It is currently 04 Oct 2024, 01:36

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
PostPosted: 15 Dec 2009, 23:40 
Offline
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 00:57
Posts: 34
Location: Constanta
Salut
De cand a venit frigul am inceput sa am probleme cu pornirea la rece. Trebuie sa dau destul de mult la cheie pana o ia. Bateria e schimbata acum 3 luni si e ok. Bujiile nu stiu cand au fost schimbate, am masina de aproape 2 ani si eu nu le-am schimbat. Mentionez ca la cald porneste dupa aceea fara probleme, doar dimineata la rece imi face probleme. Nu cred sa fie din cauza motorinei pentru ca pun mereu din acelasi peco si pana acum nu am mai avut astfel de probleme. Dupa ce porneste sta turata normal, nu are alte simptome, doar pornirea in sine e greoaie.
Spirala aia din bord care indica incalzirea bujiilor dupa ce pui contactul se stinge dupa cateva secunde. Am inteles ca daca as avea probleme cu vre-o bujie trebuia sa clipeasca mai mult sau ceva de genul asta, sau asta nu e valabil si pentru mk1 care nu are afisaj pe bord sa-ti si spuna acolo ce probleme sunt.
In afara de bujii stiti sa-mi spune-ti ce alte cauze ar mai putea fi ? Nu as vrea sa le shimb si sa constat ca nu ele erau cauza, mai ales ca nu sunt chiar asa de ieftine.
Multumesc

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V (105cp - '99)
Image


Top
   
PostPosted: 16 Dec 2009, 00:03 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2008, 13:37
Posts: 203
Car: GT Q2
Location: Northampton UK
Dacă nu clipeşte becul de la buji, ar putea filtrul de motorină ori îţi intră aer pe instalaţia de motorină, sau ar putea fi o compresie slabă.
Şi părerea altora este binevenită.

_________________
Alfa GT Q2 1.9 jtd 170
Ex. 147 1.6 16v 120
Ex.156 1.9 jtd 115CP FL 2004
Ex.156 1.6 16V 120CP Blue Cosmo


Top
   
PostPosted: 16 Dec 2009, 11:59 
Offline
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 00:57
Posts: 34
Location: Constanta
filtrul de motorina l-am schimbat ieri cand am facut si schimbul de ulei
pana la urma cum e la mk1 - ar trebui sa-mi clipeasca becul ala de la bujii sau sa ramana aprins (ceva de genul asta) in cazul cand as avea o bujie defecta ?
daca functioneaza normal indicatorul ala, adica se aprinde doar cateva secunde cand pui contactul si apoi se stinge inseamna ca bujiile nu au nimic ?

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V (105cp - '99)
Image


Top
   
PostPosted: 16 Dec 2009, 21:10 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2008, 13:37
Posts: 203
Car: GT Q2
Location: Northampton UK
AÅŸai cu zici tu.
S-ar putea să ai motorină proastă, adică nu este de iarnă(fie să fi cu apă prin ea) şi cum a dat frigul cum sunt probleme.

_________________
Alfa GT Q2 1.9 jtd 170
Ex. 147 1.6 16v 120
Ex.156 1.9 jtd 115CP FL 2004
Ex.156 1.6 16V 120CP Blue Cosmo


Top
   
PostPosted: 16 Dec 2009, 23:25 
Offline
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 00:57
Posts: 34
Location: Constanta
Da am verificat chiar acum si cand invarte electromotorul becul de la ABS si frana de mana stau aprinse si dupa ce porneste motorul se sting.
Am lasat contactul pus pana s-au stins dupa checul initial si am dat apoi la cheie si da se aprind cat timp invarte electromotorul.

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V (105cp - '99)
Image


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2009, 14:57 
Offline
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 00:57
Posts: 34
Location: Constanta
Bateria e de 75Ah 720A
Arata ca e incarcata, indicatorul ala pe verde
Hmm.. deci daca se aprind (fara sa clipeasca) cele doua indicatoare de pe bord de ABS si frana de mana in timp ce invarte electromotorul inseamna ca e bateria descarcata ?
O sa merg la un service sa-mi testez bujiile si o sa-i rog sa-mi testeze si bateria sa vada cat e de incarcata
Inca o dilema, ca tot ma gandesc si la calitatea motorinei acum si la eventual ceva apa in ea:
sub busonul de combustibil, pe unde alimentezi, este un mic orificiu acoperit cu o bucata de cauciuc
Care e rolul acestuia ? Comunica cumva cu rezervorul ?
Uite si o poza: http://img96.imageshack.us/img96/353/busonbenzina.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Intreb pentru ca am observat ca bucatica aia mica de cauciuc e cam distrusa si pare a avea o mica gaura pe unde ar putea eventual intra ceva apa, acumulata de obicei in zona aia de sub buson in urma ploilor sau a spalarii masinii. Cu toate ca de regula in rezervor ai o presiune pozitiva datorita vaporilor de combustibil si asta ar trebui cred sa previna o eventuala scurgere a apei din exterior spre interior prin acel orificiu.

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V (105cp - '99)
Image


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2009, 16:35 
Offline
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 00:57
Posts: 34
Location: Constanta
Aveti idee cat ar trebui sa-mi indice bateria cand o verific ?
Cu consumatori porniti, fara... - ce valori ?

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V (105cp - '99)
Image


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2009, 17:22 
Offline
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 00:57
Posts: 34
Location: Constanta
si chestia aia de sub buson ai idee sa-mi spui ce e cu ea ?
poate sa intre apa pe acolo in rezervor ?

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V (105cp - '99)
Image


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2009, 17:34 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
2 cauze posibile. Ori bujiile te-au parasit, destul de scump dar relativ usor de rezolvat, ori iti ia aer fals pe undeva pe circuitul de motorina si d-aia dureaza mult pina porneste la rece (am patit acest lucru la alta masina, trebuia sa dau cam 40 sec la automat sa o ia, bujiile erau verificate si bune).

Daca nu dureaza atit de mult sa porneasca (zeci de sec de automat), mai mult ca sigur sint bujiile (avind in vedere vechimea masinii, e si mai probabil).


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2009, 19:23 
Offline

Joined: 23 Nov 2008, 22:33
Posts: 209
Location: Constanta
Chestia aceea de sub busonul de alimentare este un orificiu de scurgere. Nu are legatura cu rezervorul. Cand alimentezi daca pui mai multa motorina sa nu curga pe aripa se scurge prin orificiul cu pricina. Verifica sa te convingi.

_________________
Alfa 156 1.9jtdM
140 HP
CT - 84 - MTA


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2009, 23:02 
Offline
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 00:57
Posts: 34
Location: Constanta
ok merci
@alfa_156_jtdM Daca respectivul orificiu e de scurgere este bine. Pe mine m-a indus in eroare faptul ca la mine este oarecum opturat cu un cauciuc micut si ma gandeam sa nu fie ceva legatura de acolo cu rezervorul.

@IRBabuin Nu am reusit inca sa verific bujiile dar o sa incerc azi sau maine. Eu dau cam maxim 10 secunde si o ia. Sincer sper sa fie de la bujii pentru ca bateria e ok - am verificat-o. Daca e sa prinda aer pe undeva pe circuitul de combustibil cam ce anume ar trebui verificat, adica pe unde anume poate sa ia aer. Filtrul de motorina a fost schimbat alaltaieri cand am facut schimbul de ulei si simtomele le aveam si inainte si dupa - deci nu cred ca pe acolo ia aer. Alte variante ce ar mai fi - conducta care vine de la rezervor ?

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V (105cp - '99)
Image


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2009, 00:01 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Daca ia aer e nasol, pentru ca poate sa ia pe la orice imbinare de furtune. Dar din ce spui, as merge pe bujii, desi am inteles ca se scot greu la modelul tau.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited