It is currently 03 Oct 2024, 15:22

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
PostPosted: 02 Nov 2009, 17:39 
Offline
User avatar

Joined: 06 Apr 2009, 10:38
Posts: 11
salutare alfistilor!!
am o mica dilema....am o alfa 156 din 2000 motor 1.8ts....n-am mai folosit-o de cateva luni si bateria a "murit"....as vrea s-o las o noapte la incarcat dar am inteles ca se poate intampla dupa ce o pun la loc pe masina sa nu-mi mai recunoasca cheile sau sa dea nush ce erori....ma puteti ajuta?ce tre sa fac in situatia asta?
ms anticipat!!


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2009, 20:20 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
schimbi bateria si gata...singura problema pe care o poti avea e sa-ti ceara codul la casetofon. Doar atat.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2009, 23:24 
Offline
User avatar

Joined: 06 Apr 2009, 10:38
Posts: 11
deci am auzit bine.....daca e vorba doar de codul de la muzica e ok.auzisem de ceva mult mai grav cum ca n-ar mai recunoaste cheia si n-o mai poti porni pana n-o duci la AI.
merci mult si bafta tuturor....


Top
   
PostPosted: 03 Nov 2009, 10:23 
Offline
User avatar

Joined: 01 Apr 2007, 20:53
Posts: 445
Location: oradea
alex156 Quote:
deci am auzit bine.....daca e vorba doar de codul de la muzica e ok.auzisem de ceva mult mai grav cum ca n-ar mai recunoaste cheia si n-o mai poti porni pana n-o duci la AI.
merci mult si bafta tuturor....
la un 147 benzina asa mi sa intamplat,s-a terminat bateria,am schimbat-o,am dat la cheie si nu a mai pornit,cerea cod de cheie,a trebuit sa o tractez la AI
la cea care o am acum n-am avut problema asta,da nu sti niciodata,
dute pana langa autoitalia si cand esti acolo scoti bornele si le pui la loc
daca merge numai tre sa intri,
daca nu,esti aproape numai tre sa o tractezi :idea: :D

_________________
http://www.flickr.com/photos/23580382@N06/" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 03 Nov 2009, 15:31 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
tare solutia!!!! :lol: :lol: :lol:

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 03 Nov 2009, 18:27 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2008, 16:54
Posts: 141
Location: Bucuresti
alex156 Quote:
salutare alfistilor!!
am o mica dilema....am o alfa 156 din 2000 motor 1.8ts....n-am mai folosit-o de cateva luni si bateria a "murit"....as vrea s-o las o noapte la incarcat dar am inteles ca se poate intampla dupa ce o pun la loc pe masina sa nu-mi mai recunoasca cheile sau sa dea nush ce erori....ma puteti ajuta?ce tre sa fac in situatia asta?
ms anticipat!!
Si eu am patit acelasi lucru asta vara, dupa ce am observat ca raman fara baterie peste noapte, am crezut ca am un consumator ceva si de aceea am incercat sa iau borna pe timpul noptii. A doua zi m-am trezit cu o gramada de alarme rasunand in masina si senzori care nu se mai stingeau. Am vazut pentru prima data ceva ciudat: cand am pus borna la loc, m-am suit in masina, am bagat cheia in contact, am rotit si am vazut acul de la turometru cum urca la blana si se auzea un ticait dupa care a scazut la 0 si a pornit abia dupa masina.
La vreo cateva zile am schimbat bateria dar nu am mai avut probleme cu recunoastere de cheie etc. Doar treaba cu casetofonul e adevarata


Top
   
PostPosted: 03 Nov 2009, 19:32 
Offline
User avatar

Joined: 06 Apr 2009, 10:38
Posts: 11
am dat jos bateria si a stat 4 ore la incarcat.....dupa care am pus-o inapoi pe masina si amers totul super...nicio problema cu codul de la cheie sau altceva efectiv a pornit si toate au functionat perfect....alfa mea 1.8 TWIN SPARK fabricatie 01.2000
am inteles ca cele pana'n 99 ar avea problema cu cheile
sper ca experienta mea sa ajute si pe altii pe viitor,...
bafta tuturor si ms pt sfaturi


Top
   
PostPosted: 03 Nov 2009, 23:42 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2008, 16:54
Posts: 141
Location: Bucuresti
alex156 Quote:
am dat jos bateria si a stat 4 ore la incarcat.....dupa care am pus-o inapoi pe masina si amers totul super...nicio problema cu codul de la cheie sau altceva efectiv a pornit si toate au functionat perfect....alfa mea 1.8 TWIN SPARK fabricatie 01.2000
am inteles ca cele pana'n 99 ar avea problema cu cheile
sper ca experienta mea sa ajute si pe altii pe viitor,...
bafta tuturor si ms pt sfaturi
Sincer sa fiu cu tine eu as cumpara o alta baterie.....vezi sa nu te trezesti intr-o dimineata cand iti e lumea mai draga ca stai sa te legi cu fire pe la un BENVEU ca sa poti sa pornesti. Ia un BOSCH de 230 RON ... merita investitia.
Si apropo, din cate am mai auzit si eu bateria se tine la incarcat cate 12-16 ore....4 ore e cam frectie la picior de lemn.
Eu am avut o Varta si dupa ce a stat pe redresor 12 ore am facut un drum Buc-Valcea-Buc intr-un interval de 24 ore si vreau sa spun ca dupa ce am ajuns inapoi in Bucuresti, la doua zile am gasit bateria goala goluta


Top
   
PostPosted: 04 Nov 2009, 09:06 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
offff, mai Radyx. De ce dai tu sfaturi doar asa ca vrei tu? Ce acumulator bosch iei la 230 lei? Un S3 de 45Ah? Va merita investitia fix o iarna.
Desi discutia s-a mai purtat o reiau.
Un acumulator se alege functie de masina pe care se monteaza. In cazul Bosch ai de unde alege, sunt 3 serii: S3 S4 S5 (S6 o exclud ca e din alta liga).
Un acumulator are doua caracteristici de curent principale: curent nominal (Ah-acel 45Ah, 74Ah pe care toti il vad cand se uita la o baterie) si curent maxim livrat(A-peak curent - la care nu prea se uita toti cand citesc o eticheta).
Curentul de varf are o deosebita importanta pentru ca e cel ce conteaza la pornirea vehiculului, electromotorul avand prostul obicei de a consuma muuuuult mai mult decat curentul nominal pe care il poate livra acel acumulator. Curentul de varf este puternic afectat de temperatura de lucru a acumulatorului.
Acum revenim la alegerea acumulatorului: S3 - acumulator cu electrolit lichid, desi unii spun ca nu necesita intretinere va recomand sa-i verificati concentratia electrolitului din cand in cand raport specific A/Ah este de ~8; S4- varianta putin imbunatatita a S3, nu necesita intretinere raport A/Ah ~8; S5-generatie noua de acumulatori fara intretinere si cu performante de varf A/Ah ~10
Concluzie scurta e asta: daca e sa recomand un acumulator Bosch eu as merge pe un S5 dar e bine de stiut ca pretul este aproape dublu fata de un S3 cu acelasi curent nominal.
Cat despre experianta ta Radyx cu descarcarea acumulatorului dupa un drum nu pot decat sa spun asta, fie acumulatorul e varza, fie alternatorul nu-si face treaba, tind sa merg pe a doua varianta.
Despre incarcarea acumulatorilor nu pot spune decat ca timpul de incarcare depinde de concentratia electrolitului, tehnologia acumulatorului, capacitatea acumulatorului, gradul de uzura, tipul de redresor pe care se face incarcarea. Nu intru in detalii ca e de scris cateva pagini despre asta.
cu stima, Marian Melinte

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 04 Nov 2009, 13:52 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
alex156, daca o lasi cam 2-3 zile nepornita si vezi ca are ezitari la urmatoarea pornire la rece, inseamna ca bateria nu prea mai are "viata" in ea si trebuie sa te gindesti serios la alta. Recomandari gasesti pe aici, Fulmen, Zap etc.

Ca sa vezi in ce stare e, masori tensiunea pe borne (fara consumatori) si te ghidezi dupa urmatorul tabel:
12.65 V 100% 1.265 g/cm3
12.45 V 75% 1.225 g/cm3
12.24 V 50% 1.190 g/cm3
12.06 V 25% 1.155 g/cm3
11.89 V 0% 1.120 g/cm3


Top
   
PostPosted: 04 Nov 2009, 19:19 
Offline

Joined: 24 Oct 2009, 19:30
Posts: 7
Location: Sibiu/Suceava
salut!
sunt un proaspat posesor al unei AR156 1.8 TS din 2001.
As dori sa ii schimb distributie, baterie, lichide si uleiuri asa sa ii fac o impresie buna si as dori sa ma ajutati cu un sfat.
Ce amperaj ar trebui sa aiba bateria pt motorul asta? Bateria montata acum nu are nici o eticheta pe ea(ma gandesc ca ar fi bateria din fabrica al masinii).

_________________
Alfa Romeo 156 1.8 TS SV-09-ZGI


Top
   
PostPosted: 05 Nov 2009, 12:23 
Offline
User avatar

Joined: 06 Apr 2009, 10:38
Posts: 11
stiu ca bateria se lasa normal 12-14 ore.n-am mai folost masina de cateva luni si d'aia s-a descarcat bateria iar faza ca am luat-o dupa 4 ore e ca nu mai suportam asteptarea ......atatea sfaturi si pareri...vroiam sa vad daca recunoaste cheia si porneste....
normal pt iarna o baterie noua un antigel bun,cauciucuri...etc etc....
merci de sfaturi si bafta tuturor


Top
   
PostPosted: 05 Nov 2009, 13:06 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2008, 16:54
Posts: 141
Location: Bucuresti
marian Quote:
offff, mai Radyx. De ce dai tu sfaturi doar asa ca vrei tu? Ce acumulator bosch iei la 230 lei? Un S3 de 45Ah? Va merita investitia fix o iarna.
Desi discutia s-a mai purtat o reiau.
Un acumulator se alege functie de masina pe care se monteaza. In cazul Bosch ai de unde alege, sunt 3 serii: S3 S4 S5 (S6 o exclud ca e din alta liga).
Un acumulator are doua caracteristici de curent principale: curent nominal (Ah-acel 45Ah, 74Ah pe care toti il vad cand se uita la o baterie) si curent maxim livrat(A-peak curent - la care nu prea se uita toti cand citesc o eticheta).
Curentul de varf are o deosebita importanta pentru ca e cel ce conteaza la pornirea vehiculului, electromotorul avand prostul obicei de a consuma muuuuult mai mult decat curentul nominal pe care il poate livra acel acumulator. Curentul de varf este puternic afectat de temperatura de lucru a acumulatorului.
Acum revenim la alegerea acumulatorului: S3 - acumulator cu electrolit lichid, desi unii spun ca nu necesita intretinere va recomand sa-i verificati concentratia electrolitului din cand in cand raport specific A/Ah este de ~8; S4- varianta putin imbunatatita a S3, nu necesita intretinere raport A/Ah ~8; S5-generatie noua de acumulatori fara intretinere si cu performante de varf A/Ah ~10
Concluzie scurta e asta: daca e sa recomand un acumulator Bosch eu as merge pe un S5 dar e bine de stiut ca pretul este aproape dublu fata de un S3 cu acelasi curent nominal.
Cat despre experianta ta Radyx cu descarcarea acumulatorului dupa un drum nu pot decat sa spun asta, fie acumulatorul e varza, fie alternatorul nu-si face treaba, tind sa merg pe a doua varianta.
Despre incarcarea acumulatorilor nu pot spune decat ca timpul de incarcare depinde de concentratia electrolitului, tehnologia acumulatorului, capacitatea acumulatorului, gradul de uzura, tipul de redresor pe care se face incarcarea. Nu intru in detalii ca e de scris cateva pagini despre asta.
cu stima, Marian Melinte
Buna Marian,
nu vreau sa intru intr-o polemica stupida cu tine dar, eu am cumparat de la Anda Trading acumulator Bosch S5 60Ah cu 200 si vreo 15 ron daca imi amintesc (pot sa-ti atasez si factura daca doresti).
Daca tine fix o iarna, asta ramane sa vad la primavara.


Top
   
PostPosted: 05 Nov 2009, 13:27 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2008, 16:54
Posts: 141
Location: Bucuresti
madkat Quote:
acest bosch de 60 ce curent de pornire are?
Habar nu am, o sa ma uit


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited