare al gamei Alfa Romeo pana in ani 90 (de aici si numele)
La momentul lansari erau disponibile doua motorizari :un 4 cilindri dublu ax cu came de 1779 cc si respectiv 1962 cc;un V6 Busso de 2492 cc si un 4 cilindri turbodiesel de 2.4 litri, produs de VM Motori.
Din aceasta gama faceau parte:
Alfa 90 "1.8" (alimentat de 2 carburatoare cu o putere de 120cv)
Alfa 90 "2.0" (alimentat de 2 carburatoare cu o putere de 128cv)
Alfa 90 "2.0 Injectie" (alimentat injectie electronica cu o e putere de 128cv)
Alfa 90 "2.5 6V injectie" ( alimentat injectie electronica cu o e putere de 158cv)
Alfa 90 "2.4 Turbodiesel" (cu o putere de 105cv,ulterior marita la 112cv)
In anul 1985 vine lansata versiunea 2.0 6V Injectie, cu un motor derivat de la omologul 2500,dotat cu implantul de injectie Spica in locul lui Bosch Jetronic adoptat pe 2500,dispunand de 132cv.
Gasinduse in competitie cu msini de acelas calibru precum Lancia Thema, Fiat Croma si Saab 9000,prezente in aceieas perioada,Alfa 90 cu mare greutate a reusit sa-si faca un loc printre ele,dar lovitura de gratie vine in anul 1985, cu Alfa 75,dotata cu aceias mecanica dar cu o caroserie care a suferit modificari in urma unui design mult mai agresiv si placut,lucru care a impins majoritatea alfistilor la ignorarea Alfei 90 in favoarea ei.
Foarte putin a contat restyling-ul suferit in 1986 ce a dat nastere la Alfa 90 "Super".Produsa in 40 de mii de exemplare,dupa numai 3 ani in 1987 vine inlocuita (dupa trecerea Alfa Romeo la Grupul Fiat) cu 164,masina bazata pe sasiul lui Thema, Croma si 9000.
sursa:wikipedia

Attachments:
90_interno.jpg
90_interno.jpg [ 26.67 KiB | Viewed 4380 times ]
alfa_90_bis-4.jpg
alfa_90_bis-4.jpg [ 21.39 KiB | Viewed 4380 times ]
alfa_90_1bis.png
alfa_90_1bis.png [ 241.85 KiB | Viewed 4380 times ]
alfa_90_bis-5.jpg
alfa_90_bis-5.jpg [ 14.49 KiB | Viewed 4380 times ]

Author:  marius [ 15 Dec 2010, 13:22 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 75 - 90

Un exemplar suberb :

Attachments:
Temp 119.jpg
Temp 119.jpg [ 99.28 KiB | Viewed 4082 times ]
Temp 120.jpg
Temp 120.jpg [ 99.9 KiB | Viewed 4082 times ]
Temp 121.jpg
Temp 121.jpg [ 99.12 KiB | Viewed 4082 times ]

Author:  ssARG [ 15 Dec 2010, 13:33 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 75 - 90

sup(b :) )erb daca facem abstractie de jante, dupa parerea mea...

L.E. marian, poti gasi (inca!) un exemplar in conditie buna la un pret decent

Author:  marian [ 15 Dec 2010, 13:34 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 75 - 90

te bagi sa cumperi una? http://www.ebizz-solutions.com/cms/classicon/571.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Author:  tzzivii [ 15 Dec 2010, 13:35 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 75 - 90

chiar ca... :dribble:

Author:  marian [ 16 Dec 2010, 06:24 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 75 - 90

ssARG, nu contest ca mai sunt exemplare in conditie OK la preturi mai bune dar ce vand cei de la Classicon sunt masini cu istoric 100% verificat, masini care sunt in starea originala, fara interventii asupra motorului sau caroseriei. Pretul e mare dar exemplarul expus se adreseaza strict colectionarilor, nu celor care circula cu ea zi de zi.
Oare cate din cele 500 Evoluzione fabricate mai sunt pe strazi?

Author:  marius [ 29 Jan 2011, 15:57 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 75 - 90

Image

Your images may only be up to 800 pixels wide.

Clickity Click

Author:  marius [ 26 Jan 2012, 16:31 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 75 - 90

166-le nu a fost prima berlina mare Alfa pe rosu. :)

Attachments:
Rosso Alfa Romeo 90.jpg
Rosso Alfa Romeo 90.jpg [ 40.26 KiB | Viewed 3517 times ]

Author:  marius [ 03 May 2012, 13:57 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 75 - 90

Pentru fanboii ca mine : 75 1.8 Tb QV si 75 Tb Evo de vanzare in UK.

Author:  marius [ 11 May 2015, 23:20 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo 75 - 90

Alfa 75 aniverseaza azi 30 de ani de la prezentare.

Page 1 of 1 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/