Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Alfa 159 si cura de slabire https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=1197 |
Page 1 of 2 |
Author: | marius [ 25 Nov 2006, 18:25 ] |
Post subject: | Alfa 159 si cura de slabire |
Se pare ca Alfa isi asculta din nou clientii si va supune 159-le in viitorul apropiat unei riguroase curi de slabire.In prima faza,incepand chiar de la anul se va trece la producerea de noi variante mai usoare cu 75 de kilograme(fara a fi vorba de vre-un facelift in adevaratul sens al cuvantului) care vor avea in componenta sasiului parti din aluminiu (?!). In a doua faza,incepand cu 2008,odata cu prezentarea noilor motorizari diesel de 2.0 si 2.5 litri preconizate deja de ceva vreme Alfa 159 va fi mai usoara cu inca aproximativ 75 de kilograme!! Aceste reduceri de greutate vor fi prezente in toata gama si nu vor afecta in nici un fel siguranta sau tinuta de drum. |
Author: | Alex_Alfa [ 25 Nov 2006, 18:34 ] |
Post subject: | |
Banuiesc ca si Brera intra in programul asta.. nu? Adica asa ar fi indicat |
Author: | marius [ 25 Nov 2006, 18:40 ] |
Post subject: | |
Asa ar fi logic,tinand cont ca modele impart o gramada de subansamble,iar cele mai multe critici se indreapta la ora actuala impotriva Brerei,un model sportiv care prin definitie ar fi trebuit sa fie mai "sprinten". Pe de alta parte,modificarile si inbunatatirile aduse in trecut de catre Alfa modelelor sale nu au inclus si modelele produse in numere mai mici(vezi GTA-ul care a pastrat look-ul original pe cand restul gamei 156 fusese suspus unui facelift amplu). Timpul ne va raspunde la intrebarea asta. |
Author: | IRBabuin [ 09 Jan 2007, 14:49 ] |
Post subject: | |
Buna gluma, din pacate problema greutatii este reala si trebuie atacata cit mai curind, mai ales daca ne uitam la 156 care avea 1285 JTS si 1300 JTD. La aerodinamica nu stiu ce se mai poate face, probabil exista solutii gen acoperirea burtii cu panouri ca sa mai scada din Cx. |
Author: | party_man [ 09 Jan 2007, 15:34 ] |
Post subject: | |
Apropo, aveti idee ce cx are 159? |
Author: | IRBabuin [ 11 Jan 2007, 13:27 ] |
Post subject: | |
De la AutoItalia, aflam ca, Cx este de 0,325 o valoare nesimtit de proasta pentru o masina creeata in anul de ratie 2005. Ginditi-va ca alea nemtesti au intre 0.26-0.28, dovedind ca macar ei gindesc. Aerodinamica buna inseamna viteza maxima mai mare, performante mai bune si consum mai mic. Dar se pare ca ai nostrii gindesc ca Dacia. Sincer, nu pot sa inteleg cum o firma gindeste asa bine partea de motor, suspensie sasiu si ESUEAZA LAMENTABIL la 2 lucruri FOARTE IMPORTANTE dar DECISIVE cum ar fi aerodinamica si greutatea. Nu e ca si cum nu stiu, atunci ce sa fie? PS 156 avea 0.31, deci nu mi-e rusinie nici cu aia. |
Author: | MIURA [ 11 Jan 2007, 16:22 ] |
Post subject: | |
IRBabuin Quote: De la AutoItalia, aflam ca, Cx este de 0,325 o valoare nesimtit de proasta pentru o masina creeata in anul de ratie 2005. Ginditi-va ca alea nemtesti au intre 0.26-0.28, dovedind ca macar ei gindesc. Aerodinamica buna inseamna viteza maxima mai mare, performante mai bune si consum mai mic. Dar se pare ca ai nostrii gindesc ca Dacia.
