Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
turatie optima minima pt schimbarea vitezelor 1.6ts https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=12810 |
Page 1 of 1 |
Author: | baubau_23 [ 20 Jan 2010, 21:04 ] |
Post subject: | turatie optima minima pt schimbarea vitezelor 1.6ts |
dupa cum spune titlu as dori sa stiu care e turatia optima minima pt motoru de 1.6(eco) fara ai creea probleme daca schimb la 2000 rpm ar putea aparea ceva probleme? evident din motivul consumului,daca schimb la 2000rpm am observat ca nu urca consumu peste 8,5l in oras chiar daca e aglomeratie(nu exagerata) |
Author: | Erazz [ 20 Jan 2010, 22:05 ] |
Post subject: | Re: turatie optima minima pt schimbarea vitezelor 1.6ts |
Daca nu scazi de 2000 e ok, atat timp cat nu accelerezi NFS style. Daca mergi usor si e liber poti sa schimbi asa lejer. Doar ca la un moment dat sa nu uiti sa mai schimbi si intre 2500-3000 de ture cand ai mai multi bani in buzunar si cand nu te simti... chitra. A, si la un 1.6ECO un consum ca ala care il ai tu e parfum, mai la orice 1.6 daca ai consum de 10% e vis. Daca nu-ti convine acest consum inseamna ca trebuia sa-ti iei diesel. |
Author: | Razor [ 20 Jan 2010, 22:26 ] |
Post subject: | Re: turatie optima minima pt schimbarea vitezelor 1.6ts |
Intr-un weekend mi-am propus sa merg "la consum" cum se spune. Si am reusit daca bine imi amintesc un 6.6 / 80-90 km in oras. Eu am un 2.0 Selespeed si am mers doar in modul manual schimband undeva la 2000 rpm. Dar apoi am zis f..k it! Nu avea niciun farmec, cel putin pentru mine. Parerea mea e ca intre 3000 si 6000 rpm orice turatie e bine-venita. Consumul... alta poveste. Un schimb in 2000 rpm, pare ok, cred, dar din in cand in cand trebuie si motorul ala sa-si simta inima cum bate, iar senzatiile de la 4500 incolo... de vis |
Author: | baubau_23 [ 21 Jan 2010, 01:32 ] |
Post subject: | Re: turatie optima minima pt schimbarea vitezelor 1.6ts |
in general imi ia 10l(fara jante de 18)cu jante de minim 1,5L+, dar am vrut sa vad cat pot scoate daca merg la consum,evident ca pt 6 lei la 100 km,prefer sa schimb la 3000 rpm,normal ca ma mai si distrez,imi place sa i dau si pe la 4-5 mii RPM,dar mai rar cand fac o depasire in general da voiam sa stiu daca totusi e ok sa schimb la 2000,si daca nu e ok ce probleme pot aparea |
Author: | dani147 [ 21 Jan 2010, 10:32 ] |
Post subject: | Re: turatie optima minima pt schimbarea vitezelor 1.6ts |
M-am gandit azi la chestia asta si am ajuns la concluzia ca e mai bine pe cat se poate sa schimbi peste 2000 , pentru ca daca schimbi la doua mii in acest timp scade pana pe la 1500 sau mai putin , si aici sintem cam subturati , concluzie ca in regimul asta de exploatare avem o perioada de timp cand mergem subturat cea ce nu cred ca e bine. Cine stie mai multe sa-si dea cu parerea , oricum motorul asta pe la 3000 incepe sa cante |
Author: | scociu [ 21 Jan 2010, 11:09 ] |
Post subject: | Re: turatie optima minima pt schimbarea vitezelor 1.6ts |
Turatia optima? Pai depinde pentru ce, pentru performanta schimbi mereu la redline, ca la orice masina pe benzina. |
Author: | baubau_23 [ 21 Jan 2010, 11:32 ] |
Post subject: | Re: turatie optima minima pt schimbarea vitezelor 1.6ts |
scociu Quote: Turatia optima? Pai depinde pentru ce, pentru performanta schimbi mereu la redline, ca la orice masina pe benzina.
am specificat pt ce,daca citeai un pic sigur iti dadeai seama
|
Author: | ALXege [ 21 Jan 2010, 17:48 ] |
Post subject: | Re: turatie optima minima pt schimbarea vitezelor 1.6ts |
Atentie ca si mersul subturat poate dauna motorului! |
Author: | baubau_23 [ 21 Jan 2010, 19:52 ] |
Post subject: | Re: turatie optima minima pt schimbarea vitezelor 1.6ts |
nu sunt zgarcit sau ceva de genu da voiam sa vad cat scot in oras cel mai putin, apoi am vazut ca pot scoate cu 2 litri mai putin,dar voiam sa stiu care sunt si daca sunt consecinte atat voiam sa stiu,ca ma gandeam si eu ca nu e bine,da cand intreb pe cineva daca e bine sau nu,zice nu,daca il intrebi de ce?,in afara de ca se infunda injectoarele nu stie sa zica nimik.totusi nu e disel sa se infunde una doua, ok mersi pt lamurire madkat |
Author: | nae [ 21 Jan 2010, 20:09 ] |
Post subject: | Re: turatie optima minima pt schimbarea vitezelor 1.6ts |
E pacat de motor sa nu il folosesti cum trebuie! Oricum, si subturat se poate sa consumi mai mult decat daca ai schimba la o turatie optima. Eu nu am observat o scadere de consum cand schimb la 2000 de ture, din contra, daca nu trec de 3500-4000 parca ii fac mai mult rau. |
Author: | MainEvent [ 22 Jan 2010, 11:05 ] |
Post subject: | Re: turatie optima minima pt schimbarea vitezelor 1.6ts |
Cred că nu contează atât de mult turaţia la care se schimbă în treaptă superioară, cât contează cum se ajunge acolo, şi anume trebuie accelerat atât de lin încat motorul să nu "simtă" caroseria. Cu alte cuvinte, mergi ca bătrânul (a nu se confunda cu Babacu ). Probabil că rezultatul nu o să fie atât bun încât să merite, aşa că dacă vreţi neapărat consum redus la Alfa luaţi tractoraş jtd, şi tot n-o să fie foarte redus |
Author: | emdek [ 28 Jan 2010, 19:50 ] |
Post subject: | Re: turatie optima minima pt schimbarea vitezelor 1.6ts |
Eu cred ca cel mai pertinent comment este cel al lui MainEvent. Consumul scazut se obtine in momentul in care motorul functioneaza doar pentru a mentine viteza iar masina ruleaza din inertie. |
Author: | andreiblitz [ 28 Jan 2010, 20:50 ] |
Post subject: | Re: turatie optima minima pt schimbarea vitezelor 1.6ts |
Mie mi-a lasat impresia ca a consumat mai mult in treapta a 4-a, putin peste 2000 rpm(ningea, era zapada pe drum si mi-a fost frica sa merg mai tare), decat acelasi drum cu a 5-a la 3000 rpm. |
Author: | nesquick [ 06 Feb 2010, 14:20 ] |
Post subject: | Re: turatie optima minima pt schimbarea vitezelor 1.6ts |
Salutare tuturor! Ma bate gandul sa-mi schimb masina actuala cu o alfa 147. Culmea, nu am cautat f mult si am gasit o oferta destul de buna, alfa 147 , 1.6TS , 120CP , 78.000km , ~ 5000 euro . In conditiile in care masina este buna din punct de vedere tehnic, la ce consum sa ma astept in bucuresti, in conditiile in care schimb intre 2500-3500rpm sau 3000-4000...pt ca banuiesc ca asta ar fi plaja de turatii unde motorul se simte bine si nici nu consuma prea mult combustibil. Stima si astept un raspuns de la voi...destul d repede, pt ca sapt viitoare as vrea sa merg sa iau masina. |
Author: | yux_mm [ 22 Feb 2010, 00:52 ] |
Post subject: | Re: turatie optima minima pt schimbarea vitezelor 1.6ts |
la 2000rpm nu schimb nici eu la JTD. mi se pare ca ajunge la un regim de turatie care afce ca motorul sa nu sune prea vesel. adica imi pare subturata. si asta la un diesel care e cunoscut ca un motor mai putin avid de turatii. la o benzinara nu as schimba sub 3000rpm. adica eu ma gandesc in felul urmator: ma zgarcesc acum la ceva banuti dar apoi bag in reparatii de 3 ori mai mult? sau mai bine merg la un regim de turatie normal, la care si ungerea se face bine, nu exista riscul infundarii injectoarelor, catalizatorului, sau ce mama lui se poate infunda pe acolo. optima pentru mine este turatia la care motorul emana un minim de vioiciune. |
Author: | spinner [ 22 Feb 2010, 02:15 ] |
Post subject: | Re: turatie optima minima pt schimbarea vitezelor 1.6ts |
Citisem undeva (nu mai stiu unde) ca pentru motorasele noastre este indicat schimbul la 3500 ture, pt ungeri & stuff. Nu dati cu paru daca imi aduc aminte gresit. Ps. Media mea de consum conform CB; 14,3% in oras (deh.. schimburi matinale pe linia de tramvai pe la 5000+) Pss. Maxim a fost 16,9% cand aveam o sonda lambda defecta |
Author: | ibiza [ 22 Feb 2010, 03:02 ] |
Post subject: | Re: turatie optima minima pt schimbarea vitezelor 1.6ts |
spinner Quote: Ps. Media mea de consum conform CB; 14,3% in oras (deh.. schimburi matinale pe linia de tramvai pe la 5000+)
you are the champion!
Pss. Maxim a fost 16,9% cand aveam o sonda lambda defecta |
Author: | Alfa Romeo 1750 [ 22 Feb 2010, 13:59 ] |
Post subject: | Re: turatie optima minima pt schimbarea vitezelor 1.6ts |
Salutare. Teoria motoarelor termice, spune ca schimbarea treptelor de vit. este indicat a se efectua la turatia de cuplu a motorului (la aceasta turatie coeficientul de incarcare a cilindrilor este cel mai bun, de aici rezulta si cuplul maxim), dar exista si un pol economic pe plaja de turatii, acela se afla la 10 - 12% din turatia de cuplu, sub turatia de cuplu. Nu stiu daca m-am facut inteles, dar am sa incerc cu un exemplu. Specificatiile constructorului spun ca aveti cuplul maxim la 4000 rpm (asta e o turatie de cuplu intalnite mai des la Alfe, pe benzina) polul economic se va afla (12% din 4000 => 480; 4000 - 480 => 3520) 3500 rpm, de aceea cativa posesori (cu ureche muzicala mai delicata) isi dau seama ca masina lor se simte mai bine in jurul turatiilor de 3500 rpm. Mergand cu un motor subturat, uzurile sunt masive, datorita in principal fenomenului de basculare a cilindrilor, si ungere a motorului termic. Cu respect, Sorin - Marian Popa |
Author: | Andrei2303 [ 22 Feb 2010, 14:02 ] |
Post subject: | Re: turatie optima minima pt schimbarea vitezelor 1.6ts |
Intr-un regim normal cred ca 2800-3500 e ok din toate pct de vedere la un demaraj cursiv. Dar de fiecare data cand am loc nu ma pot abtine sa nu ajung la 6000.. mai ales cu benzina de peste 98 (evident fara plumb) comportamentul motorului e schimbat si am observat azi si diferente de sound. |
Author: | spinner [ 22 Feb 2010, 20:16 ] |
Post subject: | Re: turatie optima minima pt schimbarea vitezelor 1.6ts |
Alfa Romeo 1750 Quote: Salutare. Teoria motoarelor termice, spune ca schimbarea treptelor de vit. este indicat a se efectua la turatia de cuplu a motorului (la aceasta turatie coeficientul de incarcare a cilindrilor este cel mai bun, de aici rezulta si cuplul maxim), dar exista si un pol economic pe plaja de turatii, acela se afla la 10 - 12% din turatia de cuplu, sub turatia de cuplu. Nu stiu daca m-am facut inteles, dar am sa incerc cu un exemplu.
Specificatiile constructorului spun ca aveti cuplul maxim la 4000 rpm (asta e o turatie de cuplu intalnite mai des la Alfe, pe benzina) polul economic se va afla (12% din 4000 => 480; 4000 - 480 => 3520) 3500 rpm, de aceea cativa posesori (cu ureche muzicala mai delicata) isi dau seama ca masina lor se simte mai bine in jurul turatiilor de 3500 rpm. Mergand cu un motor subturat, uzurile sunt masive, datorita in principal fenomenului de basculare a cilindrilor, si ungere a motorului termic. Cu respect, Sorin - Marian Popa |
Page 1 of 1 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |