Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Filtru de particule
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=12449
Page 1 of 5

Author:  Ricu [ 30 Nov 2009, 19:19 ]
Post subject:  Filtru de particule

Salutari,

Are cineva o solutie cum sa il dau jos si sa nu primesc eroare pe bord ?


Scurt :clapping:

Author:  nae [ 30 Nov 2009, 19:21 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

Nu

Author:  Ricu [ 30 Nov 2009, 19:25 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

altcineva ? :samui:

Author:  toshy [ 30 Nov 2009, 19:26 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

nimeni

Author:  faith [ 01 Dec 2009, 22:49 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

nu exista nici o solutie odata ce ti ai dat jos filtru de particule nu poti sa mai scapi de eroare!adik scapi cand pui testerul pe ea o anulezi dar in 60 de km sau mai mult nush exact cand isi face curatarea iti apare la loc!dar dc vrei sa il dai jos ca nu ai precizat,presupun ca ptr evacuare sau ceva in genu nu?

Author:  toshy [ 01 Dec 2009, 23:23 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

intelege ca nu se poate (ma rog, se poate dar e nevoie de mult prea multe modificari care costa mai mult decat un filtru nou).

daca e inca in garantie du-te la service si spune-le sa-ti inlocuiasca filtrul.
daca nu... schimba uleiul si du-te la service si spune-le sa ti-l curate - e un mod de curatare automat in care masina sta turata singura pentru un timp ca sa arda ce e in filtru.

Author:  istv4n [ 02 Dec 2009, 12:23 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

Din cate am inteles masina nu e in garantie si in ciuda faptului ca filtrul a fost curatat, eroarea reapare. 1-2 k euro e intr-adevar mult sa dai pe o prostie de filtru. Oare nu se poate pacali senzorul / senzorii cu o rezistenta sau ceva in genul?

Author:  nae [ 02 Dec 2009, 15:57 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

E nitel mai complicat de atat.

Author:  Ricu [ 02 Dec 2009, 20:51 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

Dupa cum a zis istv4n, am fost la reprezentanta , un filtru nou la ei e 3000 euro , as gasi la jumate de pret dar totusi ... l-am curatat pe asta a fost aprox 100 lei toata treaba( la reprezentanta), dar in cateva sute de km iar a aparut la loc, masina are 152.000km , filtru e cam distrus dupa 152.000km .

M'ar interesa sa stiu cum functioneaza senzorul in primul rand , se aseama principiul ca la sonda lambda ? masoara gazele care intra cu cele care ies si in functie de aia imi da mie eroare? sau doar ca nu e prins la filtru , ca as putea pur si simplu sa sparg ceramica din el si la revedere atunci.

@toshy
Asa sa te gandesti ca asa de inbuxit mi-a fost filtru incat nu s-a putut curata la turatie, a trebuit sa fie dat jos si lasat in solutie peste noapte.

Author:  nae [ 02 Dec 2009, 21:12 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

Vezi la dezmembrari in anglia, autolusso.

Author:  faith [ 02 Dec 2009, 21:51 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

sunt 3 senzori pe filtru de particule ...automat daca nu ai filtru computerul de bord iti da eroare!plus de atat fara filtru de particule o sa iti scoata un fum extraordinar in toata treaba asta fara filtru de particule este o singura parte buna poti sa iti faci evacuare sport!gandeste te bine de eroarea aia nu scapi am un prieten cu un gtc care a patit asa si decat sa isi cumpere altul a lasat o asa!ti am zis si mai sus scapi de ea doar 60 de km sau poate putin mai mult resetand din tester computerul!alta solutie nu ai!

Author:  nae [ 02 Dec 2009, 22:57 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

Alte solutii sunt, dar trebuie remapat ecu, este nevoie de mai multe modificari.
Trebuie cautat un filtru de la dezmembrari cel mai bine.

Author:  istv4n [ 03 Dec 2009, 11:25 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

Se poate din ECU, insa costa o caruta de bani si asa..

Author:  Ricu [ 04 Dec 2009, 10:23 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

Dupa mai multa documentare pe net , sunt 99% convins la cum functioneaza senzorul din filtru de particule .