ir babuin batii campii cu voiosieSincer, nu pot sa inteleg cum o firma gindeste asa bine partea de motor, suspensie sasiu si ESUEAZA LAMENTABIL la 2 lucruri FOARTE IMPORTANTE dar DECISIVE cum ar fi aerodinamica si greutatea. Nu e ca si cum nu stiu, atunci ce sa fie? PS 156 avea 0.31, deci nu mi-e rusinie nici cu aia. Seria 3 are 0.310 (doar un exemplu) Se pare ca tu nu ai nici cea mai vaga idee despre legatura dintre producatorii/coachbuilderii italieni si aerodinamica. Du-te si mai invata. ZAGATO iti spune ceva ? Ma indoiesc. Greutatea mare e datorata colaborarii cu GM, platformele GM-ului trebuiau sa fie folosite pt masini ceva mai mari decat ALFA 159 cu motoare mai mari etc. Si oricum bah expertule, exista un raport intre drag si lift, daca ai 0.29 whatever iar la 150km/h iti sta masina pe "varfuri" vezi ca lucrurile nu stau chiar atat de bine. |
Author: | IRBabuin [ 12 Jan 2007, 17:47 ] |
Post subject: | |
Spune-mi tu legatura expertule. Zagato imi spune multe, insa nu vad legatura cu acest subiect. A desenat cumva Zagato pe 159 sau ai simtit nevoia sa introduci cuvintul in propozitie pentru ca ti se pare ca suna bine? Daca veneai si imi spuneai ca fara aria frontala nu aveam o legatura clara asupra rezistentei la inaintare, mai intelegeam, insa valoarea in sine a Cx este penala la mine in dictionar mai ales ca masini mult mai mari sint studiate mai bine la capitolul asta. De aia 159 cu 260cp face doar 240kmh maxim in timp ce masini cu puteri mai mici ajung lejer la 250 sau 260 chiar (mentionez-o tu pe asta expertule, incepe cu O si cu V). Pune aici niste cifre despre lift (suna bine nu, trebuia sa o bagi in propozitie), ii zice descarcare aerodinamica in RO, pe fata si pe spate la 159 si la alte citeva auto concurente si discutam problema. Sau m-ai vazut pe mine ca am zis ca 159 are rezistenta la inaintare proasta si nu am dat coeficientul. Hai, uimeste-ne cu cunostintele tale vaste. Io macar am facut efortul sa vb la AutoItalia sa aflu unele date, nu sa ma arunc ca marele EXPERT in discutie fara sa am ceva dovezi solide. |
Author: | firestarter [ 12 Jan 2007, 18:34 ] |
Post subject: | |
Va rog sa pastrati decenta limbajului si a atitudinii. Nici unul dintre noi nu este inginer la Alfa Romeo si nu poate pretinde ca este 100% sigur pe ceea ce spune. Daca exista polemici pe subiecte tehnice va rog sa le purtati civilizat si fara a se degenera in limbaj trivial sau atacuri la persoana. Va multumesc. |
Author: | Mr.D [ 13 Jan 2007, 03:11 ] |
Post subject: | |
eu am ajuns la o concluzie...(am avut timp sa o gandesc in ultima perioada, cea de suspendare a permisului ) ....si anume faptu` ca mie unu` mi se va rupe P...bip de kilele alfei 159 sau de coeficientul de slo....pardon, aerodinamicitate..CX...whaveter (nici macar nu inteleg termenii astia). Motivul e fantastic de simplu. Masina ma scoate din minti ca si design....si la un regim de viteza cat se poate de temperat, adaptabil strazilor din Ro si codului rutier .ro chiar mi se rupe ca intampina nush ce cacat de rezistenta in nush ce viteze de peste 200 km/h. Vax nene. Ne scoatem ochii ca chiorii ca dom`le....nush ce nemtzoaica are nush ce coeficient de nush ce spanac mai mic ca alfa....SO WHAT ?! poa` sa`l aiba si la un nivel de 50%...atata timp cat eu ma sui in masina aia si o dau in senzatii de exaltare, senzatii pe care poate ca nu le`as incerca daca m`as urca intr`o nemtoaica cu cx mic... |
Author: | georgecristian [ 13 Jan 2007, 17:00 ] |
Post subject: | |
Mr. D, da-mi voie sa-ti spun ca esti in eroare. Gandeste-te ca poate ajungi pe circuit la Nurbugring intr-o zi cu 159 si la frustrarile pe care le-ai avea sa te depaseasca vreun smecher cu seria 3. Iti dai seama ca el are avantaj din start cu cu un Cx de 0.31 fata de amaratul de 0.32 pe 159, nu mai vorbim de raportul masa-putere ( ceva mai bun la bmw, dar nu mult mai bun, sa fim onesti) Sa mori de ciuda, nu alta. ..Pacat ca seria 3 arata ca dracu', (se poate scrie o carte despre rateurile de design la seria 3), in rest e perfecta! |
Author: | Johnny Mnemonic [ 14 Jan 2007, 00:05 ] |
Post subject: | |
Subscriu la postul lui Mr.D. Nu ştiu să existe maşina perfectă, fără compromisuri, şi care să mai fie şi accesibilă... Important cred că este, să-ţi defineşti şi să accepti compromisurile care să-ţi ofere o maşină cât mai apropiată de valorile pe care le apreciezi. În cazul unora (printre care mă număr şi eu), contează mai puţin valenţele de curse ale maşinii proprii cât senzaţiile oferite la volan, confortul şi plăcerea deosebită de a o privi ştiind că eu sunt cel ce are privilegiul de a stăpâni o asemenea "fiară". Şi nu m-ar deranja câtuşi de puţin dacă un seria 3 m-ar depăşi pe nu ştiu ce circuit, atâta timp cât ştiu (încă din momentul alegerii maşinii, pentru că totuşi, atunci când am exclus seria3 din lista finală din care mi-am ales masina, am facut-o din nişte considerente relevante pentru mine) că nu acel seria 3 este maşina pe care mi-o doream, şi că cea pe care o am este maşina care-mi îmbracă cel mai bine gusturile, dorinţele şi în cele din urmă, dar nu în ultimul rând, personalitatea. |
Author: | Alexandrus [ 14 Jan 2007, 03:53 ] |
Post subject: | |
URBabuin, mai documenteaza-te putin, vezi ca Alfa 156 avea un Cx la care multi visau, si inca mai viseaza. Si asta fara scut complet pe burta si alte nebunii. |
Author: | georgecristian [ 14 Jan 2007, 17:43 ] |
Post subject: | |
Mesajul meu anterior s-a vrut ironic, poate nu mi-a reusit. Ce sa-ti povestesc, nu mai reusesc sa dorm noaptea ca la gandul ca poate ma depaseste pe circuit vreunul cu seria 3 pt care are Cx-ul cu o zecime mai bun!! Nu mi-as fi cumparat niciodata seria 3, singurul BMW care imi place, daca e sa vorbim, este seria 5. Oricum, cultura bmw este puternic depersonalizata in Romania, au avut grija baietii cu lant gros de aur la gat si tagma lor in general. |
Author: | Silviu [ 15 Jan 2007, 11:09 ] |
Post subject: | |
offtopic georgecristian Quote: Oricum, cultura bmw este puternic depersonalizata in Romania, au avut grija baietii cu lant gros de aur la gat si tagma lor in general.