Nu este senzor de calitate a aerului , ci de presiune , daca filtrul este inbuxit presiunea la iesirea din filtru este scazuta( si daca nus e poate aerisi presiunea inaintea filtrului e mai ridicata decat in mod normal) si atunci se aprinde martorul pe bord. asa ca am hotarat sa sparg ceramica din el si teoretic ar trebui sa nu mai apara eroarea.

Prefer sa mai scape fum decat sa platesc 3000 euro odata pe an pe un filtru nou din cauza conbustibilului prost de la noi ( cu toate ca alimentez doar de la petrom , rompetrol si omv ), dupa ce inchei "procesul" si sterg eroarea de pe bord am sa va zic daca mi-a reaparut sau nu. dupa ce fac vreo 100km

Mersi istv4n pentru informatiile care mi le-ai dat si timpul pierdut cu mine :peace:

Author:  toshy [ 04 Dec 2009, 11:28 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

filtrul ala este o chestie asa de complicata si ciudata incat, crede-ma, mai bine iti cauti altul de schimb, mai ale ca "a stat o noapte in solutie". nu este o simpla chestie mecanica, e plin pe acolo de substante si senzori.
gandeste-te ca eu am avut ceva mici probleme cu el din cauza uleiului folosit (da, aparent trebuie pus in motor ulei special pentru dpf-uri).
cauta pe toate forumurile (audi, merc, etc) si o sa vezi ca toate masinile au probleme cu dpf-urie.

Author:  istv4n [ 04 Dec 2009, 11:40 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

Daca nu ai interfata contacteaza-ma cu incredere sa-ti stergem eroarea dupa ce termini de "reparat". Ar fi tare sa fie buna solutia :) a-la-dacii

Author:  georgeg [ 04 Dec 2009, 11:52 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

Nu vreau sa par carcotas dar m-as mira ca un senzor care masoara o simpla presiune sa coste atatia bani.Din ce am vazut totusi dpf-ul pare ca face ceva mai mult decat un simplu senzor.
Oricum tine-ne la curent cu rezultatul obtinut.

Author:  ionutp [ 28 Dec 2009, 11:51 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

Ricu Quote:
Dupa mai multa documentare pe net , sunt 99% convins la cum functioneaza senzorul din filtru de particule .

Nu este senzor de calitate a aerului , ci de presiune , daca filtrul este inbuxit presiunea la iesirea din filtru este scazuta( si daca nus e poate aerisi presiunea inaintea filtrului e mai ridicata decat in mod normal) si atunci se aprinde martorul pe bord. asa ca am hotarat sa sparg ceramica din el si teoretic ar trebui sa nu mai apara eroarea.

Prefer sa mai scape fum decat sa platesc 3000 euro odata pe an pe un filtru nou din cauza conbustibilului prost de la noi ( cu toate ca alimentez doar de la petrom , rompetrol si omv ), dupa ce inchei "procesul" si sterg eroarea de pe bord am sa va zic daca mi-a reaparut sau nu. dupa ce fac vreo 100km

Mersi istv4n pentru informatiile care mi le-ai dat si timpul pierdut cu mine :peace:

cum ai rezolvat-o ?

Author:  Ricu [ 31 Dec 2009, 11:49 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

Is senzori de presiune , cel putin la modelul meu din 2006, lA modelele 2008-09 poate is senzori de calitate a aerului... poate.

L-am dat eu jos si 2 saptamani l-am tinut cu solutii si clatit cu apa , si de fiecare data iesea zmoala din el , chiar prima data cand l-am dat jos si am dat un jet prin el cam 3-4 minute numa tot negreala a curs din el dupaceia s-a curatat , iesea apa curata , dar dupa aproape 2 zile in solutie cand am dat cu jetu iar zmoala.. si de 3 ori am repetat scenariul asta si daca il mai repetam , is convins ca mai iesea in continuare. Oricum masina nu e afectat daca nu ai filtru , sincer merge de rupe fara el . si suna de rupe .. la inceput e mijto dar in 5 zile m-am saturat sa aud turboul cand schimb viteza...

Si poate ma insel , dar consumul parea ceva mai mic fara filtru, asta dupa o parere de 50km parcursi si vazand consumul instant prin zone unde am mers fara filtru. Oricum e o diferenta mica de 1-2L

Acum filtrul este sus pe masina , aerisit frumos, are presiune buna la evacuare si emisii extrem de mici , poti sa stai cu nasu in evacuare ca nu o sa lacrimezi.

Pretul ? nu a fost chiar 3000 euro , mai degraba undeva la 50 RON + munca si daca o sa mi se infunde din nou in urmatoarele 3-4 luni il sparg :bash: ca nu are rost sa il tot curat asa des.

Author:  stefantun [ 05 Feb 2010, 22:34 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

salut. Ricu . filtru de particule pana la urma va trebui schimbat degiaba al tot cureti s-au il elimini din ecu din soft si dai jos filtru si asa ai terminat pentru todeauna :wink:

Author:  Vladimirescu [ 26 Nov 2010, 00:04 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

Salut,am o problema,imi apare in bord have engine checked si semnul acela galben,imi apre doar knd pornesc motorul si ramane aprins,dak opresc motorul cateodata nu apare,sau apare air,am fost cu ea la alfa,mi-au zis k e senzorul de la filtru de particule care este cam 250 ron,atat,cand i-am intrebat ce se intampla dak nu-l schimb mi-au zis ca masina nu-si mai face regenerarea si afecteaza turbina in timp,deci cat timp ai eroare in bord masina nu-si face regenerarea,deci banuiesc ca si fara filtru e la fel

mod edit: atentie la modul de scriere, consulta regulamentul.

Author:  torsen [ 07 Jan 2011, 19:19 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

Filtrul de particule e cel mai adesea "victima" si nu cauza problemelor! Alea vin de la injectoare, termostat, EGR etc., etc...
DPF nu e ceramic ci metalic, e un filtru mecanic si atat, are un senzor de temperatura si unul de presiune diferentiala (in functie de care stabileste cat e de infundat), se opreste funinginea in el, iar cand ECU vrea sa il curete injecteaza motorina suplimentar ca sa creasca temperatura gazelor de evacuare. Daca povestea asta nu se intampla asa cum trebe si nu se obtine temperatura necesara, atunci regenerarea e incompleta si va fi incercata iarasi in scurt timp, de aici ulei degradat si mesajul de filtru infundat. Daca ai reusit sa-l cureti si totul functioneaza OK n-ar trebui sa fie probleme! Drumurile scurte, traficul in oras la turatii mici, mersul cu motorul sub temperatura de lucru, cam astea incurca la masinile cu DPF.

Author:  onyboy [ 02 Sep 2011, 09:43 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

Deci pana la urma l-a scos cineva de tot? va rog daca se poate cateva mentiuni...sunt foarte curios daca trage mai bine..si mai ales daca scade consumul la oras si, cat?! (Merg foarte mult in afara , nu ma deranjeaza consumul e perfect..., dar pe distante scurte in bucuresti scade acu acela cam repede :) ) Multumesc anticipat

Author:  FREEZER [ 02 Sep 2011, 10:57 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

Parerea mea este ca va merge mult si bine fara dpf, chiar si cu eroarea-n bord. Iar cu fumul, este cu foarte foarte putin mai ridicat decat cu dpf. Testat de mine dupa ce l-am inlocuit cu teava. Vei simti diferenta la demaraj. dpf-ul e a doua prostie dupa egr. Iar despre consum, se va miscora, nu stiu cu cat, dar se va miscora. De asemenea, il poti goli pe interior de tot fagurele acela ceramic, si iti raman si sondele la locul lor. Daca pe viitor vei alege o remapare, vei fi nevoit sa elimini dpf-ul.

@torsen, dpf-ul este ceramic la interior.

Author:  onyboy [ 02 Sep 2011, 11:20 ]
Post subject:  Re: Filtru de particule

Aha ms, de stricat nu il voi strica, il pun deoaparte cine stie pe viitor :D , dar in loc de teava, am mai auzit ca multi au montat un catalizator standard, sa nu scoata asa mult fum, nu stiu cum este la motoarele fiat, dar la tdi-uri p youtube cu dpf removal am vazut fum cam multicel. Acum sa vedem...mai intai sa o inmatriculez :D si pe urma vad ce fac.

Page 1 of 5 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/