Ai uitat sa mentionezi manelele on topic : Daca as avea putere financiara cu siguranta as opta pentru Alfa 159, nu pentru ca am alfa sau nu vad altceva in jurul meu precum fac posesorii de VW, BMW sau Mercedes, ci pentru ca intamplator Alfa, in afara de aspect, senzatii unice, chiar este mai fiabila decat marcile amintite mai sus. Nu sunt putini posesori de VW, BMV, Mercedes,etc, care recunosc ca masinile germane nu mai sunt cele mai bune si ca au probleme mai grave de fiabilitate la articulatie, transmisie, electronica. Chiar daca Alfa 159 este "grasuta" si pierde cateva secunde fata de BMV la sprint, nu este nicio problema, urmeaza curbe, viraje unde sunt sigur ca Alfa castiga si recupereaza handicapul din start. Parerea mea |
Author: | Mr.D [ 16 Jan 2007, 10:00 ] |
Post subject: | |
george, tu cand vrei sa fii ironic in cel mai subtil stil, chiar reusesti noroc ca ai mentionat intr`un post ulterior, altfel voiam sa iti explic ca nu prea cred ca o sa ajung foarte curand pe vreun circuit Anyway ....de la seria 3 actuala as alege coupe`ul de 3l ...xd. Arata foarte bine. Berlina in schimb sucks ca design. Si ca tot veni vb de bmw, ador seria 5, generatia precedenta. Are un prieten un 525d si vreau sa zic ca e cam cel mai silentios diesel pe care l`am auzit...asta in conditiile in care are aproape 220.000 km cu ea. Sa nu mai vb de un M5 din 1995 ....caroseria veche...stiti voi, cea cu 2 faruri pe fiecare parte :d ... e senzatie masina (apropo, daca e careva interesat prietenul meu vrea sa o vanda ... masina sta mai mult in curte decat merge..omu` e mai mult plecat). |
Author: | Alexandrus [ 16 Jan 2007, 13:36 ] |
Post subject: | |
Ca tot vorbim de BMW, Xdrive ala al lor, X-ul din motoriare, e un balast total, nu face absolut nimic decit sa distruga performantele, care si asa sunt declarate la cel mai optimist mod, in traditia BMW. Marea firma BMW, un sistem de tractiune integrala care chiar sa functioneze nu au reusit sa inventeze pina acum. |
Author: | Teodor Caraene [ 16 Jan 2007, 15:25 ] |
Post subject: | |
63FAL Quote: offtopic
Ai uitat sa mentionezi manelele georgecristian Quote: Oricum, cultura bmw este puternic depersonalizata in Romania, au avut grija baietii cu lant gros de aur la gat si tagma lor in general. on topic : Daca as avea putere financiara cu siguranta as opta pentru Alfa 159, nu pentru ca am alfa sau nu vad altceva in jurul meu precum fac posesorii de VW, BMW sau Mercedes, ci pentru ca intamplator Alfa, in afara de aspect, senzatii unice, chiar este mai fiabila decat marcile amintite mai sus. Cu ce argument sustii afirmatia ca Alfa este mai fiabila ca VW, Mercedes, sau BMW? Doar ca esti fun Alfa Romeo? NU este suficient. Daca intri pe forum-ul marcilor sus amintite, o sa vezi aceleasi pareri subiective, ca si aici, argumenate mai mult sau mai putin fondat, dar nu o sa vezi pe cineva care se plange de fiabilitatea masinii sale. Fiecare isi vede masina sa, sau a visurilor sale, perfecta fara sa judece lucrurile obiectiv. Citeam parerile unor fericiti posesori de Alfa 159, care s-au lovit de mici neajunsuri inca de la achizitie, dar pe care le-au trecut cu vederea pentru ca este masina lor, in viziunea lor cea mai frumoasa si cea mai fiabila. Zic fericiti posesori pentru ca masina chiar arata bine. In ceea ce priveste fiabilitatea, eu unul nu ma pot pronunta decat din auzite, din pacate am intalnit si posesori de Alfa 156 care si-au blestemat zilele ca au facut asemenea alegere (un ex este S. Huidu - de la Carcotasi), in schimb la alte marci, in special la BMW, nu prea auzi cuvinte decat de lauda asupra masinilor lor. Iar ca veni vorba de fiabilitate, masinile japoneze sunt dupa parerea mea cele mai fiabile. Si nu o spun asa din auzite, ci am un Rav 4 de 3 ani si n-am schimbat un bec. Masina nu a vazut service-ul decat la revizii. Putine masini se pot lauda cu asta. |
Author: | Silviu [ 16 Jan 2007, 17:26 ] |
Post subject: | |
Teodor Caraene Quote:
Cu ce argument sustii afirmatia ca Alfa este mai fiabila ca VW, Mercedes, sau BMW? Doar ca esti fun Alfa Romeo? NU este suficient. Daca intri pe forum-ul marcilor sus amintite, o sa vezi aceleasi pareri subiective, ca si aici, argumenate mai mult sau mai putin fondat, dar nu o sa vezi pe cineva care se plange de fiabilitatea masinii sale. In ceea ce priveste fiabilitatea, eu unul nu ma pot pronunta decat din auzite, din pacate am intalnit si posesori de Alfa 156 care si-au blestemat zilele ca au facut asemenea alegere (un ex este S. Huidu - de la Carcotasi), in schimb la alte marci, in special la BMW, nu prea auzi cuvinte decat de lauda asupra masinilor lor.
Am mentionat in postul precedent ca nu i-au in calcul faptul ca sunt posesor de Alfa si ca alta marca nu mai vad. Nu sunt cal, vad in jurul meu, insa diferenta intre posesorii de Alfa si BMW este mare. La fel si cu forumul.Iar ca veni vorba de fiabilitate, masinile japoneze sunt dupa parerea mea cele mai fiabile. Si nu o spun asa din auzite, ci am un Rav 4 de 3 ani si n-am schimbat un bec. Masina nu a vazut service-ul decat la revizii. Putine masini se pot lauda cu asta. Intamplator navighez si pe forumurile celorlalte marci auto, citesc, nu ma amestec in discutiile lor, stau in banca mea. Diferenta intre forumul Alfaclub si BMW(un exemplu aleator) este ca noi recunoastem unele problemele, iar cei de la BMW, NU !. De ce ? pentru ca masina ca BMW-ul pentru ei nu exista si nu recunosc ca se lovesc de probleme mult mai grave si muuuuuuult mai costisitoare decat la Alfa. Noi recunoastem. Punct ! Nu vreau sa dau curs unor discutii inutile si interpretabile, nu sunt "rasist",respect pe toata lumea si cer respect. Cat despre fiabilitatea masinilor japoneze am parerea mea. Intamplator unde lucrez, sunt in dotare si masini japoneze. Zece. Doua marci diferite, cumparate la 0 Km. Am avut un an si opt luni o Mazda 3 cu care am facut 45.000 km.Super masina, pana la 90k cand a inceput sa cada una cate una. Binenteles si celelate. Asa ca..... Aaaaaa sunt fabricatie 2003/2004. Printre ele si un Pajero, 2002, in prezent 120k,jos palaria, pe bune! Fara probleme. Noroc ca este "jeep". Am uitat sa mentionez ca intretinerea lor costa aproape dublu dacat o Alfa. Aici ma opresc pentru ca am devenit Offtopic, iar daca doriti argumente despre ce am postat, cu cea mai mare placere l-e discutam la intalniri. PS: unde lucrez, am fost responsabil pe parcul auto Peste 250 autoturisme ( Mercedes, Opel, Mazda, Mitsubishi, Ford, Hyundai, BMW si binenteles DACIA ). |
Author: | Teodor Caraene [ 16 Jan 2007, 18:08 ] |
Post subject: | |
Apropo de revizii, cineva de pe forum se plangea ca a platit la 30.000 de Km peste 9 milioane pentru ulei si filtre, ceea ce este enorm. Eu mai mult de 6,5 milioane n-am dat, deci nu e nici pe departe dublu, dimpotriva as zice. Daca lansam niste afirmatii macar sa aibe putin acoperire. |
Author: | alexmirica [ 16 Jan 2007, 22:50 ] |
Post subject: | |
Pfaaa, ma fac Jiji Bekali cu preturile astea! La mine uleiul, filtrul de ulei, aer, motorina si polen (adica TOATE) costa cu manopera cu tot 400 ron, cu manopera INCLUSA. |
Author: | party_man [ 17 Jan 2007, 19:22 ] |
Post subject: | |
Doar ca termen de comparatie, ieri am facut revizia la 407 si a costat (ulei, toate filtrele si manopera, plus lichid parbriz) 680 RON. |
Author: | Mr.D [ 27 Jan 2007, 00:18 ] |
Post subject: | |
offtopic: silviu, respectul nu se cere, ci se dobandeste just like alfa did catastrat, prefer sa mai pun 200 ron si sa`mi fac revizia la alfa (if u can see my point ) |
Author: | marius [ 05 May 2007, 22:30 ] |
Post subject: | |
Faceliftul gamei 159/Brera/Spider anuntat pentru anul 2009 va cantari cu 100 de kilograme mai putin datorita unui nou tip de otel folosit la constructia masinii.Acest nou tip de otel este produs in colaborare cu concernul ThyssenKrupp se numeste STR18 si va fi mai usor datorita structurii interne moleculare dar si faptului ca nu va mai trebui tratat contra ruginii. |
Page 1 of 2 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |